TANKERÜLETI (JÁRÁSI) SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁG

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szimmetriák szerepe a szilárdtestfizikában
Advertisements

Kauzális modellek Randall Munroe.
A TUDOMÁNYOS KUTATÁS MÓDSZERTANA
2.1Jelátalakítás - kódolás
Az úttervezési előírások változásai
Fizika II..
Számítógépes Hálózatok
Profitmaximalizálás  = TR – TC
A járműfenntartás valószínűségi alapjai
Szenzorok Bevezetés és alapfogalmak
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
A magas baleseti kockázatú útszakaszok rangsorolása
Szerkezetek Dinamikája
MÉZHAMISÍTÁS.
Hőtan BMegeenatmh 5. Többfázisú rendszerek
BMEGEENATMH Hőátadás.
AUTOMATIKAI ÉPÍTŐELEMEK Széchenyi István Egyetem
Skandináv dizájn Hisnyay – Heinzelmann Luca FG58PY.
VÁLLALATI Pénzügyek 2 – MM
Hőtan BMEGEENATMH 4. Gázkörfolyamatok.
Szerkezetek Dinamikája
Összeállította: Polák József
A TUDOMÁNYOS KUTATÁS MÓDSZERTANA
Csáfordi, Zsolt – Kiss, Károly Miklós – Lengyel, Balázs
Tisztelt Hallgatók! Az alábbi példamegoldások segítségével felkészülhetnek a 15 pontos zárthelyi dolgozatra, ahol azt kell majd bizonyítaniuk, hogy a vállalati.
J. Caesar hatalomra jutása atl. 16d
Anyagforgalom a vizekben
Kováts András MTA TK KI Menedék Egyesület
Az eljárás megindítása; eljárási döntések az eljárás megindítása után
Melanóma Hakkel Tamás PPKE-ITK
Az új közbeszerzési szabályozás – jó és rossz gyakorlatok
Képzőművészet Zene Tánc
Penicillin származékok szabadgyökös reakciói
Boros Sándor, Batta Gyula
Bevezetés az alvás-és álomkutatásba
Kalandozások az álomkutatás területén
Nemzetközi tapasztalatok kihűléssel kapcsolatban
Gajdácsi József Főigazgató-helyettes
Követelmények Szorgalmi időszakban:
Brachmann Krisztina Országos Epidemiológiai Központ
A nyelvtechnológia eszközei és nyersanyagai 2016/ félév
Járványügyi teendők meningococcus betegség esetén
Kezdetek októberében a könyvtár TÁMOP (3.2.4/08/01) pályázatának keretében vette kezdetét a Mentori szolgálat.
Poszt transzlációs módosulások
Vitaminok.
A sebész fő ellensége: a vérzés
Pharmanex ® Bone Formula
Data Mining Machine Learning a gyakorlatban - eszközök és technikák
VÁLLALATI PÉNZÜGYEK I. Dr. Tóth Tamás.
Pontos, precíz és hatékony elméleti módszerek az anion-pi kölcsönhatási energiák számítására modell szerkezetekben előadó: Mezei Pál Dániel Ph. D. hallgató.
Bevezetés a pszichológiába
MOSZKVA ZENE: KALINKA –HELMUT LOTTI AUTOMATA.
Bőrimpedancia A bőr fajlagos ellenállásának és kapacitásának meghatározása Impedancia (Z): Ohmos ellenállást, frekvenciafüggő elemeket (kondenzátort, tekercset)
Poimenika SRTA –
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
Összefoglalás.
Az energiarendszerek jellemzői, hatékonysága
Varga Júlia MTA KRTK KTI Szirák,
Konzerváló fogászat Dr. Szabó Balázs
Outlier detektálás nagyméretű adathalmazokon
További MapReduce szemelvények: gráfproblémák
Ráhagyások, Mérés, adatgyűjtés
Járműcsarnokok technológiai méretezése
Grafikai művészet Victor Vasarely Maurits Cornelis Escher.
VÁLLALATI PÉNZÜGYEK I. Dr. Tóth Tamás.
RÉSZEKRE BONTOTT SOKASÁG VIZSGÁLATA
Az anyagok fejlesztésével a méretek csökkennek [Feynman, 1959].
Bevezetés a színek elméletébe és a fényképezéssel kapcsolatos fogalmak
Minőségmenedzsment alapjai
Konferencia A BIZTONSÁGOS ISKOLÁÉRT Jó kezdeményezések
Előadás másolata:

TANKERÜLETI (JÁRÁSI) SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁG Fejér Megyei pedagógiai szakszolgálat bicskei tagintézménye

TANKERÜLETI SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁG FELADATAI A 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 11.§ alapján: A harmadik életévüket betöltött gyermek, tanuló teljes körű pszichológiai, pedagógiai-gyógypedagógiai, továbbá szükség szerint orvosi vizsgálata. A beilleszkedési, a tanulási, a magatartási nehézség megállapítása vagy kizárása, és az ehhez kapcsolódó felülvizsgálatok elvégzése. A gyermek iskolába lépéshez szükséges fejlettségének megállapítása.

A SZAKÉRTŐI VIZSGÁLAT A 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 13.§ alapján szakértői vizsgálat indítható : a gyermek/tanuló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes bizottságnál vagy annál a bizottságnál, amelynek működési körzetében a gyermek/tanuló intézménye van „Ha a gyermek óvodai nevelésben, iskolai nevelésben, oktatásban részesül, az óvoda, az iskola köteles közreműködni az 1. melléklet szerinti vizsgálat iránti kérelem elkészítésében.”

Hatósági megkeresésre Szülői kérelemre A szülő egyetértésével: A 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 13.§ alapján szakértői vizsgálat indítható: Hivatalból Hatósági megkeresésre Szülői kérelemre A szülő egyetértésével: a nevelési-oktatási intézmény kezdeményezésére a gyámhatóság, gyermekjóléti szolgálat, bölcsőde, gyermekotthon, területi gyermekvédelmi szolgálat kezdeményezésére fogyatékosok ápoló, gondozó otthona, fogyatékosok rehabilitációs intézménye, fogyatékosok nappali intézménye kezdeményezésére – SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNY ESETÉN, A MEGYEI SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁGNÁL

A KÉRELEM INDÍTÁSA A 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 13.§ (3) pontja alapján: Ha a nevelési-oktatási intézmény szerint a gyermek/tanuló szakértői vizsgálata szükséges: Az indok közlésével javasolja a szülőnek a szakértői vizsgálaton való megjelenést és részvételt. A szülő egyetértése esetén gondoskodik arról, hogy a vizsgálati kérelem tíz napon belül kiállításra kerüljön. A javaslattétellel egyidejűleg köteles a szülőt tájékoztatni: a vizsgálatok eredményeinek lehetséges következményeiről a szülőnek a vizsgálattal és annak megállapításaival kapcsolatos jogairól halmozottan hátrányos helyzetű gyermek/tanuló esetében a szakszolgálati esélyegyenlőségi szakértő szerepéről A nevelési-oktatási intézmény szülői egyetértés, aláírás hiányában a járási hivatal hatósági osztályánál közigazgatási hatósági eljárás megindítását köteles kérni. (40.§ (3) a) pont)

Felmentés Felmentés : Az óvodai nevelés alól (jegyző, óvodavezető, védőnő egyetértésével, 3-4 éveseknél, szülői kérelemre). A gyakorlati képzés kivételével az iskolai kötelező tanórai foglalkozásokon való részvétel alól, ha a tanuló egyéni adottságai, sajátos nevelési igénye, sajátos helyzete miatt ez indokolt (szülő vagy nagykorú tanuló kérelmére – igazgatói hatáskör). (Nkt.55.§ 1.) Az általános iskolában 16 óra előtt megszervezett egyéb foglalkozás alól, de csak akkor, ha az iskola nem egész napos iskolaként működik (szülői kérelemre – igazgatói hatáskör). (Nkt.55.§ 1.) Magántanulónál a gyakorlati képzés kivételével minden tanórai foglalkozás alól. (Nkt.55.§ 2.)

Értékelés és minősítés alóli mentesítés Szakértői bizottság véleménye alapján történhet! Nkt.56.§ (1): A tanulót, ha egyéni adottsága, fejlettsége szükségessé teszi, a szakértői bizottság véleménye alapján az igazgató mentesíti a) Az érdemjegyekkel és osztályzatokkal történő értékelés és minősítés alól, és e helyett szöveges értékelés és minősítés alkalmazását írja elő. b) A gyakorlati képzés kivételével egyes tantárgyakból, tantárgyrészekből az értékelés és minősítés alól. Az értékeléssel kapcsolatos szabályok: 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 68.§ (4) és 71.§ (3) Az iratkezelés és ügyintézés szabályai: 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 85.§ (1),(2) és 95.§ (5) (2) Az érettségi vizsgán az (1) bekezdés b) pont szerinti tantárgyak helyett a tanuló – a vizsgaszabályzatban meghatározottak szerint – másik tantárgyat választhat.

Értékelés, minősítés alóli mentesítés céljából indított kérelmek A 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 15.§ (1) pontja alapján: Az egyes tantárgyak, tantárgyrészek értékelése, minősítése alóli mentesítés céljából szakértői vizsgálat indítható: a) az iskolai nevelés-oktatás első – hatodik évfolyamán az adott tanév január 31-éig szükség szerint bármikor b) 6. évfolyam január 31. után annak a tanévnek a március 31. napjáig, amelyben a tanuló az adott tantárgy tanulását megkezdte (2) Az 1) pontban meghatározott célból, az ott megjelölt időszaknál későbbi időpontban csak a kiskorú tanuló szülője, illetve a nagykorú tanuló kezdeményezheti. Ebben az esetben a vizsgálati kérelemhez szükséges csatolni: az igazgatónak a vizsgálat szükségességével kapcsolatos egyetértő nyilatkozatát, melyhez ő beszerzi a tanuló osztályfőnöke és az adott tantárgyat tanító pedagógus véleményét az igazgató egyetértésének hiányában az szakértői bizottság dönt a vizsgálat szükségességéről vagy a kérelem elutasításáról, melyről határozatot hoz

Felülvizsgálati eljárás A 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 22.§ (2) pontja alapján: első vizsgálat utáni tanévben/nevelési évben hivatalból utána mindig 3 évenként – 16 éves korig . A szakértői vélemény a felülvizsgálati tanévként (nem naptári év!) megjelölt időszak augusztus 31-éig érvényes. Az óvoda/iskola feladata a BTM felülvizsgálati időszak nyomon követése, jelentésre kötelezett az intézmény minden év június 30-ig (20/2010. (VIII.31.) EMMI rendelet 95.§ (6) pont szerint). (A következő tanévben várható állapot, pl. osztályfok megjelölése fontos!) Az óvoda/iskola a felülvizsgálati eljárást – tanévenként legfeljebb egy alkalommal – bármikor kezdeményezheti, amelyről – a felülvizsgálat szükségességének indokolásával – a szülőt tájékoztatni köteles. (23.§ (4) - a kérelmen alapos indok feltüntetése szükséges. A szülő a felülvizsgálati eljárást bármikor kezdeményezheti (23.§ 1), a bizottság a jogszabály szerint jár el.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK, KÉRÉSEK Minden intézményből kérünk egy kapcsolattartó személyt, aki vállalja: tájékoztatásaink (e-mailek) figyelemmel kísérését, a nevelőtestület informálását BTM gyermekek/tanulók nyilvántartását a felülvizsgálatra kötelezettek listájának (BTM táblázat) eljuttatását minden év június 30-ig a vizsgálati kérelmek átnézését postára adás előtt Kérjük a vizsgálatkérő nyomtatvány hiánytalan, pontos kitöltését, az intézmény körbélyegzőjét is! Felülvizsgálat kérésekor is az 1. melléklet használandó. (A honlap megtévesztő…) Csatolmányok fontossága (4. melléklet, fejlesztőpedagógus és logopédus szakvéleménye, pedagógiai vélemények, zárójelentések, szakvélemények – ha nem intézményünk állította ki). Vizsgálati időpontról a gondviselő kap értesítést tértivevényes levélben (kérésre az intézmény is), telefonon szakértői bizottsági vizsgálat nem kérhető! Kérjük az adatváltozások írásban történő bejelentését! (név, lakcím, kiiratkozott, elköltözött, stb.)

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK, KÉRÉSEK A szülőnek küldött értesítés információiról – szóban. Adatok, szakértői vélemények továbbítása: „A gyermek, a tanuló sajátos nevelési igényére, beilleszkedési zavarára, tanulási nehézségére, magatartási rendellenességére vonatkozó adatai a pedagógiai szakszolgálat intézményei és a nevelési-oktatási intézmények egymás között; óvodai fejlődésével, valamint iskolába lépéshez szükséges fejlettségével kapcsolatos adatai a szülőnek, a pedagógiai szakszolgálat intézményeinek, az iskolának továbbítható.” (2011. évi CXC. Tv. 41.§ (8) Az előzetes vizsgálati vélemény nem szakértői vélemény. Szakértői véleményt a szülő tértivevényes levélben, az intézmény e-mailben kap, tartalmát minden, a gyermekkel/tanulóval kapcsolatban álló pedagógusnak meg kell ismernie! Amennyiben további vizsgálatra van szükség, a vizsgálat lezáratlan, SNI gyanú esetén összegző véleményünket csak a megyei vagy országos szakértői bizottság kapja meg, ők zárják le a vizsgálat folyamatát, és állítják ki a szakértői véleményt.

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET!