A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető 2017.07.11.
Bevezető, tartalom Szakpolitikai háttér Jelenlegi helyzet és problémák Célok meghatározása Értékelés Kiválasztott változat bemutatása Összefoglalás
1. Szakpolitikai háttér 345/2012. (XIII.6.) Korm.határozat Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás 1247/2016 (V.18.) Korm.határozat IKOP forrás, CEF pályázat 1712/2016 (XII.5.) Korm.határozat További előkészítési feladatok
2. Jelenlegi helyzet bemutatása Közlekedési kapcsolatok Utasforgalmak Kapacitások
2. Jelenlegi helyzet bemutatása Közlekedési kapcsolatok Utasforgalmak Kapacitások 10 millió utasfő (2015) 12 millió utasfő (2018) 14,3 millió utasfő (2022)
2. Jelenlegi helyzet bemutatása Közlekedési kapcsolatok Utasforgalmak Kapacitások
2. Jelenlegi helyzet bemutatása Közlekedési kapcsolatok Utasforgalmak Igények 4-es főút: 36,000 E/nap Buszforgalom (terminál 2): 8,000 utas/nap 100a vonal (Vecsés-Monor): 28,000-30,000 utas/nap Reptéri kötöttpályás kapcsolat!
3. Célok meghatározása BPLFNR vasúti kiszolgálásának megteremtése Lényeges üzemeltetési költségnövekedés nélkül Ütemes vasúti közlekedés biztosítása Teljeskörű elérhetőség biztosítása 100a vasútvonal tehermentesítése
4. Értékelés
4. Értékelés
5. Kiválasztott változat bemutatása Kőbánya-Kispest – Monor (21,9 km) Kétvágányú Villamosított 160 km/h, ETCS 2 Szintbeni keresztezések nélkül
5. Kiválasztott változat bemutatása
5. Kiválasztott változat bemutatása
5. Kiválasztott változat bemutatása
5. Kiválasztott változat bemutatása
5. Kiválasztott változat bemutatása
6. Összefoglalás Repülőtér országos elérhetőségének biztosítása. 100a vasútvonal kapacitásproblémáinak megoldása. A jelenlegi távolsági és zónázó vonatok kerülnek hasznosításra, menetidő növekedés nélkül. Budapesten belüli extra fejlesztési igények nélkül. Engedélyezési tervek készítése folyamatban van Előkészítés várható befejezése: 2018 vége Becsült kivitelezési idő: 4-5 év
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!