Működéskorszerűsítés a felsőoktatásban Dr. Gábor András Debrecen, 2006

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Az OH TÁMOP fejlesztései
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
A november 18-i workshop napirendje
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Folyamatmodellezés feladatai és ütemezése
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Gazdaságinformatika és vezetői információs rendszer
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Munkavédelem és controlling
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.

A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Működéskorszerűsítés a felsőoktatásban Dr. Gábor András Debrecen, 2006 Működéskorszerűsítés a felsőoktatásban Dr. Gábor András Debrecen, 2006. október 10.

A felsőoktatás informatikai stratégiájáról 2003. november 10.

Stakeholder-ek Munka világa Felsőoktatási intézmény-rendszer Minisztérium „Akadémia”

„A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagyegyetemek minőségközpontú működésének támogatása érdekében” HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0128/1.0 és „A felsőoktatási intézmények minőségkultúra váltásának pilot programja” HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0129/1.0

Veszprém Miskolc Eger Szombathely Szolnok Debrecen HEFOP 3.3 BPR + Minőségfejlesztés (~350 M Ft) Corvinus Csak minőség- biztosítás Szeged Pécs Debrecen HEFOP 3.3 BPR (~150 M Ft)

Stratégiai tervezés Fő-folyamatok Támogató folyamatok Veszprém Miskolc Eger Szombathely Szolnok Debrecen HEFOP 3.3 BPR + Minőségfejlesztés (~350 M Ft) Corvinus Stratégiai tervezés Fő-folyamatok Támogató folyamatok Szeged Pécs Debrecen HEFOP 3.3 BPR (~150 M Ft)

Gazdálkodás HEFOP 3.3 BPR (~150 M Ft) Veszprém Miskolc Eger Szombathely Szolnok Debrecen HEFOP 3.3 BPR + Minőségfejlesztés (~350 M Ft) Corvinus Gazdálkodás Stratégiai tervezés Oktatási adminisztráció Fő-folyamatok Kutatás- fejlesztés Szeged Támogató folyamatok Pécs Létesítmény gazdálkodás Debrecen HEFOP 3.3 BPR (~150 M Ft)

Fejlesztés Fejlesztés Gazdálkodás HEFOP 3.3 BPR (~150 M Ft) Veszprém Miskolc Eger Szombathely Szolnok Debrecen HEFOP 3.3 BPR + Minőségfejlesztés (~350 M Ft) Corvinus Fejlesztés tanácsadói támogatással, team-ekben Gazdálkodás Stratégiai tervezés Oktatási adminisztráció Folyamat-modell (egységes adatbázis) Fő- folyamatok Kutatás- fejlesztés Szeged Támogató folyamatok Educatio Kht Pécs Létesítmény gazdálkodás Fejlesztés Debrecen HEFOP 3.3 BPR (~150 M Ft)

(egységes adatbázisban) Veszprém Miskolc Eger Szombathely Szolnok Debrecen HEFOP 3.3 BPR + Minőségfejlesztés (~350 M Ft) Corvinus Gazdálkodás Stratégiai tervezés Adaptáció egyetemi munkacsoportok segítségével Oktatási adminisztráció Folyamat-modell (egységes adatbázisban) Fő- folyamatok Kutatás- fejlesztés Szeged Támogató folyamatok Pécs Létesítmény gazdálkodás Debrecen HEFOP 3.3 BPR (~150 M Ft)

Működéskorszerűsítés a felsőoktatásban Teljesítmény menedzsment (mérés) Innovativ technológia (e-learning, etc.) Erőforrás vs. feladat finanszírozás Szervezeti innováció (outsourcing, shared services, etc.) Humán erőforrás menedzsment stratégia Erőforrás Menedzsment (ERP) Termék-portfolió menedzsment Munka világa és a felsőoktatás kapcsolata

HEFOP BPR áttekintés Innovációk Fehér Riportok BSC könyv OM Adattárház alapú VIR OM ARIS Normativ modell (egy) OLAP FOI VIR & egyéb stratégiai alkalmazás HEFOP BPR Adaptált modellek, lokalizáció FOI ARIS FOI Produktiv rendszerek (SAP, ETR, Neptun, stb.)

Gazdálkodás HEFOP 3.3 BPR (~150 M Ft) Veszprém Miskolc Eger Szombathely Szolnok Debrecen HEFOP 3.3 BPR + Minőségfejlesztés (~350 M Ft) Corvinus Gazdálkodás Stratégiai tervezés Oktatási adminisztráció Folyamat-modell (egységes adatbázis) Fő- folyamatok Adattárház Kutatás- fejlesztés Kompetencia Központ Szeged Támogató folyamatok Educatio Kht Pécs Létesítmény gazdálkodás Debrecen HEFOP 3.3 BPR (~150 M Ft)

Mindezek az erőfeszítések, amit eddig tettünk, mire jó?

Lehetőségek és feladatok az NFT II.-ben Kiemelt feladatok Irányítási rendszer korszerűsítése Stratégia követése (VIR) Diplomás pályakövető rendszer Valorizáció Kreditallokáció, egységes KKK (EQF) Minőségbiztosítás Rendelkezésre álló összeg kb.15-20 milliárd Ft

Köszönöm a figyelmet! andras.gabor@uni-corvinus.hu

Adattár Felsőoktatási intézmények Oktatási Minisztérium Felsővezetői mutatók Adattár Jelentések Intézményi adminisztratív rendszerek Statisztika Elemzések Intézményi adatbevitel Külvilág Adattár Szakértői elemzések OM felkérésre Más minisztériumok Tájékoztatás web-en Intézményi összehasonlító adatok

Szervezeti innováció Programigazgatóságok Mátrix-szervezet Minden közvetett szolgáltató szervezetet le kell választani és Szolgáltatási Szint Szerződésben foglalt minőségi kritériumok szint kell üzemeltetni, elszámoltatni.

Teljesítmény menedzsment Oktatói teljesítménymérés Hallgatói teljesítménymérés Szervezeti teljesítmény mérése adattárház BSC

Innovatív technológiák E-Learning szinkron aszinkron blended M-Learning Konvergencia Trade-off

Humán erőforrás menedzsment Karrier menedzsment tudományos életpálya-program szociálisan elégséges megoldások Munkaerő-kínálat és -kereslet összehangolása

A munka világa és a felsőoktatás kapcsolata Szakma- és foglalkozási struktúra eltérése Középtávú előrejelzés Visszacsatolás Sok forrásból táplálkozni gazdaságkutatók alumni szervezetek kamarák, szakmai szervezetek

Informatikai támogató rendszerek MIS Gazdálkodási rendszer Oktatásadminisztráció K+F monitoring Létesítménygazdálkodás Információszolgáltatás Workflow menedzsment Belső kommunikáció Infrastruktúra menedzsment IT kormányzás (governance)

Szervezetek Oktatás K+F Innováció Programok

Oktatás Bevétel K+F Innováció Kiadás

Hallgatói kapcsolatok Beszerzés - logisztika Milyen célok tűzhetők ki a folyamat-menedzsmenttel szemben? Stratégiai HRM Hallgatói kapcsolatok Beszerzés - logisztika Gazdálkodás (pénzügy & számvitel) Humán Erőforrás Menedzsment Kutatás-fejlesztés Informatika Létesítmény-gazdálkodás Stratégia (marketing, kommunikáció) Kontrolling Oktatás Vezetői információrendszer (vö. Gazdasági Tanács) Reguláció (Szervezeti és Működési Szabályzat) Informatikai rendszer specifikáció (ERP közbeszerzés) Munkafolyamat szabályozás (workflow menedzsment) Szervezet-fejlesztés

Szervezeti egységek (tanszék, intézet, stb.) Stratégiai HRM Hallgatói kapcsolatok Beszerzés - logisztika Gazdálkodás (pénzügy & számvitel) Humán Erőforrás Menedzsment Kutatás-fejlesztés Informatika Létesítmény-gazdálkodás Stratégia (marketing, kommunikáció) Kontrolling Oktatás Szervezeti egységek (tanszék, intézet, stb.) Vezetői információrendszer (vö. Gazdasági Tanács) Reguláció (Szervezeti és Működési Szabályzat) Informatikai rendszer specifikáció (ERP közbeszerzés) BSc, MSc, stb. oktatási programok Munkafolyamat szabályozás (workflow menedzsment) K+F projektek, stb. Szervezet-fejlesztés

Munkafolyamat szabályozás (workflow menedzsment) Stratégiai HRM Hallgatói kapcsolatok Workflow (munkafolyamat) menedzsment Beszerzés - logisztika Gazdálkodás (pénzügy & számvitel) Humán Erőforrás Menedzsment Kutatás-fejlesztés Informatika Létesítmény-gazdálkodás Stratégia (marketing, kommunikáció) Kontrolling Oktatás Vezetői információrendszer (vö. Gazdasági Tanács) Az egész adminisztráció zárt rendszerben, elektronikusan, jogosultságok szerint zajlik a belső papírforgalom (beleértve az aláírásokat is!) minimalizálásával. Reguláció (Szervezeti és Működési Szabályzat) Informatikai rendszer specifikáció (ERP közbeszerzés) Munkafolyamat szabályozás (workflow menedzsment) Szervezet-fejlesztés

Működési modell koncepció Munkatársak Projektek Standard folyamatok átalakítás és bővítése Folyamat modell szerinti munkavégzés Javítási ötletek összegyűjtése Javítási ötletek jelzése a folyamat gazda felé Folyamat módosítási igények jelzése KK felé KK munkatársak Folyamat módosítási igények kezelése, folyamatkapcsolatok felügyelete Minisztérium Folyamatok hatékonyságának független vizsgálata Folyamat módosítások egyeztetése, jóváhagyatása és publikálása Mérőszámok meghatározása és monitorozása Külső (pl. törvényi) eredetű változtatások menedzselése Rendszeres QA felülvizsgálat és hatékonyság javítási kezdeményezések

Kompetencia központ működtetése Kompetencia központ munkatársai Egyetemi szakértők Intranet Portal WEB export ARIS Application Server Egyetemi projektek Csak megtekintési jogosultság! Központi ARIS adatbázis ARIS IT üzemeltetés -ARIS adatbázis menedzsment

Kompetencia központ ARIS ADATBÁZIS Projektek, OM szakértők Felsőoktatási működési modell GRAFIKUS MODELLEZŐ FELÜLET ARIS ADATBÁZIS 1. ARIS toolset Folyamatok: Lefutása Alkalmazott dokumentumok, adatok IT rendszerek Humán erőforrások Szabályozás releváns szöveges információk Projektek, OM szakértők 2. ARIS Webpublisher Eljárás rendek Felelőségi mátrix Dokumentum riportok Szervezeti szerepkör riportok ARIS Riportok

Folyamatmodell ábrázolása Melyek a megelőző/követő ill. kapcsolódó folyamatok? Milyen adatok, dokumentumok szükségesek, illetve keletkeznek? Ki a feladatok ill. alfolyamatok végrehajtója? Milyen rendszer támogatja a feladat végrehajtását? Milyen a folyamat végrehajtásának logikai menete? logikai kapcsoló

Kompetencia (mit kell tudni?) Hatáskör (mit kell csinálni?) Felelősség

Posztgraduális képzés Felsőfokú oktatás mester szint Felsőfokú oktatás - alap szint Felsőfokú szakképzés Középfokú oktatás Középfokú szakképzés Alapfokú szakképzés

Posztgraduális képzés Felsőfokú oktatás mester szint Felsőfokú oktatás - alap szint Felsőfokú szakképzés Középfokú oktatás Középfokú szakképzés Alapfokú szakképzés

Posztgraduális képzés Felsőfokú oktatás mester szint Felsőfokú oktatás - alap szint Munka világa Felsőfokú szakképzés Középfokú oktatás Középfokú szakképzés Alapfokú szakképzés

Intézményi rendszerek Központi rendszerek Felsőoktatási intézmény-rendszer Munka világa „Hallgatók” Pénzügy -Gazdálkodás Felsőoktatási portál Tanulmányi rendszer „Akadémia” Létesítmény-gazdálkodás K+F monitoring Minisztérium

Pénzügy/Gazdálkodás Tanulmányi rendszer K+F monitoring Felsőoktatási intézmény-rendszer működését támogató informatikai rendszer: MIS Létesítmény-gazdálkodás K+F monitoring Külső infrastruktúra

Pénzügy/Gazdálkodás Tanulmányi rendszer Belső Kommunikáció Felsőoktatási intézmény-rendszer működését támogató informatikai rendszer: MIS Létesítmény-gazdálkodás Belső Kommunikáció K+F monitoring Külső infrastruktúra

Workflow Belső Kommunikáció Pénzügy/Gazdálkodás Tanulmányi rendszer Workflow Felsőoktatási intézmény-rendszer működését támogató informatikai rendszer: MIS Létesítmény-gazdálkodás Belső Kommunikáció K+F monitoring Külső infrastruktúra

VIR (EIS, Kontrolling) Workflow Belső Kommunikáció Pénzügy/Gazdálkodás VIR (EIS, Kontrolling) Tanulmányi rendszer Workflow Felsőoktatási intézmény-rendszer működését támogató informatikai rendszer: MIS Létesítmény-gazdálkodás Belső Kommunikáció K+F monitoring Külső infrastruktúra

Folyamat Szervezet Pénzügy/Gazdálkodás VIR (EIS, Kontrolling) Tanulmányi rendszer Felsőoktatási intézmény-rendszer működését támogató informatikai rendszer: MIS Workflow Létesítmény-gazdálkodás Belső Kommunikáció K+F monitoring Folyamat Szervezet Külső infrastruktúra szolgáltató

BPR / BPM Folyamat Szervezet Pénzügy/Gazdálkodás VIR (EIS, Kontrolling) Tanulmányi rendszer Felsőoktatási intézmény-rendszer működését támogató informatikai rendszer: MIS Workflow Létesítmény-gazdálkodás Belső Kommunikáció K+F monitoring BPR / BPM Folyamat Szervezet Külső infrastruktúra szolgáltató

VIR (EIS, Kontrolling) Workflow Belső Kommunikáció Pénzügy/Gazdálkodás VIR (EIS, Kontrolling) Tanulmányi rendszer Felsőoktatási intézmény-rendszer működését támogató informatikai rendszer: MIS Workflow Létesítmény-gazdálkodás Belső Kommunikáció K+F monitoring Konfiguráció menedzsment Külső infrastruktúra szolgáltató

Adattár Felsőoktatási intézmények Oktatási Minisztérium Felsővezetői mutatók Adattár Jelentések Intézményi adminisztratív rendszerek Statisztika Elemzések Intézményi adatbevitel Külvilág Adattár Szakértői elemzések OM felkérésre Más minisztériumok Tájékoztatás web-en Intézményi összehasonlító adatok

Intézményi rendszerek Központi rendszerek Munka világa Minisztérium eLearning tudásportál (LLL Karrier portál (Europass) Képzések AB (EQF) Szakmastruktúra vs. foglalkozási strutkúra Felsőoktatási portál „Akadémia” „Hallgatók”

Intézményi rendszerek Központi rendszerek Munka világa „Hallgatók” Felsőoktatási intézmény-rendszer „Akadémia” Felsőoktatási portál Minisztérium

Kredit nyilván-tartás Központi hallgató nyilván-tartás Központirendszer Intézményi rendszerek Munka világa Képzési követel- mények Felsőoktatási intézmény-rendszer Kredit nyilván-tartás Felsőoktatási portál Pénzügy -Gazdálkodás Központi hallgató nyilván-tartás Tanulmányi rendszer Létesítmény-gazdálkodás Oktatási kártya (?) K+F monitoring

Intézményi rendszerek Központi rendszer Intézményi rendszerek Munka világa Felsőoktatási intézmény-rendszer Minőség-biztosítás Kredit nyilván- tartás Képzési követel-mények Pénzügy -Gazdálkodás Felsőoktatási portál Tanulmányi rendszer Létesítmény-gazdálkodás K+F monitoring Tananyag-fejlesztés, e-Learning

Intézményi rendszerek Központi rendszer Intézményi rendszerek Munka világa Felsőoktatási intézmény-rendszer Mi? Mennyi? Pénzügy -Gazdálkodás Felsőoktatási portál Tanulmányi rendszer Létesítmény-gazdálkodás K+F monitoring

Intézményi rendszerek Központi rendszer Intézményi rendszerek Munka világa Felsőoktatási intézmény-rendszer Mi? Mennyi? Pénzügy -Gazdálkodás VIR: Adat-tárház Felsőoktatási portál Tanulmányi rendszer Létesítmény-gazdálkodás K+F monitoring

Az egyetemi modernizáció kulcsterületei – Stratégiaalkotás és intézményirányítás Kompetencia, keresleti és gazdaságossági megfontolásokon egyaránt alapuló oktatási portfolió – fókusz a diszciplínák és a képzési fokozatok vonatkozásában, a program-kannibalizmus felszámolása Differenciáló kutatási stratégia – az oktatás szükségletei és a külső igények függvényében Stratégiai humán erőforrás gazdálkodás, kompetencia alapú tervezés, karrierutak kidolgozása Intézménytámogató partneri kör kialakítása (akadémiai társintézmények, vállalkozások, kormányzat, nemzetközi egyetemi kapcsolatok) Alumni kapcsolatok (PR, long-life learning, kapcsolatépítési, finanszírozási stb. célokkal) Finanszírozás mint kiemelt stratégiai funkció (költségvetési kapcsolatok, programárazás, szakképzési és innovációs járulék, közös vállalkozások, infrastruktúra pályázatok, fundraising) Stratégia lebontása, kommunikálása, megvalósításának nyomonkövetése Teljesítménymérés és controlling: felelősségi egységek létrehozása, szakmai és finanszírozási célok meghatározása, egyéni teljesítménymenedzsment rendszer működtetése Minőségbiztosítás

Az egyetemi modernizáció kulcsterületei – Oktatás és kutatás Képzési programigazgatóságok kialakítása a képzési programok teljes életciklusáért viselt szakmai és pénzügyi felelősséggel Méretgazdaságos, diszciplinárisan tagolt oktatási egységek kialakítása, a párhuzamosságok jelentős csökkentése Kutatóközpontok státuszának pontos meghatározása Programigazgatóságok és oktatási egységek közötti szerződéskötés rendszerének kialakítása, elszámoló árak kidolgozása Bevételi előrejelzések és leszerződött oktatási feladatok alapján az egységek keretterveinek véglegesítése Teljesítmények átterhelésének automatikus végzése, beszámolási rendszerének működtetése, személyes felelősség hozzárendelése Integrált, minden kapcsolódó szervezési feladatot lefedő oktatásadminisztrációs rendszer Új technológiák alkalmazása az oktatásban (e-learning, m-learning) Kutatásmenedzsment központi támogatása, kutatási produktumokkal való aktív gazdálkodás

Az egyetemi modernizáció kulcsterületei – Támogató folyamatok Kötelező feladatok meghatározása Szolgáltatáslisták és szolgáltatási szintek meghatározása Shared service és outsourcing opciók mérlegelése Szerződésmenedzsment iroda működtetése Belső szolgáltatások monitoringja Integrált gazdaságirányítási rendszer bevezetése Beszerzési folyamatok automatizálása (workflow rendszerek, piacterek) Erőteljes dereguláció, különös tekintettel a hallgatói kapcsolatok folyamataira Proaktív létesítménygazdálkodás, PPP alapú fejlesztések