A LEMORZSOLÓDÁS MEGELŐZÉSÉT SZOLGÁLÓ TEVÉKENYSÉGEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Advertisements

Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Az iskolai szociálismunka
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
Iskolánkról.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Egyéni fejlesztési terv
Gönczy Pál Általános Iskola
Beiskolázási tájékoztató december
Méltányossági elvek a közoktatásban
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Alsó tagozat Demény Gabriella igh
Évvégi beszámoló Felső tagozat Kardos Zsuzsa igh
 Budapesten, a II. kerületben, a Vízivárosban található  140 éves épület  2002-ben teljes felújítás és bővítés.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Félévi értekezlet 2014/2015-ös tanév.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
STATISZTIKAI MUTATÓINK 2014/ LÉTSZÁMOK 1. a1.b1. c2.a2.b2.c2.d3.a3.b3.c3.d4.a4.b4.c5.a5.b5.c6.a6.b7a7.b8.a8.c SZUM
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Év Vége.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Év végi értekezlet.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Szakiskolai fejlesztési program
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Általános iskola eredménye, értékelése
Általános Iskola tanév
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Gimnáziumi statisztika
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
Előadás másolata:

A LEMORZSOLÓDÁS MEGELŐZÉSÉT SZOLGÁLÓ TEVÉKENYSÉGEK

Iskolánk bemutatása Zádor Úti Általános Iskola Szent Pál Katolikus Általános Iskola (2009. szeptember 1-től) Szent Pál Marista Általános Iskola (2010. szeptember 1-től) Tanulói összetételünk Nevelőtestületünk Szerkezeti felépítésünk

Tanulói adatok 5-8. évfolyam Tanulók összlétszáma 108 Integráltan oktatott SNI-s tanuló 10 BTMN-s tanuló 20 Évfolyamismétlők száma az előző tanévben 4 Hátrányos helyzetű 3 Halmozottan hátrányos helyzetű 94 Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül 103 Magántanulók száma 0

Mulasztások 5-8. évfolyam Igazolatlan órával rendelkező tanulók 18 1 óra igazolatlan 0 2-9 óra igazolatlan 9 10-29 óra igazolatlan 6 30-50 óra igazolatlan 2 50-nél több óra igazolatlan 1 Igazolt mulasztott órával rendelkező tanulók 101 250 vagy több (igazolt+igazolatlan) mulasztott órával rendelkező 1

A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók nyitóadatai Évfolyam 5 6 7 8 összesen Lemorzsolódással veszélyeztetett 3 6 8 17 34 tanulók száma A félévi értékelésnél a tanuló tanulmányi 3 6 8 17 34 eredménye nem éri el a közepes szintet A félévi értékelésnél a tanuló tanulmányi 0 0 0 0 0 átlaga egy félév alatt 1,1 mértékben romlott A félévi értékelésnél 1 vagy több 2 4 7 9 22 tantárgyból elégtelen osztályzatot kapott A félévi magatartás minősítésénél rossz 1 0 3 5 9 minősítést kapott A félévi szorgalom minősítésénél hanyag 3 4 6 8 21 50 igazolatlan órát elérő hiányzás 1 0 0 0 0 Magántanuló 0 0 0 0 0 A félévben veszélyeztetetté vált tanuló 0 1 0 0 1 Kettő feltétel teljesülése 3 5 6 9 23 100 órát elérő igazolt hiányzás 1 2 4 4 11 kiemelt figyelmet igénylő tanuló 3 4 6 8 21 rendszeres gyermekvédelmi 3 5 6 9 23 kedvezményben részesülő 16. életévét betöltött tanuló 0 0 0 0 0

A félév értékelésénél 1 vagy több tantárgyból elégtelen osztályzatot kapott tanulók száma Évfolyamok 5 6 7 8 összesen A félév értékelésénél 1 vagy több 2 4 7 9 22 tantárgyból elégtelen osztályzatot kapott angol 2 2 2 7 13 matematika 0 0 1 3 4 magyar nyelv 0 4 4 5 13 magyar irodalom 0 0 1 4 5 történelem 0 1 3 2 6 fizika - - 1 5 6 kémia - - - 4 4 biológia - - - 2 2 földrajz - - 3 1 4 informatika 0 0 0 3 3

Az iskolánkban folyó munka pedagógiai alapelvei JELENLÉT EGYSZERŰSÉG CSALÁDI SZELLEM MUNKA SZERETETE MÁRIA PÉLDÁJÁNAK KÖVETÉSE

Nevelő-oktató munkánk módszerei, eszközei, eljárásai A JELENLÉT JEGYÉBEN… egész napos iskola tehetségfejlesztés, szakkörök foglalkozások alsó tagozaton napközi, felső tagozaton tanulószoba AZ EGYSZERŰSÉG JEGYÉBEN… frontális osztálymunka mellett kooperatív tanulási technikák, egyéni-, páros-, csoportmunka egyéni differenciálás SNI, BTMN-s tanulók rehabilitációja gyógytestnevelés foglalkozások A CSALÁDIAS SZELLEM JEGYÉBEN… hittanórák, egyházi ünnepekről való megemlékezés szülői kérelemre cigány kisebbségi oktatás iskolai könyvtár működtetése infokommunikációs eszközökhöz való hozzáférés szabadidős programok (kirándulások, motivációs nap, táborok, vetélkedők, családi nap, farsang)

A MUNKA SZERETETE JEGYÉBEN… rendszeres sportolási lehetőség felzárkóztató korrepetálások projekt módszer, projekt hét DÖK tehetségek fejlesztése, kiemelkedő képességek kibontakoztatása A MÁRIA PÉLDÁJÁNAK KÖVETÉSE JEGYÉBEN… segítjük azokat az értékeket megtalálni, amelyek életüket irányítani fogják szentségekre való felkészítés spirituális élményekre alkalmat adó lehetőségek (diákmisék, lelki napok) előkészített liturgiákon való részvétel (adventi gyertyagyújtások, Élő betlehemi kiállítás, házszentelés, hamvazkodás, passiójáték, Máriás tiszteletek, Szent Marcellin napja…) vallásos szimbólumok fontossága (imádság helye, időpontja, a Máriára, maristásságra emlékeztető díszítések, éves jelmondat…) karitatív tevékenységekbe való bevonás (szolidaritási akciók)

A lemorzsolódás csökkentése érdekében tett intézkedések MIT TESZÜNK A TANULMÁNYI EREDMÉNYEK JAVÍTÁSA ÉRDEKÉBEN? Alsó tagozat első osztályban 2 hónapos előkészítő szakasz (bemeneti készség- és képességmérés, kimeneti készség- és képességmérés) DIFER mérés írás mérése 1-4. évfolyamon, félévkor és év végén szókincs mérés 1-2. évfolyamon félévkor és év végén hangos olvasás diagnosztikus mérése 3-4. évfolyamon szeptemberben hangos olvasás mérése 1. évfolyamon tanév végén, hangos olvasás mérése 2-4. évfolyamon félévkor és tanév végén számolási rutin mérése 1-3. évfolyamon félévkor és év végén szinonima szójelentés olvasás 3-4. évfolyamon félévkor és év végén belső iskolai kompetencia mérés magyarból 4. évfolyamon márciusban belső iskolai kompetencia mérés matematikából 4. évfolyamon márciusban

Felső tagozat belső iskolai kompetencia mérés magyarból 5-8. évfolyamon (szeptember 3. hete, november 3. hete, január 3. hete, március 3. hete) belső iskolai kompetencia mérés matematikából 5-8. évfolyamon (szeptember 3. hete, november 3. hete, január 3. hete, március 3. hete) Szummatív teljesítmény mérés írásban és szóban 8. évfolyamon Egész iskolában változatos, egyénre szabott tanítási módszerek fejlesztő foglalkozások mentesített területnek megfelelő foglalkozások a szakvéleményben a többségi pedagógusnak előírt módszerek betartása az intézmény által meghatározott tanmenet sablon használata korrepetálás december, május hónapban értesítjük a szülőket a várható bukásokról nyári felkészítés a javítóvizsgára

MIT TESZÜNK A MULASZTÁSOK CSÖKKENTÉSE ÉRDEKÉBEN? családlátogatások motiválás felfedezni ki miben tehetséges, annak felszínre juttatása a szülők értesítése a szülői igazolások felhasználásáról az igazolatlan mulasztásokkal kapcsolatos teendők jogszabályban előírt módon való kezelése kapcsolattartás a gyermekorvossal kapcsolattartás a Gyermekjóléti Szolgálattal

GONDJAINK gyakran nem iskolaérettek a hozzánk érkező gyermekek nagyon szegényes a szókincsük általános tájékozottságuk alacsony sok az SNI, BTMN-es tanulónk nincs idő a tanulásra, annak elmélyítésére a családi háttér nem motiváló nem mindig eredményes az együttműködés a gyermekorvossal, és főként a Gyermekjóléti Szolgálattal jelen pillanatban nagy kudarc, hogy egy tanulónk nem jár iskolába megfelelő képzettségű pedagógusok alkalmazása a tanulólétszámból adódóan nem alkalmazhatunk gyermekvédelmi felelőst, pszichológust

Szent Pál Marista Általános Iskola KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Nagy Józsefné Igazgató Szent Pál Marista Általános Iskola www.szentpalkarcag.hu