ÁT LÁTHATÓSÁG? ÁT LÁTHATÓSÁG? Bátorfy Attila
MENNYIT KÖLT AZ ÁLLAM?
CSAK MÉDIAVÁSÁRLÁS: 99 *listaár, millió forintban. Forrás: Kantar Media A prezentáció csak az első számításokat és nem a végleges adatokat tartalmazza!
HOVA MENT EL EZ A PÉNZ?
*ezer forintban, Forrás: Kantar Media
* Ezer forintban. Forrás: Kantar Media
KIK KÖLTÖTTÉK EL A PÉNZT?
AZ INDULÓ ÉS A NYERTES ÜGYNÖKSÉGEK KÖRE IS SZŰKÜL INDULÓK SZÁMA ÁTLAGBAN Forrás: saját számítás a Közbeszerzési Értesítőben megjelent, illetve meg nem jelent 114 darab, 25 millió forint feletti keretösszegű médiavásárlási közbeszerzés eredménye alapján
2011 10,6milliárdnyi tudott 6,1 milliárdnyi jelent meg hivatalosan 42 % máig nincs hivatalos közzététel a KÉ-ben
ÁLTALÁNOS MEGÁLLAPÍTÁSOK - A közbeszerzések követhetősége és közzététele javul, de még mindig nem teljes körű - A médiavásárlással kapcsolatos elszámoltathatóságot azonban a közzététel szabályainak való megfelelés önmagában még nem garantálja - Eközben közbeszerzésben érdekelt ügynökségek köre szűkül, koncentrálódik, így értelemszerűen egy ügynökség sokkal több közpénzt kezel, mint korábban - A közpénzek végállomása egyértelmű, itt is szűkülésről és koncentrációról beszélhetünk - A szereplők által adott információk elégtelenek, nem bizonyítják sem a közbeszerzések tisztaságát, sem pedig a pénzek elköltésének indokolhatóságát és hatékonyságát - Az elszámoltathatóságot garantáló mélyebb, összehasonlításra, ellenőrzésre alkalmas adatok kiadását üzleti titokra hivatkozva megtagadják - Eközben az állami hirdetési pénzek elosztása radikálisan avatkozik bele a piac működésébe