Az online tárlatvezetés módszere

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Bevezető Innovációs területek S+S Epilógus. pptPlex Section Divider Bevezető The slides after this divider will be grouped into a section and given the.
Az olvasástanítás módszere:
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
MIT KELL A BŐRÖNDBE PAKOLNI?
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
„Ezt egy életen át kell játszani”
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉS (előadás készítés) (bemutató készítés)
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Microsoft CRM online Strén András
Projektmunka.
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Microsoft Office Power Point 2003 segítségével
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A kompetencia alapú oktatásról
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Hogyan éltek a gyerekek a XIX. századi Angliában? Internet a nyelvórán Kóbor Annamária.
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az óvodai tevékenységterv
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Prezentáció készítése Ms. Office Power Point programmal.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
A Büntetés-végrehajtási Szervezet helyzete és aktuális feladatai
Pecha Kucha prezentáció
Új tendenciák a történelem-tanításban
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
A digitális kompetencia fejlesztése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)
Programjaink fizikából a es tanévben
Logo – teknőcgrafika 3. óra Gyakorlás
Előadás másolata:

Az online tárlatvezetés módszere

Online tárlatvezetés Múzeumpedagógia egyik irányvonala Differenciált tanulás Önálló vagy kooperatív tanulási készségek fejlesztése

Virtuális séta a múzeumban http://www.mng.hu/tarlatvezetes Virtuális séta a múzeumban

http://www.prezi.com Osztályteremből internetkapcsolattal Interneten mini bemutatóhely kialakítása

Microsoft Power Point kiegészítés Internet nélküli bemutatóhely kialakítása pptPlex Microsoft Power Point kiegészítés

[Enter Section Title Here] ppt-dia-szekciók [Enter Section Title Here] pptPlex Section Divider The slides after this divider will be grouped into a section and given the label you type above. Feel free to move this slide to any position in the deck.

Tanári prezentáció

Különböző bejárási útvonalak A tanulók választják

Bejárási útvonalak kialakítása tartalmi – tananyagcentrikus tartalmi egységek (pl. a vízszintes földrajzi övezetesség kategóriái) szemléleti – problémacentrikus egységek (pl. miért alakultak ki? / hogyan befolyásolják a társadalom életét?) módszertani – képességcentrikus egységek (pl. gondolkodási szintek szerint / feldolgozási technikák szerint)

Feladatlapos irányítással - utasításokkal a tanárelképzelései szerinti sorrendben, logikával járják végig a tárlat anyagát - megfigyelési szempontokkal a tartalom feldolgozását alárendeli a tananyagnak - problémák felvetésével lényeg az információszerzés (keresés) főleg kooperatív munkában - munkafüzetszerű feladatokkal - változatos jellegűek (pl. szöveg-, táblázat-, ábra-, térképvázlat-készítés) a tárlatban a válasz Drámapedagógiai módszerekkel

Követés feldolgozás az órán a tapasztaltak felelevenítése a tapasztaltak értelmezése egyéni / csoportos beszámolók meghallgatása – tárlatvezetés (célcsoportnak / feltételekkel a kiállítás alapján / foglalkozáson készült anyagok bemutatása (pl. rajz, vázlat, levél, tabló, felhívás, plakát, riport) esetleg drámajáték

A földrajzi övezetesség Képtár Éghajlatok Fela-datok Fogalmak Kreatív Elemzési szempontok A földrajzi övezetesség rendszere Definíciók Táblázatok

A rendszer

Képtár

Feladatok Mintafeladatok -> Feladatgyártás a tárlat segítségével