Módszertani alapismeretek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösségi pedagógiai gyakorlat
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Életbölcsességek a szeretetről, boldog életről és a lélekről, lelkiismeretről.
A projekttanulásról A prezentáció Pethőné Nagy Csilla, Petkes Csaba
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A kulcskompetenciák.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Nyílt napok látogatottsága
A problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének módszertana
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Iskolai Közösségi Szolgálat – teher vagy lehetőség?
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
„Ki vagyok én?” -életrevaló önismereti módszerek
Miért jó Neked az igény szerinti értékesítés?
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TUDÁS és TANULÁS a szervezetben
A korszerű képzések néhány alapkérdése TÁMOP 544 C Útitársak projekt Dr. Budai István Győr, november 19.
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
Mesterséges intelligencia
Szakmai kompetenciamérés a Humán TISZK-ben
Harmadik előadás.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Szeretet, türelem, tolerancia
Önálló labor bemutató 8. szemeszter 5. oktatási hét Sümeghy Tamás Pál GFHSRE március 13.
TERVEZET.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Bevezető információk Terv volt egy könyv, de … Így kissé rövidített változatban az interneten: geo.u-szeged.hu/~rjanos/ Jegy: írásban – rövid kifejtős.
Managerek éjszakája.
A tapasztalati tanulásra épülő tréningek
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A szövegértési feladatok összeállítása
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Élménypedagógia tanároknak
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
Adamkó Attila UML2 Adamkó Attila
AZ ÖSSZEFÜGGÉS- KEZELÉS
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A védett ismeret (know-how) "terjedésének" magánjogi aspektusai Dr
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Reflektív gondolkodás
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Mit mesél a Bécsi-erdő? Deutschlehrerkurs ActiLingua Academy, Bécs, Ausztria A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek nem szükségszerűen.
Innovációt támogató megoldások: „Halad, aki megindult” ZALAEGERSZEG, 2015.SZEPT.30. JÓ GYAKORLATOT MEGOSZTÓ KONFERENCIA.
Az óvodás gyermek életkori sajátosságai a matematikai nevelés tükrében
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Desztináció-marketing
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Tervezési folyamat.
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Kabar utcai óvoda vasgyár.
Előadás másolata:

Módszertani alapismeretek Élmény alapú tanulás John Dewey modellje David Kolb modellje

A tapasztalati tanulás 4 szakasza David A. Kolb szerint 2. Megfigyelés és reflexió 3 Absztrakció és fogalom alkotás 4. Tanultak kipróbálása 1.Konkrét tapasztalat

4 féle stílus: kinek mi az erőssége – személyiségfüggő Alkalmazkodó: konkrét infó aktív alkalmazás jellegű feldolgozás Divergens: konkrét info alapos megfigyelés megértésen nyugvó feldolgozás Asszimilációs: absztrakt információk megfigyelésen és megértésen alapuló feldolgozása Gondolkodás centrikus: absztrakt infó aktív alkalmazó jellegű feldolgozása

A tapasztalati tanulás 4 szakasza John Dewey szerint (Kolb – modellbe integrált) 2. Tervezés 3. Cselekvés 4. Tanulság levonása 1. Megfigyelés

Bogi rövidfilm

Bogi tapasztalatai Konkrét tapasztalatok: Reflexió: Absztrakció: Tanulság: Konkrét tapasztalatok: idős néni látogatása Fogyatékosok segítése Reflexió Hetente jártunk – rendszeresség fontossága Kapcsolat: ahogy várt minket, amit csináltunk Idősek reakciói felismerése: Nehézségek /ugyanaz sokszor meséli , sokszor kell elmagyarázni valamit: türelem Örömök / látni az életerőt – lekvárfőzés: kitartás Absztrakció Tanultam tőlük Nem lehet szavakba önteni Tanulság Életemre hat Meg kell érezni Más ember lettem