Közlekedéskinematika folyt és kitűzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
11. évfolyam Rezgések és hullámok
Advertisements

Elemi függvények deriváltja
Környezeti és Műszaki Áramlástan I.
SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény II Budapest 2014.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar Villamosművek Tanszék Szakaszolási tranziensek.
Közlekedéskinetika és -kinematika
Kenés és tömítés tárgyhoz Miskolci Egyetem
Közlekedéstan II. ( Hidraulikus hajtások ) Budapest 2003.
Járművek és mobil gépek II. Szállítóberendezések
Járművek és mobil gépek II. Lánctalpas haladóművek
Járművek és mobil gépek II. Mobil hidraulika alapjai
Építőipari Logisztika
VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény I Budapest 2014.
VASÚTI PÁLYÁK Karbantartás Felújítás Vágányzár Ütemterv Budapest 2014.
DIFFERENCIÁLSZÁMÍTÁS ALKALMAZÁSA
VEKTORMŰVELETEK Készítette: Sike László Kattintásra tovább.
Futóművek Segédlet a Járműszerkezetek II. tantárgyhoz
Motorteljesítmény mérés
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
PTE PMMK Matematika Tanszék dr. Klincsik Mihály Matematika III. előadások MINB083, MILB083 Gépész és Villamosmérnök szak BSc képzés 2007/2008. őszi félév.
Matematika III. előadások MINB083, MILB083
Mérnöki Fizika II előadás
Műszaki és környezeti áramlástan I.
Fizika 3. Rezgések Rezgések.
TÖMEGPONT DINAMIKÁJA KÖRMOZGÁS NEWTON TÖRVÉNYEK ENERGIAVISZONYOK
III. Témakör MISKOLCI EGYETEM LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI ÉS LOGISZTIKAI TANSZÉK III./1.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
Hogyan mozognak a testek? X_vekt Y_vekt Z_vekt Origó: vonatkoztatási test Helyvektor: r_vekt: r_x, r_y, r_z Nagysága: A test távolsága az origótól, 1m,
11. évfolyam Rezgések és hullámok
Menetellenállások Alapellenállások: Járulékos ellenállások:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Integrált mikrorendszerek II. MEMS = Micro-Electro-
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Integrált mikrorendszerek II. MEMS = Micro-Electro-
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306 Integrált mikrorendszerek:
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306 MOS áramkörök: CMOS áramkörök,
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
Szabó Viktor Műszaki Mechanikai Tanszék
Hídtartókra ható szélerők meghatározása numerikus szimulációval Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Áramlástan Tanszék február.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke 1. zárthelyi megoldásai október 10.
Tiszta a levegő Budapest,2008 Szedő Iván. Az ipar lerombolása és az energiatakarékosabb élet meghozta a tiszta levegőt Budapestre.Az ipar lerombolása.
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
Járművek és mobil gépek II. Mobil hidraulika alapjai
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
Hő- és Áramlástan Gépei
Egyenes vonalú mozgások
2. előadás.
A derivált alkalmazása
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Zárthelyi előkészítés október 10.
Különféle mozgások dinamikai feltétele
13. Gyires Béla Informatikai Nap 1 Adott görbületű Hermite-ívek előállítása és térbeli általánosításuk SCHWARCZ TIBOR Debreceni Egyetem, Informatikai Kar,
Földstatikai feladatok megoldási módszerei
Érintőnégyszögek
Járművek és mobil gépek II.
A GPS elmélete és felhasználása gyakorlatok bevezetése Takács Bence, Rózsa Szabolcs Budapest, február 14.
© 2008 PJ-MA SOIL MECHANICS Talajazonosítás Dr. Varga Gabriella.
Tojás prezentáció Kategória áttekintés…. Az elmúlt évben jelentős defláció ment végbe a kategórián, ami az év elején visszafordulni látszott,
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
VASÚTI PÁLYÁK Nyomzás, vonalvezetés, nyomjelzés Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék ÉPÍTŐGÉPEK.
Közlekedéskinetika és -kinematika
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Hogyan mozog a föld közelében, nem túl nagy magasságban elejtett test?
11. évfolyam Rezgések és hullámok
Villamos kötések,érintkezők, kapcsolók
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 2. előadás.
BME – PRO PROGRESSIO INNOVÁCIÓS DÍJ PÁLYÁZAT 2018.
Előadás másolata:

Közlekedéskinematika folyt és kitűzés Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék ÉPÍTŐGÉPEK MUNKACSOPORT VASÚTI PÁLYÁK Közlekedéskinematika folyt és kitűzés Összeállította: Gyimesi András Budapest 2013.

Vasúti pályák – vasúti közlekedéskinematika - átmenetiívek Koszuinusz átmeneti ív kitűzése: Érintőszög függvény: Érintő hajlása az ÁV-ben (l=L): x,y koordináták meghatározása: Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – vasúti közlekedéskinematika - átmenetiívek Koszuinusz átmeneti ív kitűzése: étmeneti ív geometria y=f(x) ordinátája: az ÁV pont ordinátája: (x=L) A köríveltolás értéke: Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – vasúti közlekedéskinematika - átmenetiívek Az átmeneti ív hosszát a h vektor képletéből számítjuk, annak feltételezésével, hogy az átmeneti ív mértékadó pontjában a megengedettnél nagyobb harmadrendű jellemző nem ébred. Klotoid átmenetiív L hossza: Koszinusz átmenetiív hossza: Magyarázat: Harmadrendű derivált képletébe van G=1/R behelyettesítve Tessenek letölteni, és átbogarászni: BME-Út és Vasútépítési tanszék (Építőmérnöki Kar) Liegner – Vasútigörbület-átmeneti geometriák és alkalmazásuk A fentieknél részletesebben (több esettel is)

Vasúti pályák – vasúti közlekedéskinematika – túlemelés A túlemelés szükségességéről: Centrifugális gyorsulás: Szabad oldalgyorsulás: Kocsiszekrény vezérléssel ellátott vasúti jármű: Kocsiszekrény exta β fokkal dől βmax=10° (j.h.) A szabad oldalgyorsulás (a0) megengedhető nagyságának megállapításánál figyelembe kell venni azt a hatást is, hogy a vágánygeometria alapján számított oldalgyorsulás érékénél nagyobb gyorsulás ébred valójában a járműben, mivel a rugók egyenlőtlen összenyomódása miatt a tömegközéppont az elméletihez képest a körív külső oldala felé tér ki. Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – vasúti közlekedéskinematika – túlemelés Maximális túlemelés: a0max=1m/s2  mmax=150 mm Optimális túlemelés: Miért lényeges ez: VEGYES forgalom, különböző terhelésű és sebességű vonatok Mi történik ha nem jó a túlemelés: Túlemelés hiány: kisebb túlemelés mint ami ideális lenne az adott szerelvényre ekkor a0 pozitív (görbületi középpontból kifelé mutató)  külső sinszál igénybevétele nő (+utaskényelem) Túlemelés felesleg: a0 negatív (befelé mutat) a járművet a belső sinszál vezeti túlterhelés + irányszabályozás a külsőn  hiba, rángatás … Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – vasúti közlekedéskinematika – túlemelésátmenet A túlemelésátmenet célja: az ív külső illetve belső sinszálai közötti magasság-különbségeknek az átmenet hosszában történő fokozatos változásával, a vágány egyes keresztmetszeteiben a szükséges nagyságú túlemelést biztosítja. Túlemelésátmenet eleje: zérus (vagy kisebb) túlemelés Túlemelásátmenet vége: mindenkori nagyobb túlemelés Túlemelésátmenet hossza: minden esetben megegyezik az átmeneti ív hosszával és azzal egybe esik. Túlemelés geometriája: megegyezik az átmenetiív görbületátmeneti geometriájával. Klotoid átmenetiív esetén: [mm] Gyimesi András 2013.