Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Termeléstervezési számítások
Advertisements

Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Energetikai gazdaságtan Energiatermelés (Termelési folyamat) gazdasági értékelése.
Karbantartás Munkavédelme
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
EuroScale Mobiltechnika Kft
A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ FUVARDÍJ POLITIKÁJA
A szoftver minősége A szoftverfejlesztési folyamat azt igényli, hogy a fejlesztők és felhasználók ugyanazokat a minőségi jellemzőket használják a szoftver.
Rába Futómű Kft. Fejlesztési irányok és kkv-kal közös együttműködési lehetőségek november 12.
A sikeres TPM építés kulcsa a magas szintű karbantartási szaktudás
Webbase valós idejű komplex flottamenedzsment szolgáltatás
AGMI Anyagvizsgáló és Minőségellenőrző Rt. Anyagvizsgálati Üzletág
Seminar on Lyophilization Seminar on Lyophilization Budapest, Hungary
Démász Prímavill Hálózatszerelő Kft Munkavédelem a gyakorlatban.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Építőipari Logisztika
Erőművek megbízhatósága
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Fenntartás, karbantartás
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Célja:az adott járműpark üzemképes állapotának biztosítása. A karbantartás folyamatait gyakran az üzemeltetést is kiszolgáló.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Járműfenntartás I. I. előadás
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Jármű meghibásodások elemzése
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
NATO minőségbiztosítási követelmények a tervezésre, fejlesztésre és gyártásra Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Csomagolás,
Minőségbiztosítás a szerelésben
Települési vízgazdálkodás I. 13.előadás
TPM-klub extra Műszaki diagnosztikák alkalmazása.
Összefüggések modelleken belül Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév.
Saját magunk ellen… A SZMOG. Elrendelte a szmogriadót Budapesten a főpolgármester. E szerint páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg.
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
Tartalom A hazai útdíjszedés története – dióhéjban Bevételek és költségek Az egységes, európai díjszedési rendszer Mi az elektronikus díjszedés? De hol.
A gyártói felelősség kérdése, avagy miért nem működik a roncsautók visszavétele (Szubjektív vélemény) Kelemen József Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Műszer vezérlő - kezelő program GPI-745A teszterhez.
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Magyar Autóbuszgyártó Kft.
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
MMK. Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozat szakmai továbbképzés 2014 szeptember 16 Csatornák élettartama és a felújítási eljárások Csatornaépítés korszerű.
1 Genertel Kgfb kiegészítő szolgáltatások Kiegészítő biztosítások miniCasco Extra: A saját gépjárművén keletkezett töréskárra térít, olyan esetben,
CCD spektrométerek szerepe ma
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Az energiaellátás megbízhatósága Megbízhatósági alapfogalmak Energetikai alkalmazások.
Megbízhatóság és biztonság tervezése
Közúti és Vasúti Járművek Tanszék. A ciklusidők meghatározása az elhasználódás folyamata alapján Az elhasználódás folyamata alapján kialakított ciklusrendhez.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Rendszeresítés, üzembehelyezás Elosztás, tárolás Leselejtezés, kivonás, megsemmisítés.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Autó-jármű klíma szerelés az autószerelő szakma szemszögéből! Előadó: Spindler Tibor AOE elnök.
Számítógépes szimuláció Első előadás Gräff József.
Karbantartás.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
KŐZETFIZIKAI VIZSGÁLATOK SZÁMÍTÓGÉPES MÉRŐRENDSZERREL
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Számítógépes szimuláció
Energetikai gazdaságtan
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Járműfenntartás I. I. előadás
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Innováció és fenntartható felszíni közlekedés konferencia 2016
Járművillamosság-elektronika II.
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Előadás másolata:

Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék 10. Előadás Karbantartási rendszerek. Gépjármű üzemképességének megbízhatósága Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék

Karbantartási rendszerek A karbantartási rendszerek meghatározzák a vizsgálati csoportok tartalmát és azok gyakoriságát. Fajtái: 1, Merevciklusú karbantartási rendszerek => adott időközönként el kell végezni. 2, Egyedi karbantartási rendszerek.

Merevciklusú karbantartási rendszerek a, 3 lépcsős karbantartási rendszer 1, lépcső: Napi gondozás (aknás vizsgálat) 2, lépcső: I. számú műszaki szemle. 3, lépcső: II. számú műszaki szemle. Gyakoriságot meghatározó tényező gyakoriság 1 (aknás v.) üzemi nap üzemelési nap üzemi nap üzemelési nap 2 Naptári nap 6 hét 3 Naptári nap 1 év

b, Korszerűsített karbantartási rendszer A háromlépcsős előnyei megmaradnak 1, napi gondozás üzemelési nap üzemelési nap aknás vizsgálat üzemelési nap üzemelési nap 2, vizsgálat km. futás 15 000 km 3,kisjavítás km. futás 90 000 km Tartalmazza: Megbontásos vizsgálat és szükség szerinti javítás II. sz. műszaki szemle műveletei + a technológiában előírt alkatrész cserék kötelezően Célja: a járulékos (közvetett) hibák kiküszöbölése. Gyengepontok: függőcsap+persely, gömbfejek, fékdob+fékpofa, tengely kapcsoló

c, Szakaszos v. gyári TMK karbantartási rendszer „A” – szemle 20 e. km „B” – szemle 40 e. km „C” – szemle 60 e. km Példák: Ikarus 415 autóbusz: 1, napi gondozás üzemnap 2, aknás vizsgálat 1 hét 3, I. sz. műszaki szemle 6 hét 4, II. sz. műszaki szemle 1 év Audi TT Cupé: 1, napi gondozás 2, „A” szemle 20 e. km 3, „B” szemle 40 e. km 4, „C” szemle 80 e. km IVECO tgk.: 1, napi gondozás 2, szerviz művelet 15 e. km 3, átvizsgálás 25 e. km

Egyedi karbantartási rendszerek Elhasználódással arányos karbantartás. Olyan igénybevétel mérő eszközök vannak melyek adott paramétereket vizsgálnak. a, Igénybevételek mérése mikroprocesszorral BMW => fordulatszámot mér -> kopás érték hűtővíz hőfoka elfogyasztott üzemanyag naptári napok Ezek figyelembevételével jön a szerviz jelzés BMW => ≈ 23 e. km nél

b, Személyi számítógéppel végzett mérés (SAP) => számítógépes program

e: km futás/ km futás norma: 0…35% 0,8 35,1…45% 0,9 45,1…55% 1,0 55,1…65% 1,1 65,1…75% 1,2 75% felett 1,3 üzemanyag korrekciós tényező: ü pl. Ik 260 30 l/100 km Ik 280 34,5 l/100 km Városi szorzó: 1,25…1,3 Útvonal szorzó: 1,1…1,5

PC kijelzi 1 héttel korábban BHJ 113 I. sz. szemle következik. Javítószázalék: adott jármű hány százalékban nem vesz részt a forgalomban, mert: - I. sz. szemlén, - II. sz. szemlén, - futójavítás, - szerviz, - karambolos javítás, - v. alkatrész hiány miatt áll az autó. pl. 100db autóbuszból 8db-ot javítanak = 8 Javítási % Üzemképességi szint: = 100% - javítási % 100 – 8 = 92%

c, UFAC karbantartási rendszer: Üzemanyag fogyasztáson alapuló kontrol KINZLE: 6000 ± 500 l gázolaj fogyasztása után => => I. számú műszaki szemle

Minőségbiztosítási rendszerek alkalmazása a karbantartásba TPM – Total Productiv Maintenance (Átfogó Termelékeny Tarbantartás) Feladata: - Optimalizálja a karbantartás hatékonyságát, - Megelőzi az autóbusz hibákat, - Segíti az öntevékeny karbantartást. Tartalma: 1, Karbantartás szükséglet megelőzése. Tervező asztalon karbantartás mentes konstrukciók tervezése. 2, Megfelelő karbantartás (TMK elv érvényesül). 3, Fejlesztő karbantartás. Folyamatosan figyelembe vesszük a dolgozók tevékenységét.

Összehasonlítás: Hagyományos TPM Gépkocsivezető napi gondozást végzi öntevékeny karbantartás Karbantartó műhely karbantartás + javítás Karbantartás + javítás Mérnökök Karbantartási rendszer - Karbantartás mentesség tervezés figyelembe vétele. - Könnyű karbantarthatóság biztosítása

RCM Megbízhatóságra való törekvés => Repülőzésből származik - Biztosítani kell egy adott szintű megbízhatóságot. - Költség minimalizálásra való törekvés.

Gépjárművek üzemeltetési megbízhatósága