Táblajátékos- SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan tájékozódjunk a terepen?
Advertisements

„ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?
Copyright: Nagylaci jatektan.hu
KÉSZÍTETTE: Takács Sándor
a Birodalom „lerakosgatósai”
Táblajátékos Birodalom „játékismeret…” tanfolyam
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Hol is lehet az a „ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
„ a Birodalom átugrálósai ” „játékismeret…” tanfolyam
Vak ember ült egy épület előtt a lépcsőn, lábánál kalap táblával, a következő szöveggel: „Vak vagyok. Kérem, segítsenek.“
Készítette: Major Máté
EUROPA A DUNA hosszában A Duna, mint a második legnagyobb folyó földrészünkön(az els ő a Volga) kilométer hosszan nyújtózik. A Fekete-erd ő ben.
Dominók és kombinatorika
Táblázatkezelés alapjai MS Excel, OpenOffice Calc
Gyakran előforduló táblák és jelzések vízen és vízparton
Árpád-kor Gyakorlás.
Bársony Kristóf számítástechnika IV. évfolyam
Besorolási rekordok adatcsere formátuma
Vámossy Zoltán 2006 Gonzales-Woods, SzTE (Kató Zoltán) anyagok alapján
TERÜLETVÉDEKEZÉS.
SQL, Relációs adatmodell
Nézetek definiálása Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Pókerágens fejlesztése játékelméleti alapokon
Rendezési algoritmusok
Táblázatkezelés.
Későre jár, Elég volt már a napnak terhét hordani,
Keretprogramok az oktatásban
De jó is újrakezdeni Füle Lajos verse.
Összeállította: Dóber Valéria
English 16 Traffic Jam nemzetközi- csillag-Halma francia- platonikus-
Hol is lehet az a „ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?
Indulatok, érzelmek kezelése absztrakt játék környezetben
Henkin-Hintikka játék (részben ismétlés) Alapfelállás: -Két játékos van, Én és a Természet (TW képviseli). - A játék tárgya egy zárt mondat: P. - Választanom.
Az szabály nem megfelelő 1.AlapokA sakkot két játékos játsza egymás ellen. Egyik játékos a sötét, a másik a világos bábukat irányítja. Mindkét játékosnak.
Adatbázis kezelés. Az adatbázis tágabb értelemben egy olyan adathalmaz, amelynek elemei – egy meghatározott tulajdonságuk alapján – összetartozónak tekinthetők.
Megyei Matematika verseny
Programozás Imagine Logo.
Minden lépés, minden szó Legyen tiszta, mint a hó, ahol járok Te legyél az út!
Azt hiszem, nem vagyok sértődött suszter, aki a járókelők lábát figyeli. De a valóságot nem árt figyelni. Nem árt mindent, ami van és lesz, ennek a valóságnak.
Quarto variációk Lovrics László.
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
Adatbázis kezelés.
A lábaidnál jó, hát hadd maradjak még, hisz Veled lenni, ez az otthonom. Úgy lenyűgöztél, szeretve rám néztél, hogy ellenállni nincs erőm, tudom…
Logikai programozás 5..
Sakkprogramokról majdnem mindent
Adatbázis-kezelés 3-4. Adatok lekérdezése utasítás általános formája SELECT [ALL/DISTINCT] {*/, …, } FROM [ ], …, [ ] [WHERE GROUP BY, …, HAVING ORDER.
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
Programozás Imagine Logo.
Statisztikai táblák.
Algoritmusok és adatszerkezetek
FIBONACCI SOROZAT.
1 PLAY Lapkombinációk az ellenvonalon. ELLENJÁTÉK.
Mesterséges intelligencia 8. Stratégiai játékok A játék kimenetelére a játékosoknak ellenőrizhető módon van befolyásuk. Pl.: sakk, dáma, póker stb. A.
Táblák létrehozása és feltöltése adatokkal Rendezés Szűrés.
Az amőba játék algoritmusa. A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét.
„ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?. Valahol, a Rejtvények Óceánja mellett A kisgyermekkori lerakosgatós és szerepjátékokon túl… Az iskolai teszteken innen Kártya-ország.
A malomjáték. A malom részei 9-9 korong Tábla Legfeljebb 2 játékos.
SAP Riportok, táblák, programok. Szegedi Tudományegyetem – Szoftverfejlesztés Tanszék SAP Logon !FRISS! Megnevezés: GUI Applikációs szerver:
A malomjáték algoritmusa
KOMPETENCIAFEJLESZTÉS ÉSZJÁTÉKOKKAL
„Játékos matek” – Logikai játékok
Riportok, táblák, programok
Digitális témahét 7. osztály történelem
SZFP II Kompetenciamérés
Digitális témahét.
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
LL(1)-elemzés az LL(1)-elemzők már jobbak az előzőeknél, bár nem fedik le a programozási nyelvek szükségleteit alapötlet: a levezetés következő lépéséhez.
Adatbázis-kezelés 2. Relációs adatbázisok.
Előadás másolata:

Táblajátékos- SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… K Á R T Y A - O S Z G híd-, lánc-, hurok- építősök előnyadósok dámák soliterek halmák lépéskombinációsok malmok vonalnyerők beszorítósok színváltósok táblabejárósok nyelvi játékok legújabbkori játékok dominók dobókockások szerkentyűsök labirintusok sakk-varik olimpikonok pontgyűjtögetősök üsd-le-mind rendezősök sport-szimulációk pasziánszok többszemélyesek tesztek-agytornák feladvány-játékok csoportosanosok Táblajátékos-

Táblajátékos Birodalom „játékismeret…” tanfolyam copyright: COGITORG Kft., dr. Nagy László, 2006. H-1144 Budapest, Szentmihályi u. 19. (8. 213.) tel/fax.(36-1)220-1916

? Hol is lehet az aTáblajátékos Birodalom?

TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM az iskolai teszteken innen …és a Számítógépes Újvilág ISKOLAI TESZTEK SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM között valahol a Rejtvények Óceánja mellett A fehér területek, „megyék-városok” felfedezéséhez, tekintsük át a táblajátékok általános jellemzőit, tulajdonságait! K Á R T Y A ORSZÁG KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… >>> tovább Kártya-ország és… a kisgyermekkori lerakosgatós és szerepjátékokon túl…

Táblajátékokról legáltalánosabban: Ami minden táblajátékban van: az nem a TÁBLA, hanem a jelhordozók vagy BÁBU-k. Azok, amikkel csinálhatunk valamit! (korong, figura, alakzat, betű, szám, szó) Maga a bábuhelyeket (mezőket, rácspontokat) tartalmazó tábla akár hiányozhat is… de CÉL nélkül (valami, a „csinálásokkal” elérendő, előre meghatározott bábu-állapot nélkül) nincs játék. Célok (amit) - Táblák (amin) - Bábuk (amivel) Melyik szerint találunk rá leghamarabb egy keresett játékra? >>> tovább

Bábu-1 Bábu-2 Bábu-… Cél-1 Tábla-1 Cél-2 Bábu-1 Bábu-2 Bábu-… Tábla-2 számos cél, mindegyik cél sokféle táblán és mindegyik táblához sok féle jelhordozó Bábu-1 Bábu-2 Bábu-… Tábla-… milyen táblán, milyen bábukkal Nyitás (ahonnan) Cél (ahova) Játék (ahogy) a legmeghatározóbb rendezési-csoportosítási szempont a játék CÉL-ja >>> tovább

Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) A célok szerint osszuk csoportokba a játékokat! (Ehhez fel kell mérni a célok féleségeit.) Az így képzett csoportokat úgy rendezzük egymás mellé, hogy az egymással szomszédosak további jellemzői egymással „rokonságot” mutassanak. Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) lépésszabály-elemek: egy-egy típus, játékcsalád jellemző ismérvei cél-elemek féleségei: többnyire a nagyobb területeket határozzák meg „nyitó-leltár”- elemek, tábla- és bábu-féleségek: gyakran „csupán” változatokat / fokozatokat >>> tovább

Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) nyerő, vesztő cél-elemek: lépésképtelenség „beszorítós” bekerítés kitűntetett mind limit saját ellenfél egyszerű alternatív összetett „üsdlemind” ütés matt adás „sakk-varis” célba-érés „dobókockás” lefedéssel körbezárással területfoglalás rendezettség „kombinációs” „rendezős” alakzat „hidas” ( vonal, híd, hurok, egyéb ) pontszerzés „pontgyűjtős” „vonalnyerő” …? >>> tovább

Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) nincs van tábla jelhordozók (bábuk) közösen használt enyém / tiéd forma méret tulajdonság azonos eltérő aktív nem aktív tulajdonság db-szám Kezdőállás „lerakosgatósok” van nincs előre felrakott a parti része a felrakás >>> tovább

Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) Lépés-szabály elemek: „lerakosgatós” lerakosgatós szomszédos mező átugrálós alakzat-szerinti „átugrálós” áthelyezős A lépés-szabály elemek használata: cserés gyűjtögetős húz-dob véletlenes ütés szabály: „üsdlemind” levesz lecserél áthelyez visszavesz átváltoztat egyfázisú többfázisú „kombinációs” nincs van a parti során: „színváltós” változóak állandóak adott bábura bábu-csoportra a tábla egy / több mezőjére „csoportosanos” >>> tovább

TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK a Birodalmat átszelő folyótól jobbra: az ütés nélküli… R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM között K Á R T Y A - O S Z G a Birodalmat átszelő folyótól balra: az ütéses játékok KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… >>> tovább

Fedezzük fel a Birodalom tartományait! SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… K Á R T Y A - O S Z G Fedezzük fel a Birodalom tartományait! >>> tovább

többnyire mindegyik: üres táblával induló „lerakosgatós” SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A A kékkel jelzett területeken: a kezdőállásból induló játékok A lilával jelzett területeken: az üres táblán induló játékok Vexed Sokoban ördöglakatok Rubik… Boss-15 tologatósok kapcsolgatósok Memoriterek NIM-játékok Aknakereső számpiramisok cél: rendezés Fallabda Moebius SameGame Collapse „Párosítós” Madzsong Lines Biliárd Pingpong Golf Teke pontgyűjtögetősök sport-szimulációk szerkentyűsök rendezősök tesztek-agytornák feladvány-játékok Fővárosba az „olimpikonok”: a nemzetközi bajnokságok játékainak „versenyszabályos” változatai Tantrix Hex Bridges Akron Connections Cascades Dots Blokus Kék Nílus Susan Amazons Neutron Karaman Isola Knight’sTour Bubbles Ratsuk Szeddössze Vak-labi Járdbe lépéskombinációsok Gomullo Reversi Hexxagon Atomic Rotary Pikkpakk Akiba Abalone Blobs cél: lépésképtelen helyzet beszorítás táblabejárósok labirintusok beszorítósok színváltósok cél: területfoglalás Mouse Island Életjáték LOA Pylos Conway-foci cél: a mezők bejárása végül: A legújabb fejlesztések Malom 3x3-as Térbeli- Varitáblás- Quatro Tamba Tőtikék Teeko Toggles Gobblet Renju Sakk Tantrix Go Pente Dáma Bridzs Hex többnyire mindegyik: üres táblával induló „lerakosgatós” csoportosanosok Fischer-Random Shogi Sakk HexaS. Yetan mini-S. féltáblás-S. cél: vonalat alkotni bábukból legújabbkori játékok olimpikonok A szomszédokból / a szomszédokba, innen-oda / onnan-ide átnyúlók, a ”vámmentes kishatárforgalomban” Na és persze a „hídépítősök” vonalnyerők cél: ‘matt’ adás K Á R T Y A - O S Z G Shashki English16 Várjáték Pókháló Tablut Róka és libák Hex-dama Alquerque Yote török-d. Soliterek TrainP. TrafficJam Halma Bridzs Ulti Römi Kanaszta Snapszer Rikiki „Négyes” Madzsong Dominó Póker Ishido Klondike Pyramid FreeCell Fanorana Surakarta Mancala Dzsungel dominók pasziánszok többszemélyesek híd-, lánc-, hurok- építősök halmák cél: üsd le mind sakk-varik üsd-le-mind malmok soliterek Backgammon Pachisi Ki nevet a végén dámák szó- Mastermind 6 x 6 keresztrejtvények Logi-sztorik Barkohba dobókockások Eltérő célok, de mindben jellemző lépés: ‘átugrálós’ KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… előnyadósok nyelvi játékok >>> tovább

>>> tovább SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J TV É N Y E K Ó C E Á N J A KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… K Á R T Y A - O S Z G ISKOLAI TESZTEK kapcsolgatósok ördöglakatok Aknakereső Fallabda Biliárd számpiramisok Memoriterek Boss-15 Teke tologatósok NIM-játékok Rubik… Pingpong Connections Sokoban Golf Vexed Amazons SameGame Lines Karaman Szeddössze Reversi Dots Akron Moebius Collapse Susan Járdbe Neutron R E J T VÉ N Y E K Ó C E Á N J A „Párosítós” Madzsong Hexxagon Cascades Blobs Vak-labi Gomullo Bridges Blokus Kék Nílus Isola Knight’sTour Mouse Island Atomic Tamba Pente Dáma Bridzs Tantrix Rotary Pylos Tőtikék Életjáték Akiba Sakk Renju Bubbles Gobblet Pikkpakk Conway-foci Go Ratsuk LOA Abalone Teeko Toggles Hex „Négyes” Madzsong Quatro Shogi English16 K Á R T Y A - O S Z G Dzsungel Yetan TrafficJam Dominó Surakarta Varitáblás- Fischer-Random török- Halma Pyramid Ishido Malom Mancala féltáblás-S. Soliterek Térbeli- TrainP. Klondike Fanorana Shashki mini-S. 3x3-as FreeCell Pachisi Hex-dama szó- Mastermind Pókháló Bridzs Backgammon Yote Barkohba Rikiki Várjáték Tablut Alquerque 6 x 6 Póker Ulti Logi-sztorik Ki nevet a végén Róka és libák Snapszer Römi Kanaszta keresztrejtvények KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… >>> tovább

>>> tovább SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… K Á R T Y A - O S Z G táblabejárósok nyelvi játékok előnyadósok legújabbkori játékok dominók dobókockások szerkentyűsök labirintusok sakk-varik olimpikonok pontgyűjtögetősök üsd-le-mind rendezősök sport-szimulációk pasziánszok többszemélyesek tesztek-agytornák Feladvány-játékok dámák soliterek halmák csoportosanosok lépéskombinációsok híd-, lánc-, hurok- építősök malmok vonalnyerők beszorítósok színváltósok lépéskombinációsok beszorítósok olimpikonok dominók >>> tovább

http://jatektan.hu