Pályázati lehetőségek as programozási időszakban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Civil forrásteremtés Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Advertisements

Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Széchenyi Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A vidék fejlődését a sikeres programalkotást és megvalósítást veszélyeztető tényezők a as időszakban Finta István Ph.D.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Integrált közösségi szolgáltató terek
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
A vidék fejlődését a sikeres programalkotást és megvalósítást veszélyeztető tényezők a as időszakban Finta István Ph.D.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Oszkó Emese Nemzetgazdasági Minisztérium
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program
A Terület- és Település- fejlesztési Operatív Program (TOP) fejlesztési irányai önkormányzatoknak Kovács Zoltán fejlesztési igazgató DDRFÜ Nkft.
Lehatárolási irányok: Árvízvédelem Vízgazdálkodás Természetvédelem, Natura 2000 Energiahatékonyság növelése Megújuló energiaforrások alkalmazása Hulladékkezelés.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban tematikus konferencia
A MEGYEI TERÜLETI TERVEZÉS JELENLEGI HELYZETE DOMJÁN RÓBERT OSZTÁLYVEZETŐ H EVES M EGYEI Ö NKORMÁNYZATI H IVATAL T ERÜLETFEJLESZTÉSI ÉS T ERÜLETRENDEZÉSI.
Gazdaságfejlesztési lehetőségek a Területi Operatív Programban ban Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A as időszak Operatív Programjainak kapcsolódása a vidéki térségekhez Lantos Gergely osztályvezető március 25. Felsőlajos.
 A TOP Két fő stratégiai célja: ◦ Gazdaságélénkítéshez és foglalkoztatási szint növeléséhez szükséges helyi feltételek biztosítása. ◦ Vállalkozásbarát.
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK – NÓGRÁD MEGYE
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Nemzetgazdasági Minisztérium
TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM (TOP) OLÁH GÁBOR NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI PROGRAMOKÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Pályázati lehetőségek KKV-k számára, avagy mire figyeljünk ha támogatást szeretnénk január 27.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Önkormányzati fejlesztések Uniós támogatásból Mire pályázhatnak az önkormányzatok a TOP és a VP kiírások keretében?
Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
TOP vas megyei aktualitásai
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
A határtérség.
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Lorem ipsum.
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

Pályázati lehetőségek 2014-2020-as programozási időszakban Korbeák György Ügyvezető igazgató Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség

Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft., mint a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat gazdasági társasága, korábban a Hajdú-Bihar Megyei Területi Fejlesztési Tanács munkaszervezete – 1997 óta – a megyei területfejlesztéshez kapcsolódóan komplex tevékenységet folytat. A Hajdú- Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. minden olyan, a Hajdú-Bihar megyét és a térséget érintő projektet és kezdeményezést fontosnak tart, ami Hajdú-Bihar megye és a térség lakosságát, az itt tevékenykedő önkormányzatokat, vállalkozásokat, civil és egyéb szakmai szervezeteket segíti illetve fejlődésüket szolgálja.

A Hajdú- Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft A Hajdú- Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. fő tevékenységei projekt generálása pályázati tanácsadás pályázatok készítése, projektfejlesztés fejlesztési tervek, fejlesztési stratégiák és koncepciók készítése általános projektmenedzsment megvalósíthatósági tanulmányok készítése nemzetközi projektek elkészítése, menedzselése befektetés-ösztönzés Az Ügynökség célja a minél hatékonyabb, minőségi szolgáltatás nyújtson a meglévő és a potenciális ügyfelei számára. Valamint erősíteni kívánja önkormányzatok mellett a vállalkozói szférával illetve a civil szektorral való együttműködését is.

TOP 1. prioritás: TÉRSÉGI GAZDASÁGI KÖRNYEZET FEJLESZTÉSE A FOGLALKOZTATÁS ELŐSEGÍTÉSÉRE 1.1 intézkedés : Helyi gazdasági infrastruktúra fejlesztése Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek - Iparterületek, ipari parkok, technológiai parkok, inkubátorházak, innovációs központok, logisztikai központok fejlesztésére, kiemelten a szolgáltatás-fejlesztésre fókuszál. - a vidéki gazdaság üzleti infrastrukturális hátterének támogatására a Vidékfejlesztési Program (VP) intézkedéseivel összhangban - helyi piacszervezéshez, helyi termék-előállításhoz, mezőgazdasági termékek térségi piacra jutását elősegítő, termelést követő műveletekhez, kezeléshez (ún. „post harvest manipuláció” jellegű: pl. tárolás, hűtés, válogatás, mosás, csomagolás kapcsolódó) közösségi, önkormányzati többségi tulajdonú agrárlogisztikai infrastruktúra kialakítása, szolgáltatásként történő biztosítása Kedvezményezetti kör   Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások. A város-vidéki kapcsolatok erősítését szolgáló és a helyi fejlesztési stratégiához illeszkedő komplex projektek esetében CLLD szervezetek. Keretösszeg 6181 millió Ft Projektméret Ipari Park: max. 2 Mrd. Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Ipari park fejlesztése kizárólag ipari park címmel rendelkező iparterület esetében lehetséges. Várható támogatási intenzitások 30-100% (tevékenységenként változó)

TOP 1. prioritás: TÉRSÉGI GAZDASÁGI KÖRNYEZET FEJLESZTÉSE A FOGLALKOZTATÁS ELŐSEGÍTÉSÉRE 1.2 intézkedés : Társadalmi és környezeti szempontból fenntartható turizmusfejlesztés Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek - térségi szintű, turisztikai termékcsomagok és tematikus turisztikai fejlesztések támogatása - helyi, térségi jelentőségű, turisztikai vonzerőt képező kulturális, épített, természeti örökség turisztikai hasznosítása, fejlesztése - helyi ökoturisztikai fejlesztések, kulturális látványosságok, turisztikai célú kerékpárutak ráhordó szakaszai Kedvezményezetti kör   Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, civil szervezetek, egyházak. Keretösszeg 4432 millió Ft Projektméret 15-800 millió Ft., speciális esetekben max. 2 Mrd. Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Várható támogatási intenzitások 50-100% (tevékenységenként változó)

TOP 1. prioritás: TÉRSÉGI GAZDASÁGI KÖRNYEZET FEJLESZTÉSE A FOGLALKOZTATÁS ELŐSEGÍTÉSÉRE 1.3 intézkedés : A gazdaságfejlesztést és a munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek - a TEN-T hálózaton kívüli utak közül az országos közúthálózat alacsonyabb rendű, jellemzően 4-5 számjegyű útjainak és belterületi önkormányzati utak (kivéve mezőgazdasági és erdészeti utak) burkolatának és alépítményeinek felújítása, fejlesztése (beleértve a városok gazdasági övezeteit feltáró elkerülő utak, valamint az országhatárhoz vagy határátkelőhelyhez vezető utakat) Kedvezményezetti kör   Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, jogszabály alapján meghatározott kizárólagos építtetők (pl. NIF Zrt., Magyar Közút Nonprofit Zrt), helyi közlekedési társaságok, helyközi közlekedési társaságok, MÁV Zrt. Keretösszeg 3176 millió Ft Projektméret 50-1500 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Várható támogatási intenzitások 50-100% (tevékenységenként változó)

TOP 1. prioritás: TÉRSÉGI GAZDASÁGI KÖRNYEZET FEJLESZTÉSE A FOGLALKOZTATÁS ELŐSEGÍTÉSÉRE 1.4 intézkedés : A foglalkoztatás segítése és az életminőség javítása családbarát, munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztésével Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek - a 3 éves kor alatti gyermekek elhelyezése és a 3-6 éves gyerekek óvodai elhelyezése - egyéb alternatív gyermekmegőrzési formák támogatása (pl. családi napközik vagy óvodával integráltan működő bölcsődék)   Kedvezményezetti kör   Központi költségvetési irányító és költségvetési szervek, helyi önkormányzatok és társulásaik, országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok és társulásaik, egyesületek, egyházak, alapítványok, civil szervezetek, non-profit szervezetek. Keretösszeg 3830 millió Ft Projektméret 1-300 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Várható támogatási intenzitások 100%

TOP 2. prioritás: VÁLLALKOZÁSBARÁT, NÉPESSÉGMEGTARTÓ TELEPÜLÉSFEJLESZTÉS 2.1. Gazdaságélénkítő és népességmegtartó településfejlesztés Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek Az intézkedés keretében tervezett tevékenységek 3 beavatkozási területen valósulnak meg: Gazdaságélénkítő településfejlesztés, gazdasági, környezeti és társadalmi szempontból fenntartható városszerkezet és vonzó környezet kialakítása; Települési környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztések;   III. Szemléletformáló akciók, képzések Kedvezményezetti kör Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, non-profit és civil szervezetek, egyházak. Keretösszeg 9182 millió Ft Projektméret 50-5000 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Várható támogatási intenzitások 100%

TOP 3. prioritás: ALACSONY SZÉNDIOXID KIBOCSÁTÁSÚ GAZDASÁGRA VALÓ ÁTTÉRÉS KIEMELTEN A VÁROSI TERÜLETEKEN 3.1. Fenntartható települési közlekedésfejlesztés Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek - környezetbarát közlekedési módok elterjesztése, a közösségi közlekedés térnyerését szolgáló beruházások (forgalmi pálya fejlesztése, pl. buszfordulók, buszsávok és megállók) megvalósítása - a járási, települési kapcsolatok javítását célzó, új közösségi közlekedési viszonylatok kialakítása - az integráltan megvalósított beavatkozásokhoz kapcsolódó buszbeszerzés - a módváltó rendszerek fejlesztése (P+R, B+R parkolók és csomópontok) - kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása (helyi, helyközi, hivatás-forgalmi és egyéb célú kerékpárforgalmi létesítmények építése és felújítása) - a kerékpáros közlekedési infrastruktúra bővítése, a műszakilag és forgalomtechnikailag nem megfelelő kerékpárforgalmi létesítmények, balesetveszélyes gócpontok korrekciója Kedvezményezetti kör   Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, központi költségvetési szervek és intézményeik, közösségi közlekedést közszolgáltatási szerződés alapján ellátó gazdasági társaságok (helyi és helyközi közlekedési társaságok), jogszabály alapján meghatározott kizárólagos építtetők (pl. NIF Zrt., Magyar Közút Nonprofit Zrt.) Keretösszeg 4677 millió Ft Projektméret 50- 10 000 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Az autóbusz beszerzések csak integrált fejlesztések részeként valósulhatnak meg. Várható támogatási intenzitások 100%

TOP 3. prioritás: ALACSONY SZÉNDIOXID KIBOCSÁTÁSÚ GAZDASÁGRA VALÓ ÁTTÉRÉS KIEMELTEN A VÁROSI TERÜLETEKEN 3.2. Önkormányzatok energiahatékonyságának és a megújuló energia-felhasználás arányának növelése Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek - Az önkormányzati tulajdonú épületek, intézmények, infrastruktúra energia-hatékonyság-központú rehabilitációja, az épületek hőszigetelésének javítása. - Az önkormányzati tulajdonú épületek intézmények és infrastruktúra energetikai korszerűsítése, megújuló energiaforrások alkalmazása. - Önkormányzatok Fenntartható Energia Akcióprogramjai (SEAP) elkészítésének támogatása Kedvezményezetti kör   Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, valamint azok az intézmények, amelyek önkormányzati tulajdonú épületen látnak el üzemeltetési, működtetési, feladat-ellátási felelősséget, illetve a szemléletformáló akciók esetében ezeken túl civil szervezetek. A város-vidéki kapcsolatok erősítését szolgáló és a helyi fejlesztési stratégiához illeszkedő megújuló energetikai projektek esetében CLLD szervezetek. Keretösszeg 7810 millió Ft Projektméret 15-1500 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Várható támogatási intenzitások 100%

TOP 4. prioritás: A helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése 4.1. Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek - a helyi önkormányzatok egészségügyi alapellátási szolgáltatásának helyet adó épületek korszerűsítése, felújítása, átalakítása, illetve indokolt esetben új létesítése - az alapellátáshoz sorolt szolgáltatások fejlesztésének keretében a háziorvosi szolgálatnak –felnőtt, gyermek, vegyes praxis –, fogorvosi szolgálatnak, központi alapellátási ügyeletnek és a védőnői szolgáltatásoknak helyt adó épületek, épületrészek fejlesztése, új építése - a nem iskolai épületekben működő iskolaorvosi rendelők infrastruktúra fejlesztése Kedvezményezetti kör   Központi költségvetési irányító és költségvetési szervek, helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, civil szervezetek, egyházak, egyesületek, alapítványok, non-profit szervezetek. Keretösszeg 1336 millió Ft Projektméret 10-60 millió Ft., új építés esetén maximum 200 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Várható támogatási intenzitások 100%

TOP 4. prioritás: A helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése 4.2. A szociális alapszolgáltatások infrastruktúrájának bővítése, fejlesztése Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek - a szociális alapellátás (étkeztetés, házi segítségnyújtás, családsegítés, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, közösségi ellátások, támogató szolgáltatás, utcai szociális munka, nappali ellátások) infrastrukturális feltételeinek fejlesztése, új szolgáltatások infrastruktúrájának megteremtése, új férőhelyek kialakítása és már működő ellátások infrastrukturális fejlesztése - a nappali szociális ellátások (idősek, fogyatékkal élők, hajléktalan, szenvedélybeteg és pszichiátriai beteg személyek nappali ellátása), a családsegítés, gyermekjóléti szolgálat fejlesztése (a férőhelyek bővítése új intézmények létesítésével, a már működő szolgáltatások férőhelyeinek bővítése) Kedvezményezetti kör   Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, civil szervezetek, egyházak, egyesületek, alapítványok, non-profit szervezetek. Keretösszeg 1062 millió Ft Projektméret 3-150 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok A beavatkozások között tartós bentlakásos intézmények finanszírozására nem kerül sor. Várható támogatási intenzitások 100%

TOP 4. prioritás: A helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése 4.3. Leromlott városi területek rehabilitációja Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek A szociális városrehabilitációs programok alapvetően három típusú akcióterületre irányulnak: Ipari technológiával épült lakótelepek, ahol a cél annak megelőzése, hogy a lakótelepek a későbbi gettósodás színhelyeivé váljanak. Városi szövetbe ágyazott, hagyományos építésű, vegyes lakosság összetételű, leszakadással veszélyeztetett városrészek, ahol a cél a további szegregációs folyamatok megállítása, és lehetőség szerint a terület státuszának emelése. Városi szövetbe ágyazott vagy a településtesttől elkülönült (telepek, kolóniák), jellemzően hagyományos építésű leszakadó városrészek, ahol marginalizált közösségek élnek és a cél az illegális lakhatás és a veszélyes lakókörülmények felszámolása, az ott élők integrálása a városi környezetbe Kedvezményezetti kör   Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, civil szervezetek, egyházak, gazdasági társaságok és szövetkezetek. Keretösszeg 1440 millió Ft Projektméret 50-2000 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Az intézkedés keretében kizárólag városi jogállású településeken valósíthatók meg programok. Várható támogatási intenzitások 100%

TOP 5. prioritás: Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, foglalkoztatás-ösztönzés és társadalmi együttműködés 5.1. Foglalkoztatás-növelést célzó megyei és helyi foglalkoztatási együttműködések (paktumok) Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek Az intézkedés közvetlen céljai: megyei és helyi foglalkoztatási együttműködések (paktumok) létrehozásának és működésének támogatása az intézkedés kétszintű beavatkozással és három komponenssel működik: Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések Helyi foglalkoztatási együttműködések Gyermekellátási szolgáltatások munkavállalóinak foglalkoztatási és képzési támogatása Kedvezményezetti kör Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, civil szervezetek, megyei kormányhivatalok munkaügyi központja, képző intézmények. Keretösszeg 4117 millió Ft Projektméret 5-1000 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok   Várható támogatási intenzitások 50-100%

TOP 5. prioritás: Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, foglalkoztatás-ösztönzés és társadalmi együttműködés 5.2. A társadalmi együttműködés erősítését szolgáló helyi szintű komplex programok Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek Az intézkedés célja a TOP 4. prioritásának 3. intézkedésével (szociális városrehabilitáció) összhangban, azt kiegészítve a városi szövetbe ágyazott leszakadó, leszakadással veszélyeztetett városrészekben és a településtesttől elkülönült telepeken élők tekintetében a szegénység, a társadalmi és a munkaerő-piaci hátrányok újratermelődésének megállítása, valamint a közösségi és egyéni szintű társadalmi integráció feltételeinek a megteremtése: az önálló jövedelemszerzésre való képesség kialakítása, fejlesztése az oktatási hátrányok leküzdése a leszakadással veszélyeztetett egyének és csoportok jövedelemszerzésre való képessé tételét célzó közösségi és egyéni szociális munka. Kedvezményezetti kör   Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, civil szervezetek, egyházak, gazdasági társaságok és szövetkezetek. Keretösszeg 536 millió Ft Projektméret 15-500 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Várható támogatási intenzitások 100%

TOP 5. prioritás: Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, foglalkoztatás-ösztönzés és társadalmi együttműködés 5.3. Helyi közösségi programok megvalósítása Intézkedésen belüli támogatandó tevékenységek Az intézkedés főképp az alábbi tevékenységeket tartalmazza: Helyi közösséget és identitást erősítő akciók, például közösségi programok, partnertalálkozók, szemléletformálás, kulturális és természeti örökséggel kapcsolatos helyi programok, hagyományőrzés Helyi közösségfejlesztési programok megvalósítása, összhangban az EFOP közösségfejlesztést célzó programjával. Helyi partnerségi együttműködések szervezése, erősítése, pl. civil szerveződések elősegítése, participatív tervezési gyakorlatok kezdeményezése Ösztöndíjprogram Bűnmegelőzést, közlekedésbiztonság és közbiztonság javítását segítő intézkedések Kedvezményezetti kör   Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, képző intézmények, egyházak, civil szervezetek, társasházak, érdekképviseletek. Keretösszeg 919 millió Ft Projektméret 5-50 millió Ft. Intézkedésre vonatkozó speciális feltételek, jogosultságok Várható támogatási intenzitások 100 %

Vidékfejlesztési Operatív Program Téma Műveletek Forrás (millió €) Össz forrás (millió €) Tudásátadás és innováció Tudásátadás 99 139,2 Innováció 40,2 Mezőgazdasági termelés és élelmiszer-feldolgozás Beruházások 1 397, 4 2 766,8 Kockázatkezelés és jövedelemstabilizálás 213,1 Környezetgazdálkodás 1 038,6 Minőségrendszerek és termelői csoportok 117,7 Erdőgazdálkodás 209,4 343,3 134,0 Vidéki térségek fejlesztése Helyi gazdaságfejlesztés 215,4 690,2 Helyi infrastruktúra- és szolgáltatásfejlesztés 283,0 LEADER 191,8 Fiatal Gazda 195,1 Rövid Ellátási Lánc 66,1

Műveletek Tevékenységek Forrás (millió €) állattenyésztési ágazat fejlesztése állattartó telepek építése és korszerűsítése: sertés, baromfi, szarvasmarha, juh-és kecsketartó 242,1 kertészeti ágazat fejlesztése Kertészet korszerűsítése 232, 3 kisméretű terménytárolók és szárítók beruházásai Terménytároló és szárító 63,5 mezőgazdasági vízgazdálkodási ágazat fejlesztése Öntözött területek növelése, vízgazdálkodás 174,4 mezőgazdasági termékek feldolgozásának fejlesztése Technológiai fejlesztés, piacra jutás elősegítése 599, 7 minőségi rendszerek Minőségi rendszerekhez való csatlakozás , tájékoztatás és promóció 117,7 mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése 45,3 nem mezőgazdasági tevékenységek elindítása és fejlesztése Mikrovállalkozás indítása, Szolgáltatás fejlesztés, energetikai korszerűsítés 90 Vidéki térségekben infrastruktúra fejlesztése Kisméretű infrastruktúra, alapvető szolgáltatások fejlesztése 278,8

LEADER Helyi Fejlesztési Stratégiák (HFS) elkészítése Támogatás mértéke HFS céljaihoz illeszkedő projektek helyi pályázatos megvalósítása Max. 240 000 €/ projekt Max. 200 000 €/támogatott/3 év Térségek közötti és nemzetközi együttműködéseken alapuló projektek Max. 65 000 €/ projekt Helyi fejlesztési stratégiák elkészítése 13 000 – 32 000 / HACS LEADER helyi Akciócsoportok (HACS) működése és térségszervezési feladatai 28, 8 millió €

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. Email: korbeak@hbmo.hu Tel: 06-20-495-9025