Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Iskolánkról.
A szaktanácsadás támogató szerepe
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A kerettantervek fejlesztése
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
Információs nap szeptember 8..
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Pályaválasztási szülői értekezlet
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Dr. Kis Szilvia Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ vezetője A Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai.
Tóth Ferenc főosztályvezető
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Hajdú-Bihar Megyei Szakmai Tanévnyitó Konferencia augusztus 25.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Felvételi a középfokú iskolákba
Az Oktatási Hivatal támogató tevékenysége
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
Szakiskolai fejlesztési program
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
Tóth Ferenc főosztályvezető szeptember 5. Szombathely
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
2018/2019 tanév.
A versenyek!.
Középfokú oktatási intézmények
Előadás másolata:

Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási központ A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Veszprém megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető Oktatási Hivatal Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási központ

A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ Veszprém megyei szakmai partnerei pedagógusok 6300 fő intézmények 253 db feladatellátási helyek 616 db fenntartó állami: - KK tankerületi központok - NGM-szakképzési centrumok - FM - önkormányzatok egyházi jogi személy más személy vagy szervezet

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek

I.1. Műveltségterületi - és tantárgygondozói hálózat működtetése PSZKF-munkacsoport 2 pedagógiai referens 43 mesterpedagógus szaktanácsadó: - tantárgygondozói szakterület: 36 fő - tematikus: 1 fő - tantárgygondozói és tematikus: 6 fő

Szaktanácsadói kirendelések 2017.01.01.-2017.12.31. Összes igény Megvalósult Teljesítendő Tantárgygondozói 133 60 73 Tematikus 371 110 82 Összesen 504 169 155

Vezető szaktanácsadók Vezető szaktanácsadói pályázatok – 2016.10.28. Kiírt pályázatok: 128 Beérkezett pályázatok: 160 Nyertes pályázatok: 116

Vezető szaktanácsadók Tantárgygondozói területen: - Testnevelés és sport: Stolár Mihály (Szász Márton Általános Iskola - Tapolca) Történelem társadalmi és állampolgári ismeretek, Társadalmi és állampolgári és gazdasági ismeretek, Hon-és népismeret: Grőber Attila (Türr István Gimnázium és Kollégium - Pápa) Tematikus szakterületen: - Kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló részére nyújtott nevelést és tanítási-tanulási folyamatos segítő szaktanácsadás: Antalka Zsoltné ( Bartos Sándor Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény – Várpalota )

Mesterpedagógus szaktanácsadói kapacitás bővítése a 2018 Mesterpedagógus szaktanácsadói kapacitás bővítése a 2018. évre vonatkozó pedagógusminősítési keretszámról szóló miniszteri határozat szerint Óvodapedagógus: 1 Informatika: 1 Idegen nyelv – angol : 1 Földrajz és természetismeret: 1 Intézményfejlesztés: 3 Kiemelt figyelmet igénylő : 2 Konfliktuskezelés: 2 Hátrányos helyzetű gyermek, tanuló: 1 Pedagógiai mérés - értékelés: 2 Összesen : 14 fő

Bázisintézmények Intézmény neve Bázisintézmények típusa Székhelye/ telephelye Intézményi koordinátor neve Ajka Városi Óvoda óvoda Ajka Magyar Éva Balatonkenesei Pilinszky János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola általános iskola Balatonkenese Sellei Abigél Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma szakgimnázium Pápa Rasek Anita SZÍN-VONAL Alapfokú Művészeti Iskola alapfokú művészeti iskola Badacsonytomaj Baranyai Zoltán Józsefné Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat pedagógiai szakszolgálati intézmény Veszprém Szedlák Bernadett Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Balatonfüredi Tagintézménye Balatonfüred Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Tapolcai Tagintézménye Tapolca Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Várpalotai Tagintézménye Várpalota Veszprémi Vadvirág Körzeti Óvoda Barcza Béla Károlyné Veszprémi Zeneművészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Uher Bertalan

I.2. Pedagógiai tájékoztatás http://www.oktatas.hu/kozneveles/pok/szekesfehervar/ Hírlevelek – a 2016/2017-es tanévben 8 hírlevél Pedagógiai szakmai napok - 2016 ősz(38 program/520 fő ) - 2017 tavasz (35 program/540 fő) - 2017. 10. 16. – 2017. 10. 20. - 2018. április Tájékoztató előadássorozat: - Minősítés, önértékelés, tanfelügyelet - 5 alkalom - Az érettségi vizsgatárgyak vizsgakövetelményeinek változásairól - 2 - ESL tájékoztató sorozat – 4 alkalom

I.3. Tanulótájékoztatás, tanácsadás 2016. november - Fejér Megyei Diákparlament 2017. február - Országos Diákparlament – Székesfehérvár M.J.V 2017. március - Országos Diáktanács Diákönkormányzat munkáját segítő pedagógusok szakmai fóruma

I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 1. A 2016/2017-es tanévben elindult a lemorzsolódás megelőzését szolgáló korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer. 2016/2017. tanév I. féléves hibás adatszolgáltatás: 29 % 2016/2017. tanév II. féléves hibás adatszolgáltatás: a tájékoztató előadások (4 helyszínen 71 résztvevő), valamint a felület átalakítása miatt a hibás adatszolgáltatás minimálisra csökkent.

Veszprém megyei adatok az országos adatok tükrében I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 2. Veszprém megyei adatok az országos adatok tükrében 2016/2017. I. félév 2016/2017. II. félév Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya országosan 20,41 % 11,52 % Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya Veszprém megyében (országosan 15. helyen) 21,15 % 11,85 % Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók száma Veszprém megyében ( összesen 25 517 tanulóból) 5 398 fő 3 023 fő

I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 3.

Veszprém megye 10 legveszélyeztetettebb intézménye I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 4. Veszprém megye 10 legveszélyeztetettebb intézménye Intézmény típusa fő % 1. általános iskola és alapfokú művészeti iskola 56 36,60 % 2. középiskola és szakközépiskola 123 17,37 % 3. gimnázium, szakgimnázium, szakközépiskola, általános iskola, sportiskola és kollégium 110 19,33 % 4. szakképző iskola és kollégium 105 23,54 % 5. szakképző iskola és kollégium 104 21,89 % 6. általános iskola és gimnázium 94 17,18 % 7. szakképző iskola 89 23,12 % 8. általános iskola, középiskola, alapfokú művészeti iskola és kollégium 84 22,40 % 9. szakgimnázium és kollégium 73 21,66 % 10. középiskola 69 20,35 %

I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 5. Az intézmények megoszlása a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók arányának függvényében Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya Érintett intézmények száma Fejér- és Veszprém megyében 11,52 - 0 % 162 20 - 11,53 % 82 100 – 20,1 % 61

Miniszteri jelentéshez adatok szolgáltatása I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 6. Az ESL-hez kapcsolódó feladatok a Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központban Az adatszolgáltatás elemzése során a tanulói lemorzsolódással leginkább veszélyeztetett intézmények azonosítása Az érintett intézmények számára támogató tevékenységek meghatározása, azok biztosítása a pedagógiai-szakmai szolgáltatás keretében 2018 február, 2018 július – a jelzőrendszerbe szolgáltatott adatok elemzése Miniszteri jelentéshez adatok szolgáltatása

Az ESL-hez kapcsolódó feladatok az iskolákban I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 7. Az ESL-hez kapcsolódó feladatok az iskolákban A 2016/2017. tanévben a jelzőrendszerbe szolgáltatott adatok elemzése Az elemzés eredménye alapján lemorzsolódás elleni tevékenységek meghatározása és megvalósítása Adatszolgáltatás 2018 február, 2018 június.

I.5. Tanulmányi - és tehetséggondozó versenyek szervezése 18 országos/megyei verseny megszervezése 81 iskolából 549 tanuló nevezése 15 mesterpedagógus szaktanácsadó / 10 pedagógus / 5 közművelődési szakember helyszínek: Pétfürdői Közösségi Ház és Könyvtár Szentgáli Lőrincze Lajos Általános Iskola Eötvös Károly Megyei Könyvtár Hriszto Botev Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Lovassy László Gimnázium - Veszprém Simonyi Zsigmond Ének-Zenei és Testnevelési Általános Iskola Veszprémi Cholnoky Jenő Általános Iskola Veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola Veszprémi Rózsa Úti Általános Iskola Veszprémi SzC Ipari Szakgimnáziuma Veszprémi SzC Közgazdasági és Közigazgatási Szakgimnáziuma Vetési Albert Gimnázium

1. Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 1. TIOP-1.1.1-12 PROJEKT Résztvevők száma: 141 fő ( átlag 23, 5 fő ) Elégedettségi kérdőív eredménye: 4,73 1. Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel (3 csoport) 2. Interaktív táblák és tanulói válaszadó rendszerek pedagógiai alkalmazása (3 csoport)

elégedettségi kérdőív eredménye: 4,8 I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 2. Mindennapi pénzügyeink" - a gazdasági, pénzügyi ismeretek tanítási lehetőségei a középfokú köznevelési intézményekben (Pénziránytű Alapítvány képzése) résztvevők száma: 42 fő elégedettségi kérdőív eredménye: 4,8

A hozzáadott érték – mit és miért mérünk? I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 3. Igényfelmérés alapján indított képzések A hozzáadott érték – mit és miért mérünk? (Tudás-, készség-, képesség- és kompetenciamérések) A tanulás tanítása általános iskolában A tehetségekért - felkészítés a felismeréstől a komplex fejlesztési lehetőségekig Egyezzünk meg! Mediációs lehetőségek az iskola életében LÉTSZÁM: 76 fő ELÉGEDETTSÉGI KÉRDŐÍV EREDMÉNYE: 4,6

Összesített adatok 2016/2017 tanév I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 4. Összesített adatok 2016/2017 tanév Résztvevők: 259 fő 12 képzés Elégedettségi kérdőívek eredménye: 4,7

A tanulók szövegértési képességének fejlesztése az alsó tagozaton I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 5. Igényfelmérés alapján induló képzések 2017/2018 tanévben http://tovabbkepzes.sulinet.hu A tanulók szövegértési képességének fejlesztése az alsó tagozaton

REGISZTRÁCIÓ

Képzés helyet adó intézmény I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 6. EFOP 3 .1.1 – Kisgyermekkori nevelés támogatása óvodapedagógus-továbbképzések 2018. február -2018. március között valósul meg Képzés helyet adó intézmény Helyszín Időpont Tematika Ajka Városi Óvoda Hétszínvirág 8400 Ajka Béke u. 6/A 2018.02.07-09 Környezettudatosság Veszprémi Vadvirág Körzeti Óvoda 8200 Veszprém Avar utca 7/A. Különleges bánásmód Pápai Városi Óvodák Huszár Ltp.-i Tagóvoda 8500 Pápa Huszár Ltp 2018.02.14-16 Ajka Városi Óvoda Vizikék 8400 Ajka Sport u. 10. 2018.03.07-09 Egészségfejlesztés 2018.03.21-23 Tehetséggondozás 2018.03.28-30 Mozgás

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása II. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása az Oktatási Hivatal Tanügyigazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályának szakmai irányításával

II. 1. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása 1. Tanügy- igazgatási főosztály szakmai irányítása 6 pedagógiai referens 363 mesterpedagógus szakértő Érintett pedagógusok:

A pedagógus munkakörben foglalkoztatottak besorolás Gyakornok 483 Pedagógus I. 8349 Pedagógus II. 3308 Mesterpedagógus 534 Kutatótanár 2 Egyéb 56

II. 1. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása 2. Szakértői fórum - 2017.09.21. Székesfehérvár Pedagógus képzés: - 2017.09.11-23. között – 10 órás (PÉM) - 2018. január (PSZE)

III. Az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztályának szakmai irányításával ellátott feladatok

KIFIR és Közfelvir - iskolákkal történő kapcsolattarás Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (DIFER) OKM - kiegészítő mérés felmérésvezetésének a megszervezése 37 érintett iskola (13 Veszprém megyében) Nemzetközi mérések: PISA próbamérés 1 iskolát érintett Veszprém megyében - a felmérésvezetés megszervezése POK feladat OKTV : - diákoknak szeptember 22-éig kell le adniuk a jelentkezési lapjukat az iskolában - az iskoláknak szeptember 29-éig kell a jelentkezéseket rögzíteniük az Adafor rendszerben

Köznevelési projektek IV. Köznevelési projektek

EFOP-3.1.1-14-2015-00001: Kisgyermekkori nevelés támogatása Projektnyitó rendezvény: 2018.01.30. Akkreditált képzések : képzésszervezőn keresztül Mentor: Kaposiné Kundermann Lívia Partnerintézmények: Ajka Városi Óvoda Hétszínvirág Ajka Városi Óvoda Vizikék Pápai Városi Óvodák Huszár ltp.-i Tagóvoda Veszprémi Vadvirág Körzeti Óvoda

EFOP-3.1.5-16-2016-00001: A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása Székesfehérvári Bory Jenő Általános Iskola Batthyány Fülöp Gimnázium és Általános Iskola - Enying Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola- Berhida Képesség- és Tehetségfejlesztő Magán Általános Iskola, Szakképző Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium-Várpalota Nagyboldogasszony Római Katolikus Általános Iskola-Tapolca III. Béla Gimnázium, Művészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola-Zirc

Tehetségpályázat- Matalent 2 Köznevelési Matematikai Tudásközpont (KMT) Veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Béke Utcai Általános Iskola -Szeged

Köszönöm a figyelmet!