A jármű beavatkozások esedékességének meghatározása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szimmetriák szerepe a szilárdtestfizikában
Advertisements

Kauzális modellek Randall Munroe.
A TUDOMÁNYOS KUTATÁS MÓDSZERTANA
2.1Jelátalakítás - kódolás
Az úttervezési előírások változásai
Fizika II..
Számítógépes Hálózatok
Profitmaximalizálás  = TR – TC
A járműfenntartás valószínűségi alapjai
Szenzorok Bevezetés és alapfogalmak
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
A magas baleseti kockázatú útszakaszok rangsorolása
Szerkezetek Dinamikája
MÉZHAMISÍTÁS.
Hőtan BMegeenatmh 5. Többfázisú rendszerek
BMEGEENATMH Hőátadás.
AUTOMATIKAI ÉPÍTŐELEMEK Széchenyi István Egyetem
Skandináv dizájn Hisnyay – Heinzelmann Luca FG58PY.
VÁLLALATI Pénzügyek 2 – MM
Hőtan BMEGEENATMH 4. Gázkörfolyamatok.
Szerkezetek Dinamikája
Összeállította: Polák József
A TUDOMÁNYOS KUTATÁS MÓDSZERTANA
Csáfordi, Zsolt – Kiss, Károly Miklós – Lengyel, Balázs
Tisztelt Hallgatók! Az alábbi példamegoldások segítségével felkészülhetnek a 15 pontos zárthelyi dolgozatra, ahol azt kell majd bizonyítaniuk, hogy a vállalati.
J. Caesar hatalomra jutása atl. 16d
Anyagforgalom a vizekben
Kováts András MTA TK KI Menedék Egyesület
Az eljárás megindítása; eljárási döntések az eljárás megindítása után
Melanóma Hakkel Tamás PPKE-ITK
Az új közbeszerzési szabályozás – jó és rossz gyakorlatok
Képzőművészet Zene Tánc
Penicillin származékok szabadgyökös reakciói
Boros Sándor, Batta Gyula
Bevezetés az alvás-és álomkutatásba
Kalandozások az álomkutatás területén
TANKERÜLETI (JÁRÁSI) SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁG
Nemzetközi tapasztalatok kihűléssel kapcsolatban
Gajdácsi József Főigazgató-helyettes
Követelmények Szorgalmi időszakban:
Brachmann Krisztina Országos Epidemiológiai Központ
A nyelvtechnológia eszközei és nyersanyagai 2016/ félév
Járványügyi teendők meningococcus betegség esetén
Kezdetek októberében a könyvtár TÁMOP (3.2.4/08/01) pályázatának keretében vette kezdetét a Mentori szolgálat.
Poszt transzlációs módosulások
Vitaminok.
A sebész fő ellensége: a vérzés
Pharmanex ® Bone Formula
Data Mining Machine Learning a gyakorlatban - eszközök és technikák
VÁLLALATI PÉNZÜGYEK I. Dr. Tóth Tamás.
Pontos, precíz és hatékony elméleti módszerek az anion-pi kölcsönhatási energiák számítására modell szerkezetekben előadó: Mezei Pál Dániel Ph. D. hallgató.
Bevezetés a pszichológiába
MOSZKVA ZENE: KALINKA –HELMUT LOTTI AUTOMATA.
Bőrimpedancia A bőr fajlagos ellenállásának és kapacitásának meghatározása Impedancia (Z): Ohmos ellenállást, frekvenciafüggő elemeket (kondenzátort, tekercset)
Poimenika SRTA –
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
Összefoglalás.
Az energiarendszerek jellemzői, hatékonysága
Varga Júlia MTA KRTK KTI Szirák,
Konzerváló fogászat Dr. Szabó Balázs
Outlier detektálás nagyméretű adathalmazokon
További MapReduce szemelvények: gráfproblémák
Ráhagyások, Mérés, adatgyűjtés
Járműcsarnokok technológiai méretezése
Grafikai művészet Victor Vasarely Maurits Cornelis Escher.
VÁLLALATI PÉNZÜGYEK I. Dr. Tóth Tamás.
RÉSZEKRE BONTOTT SOKASÁG VIZSGÁLATA
Az anyagok fejlesztésével a méretek csökkennek [Feynman, 1959].
Bevezetés a színek elméletébe és a fényképezéssel kapcsolatos fogalmak
Minőségmenedzsment alapjai
Előadás másolata:

A jármű beavatkozások esedékességének meghatározása Közúti és Vasúti Járművek Tanszék

A ciklusidők meghatározása az elhasználódás folyamata alapján Az elhasználódás folyamata alapján kialakított ciklusrendhez ismerni kell az egyes alkatrészek elhasználódásának határmértékét (ameddig az alkatrész üzemben tartható) valamint az elhasználódás mértékét. Az üzemben tartás határméretét az alkatrész: megbízható működése, szilárdsági szempontok, különféle előírások, és a kopásdiagram alapján határozzák meg

Egy kopásnak kitett alkatrész általános kopási diagramja Az eltérő paraméterek miatt a kopás egy sávgörbével jellemezhető

A diagramon és a számításoknál alkalmazott jelölések – t üzemidő eltelte után a vizsgált azonos típusú és méretű alkatrészek átlagos kopása, Ze(t) – az e-edik alkatrész kopása, Zj(t) – a j-edik alkatrész kopása, i – a t helyen Zj(t) - Ze(t) szakaszon felvett osztályok (részintervallumok) száma, t1,t2,…,tn – a vizsgálati helyek (időpontok), fi – az i-edik osztályba sorolt alkatrészek, zi – az i-edik osztályhoz tartozó osztályközép, pi – az i-edik osztályhoz tartozó relatív gyakoriság értéke, N – a vizsgált alkatrészek száma,

Az alkatrészek t helyen vett elhasználódásának empirikus várhatóértéke( ) az i (i=1,2,…m) osztályok osztályközepei (Z1, Z2,…,Zi) és a hozzájuk tartozó relatív gyakorisági értékek (p1, p2,…, pi) szorzatának összege. A relatív gyakoriság pedig a mért kopásértékek alapján az i-edik osztályba eső alkatrészek számának, és az összes vizsgál alkatrész számának viszonya.

Az így kapott átlagos kopásgörbét két szakaszra bonthatjuk: bejáratási szakasz trigonometrikus függvény, üzemeltetési szakasz lineáris függvény, jellemezhetjük:

A ciklusrend kialakításakor meg kell határozni az egyes alkatrészek, fődarabok, élettartamát és az egymáshoz közel eső élettartamúkat egy csoportba kell sorolni. Az így kialakított alkatrészcsoportra jellemző élettartamot a legkisebb élettartamú alkatrész határozza meg. A nagyobb élettartamú alkatrész élettartama égésszámú többszöröse legyen a kisebb élettartamú csoport élettartamának.

A kopásgörbéből a megengedett legnagyobb kopás (Zmeg) ismeretében meghatározható az alkatrész élettartamának legvalószínűbb értéke ( ) és annak eltérése, szórása(s). Az alkatrész élettartamának meghatározásakor a kopásgörbe lineáris szakasza a meghatározó.

Az elhasználódás sebessége: Z2-Z1 - az elhasználódás mértéke, t2-t1 – viszonyítási alap (év, hónap nap, óra, km, elfogyasztott üzemanyag), Az alkatrész élettartama a megengedett elhasználódás, és az elhasználódás sebességének ismeretében számolható.

A ciklusidők meghatározása műszaki megbízhatóság alapján A műszaki megbízhatóság annak a valószínűségét fejezi ki, egy adott jármű, vagy annak szerkezeti egysége, gépalkatrésze hibamentesen üzemel. Az elemek élettartama Exponenciális eloszlást követ, ha azok meghibásodása véletlen szerűen következik be. Az F(t) exponenciális eloszlás függvény t=ti helyen vett értéke kifejezi annak a valószínűségét, hogy a vizsgált jármű (fődarab, alkatrész) egy előre megadott ti-nél korábban fog meghibásodni.

F(t)- eloszlás függvény (exponenciális), λ - az eloszlás paramétere, meghibásodási ráta,  

Sűrűség függvény  

j - a 0 és t közötti intervallumon belüli azonos hosszúságú részintervallumok (osztályok) száma (j=1, 2, …,m), tj – a feljegyzett meghibásodási időpontok osztályközép értékei (t1, t2, …, tm), pj – relatív gyakoriság,

t=0 𝜙(t)=1, t=∞ 𝜙(t) 0

Megbízhatósági függvény: n(t) – a t időpontig meg nem hibásodott alkatrészek, Meghibásodás tapasztalati függvénye: