Győri intermodális csomópont felülvizsgálata Készítette: Balassa Károly Balog Brigitta Hevesi Áron Igyártó Andrea Pénzes Ákos
Intermodális csomópontról általánosságban - Elsődlegesen nem hálózati egység, annál bővebb, hálózati csomópont - Különböző hálózatokat összefogó és az azok közti átjárást biztosító tér - Funkciója: több elemből összetevődő közlekedéshálózat, amely biztosítja az egyes utazási lehetőségek kapcsolatát és az átszállásokat.
Intermodális csomópontok itthon és külföldön Rákosrendezői: E: Ingatlanpiaci árak, szolgáltatási szint növekedése, Városligetből kiszoruló funkciók újjáépítése, élhetőbb városkép H: radikális átalakítások, beruházási költség KÖKI: Közérdek figyelmen kívül hagyása, Vasútállomást nem újították fel, Közlekedési egységek közti legoptimálisabb kapcsolat hiánya, ingatlanpiaci értékek nem növekedtek Bécs: E: Élhető városrész, köz- és magánérdek együttes érvényesülése, új főpályaudvar H: meglévő városrész és ipari park elontása Perth (Ausztrália): E: Köz- és magánérdekek egyformán érvényesültek, Funkció az elsődleges szempont, egyes városrészek nem szeparálódtak el
Győr infrastruktúrájának jelenlegi állapota Közlekedési kapcsolatok: Helsinki folyosók TEN hálózat Kistérségi Közúti Személygépkocsi Autóbusz Vasúti Vízi Intermodális csomópont helye: Vasút Autóbusz Akadálymentes közlekedés hiánya Elavult kialakítás
Győri IMCS terveinek áttekintése FŐMTERV Zrt tervei: Útépítés Építészet Műtárgyak Látványtervek
Vasúti és Közúti infrastruktúra fejlesztések Felvételi épület Állomási előtér Aluljárók Perontetők Új közúti aluljáró Régi felüljáró funkciójának módosulása P+R parkolók Taxi parkolók Buszpályaudvar, kialakítása, környezete
Fejlesztés várható előnyei Építés alatti változások Építés utáni változások Építés alatti forgalomkorlátozási terv Társadalmi hatások Infrastruktúrális hatások Környezeti hatások A szolgáltatási színvonal emelése Észak-dél kapcsolat fejlesztés Fenntarthatóság Egyenletes kapacitás-megosztás Várható eredmények
Társadalomra gyakorolt hatás Akadálymentes közlekedés Meghatározott követelményrendszer („Az akadálymentes Európa eszméje” „Tervezési Segédlet az akadálymentes épített környezet megvalósításához” Lift – mozgólépcső Járművek akadálymentesítése Vizuális és akusztikus utastájékoztatás Gyalogos forgalom Kerékpáros forgalom Gépjármű forgalom Vasúi forgalom Akadálymentes közlekedés Egyéb kiszolgáló helyiségek
SWOT analízis SWOT jelentése: - S – Strenghs - W – Weaknesses - O – Opportunities - T - Threats
Pénzügyi előkészítettség KÖZOP – Közlekedés Operatív Program - IKOP – Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Széchenyi 2020 4 változat Vasútállomás lesüllyesztése 130 milliárd ft Vasútállomás felemelése 95 milliárd ft Autóbusz pályaudvar a vasút felett 30 milliárd ft Buszpályaudvar a vasúti pályaudvar mellett 14,7 milliárd ft BEFUTÓ
További fejlesztési lehetőségek Dánia – Aarlborg → „Vigyél haza program” Portugália – Funchal → CIVITAS Anglia – London → Oyster kártya Hollandia – Amszterdam → dinamikus kijelző Franciaország – Strasbourgban → interaktív honlap (www.carto.strasbourg.eu) Portugália – Almada → intermodális közlekedési útmutató Spanyolország – Cantabria → mozgássérültek és fogyatékkal élők információs és jegyrendszere Atlanti-régió → START projekt (többnyelvű multimodális információs portál, Egyesült- Királyság, Franciaország, Spanyolország, Portugália közötti fenntartható utazás)
Köszönjük a figyelmet!