A bizalom szerepe Koreai Köztársaság
Koreai Köztársaság Terület: 120.540 km2 Népesség: 45 millió Nemzetiség: koreai Főváros: Szöul (12 millió lakos) Államforma: köztársaság Hivatalos nyelv: koreai Vallások: Buddhizmus, konfucianizmus, kereszténység (protestáns és római katolikus)
A gazdasági viselkedés társadalmi tényezőktől függ Családon kívüli bizalom – idegenek a családi vállalkozásban Öröklés nem vérrokonra – professzionális vezetés Örökség felosztása – részvénytársasági tulajdon
Korea: kínai családcentrikusság nagy cégeken belül Kevésbé közösségorientált társadalmak: Kína (Tajvan, Hongkong), Olaszország, Franciaország Közösségorientált társadalmak: Japán, USA, Németország
Korea és Japán Csébol Hyundai, Samsung Bankon keresztül állami finanszírozás Kevésbé erős vállalati kapcsolatok Individualizmus Zaibacu / Keirecu Toyota, Hitachi Banki finanszírozás Erős hűség a vállalathoz Csoportszellem
Korea és Tajvan Hasonló társadalmi háttér A Japán vállalatok versenytársai akartak lenni Nemzet bajnokai Hasonló társadalmi háttér Nem akartak nagy cégeket Konkurencia a hatalomnak
A koreai fejlődés tényezői Az állam szerepe A nemzetségek Regionalizmus Egyetemi évfolyam Hadsereg Városokon belüli önkéntes szervezetek
Az állami beavatkozások következményei Hálózatos nagyipar jön létre Az ipar sok téren felveszi a versenyt más országok vállalataival is Nagyipari kudarcok: Hyundai–hajógyártás