Felkészítés a lemorzsolódással fenyegetett intézmények, pedagógusok, gyermekvédelmi szakemberek számára A Nyíregyházi Szakképzési Centrum Bencs László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Advertisements

Deák Ferenc Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
Az iskolai szociálismunka
Csonka Zoltán intézményvezető
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
- Statisztikai adatok – Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
A szakképzés helyzete Magyarországon
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Somogyi TISZK Közép- és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Duális szakképzés Együttműködési lehetőségek a Nyíregyházi Szakképzési Centrummal Nyíregyháza, március 01.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
„A GAZDASÁG SZOLGÁLATÁBAN” Debrecen szeptember 25. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Tanulófelelősi értekezlet 2015/2016 Cukrász.  Az iskola életében  A gyakorlati képzés terén  Felnőttoktatás  felnőttképzés Változások július.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
Miért gyere a KERI-be?.
Veszprémi Szakképzési Centrum Gönczy Pál Szakközépiskolája és Szakiskolája Tapolca .
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Rettegi Attila február 14.
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Szakiskolai fejlesztési program
Szakképzési pályaorientációs fórum
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Cím elrendezése képpel
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
„Az egyetlen igazi boldogságot akkor találjuk meg, ha szüntelenül befelé növekszünk, és igazabbá, nagylelkűbbé, egyszerűbbé, emberibbé, kedvesebbé és tevékenyebbé.
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A szakképesítés megszerzésének lehetősége
Esély a szülőknek, lehetőség
Cím és kép elrendezés Alcím
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Felkészítés a lemorzsolódással fenyegetett intézmények, pedagógusok, gyermekvédelmi szakemberek számára A Nyíregyházi Szakképzési Centrum Bencs László Szakközépiskolájának működése 2017.10.16.

Iskolánk rövid története Az iskola alapításának éve: 1990. január 1. A Dolgozók Általános Iskolája névvel kezdte meg a működését, 1992. szeptember 1-jétől feladatbővítést kapott, és az új feladat miatt az önkormányzat a Dolgozók Általános Iskolája és Speciális Szakiskola névre változtatta meg az iskola elnevezését. Ekkor megkapta az iskolarendszeren kívüli szakma-oktatási feladatot is. 1996. július 1jén az önkormányzat az iskolát szakképző intézetté nyilvánította, s megkezdte az iskolarendszerű szakképzést a korábbi alapfeladatok mellett. Az iskola ekkor a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola nevet kapta. 2013. január 1.-től KLIK fenntartásába kerül az intézmény, és a profiltisztítás révén Bencs László Szakiskola névre változott az elnevezés 2015- július 1.-től NGM fenntartásába kerül és a Nyíregyházi Szakképzési Centrum tagintézményeként működik, elnevezése Nyíregyházi Szakképzési Centrum Bencs László Szakiskolája 2016. szeptember 1.-től a 2015. évi LXV. Törvény amely a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény módosítása újabb névváltozást hozott Nyíregyházi Szakképzési Centrum Bencs László Szakközépiskolája MEGJEGYZÉS: A dián szereplő képek módosításához jelölje ki, majd törölje a képet. Ezután kattintson a Kép beszúrása ikonra a helyőrzőben a saját képe beszúrásához.

Képzési szerkezet Nappali tagozaton és iskolarendszerű felnőttoktatásban Kereskedelem, marketing üzleti adminisztráció szakmacsoport: Eladó Vendéglátás-turisztika szakmacsoport: Pincér Szakács Építészet szakmacsoport: Festő, mázoló, tapétázó Kőműves Szakképzési Híd-programban Kereskedelem, marketing üzleti adminisztráció szakmacsoport: - Élelmiszer,- és vegyi áru eladó Vendéglátás-turisztika szakmacsoport: - Vendéglátó eladó Építészet szakmacsoport: - Szobafestő

ISKOLÁNK GYERMEKKÉPE Iskolánk hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok szakmai képzésével foglalkozó intézmény, amely esélyt teremt diákjainak a munkaerőpiacon szakképzett munkaerőként történő elhelyezkedésére. A „második esély” iskolájaként esélyt teremt azon fiatalok számára is, akiket fegyelmi vétség, tanulási nehézség, valamint magatartási és beilleszkedési problémák okán tanácsoltak el előző iskolájukból. Szakképzési Hídprogram: 8. évfolyamot be nem fejezett tanulók részére Demográfiai adatok: 2004/2005-ös tanév: 405 fő nappali tagozatos diák 2017/2018-as tanév: 112 fő nappali tagozatos diák+240 esti tagozatos felnőtt Harc a gyereklétszámért, harc a létért, a fennmaradásért

Együttműködési formák Pedagógus- szülő: Telefonhívás: akár naponta Levelezés Családlátogatás: 9. évfolyamon minden tanulót Szülői értekezlet/fogadó óra Pedagógus-tanuló: A konstruktív életvitel erősítése és az antiszociális megnyilvánulások visszaszorítása Közvetlen, partneri légkör megteremtése alapvető követelmény: a bizalomra és együttműködésre, egymás segítésére építő közösségfejlesztő magatartással Pedagógus – pedagógus: - Humánus, emberi magatartásra, segítőkészségre, a gyermekek megértésére inspiráljuk egymást - Alapvető igény a magas színvonalú felkészültség és felkészülés a pedagógiai munkában Konszenzusra vagy kompromisszum létrehozására törekszünk Folyamatos információáramlás, esetmegbeszélés, esetkonferencia Elvünk: a “Kevesebbet, de alaposan.” Az ismeretközpontú oktatással szemben a kulcsfontosságú és a munkavállaláshoz szükséges kompetenciák biztonságos kialakítására törekszünk.

Összes dolgozói létszám: 34 fő 23,5 fő pedagógus, 1 fő iskolatitkár, 1 fő rendszergazda, 8 fő egyéb álláshely

Belső együttműködés Külső együttműködés Képaláírás MEGJEGYZÉS: A dián szereplő képek módosításához jelölje ki, majd törölje a képet. Ezután kattintson a Kép beszúrása ikonra a helyőrzőben a saját képe beszúrásához. Képaláírás

Fanatizmus vagy hitvallás? Sajátosságok - Szocializációs nap Családlátogatás 9. évfolyamon tanévkezdéskor Környezettanulmány, objektív-relatív deprivációs adatlap Együttműködés civil szervezetekkel Bűnmegelőzés-előadássorozat (Rendőrség szakembere által) Szexuális felvilágosítás (védőnő által) Véradás-előadássorozat (Megyei Vöröskereszt szakembere által) Elsősegély-nyújtási ismeretek (Mentők szakembere által) A tanári szerepkör újragondolása Kulcsszerep: hátrányok csökkentésében és az esélyek növelése Frontális módszer hanyagolása Elfogadó légkör, „pót anya” gadó

Köszönöm a figyelmet! Kallós Angéla Nyíregyházi SzC Bencs László Szakközépiskolája 4400 Nyíregyháza, Tiszavasvári út 12. 20/3277147 kallosangi@indamail.hu