TOP vas megyei aktualitásai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Széchenyi Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
Advertisements

A keszthelyi kistérség településeinek épületenergetikai fejlesztései A „REBE” Régiók együttműködése a bioenergetikai tudástranszfer és az energiahatékonyság.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
A z LHH program aktuális kérdései Kullmann Ádám, LHH Fejlesztési Programiroda Szentendre, május 27.
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Siófok szeptember 17.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Az ÚMVP intézményrendszere
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Szektorok közötti együttműködések
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Pályázati beszámoló június Matolcsiné dr. Szimon Ildikó.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
A Terület- és Település- fejlesztési Operatív Program (TOP) fejlesztési irányai önkormányzatoknak Kovács Zoltán fejlesztési igazgató DDRFÜ Nkft.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
Gazdaságfejlesztési lehetőségek a Területi Operatív Programban ban Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
Szabályozási Főosztály
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Térségi erőforrásokra és együttműködésre épülő erős helyi gazdaság
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Nemzetgazdasági Minisztérium
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
A megyei önkormányzat szerepe a TOP források felhasználásában Pajna Zoltán, elnök Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés február 25. HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Az EGT és Norvég Alapok jelenlegi időszaka. 2 Az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok (FM) es időszaka Támogatási összeg: mintegy 153.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Kutatás-Fejlesztés-Innováció versenypályázati tükör
Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program
Projektzáró rendezvény
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
SUMP - kérdés Magyarországon
Közösségi Szinten Irányított Városi Helyi Fejlesztések (CLLD )
Urbánné Malomsoki Mónika
A Terület- és településfejlesztési Operatív Program keretében megvalósuló beruházások előrehaladása Egerben.
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

TOP vas megyei aktualitásai Vas Megyei Önkormányzat TOP vas megyei aktualitásai

Vas Megyei Önkormányzat: kulcsszerepben a források felhasználásában Új, erős felelősség Vas Megye területfejlesztésében A 3 éves TOP tervezési folyamatban: a stratégiai tervezéstől a konkrét pályázatkiírásokig, Folyamatos párbeszédben a városokkal és a településekkel, a gazdasági- és a szellemi élet szervezeteivel, Együttműködésben a Vas megyét érintő kormányzati szervezetekkel (pl. a közút- és iskola-felújítás terén)

A Megyei TOP támogatási források összege Vas Megye: 21,14 milliárd forint 2014-2020-ig, azaz mintegy 3 milliárd Ft/év fejlesztési forrás Szombathely: 14,53 milliárd forint 2014-2020-ig, azaz mintegy 2 milliárd forint/év. Mindösszesen: 36,67 milliárd forint Vas megyei TOP forrás

1.1.1. Iparterületek fejlesztése TOP 1. prioritás 1.1.1. Iparterületek fejlesztése Méret: 50-400 millió Ft Keret: 2 milliárd Ft Beérkezett igény: 2,33 milliárd Ft, 6 db pályázat 1.1.3. Helyi gazdaságfejlesztés Méret: 50-300 millió Ft Keret: 700 millió Ft Beérkezett igény: 803 millió Ft, 8 db pályázat 1.2.1. Turizmusfejlesztés Keret: 1,7 milliárd Ft Beérkezett igény: kb. 1,28 milliárd Ft, 7 db pályázat

1.3.1. Megyei alsórendű-közút fejlesztés Keret: 1,35 milliárd Ft TOP 1. prioritás 1.3.1. Megyei alsórendű-közút fejlesztés Keret: 1,35 milliárd Ft Beérkezett igény: 2,9 milliárd Ft, 5 db pályázat 1.4.1. Bölcsőde- és óvoda-fejlesztések Keret: 1,84 milliárd Ft Beérkezett igény: 2,4 milliárd Ft, 45 db pályázat

2.1.2. Zöld város kialakítása TOP 2. prioritás 2.1.2. Zöld város kialakítása Méret: - 5 ezer lakos felett: 50-300 millió Ft - Kisebb városok: 50-200 millió Ft Keret: 2 milliárd forint Beérkezett igény: 2 milliárd Ft, 12 db pályázat 2.1.3. Csapadékvíz elvezetés Méret: 10-300 millió Ft Keret: 1,9 milliárd Ft (városok: 800 millió Ft, falvak: 1,1 milliárd Ft) Beérkezett igény: 3,1 milliárd Ft, 26 db pályázat

3.1.1.Települési közlekedés-fejlesztés TOP 3. prioritás 3.1.1.Települési közlekedés-fejlesztés Méret: 10-1.000 millió Ft Keret: 1,9 milliárd Ft (ebből 1 mrd megyei kerékpárút-hálózat) Beérkezett igény: 2,58 mrd Ft, 13 db pályázat 3.2.1. Önkormányzati energia-hatékonyság (1. körben: KLIK iskola-felújítás) Méret: 10-400 millió Ft Keret: 1,3 milliárd forint Beérkezett igény: 1,36 milliárd Ft, 12 db pályázat

4.1.1. Egészségügyi alapellátás TOP 4. prioritás 4.1.1. Egészségügyi alapellátás Méret: 10-90 millió forint Keret: 592 millió forint Beérkezett igény: kb. 2,35 milliárd Ft, 44 db pályázat 4.2.1. Szociális alapellátás Méret: 3-150 millió forint Keret: 467 millió forint Beérkezett igény: 816 millió Ft, 10 db pályázat 4.3.1. Leromlott városi területek rehabilitációja Méret: 50-400 millió forint Keret: 613 millió forint Beérkezett igény: 400 millió Ft, 1 db pályázat

5.1.1. Megyei foglalkoztatási paktum TOP 5. prioritás 5.1.1. Megyei foglalkoztatási paktum Keret: 526 millió forint 5.1.2. Helyi foglalkoztatási paktumok Méret: 50-650 millió forint Keret: 1,228 milliárd forint 5.2.1. Leromlott városi területek – helyi szociális együttműködések Méret: 50-400 millió forint Keret: 228 millió forint Beérkezett igény: 120 millió Ft, 1 db pályázat

További, tervezett felhívások: 1.2.1 Társadalmi és környezeti szempontból fenntartható turizmusfejlesztés Keret: 760 millió Ft 2.1.1. Barnamezős területek rehabilitációja Keret: 200 millió Ft 3.2.1.Önkormányzati épületek energiahatékonyságának fejlesztése Keret: 1,7 milliárd Ft 5.3.1.Helyi közösségi programok megvalósítása Keret: 392 millió Ft 7.1.1. CLLD (Kulturális és közösségi terek infrastrukturális fejlesztése és helyi közösségszervezés a városi helyi fejlesztési stratégiához kapcsolódva) Országos keret: 45,6 milliárd Ft (10 ezer fő feletti városok)

A döntéshozatal folyamata Formai értékelés, hiánypótlások: Közreműködő Szervezet (Magyar Államkincstár megyei igazgatósága) Tartalmi értékelés: Irányító Hatóság (Nemzetgazdasági Minisztérium) által kijelölt szakértők Döntéshozatal: A döntést a TOP Irányító Hatóság hozza meg a Döntéselőkészítő Bizottság javaslata alapján DEB szavazó tagok Irányító Hatóság, megyei önkormányzat által delegált tag DEB megfigyelő tagok megyei fejlesztési biztos, értékelők, irányító hatóság

Megyei Önkormányzat a települések szolgálatában A 272/2014. évi kormányrendelet alapján projektmenedzsment feladatok ellátása a települési önkormányzatok részére Ennek keretében a Vas Megyei Önkormányzat és hivatala 64 db projekt előkészítésében és menedzsmentjében, 6,7 mrd Ft támogatási összeg lehívásában nyújt segítséget, elsősorban a kistelepülések számára.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Majthényi László Szombathely, 2016. november 10. Vas Megyei Önkormányzat KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Majthényi László Szombathely, 2016. november 10.