Nemzeti Audiovizuális Archívum

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
A sport és határterületei szakirodalmának keresése könyvtári katalógusokban Pándi Dóra TE könyvtáros.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A banki kapcsolatok ÚJ dimenziója. Mi a Zöld bankszámla? A Zöld Bankszámla egy teljesen zárt, felhő alapú informatikai és dokumentum kezelő rendszer,
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN Kiss Annamária Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár 2013.
SZTE OPAC, adatbázisok A szakirodalmi keresés kezdő lépései Aranyi Zoltán SZTE Klebelsberg Könyvtár
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE Roadshow Bőcs, január 20.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Internet tudományos használata
A TF Könyvtár katalógusának használata
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
MEKkora a MEK köre? A 23 éves Magyar Elektronikus Könyvtár által elért eredmények és hatások Drótos László Országos Széchényi Könyvtár E-könyvtári Szolgáltatások.
E-learning modellek osztályozása
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Gyűjtőköri szabályzat
Az Internet megismerése
Esélyek a munkaerőpiacon
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Könyvtári munkafolyamatok
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Balaton Marcell Balázs
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Helyi értékek közvetítése könyvtári eszközökkel
Vasas Lívia, PhD 2017 MTMT Vasas Lívia, PhD 2017.
Miért pont a bme-vik?.
A Hálózat és Az internet
Személyek/Szerzői azonosítói
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Országos Széchényi Könyvtár
A könyvtár fogalma, szerepe az információszerzés folyamatában, könyvtártípusok  Minden jog fenntartva.
Felhasználóképzés a kórházban
„404 Not Found – Ki őrzi meg az internetet?” workshop
Új pályainformációs eszközök - filmek
A személyiség mint komponensrendszer
Személyek/Szerzői azonosítói
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Dr. Vasas Lívia, PhD december
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
IT hálózat biztonság Összeállította: Huszár István
az Erasmus felsőoktatási csereprogramként indult SZÁMOKBAN köznevelés, felsőoktatás, felnőtt tanulás, szakképzés, sport, ifjúsági cserék.
Előadás másolata:

Nemzeti Audiovizuális Archívum Digitális írástudás Nemzeti Audiovizuális Archívum Készítette: Balázs Krisztina Kommunikáció és PR szak, I. év

Tartalom Digitális írástudás definíciója Kezdetben Napjainkban betöltött szerepe Nemzeti Audiovizuális Archívum

Digitális írástudás A “digitális írástudás” segítségével egy olyan jelenséget, újfajta tudást írunk körül, amelyben a tradicionális ismereteken kívül a gondolati- és gyakorlati képességek egy sajátos köre is megjelenik.

Kezdetben Az írás megjelenése előtti időkben, mikor kizárólag az emberi emlékezet tárolta az ismeretet, a közös tudás fontos részeit csak néhány kiválasztott személy őrizte. Az írásbeliség megjelenése lehetővé tette, hogy fizikai szinten lehessen tárolni, elküldeni, rendszerezni az információt.

Napjainkban  Az internet, a világhálózat megjelenése szinte forradalmasította a kommunikációt, az információáramlást. A felhalmozott tudás (könyvek, dokumentumok, stb.) digitalizált másolatban a hálózatra, a virtuális könyvtárak polcaira kerültek, és tulajdonképpen bárki számára elérhetővé váltak.

Napjainkban betöltött szerepe Az infokommunikációs társadalomban elengedhetetlen az ún. digitális írástudás elsajátítása, ismerete. Az informatika, a digitális írástudás ismerete napjainkban már elengedhetetlen feltétele annak, hogy lépést tartsunk azzal a fejlődéssel, ami korunkat jellemzi (élethosszig tartó tanulás).

Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA) Magyar nemzeti műsor-szolgáltatói kötelespéldány-archívum, amely jellegénél fogva audiovizuális tartalmakat gyűjt.  Gyűjtőkörébe a következő csatornák magyar gyártású illetve magyar vonatkozású (hungaricum) műsorai tartoznak: M1, M2, Duna, RTL Klub, TV2, Kossuth rádió, Petőfi rádió, Bartók rádió.

Az Archívum koncepciója A NAVA a magyarországi műsorszolgáltatók által sugárzott műsorszámokat: rendszeresen és üzemszerűen gyűjti és tárolja, úgynevezett tartalmi leíróadatokkal (meta adatokkal) ellátja (feldolgozza), a nyilvánosság számára oktatási és kutatási célra hozzáférhetővé teszi.

Mi a NAVA-PONT? A NAVA-pontok oktatási, könyvtári, múzeumi intézményekben található számítógépes terminálok, ahol a NAVA archívuma nem csak kereshető, hanem a benne található műsorok a szerzői jogi törvényekkel összhangban meg is tekinthetők.

Összetett Kereső Abban az esetben, ha tudunk olyan szűkítő körülményt, ami segít behatárolni a keresett műsort, akkor használjuk az “összetett keresőt”.

Mit jelentenek a színek? zöld keret – szabadon megtekinthető szürke keret – nem található hozzá videó fehér keret – csak NAVA-pont-on tekinthető meg

Mire jók a “Hasonlóak” és “Azonos címben” gombok? A “hasonlóak” gombbal a kereső kifejezésünk és annak a műsornak a címadataival folytatja tovább a keresést a rendszer, amelyiken megnyomtuk a gombot. Az “Azonos címben” gomb pedig azt a műsor összes műsorszámát listázza, amelyiken megnyomtuk azt.

Honnan tudom, hogy milyen műsorok szabadon lejátszhatóak?

Források 1. Koltay Tibor: Digitális írástudás - Web 2.0 – pedagógia http://www.tani-tani.info/101_koltay 2. Nemzeti Audiovizuális Archívum http://nava.hu/ 3. NAVA- Wikipédia https://hu.wikipedia.org/wiki/NAVA 4. Digitális írástudás- Wikipédia https://hu.wikipedia.org/wiki/Digit%C3%A1lis_%C3%ADr%C3%A1stud%C3%A1s

Köszönöm a figyelmet 