A digitalizáció szervezeti kihívásai a bankokban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A konfliktusok és kezelésük
Advertisements

Csináljunk üzletet! Avagy,
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Állami (minisztériumi) feladatok beszállítói területen
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
2. előadás.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Egyszerű, gyors, biztonságos A háromból kettőt választhat Kutatási eredmények az eBanking szolgáltatásokról május 12.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
1 Területi koordinációs kapacitások Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH) Péti Márton főtervező.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Stratégiai tervezés.
A korszerű vezetés gyakorlata Valljuk, hogy erőfeszítéseinkhez igazodó társasági működés, csak jól felkészült, többirányú kommunikácóra képes, közös célért.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A konfliktusok és elhárításuk
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
A szervezeti felépítés definíciója
A vidéki tér sikertényezői
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Elektronikus bankolás Gyors, hatékony és biztonságos módja a kommunikációnak és az üzleti kapcsolatnak a Bankal. Tranzakciókat a saját irodából vagy otthonról.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
A TANULÓ SZERVEZETEKRŐL
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
A Feng Shui alkalmazása a bankszektorban
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
WP-Dyna: tervezés és megerősítéses tanulás jól tervezhető környezetekben Szita István és Takács Bálint ELTE TTK témavezető: dr. Lőrincz András Információs.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
Pedagógus értékelési rendszer
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Direct Banking E-Banking Summit március 5. Berkes Tibor Pénzügyi Szolgáltatások Osztályvezető.
Az autentikus motiváció feltételei a munkahelyen
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az üzletek operatív működtetése
DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN
Tematika A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás A CIB újra az.
Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban
Istvan Simon, CEO & Founder
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Tapasztalatok a nyílt API-ról
Kire milyen szerep vár egy mobil projekt során
Munka és álláskeresési tanácsadás minőségi szempontjai
Marketing koordinátor Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Fintech Platform as a Service
Nyitás a jövőre, nyitás a fiatal generációk felé
SEEM alapok.
Varga Péter, közszolgálati CMC
1 Tudásbázis követelmények a digitális korszakban Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő előadása „A tacit (avagy a hallgatólagos tudás) jövője a negyedik.
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Nagyvállalat=Transzformátorház
Előadás másolata:

A digitalizáció szervezeti kihívásai a bankokban E-banking Summit 2017.05.30.

A bankok próbálnak relevánsak maradni a digitalizációs elvárások közepette. Iparágon kívüli megoldások Szabályozói megfelelés Customer obsession Legacy rendszerek Digitális „fenyegetettség” Fin-tech, block-chain, AI. Kétségtelen, hogy a banki szolgáltatásokat a más iparágból érkező szereplők egyre sikeresebben, és gyakrabban próbálják megvalósítani. Instant payment, PSD2, MIFID2 Szorosabb, proaktív szabályozói kapcsolat Egy lépéssel az ügyfél igény előtt kell járni Ugyanazt várják el a bankolási folyamatoktól, mint bármely okostelefonos megoldástól. Rugalmatlan és komplex rendszerek Two-speed IT, modularitás, PSD2 jövőbeli lehetőségei

Ki kell használnuk az online viselkedésből elemezhető adatokat, hogy az ügyfelek számára egy egységes flow szerű élmény legyen a bankolás Definíció Mit jelent a digitalizáció a szervezetünknek Riporting struktúra Vegyes irányítási modellek Ownership Nem „egyemberes” szerepkör Az alkalmazott technológia ellenére az ügyfél eltévedhet A bankok azzal szembesülnek, hogy a digitalizáció igényelte változások saját szervezetükön belüli végrehajtása legalább akkora kihívás, mint a technológiai megoldások elsajátítása Szervezet fejlesztés Tradícionális falak lebontása Egyre kevésbé a fiók a középpont Tehetségek Kiválasztás, kinevelés, megtartás Ösztönző rendszer Újra gondolt KQI Mind-set Hiteles következetes

Egy sikeres digitalizáció biztos szervezet kialakításához komoly, és komplex változásokat kell megvalósítanunk Definíció Riporting struktúra Ownership Mindenki digitális akar lenni, és bár egyszerűnek tűnik a kérdés, hogy mit is jelent ez, de nem az. Amíg nincs definíció addig a vezetés nem tud határidőket rendelni hozzá, roadmap-et készíteni. A vezetőknek kell ösztönözni a csapatot, hogy azonosítsák a lehetőségeket, és segíteni őket ezen célok megszűrésében. A bankok történetileg eléggé kockázatkerülő szervezetek ezért a buy-in teljesítése mindig egyszerűbb elméletben mint gyakorlatban. Change leaderek azonosítása sokat segít. Szervezeti „falak” lebontása A top-down tervezés túl lassú egy digitális környezetben, ezért ki kell váltani egy agilisabban működtethető modellel, hogy a csapatoknak legyen döntési szabadsága (hierarchia, ownership, governance) Cross enterprise teams Cross functional teams Digital centre of excellence Voice of the customer board. A banki működésben a digitalizáció maga az üzlet, ezért csak a teljes integrációjával lehet elérni az ügyfél elégedettséget. CIO CMO CDO CEO Hogy közelebb kerüljünk ehhez az akadályozó tényezőhöz, nézzük meg mi a banki működés történelme: a fiók volt a központ, a kollaboráció nem volt szükséges. A LoB „tulajdonolja” a termékeket ezért gyakran érdekellentét van az együttműködésre, inkább versengés van. Átjárhatóvá kell tenni a LoB falakat hogy az ügyfél adat, és viselkedés a digitalizáció szolgálatába állhasson. Ennek egyik módja hogy bank szektoron kívüli vezetőket nevezünk ki ügyfélközpontú területekről. 1 2 3 4

Egy sikeres digitalizáció biztos szervezet kialakításához komoly, és komplex változásokat kell megvalósítanunk Tehetségek Ösztönző rendszer Mind-set A technológia, az adatforrások, az ügyfél viselkedési modellek változnak, ezekhez kell illeszteni a csapatunk összetételét is (nem állunk jól: a Forrester szerint alig 15% CEO hiszi, hogy kész van a csapata) Pl a fióki szerepkörök sokkal hangsúlyosabban tanácsadók ma már, és hamarosan tech evangelistának is kell lenni (pl apple eladók) Képezzünk belülről: kockázatos felmérni a tanulási hajlandóságot, és ügyelni kell a skill-sethez arányos kompenzációra, különben kiképezzük és elmegy Keressünk a piacról: a szükséges tehetséget vonzásához nem elég a pénz, hanem a brand és a kihívások biztosítása is fontos Partnerkedés: specialisták Akvizíció: fintech? Egyszerűen motiváltá kell tenni a csapatot: átlagos hívás idő helyett pl.: net promoter score. Azt kell mérnünk (és számon kérnünk) hogy az ügyfél mitől érzi jól magát. Frusztráló lehet a fióki ügyintézőknek a dilemma; ha erősítik a digitális működést feleslegessé vállhat a munkájuk (AI). Jutalmazni kell az együttműködést, a tradicionális silók áthágását. Ha a kollégáink nem akarnak együttműködni, nem fogjuk tudni kihasználni a code halos-t ami nélkül egyre nehezebb lesz a felszínen maradni. A vonzó, látható digitális szervezeti kultúra valódi megkülönböztető lehet a piacon. Fontos a szervezeti változások hitelessége és transzparenciája, ha nem fentartható akkor csak üres tervek maradnak belőle. A kérdés az legyen a változásnál, hogy hogyan hathat ez az ügyfélre, és nem pedig hogyan hathat ránk. Innováció támogatása. 4 5 6

A változásokat fölülről kell elkezdeni, és nem csak az indításukkor kell szorosan fogni. Új vezetési szemlélet: nagyobb döntési szabadságot a csapatnak, illesztett ösztönző rendszert. Fogékony management jellemzően más szektorból. Hosszú távbon megvalósítani mindig csak amennyit a szervezet be tud fogadni, azt viszont folyamatosan.

Köszönöm a figyelmet Kókai János partner janos.kokai@bcsconsult.hu