A LEMORZSOLÓDÁS MEGELŐZÉSÉT SZOLGÁLÓ TEVÉKENYSÉGEK
Iskolánk bemutatása Zádor Úti Általános Iskola Szent Pál Katolikus Általános Iskola (2009. szeptember 1-től) Szent Pál Marista Általános Iskola (2010. szeptember 1-től) Tanulói összetételünk Nevelőtestületünk Szerkezeti felépítésünk
Tanulói adatok 5-8. évfolyam Tanulók összlétszáma 108 Integráltan oktatott SNI-s tanuló 10 BTMN-s tanuló 20 Évfolyamismétlők száma az előző tanévben 4 Hátrányos helyzetű 3 Halmozottan hátrányos helyzetű 94 Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül 103 Magántanulók száma 0
Mulasztások 5-8. évfolyam Igazolatlan órával rendelkező tanulók 18 1 óra igazolatlan 0 2-9 óra igazolatlan 9 10-29 óra igazolatlan 6 30-50 óra igazolatlan 2 50-nél több óra igazolatlan 1 Igazolt mulasztott órával rendelkező tanulók 101 250 vagy több (igazolt+igazolatlan) mulasztott órával rendelkező 1
A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók nyitóadatai Évfolyam 5 6 7 8 összesen Lemorzsolódással veszélyeztetett 3 6 8 17 34 tanulók száma A félévi értékelésnél a tanuló tanulmányi 3 6 8 17 34 eredménye nem éri el a közepes szintet A félévi értékelésnél a tanuló tanulmányi 0 0 0 0 0 átlaga egy félév alatt 1,1 mértékben romlott A félévi értékelésnél 1 vagy több 2 4 7 9 22 tantárgyból elégtelen osztályzatot kapott A félévi magatartás minősítésénél rossz 1 0 3 5 9 minősítést kapott A félévi szorgalom minősítésénél hanyag 3 4 6 8 21 50 igazolatlan órát elérő hiányzás 1 0 0 0 0 Magántanuló 0 0 0 0 0 A félévben veszélyeztetetté vált tanuló 0 1 0 0 1 Kettő feltétel teljesülése 3 5 6 9 23 100 órát elérő igazolt hiányzás 1 2 4 4 11 kiemelt figyelmet igénylő tanuló 3 4 6 8 21 rendszeres gyermekvédelmi 3 5 6 9 23 kedvezményben részesülő 16. életévét betöltött tanuló 0 0 0 0 0
A félév értékelésénél 1 vagy több tantárgyból elégtelen osztályzatot kapott tanulók száma Évfolyamok 5 6 7 8 összesen A félév értékelésénél 1 vagy több 2 4 7 9 22 tantárgyból elégtelen osztályzatot kapott angol 2 2 2 7 13 matematika 0 0 1 3 4 magyar nyelv 0 4 4 5 13 magyar irodalom 0 0 1 4 5 történelem 0 1 3 2 6 fizika - - 1 5 6 kémia - - - 4 4 biológia - - - 2 2 földrajz - - 3 1 4 informatika 0 0 0 3 3
Az iskolánkban folyó munka pedagógiai alapelvei JELENLÉT EGYSZERŰSÉG CSALÁDI SZELLEM MUNKA SZERETETE MÁRIA PÉLDÁJÁNAK KÖVETÉSE
Nevelő-oktató munkánk módszerei, eszközei, eljárásai A JELENLÉT JEGYÉBEN… egész napos iskola tehetségfejlesztés, szakkörök foglalkozások alsó tagozaton napközi, felső tagozaton tanulószoba AZ EGYSZERŰSÉG JEGYÉBEN… frontális osztálymunka mellett kooperatív tanulási technikák, egyéni-, páros-, csoportmunka egyéni differenciálás SNI, BTMN-s tanulók rehabilitációja gyógytestnevelés foglalkozások A CSALÁDIAS SZELLEM JEGYÉBEN… hittanórák, egyházi ünnepekről való megemlékezés szülői kérelemre cigány kisebbségi oktatás iskolai könyvtár működtetése infokommunikációs eszközökhöz való hozzáférés szabadidős programok (kirándulások, motivációs nap, táborok, vetélkedők, családi nap, farsang)
A MUNKA SZERETETE JEGYÉBEN… rendszeres sportolási lehetőség felzárkóztató korrepetálások projekt módszer, projekt hét DÖK tehetségek fejlesztése, kiemelkedő képességek kibontakoztatása A MÁRIA PÉLDÁJÁNAK KÖVETÉSE JEGYÉBEN… segítjük azokat az értékeket megtalálni, amelyek életüket irányítani fogják szentségekre való felkészítés spirituális élményekre alkalmat adó lehetőségek (diákmisék, lelki napok) előkészített liturgiákon való részvétel (adventi gyertyagyújtások, Élő betlehemi kiállítás, házszentelés, hamvazkodás, passiójáték, Máriás tiszteletek, Szent Marcellin napja…) vallásos szimbólumok fontossága (imádság helye, időpontja, a Máriára, maristásságra emlékeztető díszítések, éves jelmondat…) karitatív tevékenységekbe való bevonás (szolidaritási akciók)
A lemorzsolódás csökkentése érdekében tett intézkedések MIT TESZÜNK A TANULMÁNYI EREDMÉNYEK JAVÍTÁSA ÉRDEKÉBEN? Alsó tagozat első osztályban 2 hónapos előkészítő szakasz (bemeneti készség- és képességmérés, kimeneti készség- és képességmérés) DIFER mérés írás mérése 1-4. évfolyamon, félévkor és év végén szókincs mérés 1-2. évfolyamon félévkor és év végén hangos olvasás diagnosztikus mérése 3-4. évfolyamon szeptemberben hangos olvasás mérése 1. évfolyamon tanév végén, hangos olvasás mérése 2-4. évfolyamon félévkor és tanév végén számolási rutin mérése 1-3. évfolyamon félévkor és év végén szinonima szójelentés olvasás 3-4. évfolyamon félévkor és év végén belső iskolai kompetencia mérés magyarból 4. évfolyamon márciusban belső iskolai kompetencia mérés matematikából 4. évfolyamon márciusban
Felső tagozat belső iskolai kompetencia mérés magyarból 5-8. évfolyamon (szeptember 3. hete, november 3. hete, január 3. hete, március 3. hete) belső iskolai kompetencia mérés matematikából 5-8. évfolyamon (szeptember 3. hete, november 3. hete, január 3. hete, március 3. hete) Szummatív teljesítmény mérés írásban és szóban 8. évfolyamon Egész iskolában változatos, egyénre szabott tanítási módszerek fejlesztő foglalkozások mentesített területnek megfelelő foglalkozások a szakvéleményben a többségi pedagógusnak előírt módszerek betartása az intézmény által meghatározott tanmenet sablon használata korrepetálás december, május hónapban értesítjük a szülőket a várható bukásokról nyári felkészítés a javítóvizsgára
MIT TESZÜNK A MULASZTÁSOK CSÖKKENTÉSE ÉRDEKÉBEN? családlátogatások motiválás felfedezni ki miben tehetséges, annak felszínre juttatása a szülők értesítése a szülői igazolások felhasználásáról az igazolatlan mulasztásokkal kapcsolatos teendők jogszabályban előírt módon való kezelése kapcsolattartás a gyermekorvossal kapcsolattartás a Gyermekjóléti Szolgálattal
GONDJAINK gyakran nem iskolaérettek a hozzánk érkező gyermekek nagyon szegényes a szókincsük általános tájékozottságuk alacsony sok az SNI, BTMN-es tanulónk nincs idő a tanulásra, annak elmélyítésére a családi háttér nem motiváló nem mindig eredményes az együttműködés a gyermekorvossal, és főként a Gyermekjóléti Szolgálattal jelen pillanatban nagy kudarc, hogy egy tanulónk nem jár iskolába megfelelő képzettségű pedagógusok alkalmazása a tanulólétszámból adódóan nem alkalmazhatunk gyermekvédelmi felelőst, pszichológust
Szent Pál Marista Általános Iskola KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Nagy Józsefné Igazgató Szent Pál Marista Általános Iskola www.szentpalkarcag.hu