Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Winnie the pooh & friends
Advertisements

Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére?
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
Humán Papilloma Vírus fertőzés a gyermekorvos szemszögéből
„Songlish” How not to be a „Bicky Chewnigh”. Lehet zöld az ég…
Számold meg a fekete pontokat!
Indikátorok a Magyar Egészségadattárban
Védőoltásokról medikusoknak
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
SEVEN DONT'S AFTER A MEAL Hét dolog amit nemszabad tenni, étkezés után.
Összehasonlító pedagógia
Ptol-1 Ptolemy Claudius, the great Greek mathematician lived and worked in the 2 nd century B.C. An important theorem about inscribed quadrilaterals.
Oltási reakciók, oltásokat kísérő nemkívánatos események
Légzőrendszerre ható gyógyszerjelöltek hatásossága Innovatív Gyógyszerek Kutatására Irányuló Nemzeti Technológiai Platform, Gyógyszerhatásossági munkaértekezlet.
Entropy Lawrence Sklar: Up and Down, Left and Right, Past and Future.
A methadon kezelés Dr. Csorba József
problémák a fogorvosokkal
Innovatív elemek a SKA végrehajtásban Innovative elements in SCF implementation.
Az emelt szintű idegen nyelvi érettségi feladattípusai.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Invaziv vizsgálatok. 17,5 millió ember halálát okozta ben (1/3 a világ összhalálozásának) 20 millió túlélő maradvány tünetekkel 5 millió önellátásban.
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
BUDAPESTI SZKEPTIKUS KONFERENCIA Az ORTT állásfoglalása: „A Panaszbizottság egyhangú megítélése szerint a tudomány kontra ezotéria kérdéskörének.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Winnie the pooh & friends
ZooGuide – az ismeretterjesztés és az oktatás eszköze  Érdekes és részletes leírások a park állatairól  „Audioguide” funkcióval kiegészített virtuális.
Truven Health Analytics Micromedex 2.0 Információs tudástár.
„Az igazságot folyton ismételni kell, mert a tévedéseket is folyton ismétlik.” J.W.Goethe SZEZONÁLIS INFLUENZA JELENTŐSÉGE a H1N1 PANDÉMIA IDEJÉN Kalocsai.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
 Presentation for our collegues regarding meeting in Greece  Journalist from HVG (Weekly World Economy) visited our school  Visit at the Budapest Zoo.
MYELOMÁS BETEGEK VÁRAKOZÁSA A DIAGNÓZISIG MA MAGYARORSZÁGON Varga Gergely 1, Farkas Péter 1, Mikala Gábor 2, Masszi Tamás 1,2 1 Semmelweis Egyetem III.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
„A vakcinológia régen és most.
A népesség várható iskolai végzettségének előrejelzése nemek, korcsoportok és régiók szerint A TÁMOP műhelykonferencia április 22. Radisson.
VÁLTOZÁSOK A ÉVI VÉDŐOLTÁSI MÓDSZERTANI LEVÉLBEN
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
A nemi betegségek napjainkban
A Büntetés-végrehajtási Szervezet helyzete és aktuális feladatai
Dr. Pauliny Zsuzsanna Országos Epidemiológiai Központ
Dr Pallós Júlia Budapest, április 20.
Brachmann Krisztina Országos Epidemiológiai Központ
Dr. Jelenik Zsuzsanna Országos Epidemiológiai Központ
19. Országos Védőoltási Továbbképző Tanfolyam
Új oltóanyagok a magyarországi védőoltási rendszerben
(Резьба по яичной скорлупе)
Miklós Kóbor Department of Geophysics & Space Sciences,
Volume 68, Issue 5, Pages (November 2005)
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Mennyi? 3! Mi 3? Mi mennyi? platformfüggetlen médiamodell.
Mi a megbocsátás jelentősége? What is the significant of forgivness?
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Virológiai detektívmunka: a kanyaró nyomában (Morbilli – in flagranti)
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Dr. Hankó Faragó Emese Szakmai és marketing vezető
Túlfeszültség védelem a hálózaton
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
Interakciók a Prevenciós Faktorok Között
Hypothyreosis. Thyroiditisek.
Biosimiler-ek használatának előnyei avagy miért előnyös a verseny?
Csurgalékvíz tisztítás
Cím elrendezés Alcím.
Microsoft eszközpályázat
Lívia Vasas, PhD 2019 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2019.
(Резьба по яичной скорлупе)
Számold meg a fekete pontokat!
Előadás másolata:

Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére? Mészner Zsófia dr. ÁNTSZ Országos Gyermekegészségügyi Intézet Fővárosi Önkormányzat Egyesített Szent István és Szent László kórház Rendelőintézete

A Web 2.0 és a „postmodern medical paradigm” Ismérvei: felhasználók generálta tartalom a döntő* eü. kérdésekben első információs forrás a világháló orvosi vélemény „ellenőrzését” is innen szerzik www.gyermekbetegségek.hu A vakcinák: hatástalanok, feleslegesek,veszélyesek érzelmi hatásra törnek egyedi esetek *bárki részt vehet, blog, chat, fotó, video megosztás, stb..

Az antivakcinációs taktikák megismerése kulcskérdés* Négy fő taktika A tudományos tények elferdítése csakis a saját céljaiknak megfelelő források citálása hírnévrontás, rágalmazás rosszul tervezett vizsgáltok eredményeinek A munkahipotézis rugalmas változtatása folyamatosan újabb ártalmak felvetése, ahogy kiderül a korábbi ártalmatlansága Cenzúra a szakirodalomban az ellenvélemények, érvek, új eredmények semmibe vétele Személyes támadás az ellen fellépők ellen TV, rádió, újságok szociális média jogi úton *A. Kata /Vaccine 30(2012)3778-89

A tudományos tények elferdítése: Unalomig ismételt mottók, frázisok, cáfolatok „Nem vagyok védőoltás ellenes, csak biztonságos oltásokat szeretnék” Nehéz ellene érvelni, ki ne szeretne biztonságos vakcinákat, ki ne támogatna további kutatásokat! Önellentmondásban vannak: azt szeretnék, ha a vakcinákat előbb tömegméretekben, mások gyermekein vizsgálnák, utána alkalmaznák – pedig etikailag elfogadhatatlan az oltások visszatartása!!! „Az oltóanyagokban mérgek vannak” Fogalomzavar azt tekintve, mi a „méreg”, szándékos félrevezetés – pl. formaldehid „Nincs bizonyíték arra, hogy a vakcina biztonságos” Nekik kellene bizonyítani azt, hogy a vakcinák NEM biztonságosak, nem fordítva – logikai bukfenc

Dispelling the myth – „logikai bukfenc” It is not, that there is no evidence, but there is evidence and it does not show an association (with vaccination). Azt nehéz bizonyítani, ami nincs. Azt lehet igazolni, hogy egy létező esemény mutat-e összefüggést egy másikkal – pl. a védőoltással Notes for Presenters To clarify the point made by the previous slide, this slide shows that there is evidence available and that evidence does not show any association between the MMR vaccine and autism and inflammation of the bowel in particular. This quotation is from the UK Medicines Control Agency but organisations such as the World Health Organisation and the Centers for Disease Control and Prevention in the USA have reached the same conclusions. In fact, this statement could be applied equally well to any of the other hypotheses about vaccines causing harm, in terms of immune overload, autism, or multiple sclerosis. Arlett P et al. Adverse Drug React Toxicol Rev 2001;20:37-45

A tudományos tények elferdítése: Unalomig ismételt mottók, frázisok, cáfolatok „Nem a védőoltások miatt tűntek el a fertőző betegségek, hanem a jobb eü. ellátás, stb. miatt.” Jellemzően félrevezető, grafikonokkal alátámasztott állítás – a tudomány és az eü. ellátás fejlődése javulása miatt a halálozás csökken, de nem a betegségek előfordulása – lásd kanyaró „A vakcinák nem természetes anyagok” Arra épít, hogy minden, ami természetes jó, ami nem, az rossz – jó példa a „bárányhimlős gyermekrúzs és cumi”. Nem veszi figyelembe a betegség vs. oltás kockázatát. „A tudomány is tévedett már” Logikai csúsztatás: amiért már fordult elő tévedés, nyilván a vakcinákat illetően is téves azt állítani, hogy nem ártanak

„ …a hepatitis B oltás statisztikailag emésztőrendszeri reakciókat vált ki, beleértve: a hepatitiszt, a gasztrointesztinális betegségeket és kóros májfunkciós vizsgálati eredményeket, összehasonlítva a kontroll csoporttal..” Vagyis: hepatoblastoma sejtek apoptozisát igazolták, nem pedig emberi, egészséges májsejtekét !!

Egyik beteg sem volt kanyarós/rubeolás ! Parvovirus B19 17% Group A Streptococcus 15% Human Herpes 6 6% Enterovirus 5% Adenovirus 4% Group C 3% Notes for Presenters Pseudo-measles and pseudo-rubella are fairly common. This slide shows in 3 ‘builds’ that other, less common, infections can cause a rash and fever in children similar to those of measles and rubella. These infections occurred in a population of English children with high vaccination coverage for measles and rubella. Mis-diagnosis of these infections as measles or rubella would have suggested that the MMR vaccine had failed. In fact, all of these cases had other causes, as comprehensive laboratory investigation did not detect either measles or rubella. Note that in 52% of cases, no definite cause could be identified.

A védőoltás ellenzők munkahipotéziseinek folyamatos változtatása A tudományos eredmények az időről időre felmerülő újabb „rémhíreket” sorra cáfolják ez időbe telik, amit kihasználnak Első célpont: higany – autizmus sosem volt „higany” egyetlen vakcinában sem, a thiemrzál pedig ártalmatlan, kiürül nincs a csecsemőkori egyadagosakban Második célpont: aluminium- autizmus kiderült, NINCS összefüggés Harmadik célpont: túl sok antigén túl korai életkorban modern vakcinákkal 20-ad annyi antigént adunk

Kik a védőoltásokat ellenzők? A védőoltásokat ellenzők két csoportja Érzelmi alapon, szinte vallásos hevülettel ellenez minden, vagy sok oltást, bizalmatlan és ellenséges, változatos iskolázottsági háttérrel reménytelen vele küzdeni… „Őszintén remélem, hogy nem fogja a saját gyermeke kárán mindezt megbánni, de el kell búcsúzzunk, nincs időm önnel vitázni.” Bizonytalan, a Web 2.0 információi után kérdései vannak, sok munkával esetleg meggyőzhető jellemzően félinformációk és alapismeretek nélkül is tájékozottnak hiszi magát képes lehet felfogni új információkat is, de érzelmileg is hatni kell rá a legjobbat szeretné a gyermekének, de bizalmatlan ugyanolyan hitelt ad a netes fórumoknak, mint a szakembernek

Mit lehet tenni - szerintem? Laikus oldalról: A szociális mediában, Web 2.0 felületeken kell sokkal jobban jelen lenni!! a serdülő korosztállyal kellene foglalkozzunk többet várandósok, családtervezők informálása Szakember képzés érdekében medikusok ismereteinek fejlesztése speckoll, stb. háziorvosok képzése gyógyszerészek képzése szubspecialitások művelőiek képzése

Tájékozódási lehetőségek EPINFO www.antsz.hu/oek Különkiadás : Módszertani levél a 2009. Védőoltásokról www.euvac.net -európai országok védőoltási rendje www.webdoki.hu - vakcina fórum www.infovac.hu www.cdc.gov - vaccinations www.worldwidevaccines.com MMWR – EPINFO amerikai változata www.cdc.gov/MMWR Védőoltási szaktanácsadó – zsmeszner@ogyei.hu