„SENKI SEM KÖVETHET EL NAGYOBB HIBÁT, MINT AZ, AKI AZÉRT NEM TESZ SEMMIT, MERT AMIT MEGTEHET, AZ KICSINY.” (E. Burke)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
(A vezető magatartása, stílusa)
Advertisements

Szociális munka csoportokkal
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
2. előadás.
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Páros beszélgetés Keress egy párt 2-2 perc Kellemetlen élényem az iskolában  Megaláztatás  Igazságtalan értékelés  Kigúnyolás  Fizikai eröszak  Stb.
EURÓPA ÉS AZ EURÓPÁN KÍVÜLI VILÁG A SZÁZADBAN
A nevelés stílusa.
Demokrácia és diktatúra
A politikai hatalom legitimitása
Hatalomfelfogások, a hatalom minőségei és a hatalomgyakorlás eszközei
STILUSELMÉLETEK.
A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
VEZETÉSI MÓDSZEREK Jellemzői: Lehetnek: konkrét, tervszerű,
A FEJLETT ÉS A FEJLŐDŐ ORSZÁGOK SZEREPE KORUNK VILÁGGAZDASÁGÁBAN.
POLITIKAI IDEOLÓGIÁK © kurtán sándor pefele 2009.
Fejlesztési koncepció
Politikai kommunikáció alapfogalmak
A SZERVEZETI DEMOKRÁCIA A demokrácia legáltalánosabb szervezetelméleti jelentése: –a létező és markánsan megmutatkozni képes szervezeti érdekek megjelenítése.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Kommunikációs egyenlőtlenségek B 18. tétel A médiaelmélet fő kérdései: hatalom egyenlőtlenség.
MTA Regionális Kutatások Központja A decentralizált hatalomgyakorlás és a regionális fejlődés Pálné Kovács Ilona.
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
A pedagógus.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Ideológiák.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
Oktatásmenedzsment 2012/2013 – 1. félév.
Szociológia - Jogszociológia
A közösségi részvétel lehetőségei Mit tanulnak a fiatalok a közösségben, avagy mi az önkormányzat felelőssége? Nyíregyháza, december 1. Kósa András.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
Fogalom Kérdezz! Felelek.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
Pedagógus értékelési rendszer
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Neveléslélektan Debrecen
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
Mezey Barna Egyetemi tanár
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Női Erőforrás Menedzsment Tanácsadás nők, vállalatok számára Dr.habil. Ternovszky Ferenc főiskolai tanár BGF.
Személyes életvitel.
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
Tanári kommunikáció A hullám című film kapcsán
Hatalom és szervezeti politika
Vezetéselmélet, rendezvény szervezés készítette: Petrika Ibolya
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
A politikai rendszerek tipológiája I.
IRÁNYÍTÁS/ ELLENŐRZÉS
Előadás másolata:

„SENKI SEM KÖVETHET EL NAGYOBB HIBÁT, MINT AZ, AKI AZÉRT NEM TESZ SEMMIT, MERT AMIT MEGTEHET, AZ KICSINY.” (E. Burke)

I. FEJLESZTŐ CÉLÚ SEGÍTSÉGNYÚJTÁS „A NEVELÉS PROSZOCIÁLIS VISELKEDÉS (…), AZ ÖNÁLLÓSÁG OPTIMÁLIS FIGYELEMBEVÉTELÉRE TÖREKVŐ SEGÍTÉS…”

II. VEZETÉS FELTÉTELEI: VEZETŐ – CÉL – VEZETŐ/VEZETETT VISZONY VEZETÉSI STÍLUSOK: TEKINTÉLYELVŰ – DEMOKRATIKUS – LAISSEZ FAIRE

III. HATALOMGYAKORLÁS / URALOM B) A NEVELÉS HOGYANJA

KÖZÖSSÉG BEAVATKOZÁSA, POLITIKAI HATALOM GYAKORLÁSA, PIROS LÁMPA… LEGITIMÁCIÓJA: LEGÁLIS – TRADICIONÁLIS - KARIZMATIKUS

AZ AUTOKRÁCIA (MAGYARUL: EGYEDURALOM, ÖNKÉNYURALOM) OLYAN POLITIKAI RENDSZER, AMELYBEN A POLITIKAI HATALOM EGÉSZE EGYETLEN SZEMÉLY (VAGY SZEMÉLYEK KIS ZÁRT CSOPORTJA) KEZÉBEN ÖSSZPONTOSUL. A HATALOM BIRTOKLÁSÁT AZ AUTOKRATA TÖBBEK KÖZT A HAGYOMÁNNYAL, A KRITIKUS ERŐFORRÁSOK ELLENŐRZÉSÉVEL, VAGY SZEMÉLYES KARIZMÁJÁVAL IGAZOLHATJA.

1. AUTOKRÁCIA-E A TANÁRI MUNKA. MIÉRT. 2 1. AUTOKRÁCIA-E A TANÁRI MUNKA? MIÉRT? 2. BAJ-E, HA AUTOKRATA A TANÁRI MUNKA? MIÉRT? 3. ÖNMAGÁBAN NEGATÍV JELENTÉSTARTALMÚ FOGALOM-E AZ AUTOKRÁCIA? MIÉRT? 4. HIBÁZOTT-E RAINER WENGER? MIÉRT? 5. HIBÁS VOLT-E A RAINER WENGER ÁLTAL ELÉRT EREDMÉNY? MIÉRT?

ÉS ÉN?