Neumann János Informatikai Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Adatelemzés számítógéppel
Advertisements

Integráció az Office alkalmazásokkal Ez az előadó neve beosztása vállalata.
2010/2011 ősz Klár Gergely  A DirectX egy alacsonyszintű API gyűjtemény  Multimédiás alkalmazások futtatására, írására szolgál  Részei.
GoldWorks grafika. Grafikus objektumok  előre definiált keretek  images (egy vagy több rés értékének reprezentálása)  canvases (image-ek megjelenítésére)
Én így tanítanám a tabulátor használatát
Operációs rendszerek Beállítások.
Mellár János 3. óra Szeptember 16. v
Bekezdésformázás Név: Szarvas Nóra 8/a Felkészítő tanár: Salamon Róza
Az MVC tervezési minta 2. előadás.
Adaptív megjelenítés a WPF layout rendszer segítségével.
Felhasználó barátság eszközei
Készítette: Szobonya Ferenc
Mire jók a tabulátorok? Lehetőséget nyújtanak
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
Bekezdésformázás.
Dokumentum.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/12 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 8. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
LabView használata PTE PMMK MIT Nagyváradi Anett
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Zsombori Balázs Neumann János Számítástechnikai SZKI
A GIMP képszerkesztő program bemutatása Készítette: Rokonál Zoltán
Webszerkesztés Stíluslapok (CSS).
Microsoft Access Vezérlőelemek.
Microsoft Access Űrlapok tervezése.
Microsoft Access Jelentések.
Microsoft Access Menük és eszköztárak.
Hálózati Bombermen Belicza András Konzulens: Rajacsics Tamás BME-AAIT.
Adaptív megjelenítés a WPF layout rendszer segítségével
Vizuális alkalmazások a FoxProban Páll Éva Boglárka.
Prezentáció a prezentációról
LayerManager,TiledLayer Léczfalvy Ádám
Delphi Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Two countries, one goal, joint success!
Visual Basic 2008 Express Edition
XML Mi az XML?  Extensible Markup Language  Kiterjeszthető jelölő nyelv  Adatok, adatstruktúrák leírására szolgál  A HTML és az SGML tapasztalataira.
Grafikai lehetőségek WPF-ben Egyszerű grafika (Shape-ek)
Programozás III. Grafikus felület API-k és összehasonlításuk
Táblázatok.
Készítette: Földi Gergely Felkészítő: Antal Zoltán Szentpéterúri Általános Iskola Szentpéterúr, Kossuth Lajos Utca 13. Kedvenc szerkesztő szoftverem.
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
Prezentációk készítése
Ficsor Lajos CPP2 / 1 Származtatási mechanizmus a C++ nyelvben Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok 3. előadás.
Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk.
Piramis klaszter rendszer
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Windows Forms alkalmazás készítése Czigléczky Gábor 2009.
V 1.0 Programozás III. Grafikus felület API-k és összehasonlításuk WPF Hello World Fontosabb UI-elemek UI-elemek tartalommodelljei UI-elemek öröklődési.
A jövő HR megoldása Fejér Tamás. perbit.insight Munkavállaló kezelő Munkakör kezelő Toborzás kezelő Továbbképzés kezelő.
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar.NET Gadgeteer – Hálózati programozás.
V 1.0 Programozás III. Gyakorlás. V 1.0ÓE-NIK, 2014 Gyakorlás –Feladat: Tic Tac Toe játék –Szabályok: A játékosok felváltva teszik le a jelöléseiket.
Alkalmazásfejlesztés gyakorlat
Neumann János Informatikai Kar
3. Táblázatok és diagramok
Neumann János Informatikai Kar
Neumann János Informatikai Kar
Neumann János Informatikai Kar
A Panel, Scroll Bar és a Combo box tulajdonságai
ComboBox A listák nagy helyet foglalnak a formokon, és az általuk felkínált elemek nem bővíthetőek a felhasználó által. Ezen problémák megoldására használhatjuk.
Windows Movie Maker.
Neumann János Informatikai Kar
Cím elrendezés alcím.
Adatkötés Sablonokkal
Neumann János Informatikai Kar
MS Office Word 2010 Szövegszerkesztés.
Hasznos billentyű kombinációk
Neumann János Informatikai Kar
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Előadás másolata:

Neumann János Informatikai Kar Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar .NET Gadgeteer – Grafikus kijelző használata II.

Áttekintés Window alapú megjelenítés A Window osztály UIElement – osztályhierarchia UIElement osztály Egyszerű vezérlők bemutatása Egyedi vezérlők készítése

1. Window alapú megjelenítés A Window osztály A Window osztály egy grafikus ablakot reprezentál, mely lehetővé teszi különféle „vezérlők” elhelyezését és grafika megjelenítését Az ablakba UIElement leszármazottak helyezhetők el, valamint saját UIElement-et is készíthetünk A DisplayTE35 modul WPFWindow tulajdonságán keresztül érhető el a kijelző Window példánya: A WPFWindow a .NET Framework WPF komponenseihez hasonló módon került kialakításra, de annak csak nagyon szűk részhalmazát implementálja A XAML alapú leírás egyáltalán nem támogatott, az egyes komponenseket programkódból kell generálni

1. Window alapú megjelenítés UIElement – osztályhierarchia

1. Window alapú megjelenítés UIElement osztály A UIElement osztály közös őse minden megjelenítő komponensnek A közös funkciókat biztosítja, mint pl.: láthatóság, méret, elhelyezés, rajzolás A vezérlőknek három fő csoportját különböztetjük meg: Statikus vezérlők: olyan elemek, melyek nem tartalmaznak gyermek elemeket, pl.: Text, Bitmap Tartalom vezérlők: pontosan egy gyermek elemet tartalmazó vezérlők, pl.: ListBoxItem, Border Panelek: elemek, melyek több gyermekelemet tartalmazhatnak, pl.: Canvas, Panel. A Panel biztosítja a tartalmazott elemek elrendezésének módját is.

1. Window alapú megjelenítés Control, ContentControl

1. Window alapú megjelenítés Panel, StackPanel (1)

1. Window alapú megjelenítés Panel, StackPanel (2) Az elemek a panelen különféle elrendezések szerint helyezhetők el (balra, jobbra, középre helyezés) Pixelszintű elérés nem lehetséges StackPanel: A Panel osztály leszármazottja, az elemek a panelen mindig egymás alá kerülnek, a hozzáadás sorrendjétől függően. A függőleges elrendezést nem, de a vízszintes igazítást lehetővé teszi.

1. Window alapú megjelenítés Eseménykezelés Az előző példában készített „gomb” érintőképernyőn történő megnyomásának hatására a program jelenítsen meg egy üzenetet! Definiáljunk egy message nevű, Text típusú vezérlőt! A SetupWindow() metódust egészítsük ki a szöveg létrehozásával és a textBorder.TouchDown eseményre történő feliratkozással: implementáljuk az eseménykezelő metódust:

1. Window alapú megjelenítés Canvas A Canvas segítségével egy rajzvászon helyezhető el az ablakban A Canvas-on pixelszintű műveletek lehetségesek, tetszőleges pozíción helyezhetők el a tartalmazott elemek

1. Window alapú megjelenítés Background, Border

1. Window alapú megjelenítés Grafikia alakzatok (1)

1. Window alapú megjelenítés Grafikai alakzatok (2)

1. Window alapú megjelenítés Egyedi vezérlők készítése Az igényeknek megfelelően kell kiválasztani, hogy melyik osztályból célszerű származtatni az egyedi vezérlőt: UIElement: a rajzolás módja teljesen egyedi Control: a rajzolás módja egyedi és van háttere a vezérlőnek ContentControl: a vezérlő gyermek elemeket tartalmaz, nincs szükség az elemek elrendezésére Panel: a gyermek elemek rendezését is lehetővé teszi

1. Window alapú megjelenítés Elemek mérése, elrendezése Az elemek elhelyezését a következő metódusok végzik: A virtuális MeasureOverride metódus meghívódik, mely meghatározza az egyes elemek számára, hogy mekkora hely áll a rendelkezésükre, valamint megállapítja, hogy az egyes elemeknek mekkora a kívánt helyigényük. A metódus bemeneti paraméterei a rendelkezésre álló méretek, kimenete pedig az elem kívánt helyigénye (kép esetén ez a képméret, szöveg esetén pedig a szükséges hely a karakterlánc rajzolásához). Ahhoz, hogy az egyes elemek a maximális rendelkezésre álló helyet töltsék ki, a kívánt méreteket az elérhető méretre kell állítani. A méretek meghatározását követően meghívódik a virtuális ArrangeOverride metódus, amely beállítja a végleges méreteket az előző metódus kimenetei szerint. Egy Panel vezérlő például ezt a metódust használja a gyermekelemek elhelyezéséhez

1. Window alapú megjelenítés Egyedi vezérlő rajzolással Az elemek mérése és elhelyezése azok kirajzolhatók. Egyedi rajzoláshoz az OnRender virtuális metódust kell felüldefiniálni: A paraméterben kapott DrawingContext objektum segítségével lehetséges a rajzolás az adott elemen:

1. Window alapú megjelenítés Bővítés tulajdonságokkal Amennyiben az egyedi vezérlőt tulajdonságokkal bővítjük, melyek hatással vannak a megjelenítésre, bizonyos frissítési műveletek szükségesek: A fenti példában definiáltunk egy szövegszínt tartalmazó tulajdonságot. Ha ez a tulajdonság megváltozik, az elemet újra kell rajzolni, melyet az Invalidate metódussal lehet elvégezni. Ha a felvett tulajdonság az elem méretét befolyásolja, akkor meg kell hívni az InvalidateMeasure metódust Ha a felvett tulajdonság befolyásolja az elem elrendezését, az InvalidateArrange metódust kell meghívni

1. Window alapú megjelenítés Eseménykezelés egyedi vezérlőkkel Ha egy eseményt kezeltünk, egyes esetekben célszerű azt a Handled paraméterrel jelezni, hogy a szülő elemek már ne dolgozzák fel az elem által kezelt eseményt:

Felkészülést segítő kérdések Hasonlítsa össze a Window alapú megjelenítést SimpleGraphics módszerrel! Vázolja fel a beépített UIElement-ek osztályhierarchiáját! Hogyan készíthetők egyedi vezérlők, illetve a leszármaztatás során milyen választási lehetőségek vannak? Az egyedi vezérlők tulajdonságokkal való bővítése során mire kell figyelni?