ASP 2.0 Projekt Kócsáné Horváth Erika Október 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZÁMVITEL.
Advertisements

TARKA-BARKA Szászvár Főtér
Az államháztartás új számviteli rendszere
Budapest Pénzügy és Számvitel1.  Szereplők  KÜLSŐ (piaci szereplők, hatóságok)  BELSŐ érintettek (vezetők, dolgozók, tulajdonosok)  Szakmai.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tárgyi eszköz nyilvántartás
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Integrált Pénzügyi és Számviteli Programrendszer
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
DEXTER Informatikai Kft ETR Pénzügyek. DEXTER Informatikai Kft Tartalom  Alapelvek  Fogalmak  A pénzügyi folyamat  Kifizetési és befizetési.
Megatrend Rt. INFOSYS-v2 CONTROLLING CO330. Controlling.
Megatrend Rt. INFOSYS-v2 CONTROLLING CO330. Controlling.
Szervezetfejlesztési Program
Új Windows alapú intézményi szerverek (címtár és management) tervezése és kivitelezése.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
2014. Január 1-jétől várható számviteli változások
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Beruházás nyilvántartás
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Az egyedi tételek ellenőrzési folyamata és dokumentálása elektronikus eszközökkel Dr. Gyöngyösi József kamarai tag könyvvizsgáló MKVK InformatikaiTagozat.
Hajdics Antónia Államháztartási Szabályozási Főosztály
Előadó: dr. Dancsó József, a Magyar Államkincstár Elnöke
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Az ügyfél és a könyvvizsgáló informatikai együttműködésének gyakorlati kérdései Viczkó Péter.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
Könyvvezetési feladatok
KÖNYVELÉSI TÉTELEK SZERKESZTÉSE, A SZÁMLAKERET
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Pénzügyben történt változások
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI MIGRÁCIÓ
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Önkormányzatok tájékoztatása KMOP csatlakozók részére
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt
- Regisztrációs útmutató - Participant Portal (URF)
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
Nagy Anikó / Hegedűs Iván
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
Nemzetközi végrehajtási konferencia Budapest, október 4-5.
BIRDIE Business Information Reporter and Datalyser Előadó: Schneidler József.
Zárlati munka (Horányi Márton). Ütemezés Tao – HIP feltöltés  egyedi igények szerint hó  2008.IV.negyedév bizonylatok, könyvelés.
ZRt.-vé alakulás Készítette: Budánovics Noémi. ZRt.-vé alakulás I. Tulajdonosi elhatározás II. Megvalósíthatósági tanulmány III. Közgyűlési döntés az.
Az államháztartási számvitel évi változása.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
SZÁMVITELI POLITIKA II.. 2© Deák István A lényegesség és a költség-haszon összevetése elvével összefüggő számvitelpolitikai döntések Mit tekint.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Tájékoztatás az Önkormányzati ASP rendszer bevezetésének gyakorlati tapasztalatairól ÁPRILIS 12. Előadó: Horváth endre.
Tájékoztatás az Önkormányzati ASP rendszer bevezetésének gyakorlati tapasztalatai Előadó: Krucsó Balázs.
Gazdasági környezet vizsgálata
CRM rendszer.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséről
HEFOP KONFERENCIA Debrecen,
Asp.adó utóbbi egy évben megvalósult főbb fejlesztések
Mezősi Róbert Comp-Sys Kft
KÖNYVELÉSI TÉTELEK SZERKESZTÉSE, A SZÁMLAKERET
ASP 2.0 projekt Kassai László november 30. tanácsadó
ASP 2.0 Projekt Kócsáné Horváth Erika Október 25.
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Pénzügy 1. oldal „Jó gyakorlatok” konferencia, „Fókuszban: az önkormányzati gazdasági társaságok.” Az önkormányzati vállalatirányítás Előadó Horváth Tamás.
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Kormányzati igazgatási szervek álláshely-nyilvántartása (ÁNYR)
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

ASP 2.0 Projekt Kócsáné Horváth Erika 2017. Október 25. Főosztályvezető Magyar Államkincstár 2017. Október 25.

ASp.gazd Csatlakozott önkormányzatok száma 2018.01.01-et követően: 2991 ASP gazdálkodási szakrendszert használó intézmények száma 2018.01.01-et követően: 3507

Asp.gazd A 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet (ÁHSZ) szabályozásának megfelelően szükséges a könyvvezetés és a beszámolás kialakítása: a költségvetési és a pénzügyi számvitel megkülönböztetése, követelések, kötelezettség-vállalások mérése költségvetési számvitellel, a vagyon és a tevékenységek eredményességének, önköltségének mérése pénzügyi számvitellel, A jogalkotó célja: az egységes gyakorlat kialakítása.

Integrált program az integrált programon belül! GAZD KERET ADÓ KIRA IRAT IVK

Asp KASZPER KATI Központi Analitikai Számviteli - Pénzügyi Rendszer Tárgyi eszköz és készletnyilvántartó modul GAZDÁLKODÁS MODULOK ETRIUSZ Költségvetési, tervezési és beszámoló készítő modul VIR Vezetői információs rendszer

A rendszer paraméterezése I. A felkészülés Intézményi hierarchia, pénzügyi – számviteli folyamatok átgondolása, felelősök kijelölése – jogosultságok meghatározása az intézményeknél! Keretrendszerben: szerepkörök, Gazdálkodási szakrendszerben: láthatóság (intézmény, személy, számlatömb, nyugtatömb) Adattisztítás – Adatpótlás – Partnertörzs Adatbetöltési lehetőség (fontosabbak): Partnertörzs, Tárgyi eszközök,

A rendszer paraméterezése II/1. A beállításvarázsló A gazdálkodási szakrendszer paraméterezését a Beállítás varázsló biztosítja, amelynek célja, egy olyan környezet létrehozása, amely további beállítások nélkül is alkalmassá teszi a rendszert a napi használatra. A BEÁLLÍTÁS VARÁZSLÓ működése, tulajdonságai csak adminisztrátori joggal futtatható, csak a futtatást követően látható a többi menüpont (kikényszerített futtatás) 18 lépésen keresztül paraméterezi az összes intézményt a végigfuttatása csak akkor lehetséges, ha egymás után minden lépést végrehajt a felhasználó

A rendszer paraméterezése II/2. A beállításvarázsló A BEÁLLÍTÁS VARÁZSLÓ működése, tulajdonságai Végigfuttatását követően a migrációs jegyzőkönyv automatikusan előáll (pdf) Útmutató és videó segíti a felhasználókat KTörzs és beszámoló adatok előtöltése (PIR szám, adószám, bankszámlaszám, cofog) A pénztár, számlatömb, nyugtatömb automatikus létrehozására van lehetőség Főkönyvek szektorszám szerinti ajánlás alapján automatikusan kerülnek hozzárendelésre 2016.12.05-2016.12.31 között 1640 önkormányzat sikeresen futtatta

A rendszer paraméterezése III. A beállításvarázslóról részletesen Beállításvarázsló témacsoportja KASZPER beállítási/ellenőrzési lehetőség 1. Felhasználók szinkronizálása KERET rendszerben módosítható. 2. Szerepkörök kiosztásának ellenőrzése KERET rendszerben módosítható. 3. Intézményadatok szinkronizálása (221) Intézmények karbantartása (2211) Intézmények csoportba sorolása, csoportok, karbantartása 4. Aláírási jogok ellenőrzése (2261) Aláírási jogosultság kezelése 5. Pénztárkönyv ellenőrzése (61) Pénztárkönyvek adminisztrációja 6. Számlatömb ellenőrzése (221) Intézmények karbantartása 7. Nyugtatömb ellenőrzése (221) Intézmények karbantartása 8. Partnertörzs ellenőrzése és betöltése (201) Aktuális partner adatok karbantartása 9. Részletezőkód ellenőrzése (234) Bevétel/kiadás (részletező) kódok karbantartása (2241) Intézmény - részletező kód összekapcsolás

A rendszer paraméterezése IV. A beállításvarázslóról részletesen 10. Főkönyvek ellenőrzése (223) Főkönyvi számla - intézmény kapcsolat kialakítása, (2231) Intézmény - főkönyvi számla összekapcsolás 11. Szakfeladatok ellenőrzése (2252) Intézmény – szakfeladat összekapcsolás 12. Kormányzati funkciók ellenőrzése (2251) Intézmény - COFOG összekapcsolás 13. Bankszámlák ellenőrzése (2221) Bankszámla - főkönyv kapcsolat megadása 14. Felhasználó-intézmény adatláthatóság (211) Felhasználók csoportba sorolása ellenőrzése 15. Felhasználó-felhasználó adatláthatóság (211) Felhasználók csoportba sorolása 16. Felhasználó-számlatömb/nyugtatömb (211) Felhasználók csoportba sorolása összerendelés ellenőrzése 17. Felhasználó-pénztárkönyv összerendelés (211) Felhasználók csoportba sorolása

A beállításvarázsló (keretrendszerből felhasználók beemelése)

A beállításvarázsló

A beállításvarázsló

A beállításvarázsló – migrációs jegyzőkönyv

Felhasználó munkájának elősegítése kaszper Felhasználó munkájának elősegítése Kontírsablonok használata Előtöltés lehetősége Listázási lehetőségek variálhatósága Jogosítás által a felhasználó lehetőségeinek pontos elhatárolása, személyre szabhatósága Felhasználó munkájának követhetősége, ellenőrizhetősége

Etriusz modul által támogatott tevékenységek Analitikus tervezés a költségvetés összeállításához Költségvetés összeállítása Évközi adatszolgáltatások teljesítése Beszámoló összeállítása Belső szabályozásnak megfelelő kimutatások készítése

ETRIUSZ modul adatforrásai / adatkapcsolatai Programrendszeren belüli modulkapcsolatok KASZPER könyvelési modul Programrendszeren kívüli eszközök felé adattovábbítás KGR

Vir – modul által támogatott tevékenységek Idősoros kimutatások és grafikonok készítése Más modulok legfontosabb lekérdezéseinek közvetlen elérhetősége Likviditás vizsgálat Belső szabályozásnak megfelelő kimutatások készítése

KATI modul által támogatott főbb tevékenységek Nyilvántartások vezetése rögzítés, módosítás, inaktiválás, listázás/leválogatás, összesítés Gazdasági események rögzítése, mozgások, véglegesítés, bizonylatolás Zárás, terv szerinti ÉCS elszámolása Főkönyvi összesítő, Vagyonkimutatás Feladás a könyvelésnek (KASZPER) Tömeges átvezetések (fők.,kh.,int.) Leltározás, selejtezés Saját termelésű eszközök (receptúrák) Főkönyvi átforgatás (évek között)

Gazdálkodási szakrendszer bevezetéséhez kapcsolódó feladatok Partnertörzs(ek) felülvizsgálata, egységesítése, javítása, hiányzó adatok pótlása – önkormányzati munkatárs által elvégezhető feladat Partnertörzs feltöltése – előre megadott excel táblázat szerint kitöltési útmutató alapján Tárgyi eszközök feltöltése – excel táblázat segítségével, kitöltési útmutató alapján

Gazdálkodás szakrendszer bevezetésének támogatása 8 alkalmas géptermi oktatás On-line elérhető segédletek, felhasználói kézikönyv (menüpontonkénti tördeléssel) Jogszabályi előírásokkal kapcsolatos tananyag A szakrendszer főbb folyamatait bemutató oktatási videók Szimulációs környezetben feladatok végrehajtása (5percASP) Korlátlan gyakorlási lehetőség az oktatási felületen

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!