Mesterséges intelligencia 9
Játékfa A játékfa óriási méretű lehet. Csak bizonyos (előre megadott) mélységben tudjuk legenerálni. A levelekben valamilyen heurisztikát (becslést) kell alkalmazni. 2 heurisztika a 2 játékosnak:
Heurisztika
Minimax algoritmus
Minimax algoritmus (a,p) mélységkorlát 7 9 -4 -7 5 8 2
Minimax algoritmus
Minimax algoritmus (a,p) o1 o2 -4 2 mélységkorlát -4 7 2 -4 7 -7 2 9 5 8 2
Minimax algoritmus problémái Kétfajta heurisztika A keresőfa részei nem használhatók újra
Negamax algoritmus Csak egyfajta heurisztika: A soron következő játékos heurisztikája, azaz:
Negamax algoritmus Működése a minimax-szal megegyezik, a következő eltéréssel: „Váltakozó” szintek esetén:
Negamax algoritmus (a,p) o1 o2 4 -2 mélységkorlát -4 7 2 4 -7 7 -2 9 5 8 2
Negamax algoritmus Ha a szintek nem „váltakozóak”: (a’,p’) (a’1,p’ 1) (a’n,p’ n) ...
Alfabéta vágás A generált fa egyes részei feleslegesek lehetnek. Alfa vágás: 9 max 4 min 9 max 4
Alfabéta vágás A generált fa egyes részei feleslegesek lehetnek. 1 min 8 max 1 min 8