Horváth Gergely vezérigazgató Magyar Turizmus Zrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Aktuális pályázati lehetőségek
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
A Budapesti Értéktőzsde Részvénytársaság éve december 15. Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
GKI Zrt., Gazdasági folyamatok, 2008 Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt április 2.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Idegenforgalmi statisztika
TDM Szakmai Nap november 21.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
Österreich Werbung Magyarország Budapest, november Szedlák Péter Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet Sajtókapcsolatok.
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Balaton régió turizmusában
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Megvalósítás, finanszírozás BTH Kht. 50 millió Ft MT Zrt. 50 millió Ft Budapesti hotelek 140 millió Ft Malév ZRT Budapest Airport.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
A magyar tőkeexport bemutatása
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Foglalkoztatottság 1.A foglalkoztatási ráta Magyarországon EU átlagban alacsony, a V4- ek között a legalacsonyabb. 2.A válság előtt egyedül Magyarországon.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
Gazdasági és pénzügyi kilátások Auth Henrik MNB alelnöke február 2.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
Az osztrákok utazási szokásai Magyarországon, Rot-Weiß-Rot in Ungarn Bécs, május 10. Kovács Balázs – MT Zrt. ausztriai külképviselet.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Magyarország – Csehország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
A magán-munkaközvetítők évi tevékenysége Foglalkoztatási és Szociális Hivatal augusztus 2.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
2006/072007/ / / /11 Partnerségben Budapestért.
Az euró bevezetésének lehetőségei Magyarországon Tabák Péter Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium Budapest, május 23.
A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić.
Múlt és jövő A 15 éves Budapesti Értéktőzsde szerepe a hazai tőkepiac fejlesztésében Szalay-Berzeviczy Attila elnök június 16.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
TURISZTIKAI SZEZONÉRTÉKELÉS
A Nemzetközi Turizmus UTAZÁS Fórum Budapest 2015 Február 26
A magán munka-közvetítők és munkaerő kölcsönzők évi tevékenysége
A turizmus növekedésének és versenyképességének javítási lehetőségei
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
BROILER ágazati HELYZETKÉP
Fizetési mérleg jelentés április
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Magyar gazdaságpolitika a rendszerváltás után 2. A 2010 utáni korszak
Előadás másolata:

Horváth Gergely vezérigazgató Magyar Turizmus Zrt. Idegenvezetői Világnap, 2012. február 24.

Kitekintés 2011, Világ Nemzetközi turistaérkezések száma: 980 millió fő (+4,4%, +41 millió) Európa +6,0% +4,2% +5,6% -7,9% +0,0%  2010-hez képest lassuló növekedés, főleg az év második felében. Oka: magasabb bázis, gazdasági bizonytalanság. Az előző évekkel ellentétben 2011-ben a fejlett országoknál nagyobb mértékű növekedés figyelhető meg (+5,0%), mint a feltörekvő országoknál (+3,8%). Európa: 2010. évinél nagyobb növekedés. Közel-Kelet, Afrika: Arab Tavasz Ázsia: japán katasztrófa Bevételek mindig kicsit lassabban növekednek. Most még csak néhány országra vannak adatok, ezek biztatóak. Nemzetközi turizmusból származó bevételek: pozitív Közép- és Kelet-Európa: +7,7% Forrás: UNWTO World Tourism Barometer

Turizmus Magyarországon 2011-ben Lassan növekvő kereslet Vendégforgalom a kereskedelmi szálláshelyeken: Hitelválság Munkanélküliség Lassuló gazdasági növekedés Visszafogott fogyasztás Erős verseny 7,6 millió vendég (+1,5%) 19,4 millió vendégéjszaka (-0,6%) 3,9 millió belföldi vendég (-2,4%) 9,5 millió belföldi vendégéjszaka (-4,3%) 3,7millió külföldi vendég (+6,0%) 9,9 millió külföldi vendégéjszaka (+3,2%) 49,2 milliárd Ft belföldi szállásdíjbevétel (-1,3%) 86,5 milliárd Ft külföldi szállásdíjbevétel (+8,4%) Az első háromnegyed évben a Magyarországra érkező látogatók száma (nemcsak turisták!) 3,8%-kal nőtt, miközben a külföldre utazó magyarok száma is emelkedett (+3,6%). Növekvő devizaegyenleg az első háromnegyed évben Devizaegyenleg 1,7 milliárd euró (+0,1%) Devizabevétel 3,1 milliárd euró (-1,0%) Devizakiadás 1,4 milliárd euró (-2,5%) Forrás: KSH 2011. előzetes adatok 3

Turizmus Magyarországon Vendégforgalom a 2008-as szinten 2011-ben az összes vendégéjszakaszám nem érte el a 2008. évi szintet, DE: 2008-2010. végleges adatok, 2011. előzetes adatok! 2009-ben és 2010-ben a belföld, 2011-ben már a külföld teljesített jobban. Forrás: KSH 2011. előzetes adatok 4

Turizmus Magyarországon A külföldi vendégéjszakák számának változása, 2010-2011 Csökkenő szezonalitás Az adatokat mindig hosszabb távon kell figyelni: bázis. A Húsvét 2010-ben április elejére, 2011-ben április végére esett. A Pünkösd 2010-ben májusra, 2011-ben júniusra esett. 2011 júliusban nagyon hűvös, esős volt az időjárás, viszont augusztusban szépre fordult. A BWI novemberben kezdődött. A főszezonon kívül növekedés! Forrás: KSH 2010, 2011. előzetes adatok 5

Legfontosabb küldőpiacaink Németország 2002-2011: A látogatók száma kb. 15%-kal nőtt A vendégek száma 36,3%-kal csökkent A vendégéjszakák száma 51,1%-kal csökkent 2011. december Kereskedelmi szálláshelyek: +4,3% Szállodák: +6,8% A német piacról származik a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak csaknem egyötöde (2011, előzetes adat: 19,8%). A német látogatószám 2010-es, 2011-es adatokat még nem publikált a KSH. A 2011-es IPK-adatok még nem jelentek meg. A 2011-es KSH-adatok előzetesek. Csökkenő tartózkodási idő. Az év vége hosszú idők óta először némi bizakodásra ad okot – ezzel azonban óvatosan kell bánni. 2011 decemberében a budapesti kereskedelmi szálláshelyeken a német vendégek száma 7,4%-kal, a német vendégéjszakák száma 5,4%-kal bővült. A vendégek száma az egész évet tekintve is kissé nőtt (0,9%-kal), az átlagos tartózkodási idő csökkenéséből adódóan (amiben minden bizonnyal a válság is ludas) a vendégéjszakák száma így sem érte el a 2010. évit. A Magyarországra látogató külföldiek számáról és kiadásairól csak a 2011. első háromnegyed éves adatok állnak rendelkezésre a KSH keresletfelméréséből. Eszerint a német turisták 163,9 milliárd forintot költöttek el január és szeptember között Magyarországon, messze meghaladva a többi küldőpiac által generált költést. (Ebben az időszakban a Magyarországra turisztikai céllal érkező látogatók kiadásaiból Németország 25,1%-ot képviselt - vagyis arányaiban többet, mint amit a vendégéjszakaszám mutat.) Forrás: KSH 6

Legfontosabb küldőpiacaink Ausztria 2002-2011: A látogatók száma kb. 40%-kal nőtt A vendégek száma 13,4%-kal nőtt A vendégéjszakák száma 28,9%-kal nőtt 2011. december Kereskedelmi szálláshelyek: +15,5% Szállodák: +18,5% Az osztrák látogatószám 2010-es, 2011-es adatokat még nem publikált a KSH. A 2011-es IPK-adatok még nem jelentek meg. A 2011-es KSH-adatok előzetesek. Csökkenő tartózkodási idő. Forrás: KSH 7

Legfontosabb küldőpiacaink Egyesült Királyság 2002-2011: A látogatók száma kb. 70%-kal nőtt A vendégek száma 50,1%-kal nőtt A vendégéjszakák száma 31,9%-kal nőtt 2011. december Kereskedelmi szálláshelyek: +21,2% Szállodák: +23,9% A brit látogatószám 2010-es, 2011-es adatokat még nem publikált a KSH. A 2011-es IPK-adatok még nem jelentek meg. A 2011-es KSH-adatok előzetesek. Csökkenő tartózkodási idő. Forrás: KSH 8

Turizmus Magyarországon Javuló szállodai mutatószámok, 2011 Foglaltság % ADR RevPAR Európa 66,3% +3,1% 99,86 +2,6% 66,17 +5,8% Magyarország 60,8% +6,0% 59,15 +0,4% 35,95 +6,4% Budapest 61,9% +7,1% 63,65 +0,9% 39,43 +8,1% Az STR Global European Hotel Review legfrissebb adatai szerint 2012. januárban Európában 2,7%-kal, Kelet-Európában 7,9%-kal nőtt a felmérésben részt vevő szállodák foglaltsága, miközben a RevPAR euróban számítva 4,4%-kal, illetve 9,2%-kal volt magasabb, mint 2011 januárjában. A magyarországi szállodák növekedési mutatói jobbak, mint az európai átlag, sőt, a régió átlagát is meghaladják. A foglaltság 8,7%-kal emelkedett, az euróban számított RevPAR pedig 12,5%-kal (forintban 21,5%-kal nott a RevPAR!). Sajnos, az abszolút számok azonban így is elmaradnak az európai átlagtól és a versenytársaktól is. Az európai átlagos foglaltság 51,3% volt januárban, az osztrák 52,0%, a cseh 44,7%, a lengyel 42,1% - miközben a magyar szállodák átlagosan 39,8%-os kihasználtsággal működtek. (A szlovák eredményt meghaladtuk.) A RevPAR tekintetében ennél jelentősebb az eltérés, és e mutatóban Szlovákia is megelőzte Magyarországot. A vizsgált európai országok közül Magyarországé a második legalacsonyabb RevPAR. A felmérésben szereplő budapesti szállodák foglaltságának növekedése az országos átlagnak felelt meg, +8,8% volt, és a RevPAR is az országos átlaghoz hasonló mértékben, 14,2%-kal emelkedett (forintban 23,3%-kal). A budapesti szállodák foglaltsága (38,4%) nem érte el az országos átlagot, a RevPAR kissé meghaladta azt. Euróban számítva. Forrás: STR Global European Hotel Review 9

Nemzetközi előrejelzések UNWTO Világszinten a nemzetközi turistaérkezések száma 1.000.000.000 3-4%-kal bővül 2012-ben. nemzetközi turistaérkezés Európában a nemzetközi turistaérkezések száma 2-4%-kal bővül 2012-ben. ETC a külföldi vendégek száma 1,1%-kal csökkeni fog 2012-ben. Közép- és Kelet-Európában eurózóna? stagnálni fog 2012-ben. A nemzetközi turizmusban is nagyon óvatosak a várakozások. Jó a bázis, ezért is lassul a növekedés, és tartanak a válság elmélyülésétől. A belföldi turizmust illetően még kevésbé lehetünk optimisták: üdülési csekk kivezetése, hitelválság, csökkenő kereslet, a turizmusról könnyű lemondani stb. Az ETC által felkért Tourism Economics a Turisztikai Világszervezethez képest pesszimista előrejelzést ad. 2011 második felében csökkent az európai küldőoiacok keresletének növekedési üteme. Az Európára vonatkozó korábbi mérsékelt növekedési előrejelzést csökkenésre változtatták. Amennyiben nem rendeződik az eurózóna helyzete, akár 10%-kal is csökkenhet a GDP bizonyos országokban. Források: UNWTO, World Tourism Barometer, 2012. január ETC, European Tourism – Trends & Prospects, 2012. január 10

Üzleti céljaink 2012-ben A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma alapján Belföldi vendégéjszakák: szinten tartás Külföldi vendégéjszakák: +3,6% Összes vendégéjszaka: +1,8% Nemzetközi konferenciák száma: +3-5% Bizonytalanság a nagy küldőpiacokon Euróövezeti válság Az árfolyam alakulása Hazánk kedvező ár-érték aránya Óvatos belföldi kereslet Devizahitelesek gondjai SZÉP kártya bevezetése Hosszú hétvégék Célzott lakossági kommunikáció Átgondolt értékesítésösztönzés Erőteljes MICE-tevékenység Szakmai összefogás itthon Nemzetközi kooperáció A célkitűzéseket a marketingterv összeállítása idején készült előrejelzések alapján 2012 őszén fogalmaztuk meg. Azóta némileg módosultak a várakozások. 11

Lakossági marketingkommunikáció Belföldön Külföldön Szemléletformáló stratégiai kommunikáció, horizontális alapokon Országos kiterjesztésű, termékalapú stratégiai kampányok, ugyancsak horizontális alapokon Regionális, taktikai kampányok, vertikálisan illeszkedve Aktív és meghatározó jelenlét Németországban és Ausztriában A környező országokban a határmenti régiók turisztikai kínálatának piacra vitele Márkaépítés nem országokra elaprózott vertikális, hanem országokon átívelő horizontális formában Belföld: A belföldi utazások presztízse – szemléletformálás, mozgalomépítés – turisztikai termékeken keresztül Hosszabb utazások – tájékoztatás, akciók Külföld: Ismertség és imázs pénzügyi lehetőségek 12

Négy stratégiai turisztikai termékünk külföldön

Küldőpiacaink B2C piacok B2C piacok

Prémium Magyar Napok Németország, Ausztria, Belgium, Hollandia, Lengyelország, Románia, Spanyolország, Szlovákia + déli szomszédos országok. 15

Feltörekvő piacok Kereslet felmérése, piacra lépés előkészítése Speciális szervezeti egység létrehozása Piac-specifikus értékesítési csatornák Partnerkapcsolatok építése Hosszú távú együttműködések kialakítása Katalizátor szerep

Marketingkommunikáció 17

Az online kommunikáció megújítása E-marketing stratégia alapján Kutatás, tervezés kommunikáció nyelvének meghatározása országonként: angol / célpiac nyelve domain struktúra a fentiek alapján versenytárselemzés Portál megújítása - előkészítés szakértői munkacsoport közbeszerzés új: funkciók, grafika, tartalom (részben) Tartalom termékek + régiók átjárhatósága közösségi aktivitás összehangolása Foglalás szakértői munkacsoport 2012. januártól További eszközök mobilos alkalmazásaink kibővítése (meglévő: iPhone, Nokia + kerékpáros a Telenor gondozásában) turisztikai CRM  eDM, hírlevél keresőmotor-marketing: Google hirdetések + kereső-optimalizálás (kivéve azokon a piacokon, ahol nem ez az elsődleges kereső) stratégiai együttműködések jelentős online szereplőkkel (pl. Google) A kommunikáció alapja: kutatás, tervezés - elemzésekre alapozott online tevékenység - folyamatos monitorozás kommunikáció nyelvének meghatározása országonként: hol használható angol, hol muszáj a célpiac nyelvét használni Érdeklődés felkeltése - rövidtávú cél: portál megújítása Tájékoztatás - meglévő tartalmak áttekintése - új tartalmak létrehozása Tartalomgazdák Stratégiai együttműködések - tartalomszolgáltató partnerek: pl. a kulturális események Következtetések - hosszú folyamat során valósítható meg  meg kell határoznunk az egyes mérföldköveket, illetve a párhuzamosan megvalósítható lépéseket - a szervezeti struktúra, a munkafolyamatok jelentős átalakítása szükséges - a költséghatékonyság érdekében az egyes tevékenységeket lehetőség szerint saját munkaerővel látjuk el 18

Kiállítások és vásárok Kiállítások, vásárok – 8 nemzetközi díj 2011-ben 23 épített kiállítás, összesen: 1770 m2 (kivitelezés MAHÍR ) 53 mobil installációs/ shell standos vásár (megjelenés központi arculathoz igazodóan) workshopok, sajtótájékoztatók egyidejű lebonyolítása A 2011-es adatokat mutatjuk be – idén hasonló nagyságrendben tervezünk vásári megjelenéseket, 23 épített kiállítást hirdettünk meg. 19

Turizmus Világnap Idegenvezetői Világnap