Videoklip.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

Kiemelt Ügyek Igazgatósága
MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Fémkereskedelem szabályozása
Bizonyítékokon alapuló orvoslást támogató nemzetközi tudásbázishoz való internetes hozzáférés biztosítása egészségügyi közintézmények számára.
Egyedi támogatási lehetőségek
PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓS OSZTÁLY Vám- és Pénzügyőrség Központi Bűnüldözési Parancsnoksága Budapest, április 16.
Hova vezet ez az út? A megyei feladatellátásról….
MEDDŐ SZÉNHIDROGÉN KUTAK HASZNOSÍTÁSI LEHETŐSÉGEI
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Modellprogram. Összehasonlítás Főváros 66 órás ügyelet/hétvége Telefonos – 33 % személyes – 2 fő Kizárólag Áldozatsegítő Szolgálat Telefonszám kiadása.
AZ INTERNETES BŰNÖZÉS (bűnüldözés) HAZAI HELYZETE 2011.
1 Svájci Hozzájárulás – Információs Nap Miskolc és Debrecen, május Szalóki Flórián Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A 2006.évben, az üzemanyagtöltő állomások által forgalmazott benzin és gázolaj mennyisége, és azon belül a határmenti (30-40 km a határtól) térségben működő.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
február 24. Gyutai Csaba. 2 3 Forrás: Nemzetközi Statisztikai Évkönyv, 2004, KSH, Bp., Ipari és Építőipari Statisztikai Évkönyv, 2005, KSH, Bp.
TÁJÉKOZTATÓ A NAV Közép-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága évi tevékenységéről Umenhoffer Ferenc főigazgató NAV Közép-dunántúli Regionális Adó.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
A HULLADÉKKÁ VÁLT GÉPJÁRMŰVEK KEZELÉSE AZ ALCUFER KFT.-NÉL
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
ELKÉPZELÉSEK A NEMZETI ADÓ- ÉS VÁMHIVATAL LÉTREHOZÁSÁRÓL Budapest, ősze Dr. Varga Árpád elnökhelyettes, APEH.
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
Új nyomozó szervezet, új (és régi) elvárások a szakértőkkel szemben
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Társadalmi szervezetek elhelyezése
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
Controlling a gyakorlatban
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Workshop Június 10. Foglalkoztatási helyzetkép a Dél-dunántúli régióban Sasvári Gábor igazgató-helyettes.
Adathozzáférési, illetve adatszolgáltatási, valamint díjmentességi igény felmérése az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ illetve az Országos.
Győr, február 26. Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Szektorok közötti együttműködések
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
KÜLFÖLDI MUNKAERŐ INTEGRÁCIÓJÁNAK ELŐSEGÍTÉSE – MUNKAVÁLLALÓI IGÉNYEK ÉS A SZAKSZERVEZETEK LEHETŐSÉGEI ÉS SZÁNDÉKAI Agócs Andrea Magyar Szakszervezetek.
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
Évértékelő sajtótájékoztató
2118/2006 (VI. 30.) Korm. hat. Az államháztartás hatékony működését elősegítő szervezeti átalakításokról és az azokat megalapozó intézkedésekről A Szénbányászati.
Az MNV Zrt. szervezeti felépítése
NAV KH Rendészeti Főosztály
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Hungary SLOVAKIA UKRAINE AUSTRIA Use the BUCKET in the
Rendőrség és az informatikai biztonság Dr. Peszleg Tibor r. őrnagy Nemzeti Nyomozó Iroda.
Az emberkereskedelem kérdései az áldozatok szempontjából Gál Eszter Európai Együttműködési Főosztály október 21. Belügyminisztérium.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
Az emésztőszervi rákok sebészi ellátásának helyzete Magyarországon
A magyarországi K+F politika
TOP vas megyei aktualitásai
A helyettes szülői ellátás működése
Hungary Geography.
TATABÁNYAI RENDŐRKAPITÁNYSÁG SZÓBELI KIEGÉSZÍTÉS
A BŰNÜGYI HELYZET ÉRTÉKELÉSE
Az invazív meningococcus-betegség járványügyi helyzete Magyarországon,
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
Speciális szóródás: Koncentráció
MKVK KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI SZERVEZETÉNEK TAGGYŰLÉSE Könyvvizsgálat, kamara, jövőkép Dr. Pál Tibor elnök
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
Készítette: Koleszár Gábor
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Készítette: Csaba bácsi
Előadás másolata:

videoklip

Nemzeti Adó– és Vámhivatal Bűnügyi főigazgatósága 2017. április  

Stratégia és együttműködés a nemzeti költségvetés védelme érdekében filozófia szervezet 2016. év eredményei célkitézések

az árral szemben lehet eljutni.” Dr. Vankó László Dr. Sors László Dr. Zámbó Péter dandártábornok dandártábornok Főigazgató Helyettes-államtitkár Főigazgató-helyettes „Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet.” „A forráshoz csak az árral szemben lehet eljutni.” „A vezetés cselekvést jelent, nem pozíciót.”

Államtitkári szint Központi szint Területi szint Nemzetgazdasági Minisztérium NAV vezetője Államtitkári szint Bűnüldözési és nyomozóhatósági feladatok ellátásáért felelős szakmai helyettes NAV Központi Irányítás Központi szint Bűnügyi Főosztály Pénzmosás Elleni Információs Iroda NAV Bűnügyi Főigazgatósága Bűnügyi Főigazgató Áru- és Bűnjelkezelő Főosztály Bűnügyi Főigazgató-helyettes Humánpolitikai Főosztály Bűnügyi Koordinációs Főosztály Bűnügyi Ellátó Főosztály Központi Nyomozó Főosztály Revizori Főosztály Informatikai Főosztály Jogi, Igazgatási és Titkársági Főosztály Területi szint Bűnügyi Igazgatóságok Közép-magyarországi Észak-alföldi Észak-magyarországi Dél-alföldi Dél-dunántúli Közép-dunántúli Nyugat-dunántúli

BŰNÜGYI IGAZGATÓSÁGOK Borsod-Abaúj-Zemplén megye ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI BI Szabolcs-Szatmár-Bereg megye Nógrád megye Eger Nyíregyháza Győr Heves megye Győr- Moson-Sopron megye Komárom- Esztergom megye Hajdú-Bihar megye Budapest ÉSZAK-ALFÖLDI BI Közép- magyarországi BI NYUGAT- DUNÁNTÚLI BI KÖZÉP-DUNÁNTÚLI BI Jász-Nagykun- Szolnok megye Székesfehérvár Vas megye Veszprém megye Fejér megye Kecskemét Bács-Kiskun megye Békés megye Zala megye Somogy megye Tolna megye DÉL-ALFÖLDI BI Dél-dunántúli BI Csongrád megye Pécs Baranya megye

Hogyan dolgozunk? LEDGE SOLUTIONS Az összehangolt együttműködés támogatja a bűncselekmények elkövetésének megelőzését … bűnügyi innováció LEDGE SOLUTIONS fokozott felderítés információk értékelése, elemezése vagyonkutatás, vagyonbiztosítás együttműködés, célhoz kötött adatcsere … és a bűnszervezetek bűnszövetségek bomlasztását

2016-2020 Bűnügyi szakmai célkitűzések FŐ CÉLKITŰZÉS A szervezetten elkövetett a magyar és az uniós költségvetésnek jelentős károkat okozó bűncselekmények elleni fellépés Értékelő-elemző tevékenység fejlesztése Felderítés megerősítése Bűnügyi IT egység létrehozása SYDNEY SYDNEY Vagyonbiztosítási tevékenység fokozása Speciális nyomozóegységek létrehozása Áru- és bűnjelkezelési tevékenység korszerűsítése Humánerőforrás-képzés és szakmai kompetenciák fejlesztése Jogszabályi környezet hatékonyabbá alakítása Nemzetközi és hazai együttműködések kiszélesítése 2016-2020

Magánokirat-hamisítás Számvitel rendjének megsértése 40,4 % 42 % Költségvetési csalás 9 % Csődbűncselekmény 10 % 8 % 7 % Magánokirat-hamisítás Hamis magánokirat felhasználása Számvitel rendjének megsértése 7,5 % Iparjogvédelmi jogok megsértése 5 % 7 % Számvitel rendjének megsértése 4,6 % Orgazdaság 2015. 2016.

2015. 2016. 18%-kal 22%-kal 16%-kal 55,5 % 57 % 2 Mrd Ft 3 Mrd Ft Stratégiai célkitűzés a költségvetési forrásokkal történő visszaélések vizsgálata során a bűnügyi szakterület fokozottan együttműködik az adóigazgatási szakterülettel kevesebb a kis értékű bűnügy időben tud célzott intézkedéseket tenni az erőforrásokat a jelentős károkat okozó bűncselekmények elleni fellépésre tudja fókuszálni növekszik a bevételi terület hatékonysága 2015. 2016. 18%-kal csökkent a bűnügyek száma 22%-kal kevesebb nyomozás került elrendelésre 16%-kal csökkentek a folyamatban lévő ügyek 55,5 % 57 % növekedett a vádraküldési arány növekedett a szignalizációk * értéke 2 Mrd Ft 3 Mrd Ft * Szignalizáció: * Szignalizáció: a bűnözés megelőzése érdekében más szerv feladat- és hatáskörébe tartozó eljárás kezdeményezésére történő intézkedés.

2015. 2016. ELKÖVETÉSI ÉRTÉK VAGYONBIZTOSÍTÁS Milliárd Ft Milliárd Ft 136,6 109,5 22,4 % 30,6 % 33,5 30,6 2015. 2016.

IDŐSZERŰSÉG 2016. (db) % 2015. (db) 16 4 343 Folyamatban lévő nyomozás 5 187 14 568 485 2-3 év közötti nyomozás 5 216 227 3 éven túli nyomozás

Bűnszervezetek felszámolása

Bűnszervezetek felszámolása 31 bűnszervezetben elkövetett ügy 23 bűnszövetségben 39 Mrd Ft vagyoni hátrányt okozott a költségvetésnek.

Bűnszervezetek felszámolása KÉPESSÉGÜNK A SZERVEZETT BŰNÖZÉS HATÉKONYABB FELSZÁMOLÁSÁRA saját fejlesztésű alkalmazás alkalmas a bűnözői csoportok aktivitásának, működési dinamikájának mérésére előre kialakított értékelési szempontok EUROPOL felé történő adatszolgáltatási kötelezettség időszerű, konkrét intézkedések elrendelése

titkos információgyűjtő tevékenység

több titkos információgyűjtés került elrendelésre titkos információgyűjtő tevékenység Középtávú stratégiai célkitűzés a felderítés megerősítése 2016-ban 32,6 %-kal több titkos információgyűjtés került elrendelésre 175 123 lezárt titkos információgyűjtésből büntetőeljárás indult 109,5 Mrd Ft elkövetési értékből 48,8 Mrd Ft TIGY eredményeképpen került felderítésre A teljes vagyonbiztosítás 86 %-a 24,5 Mrd Ft TIGY-ből származó előkészítő adatok alapján realizálódott

CIGARETTA LEFOGLALÁSI ADATOK

190 Mill szál 6,8 Mrd Ft 43 Mill szál 1,7 Mrd Ft 2016. 92 Mill szál Magyarországon megjelentek olyan bűnözői csoportok, akik jelentős pénzt fektetnek be cigarettagyárak kiépítésébe. 190 Mill szál 6,8 Mrd Ft 43 Mill szál 1,7 Mrd Ft 2016. 92 Mill szál 2016-ban két bűnszervezet tevékenységét derítettük fel még abban az elkövetési szakaszban, hogy egyetlen szál illegális dohánytermék sem kerülhetett forgalomba. 3,5 Mrd Ft 2015. 2014.

NAGYOBB ÜGYEK

NAGYOBB ÜGYEK CIGARETTAGYÁR Nemzetközi bűnszervezet 64 millió Ft jövedéki adót csalt el Az akció során 500 ezer szál 3,3 tonna dohány került lefoglalásra A magyar akcióval egy időben Ausztriában is felderítettek egy illegális cigarettagyárat Koordináció osztrák-szlovák-bolgár társhatóságokkal EUROPOLLAL és INTERPOLAL Ha az üzem tovább működik, egy év alatt több, mint 171 millió szál cigaretta kerülhetett volna a feketepiacra.

MUNKAERŐ-KÖLCSÖNZÉS CIGARETTAGYÁR A Nyugat-dunántúli BI több 100 munkavállaló nem került bejelentésre saját felderítése alapján színlelt szerződések AKCIÓ 2016. JÚNIUS A lefoglalások és zár alá vételek 6 személygépjármű 20 bankszámla 47 helyszín 65 nyomozó 16 járőr 6 revizor 2 IT szakember 40 %-os kárbiztosítást eredményeztek 13 ingatlan 1 milliárd Ft vagyoni hátrányt okoztak a magyar költségvetésnek

MUNKAERŐ-KÖLCSÖNZÉS ŐRZÉS-VÉDELEM A Közép-magyarországi BI saját felderítése alapján számolt fel egy bűnszervezetet A bűnszervezet irányítói őrzés-védelmi tevékenységet folytató gazdasági társaságokból álló láncolatot hoztak létre abból a célból, hogy a munkavállalók után fizetendő adó- és járulékfizetési kötelezettség teljesítését elkerüljék. 74 helyszín 100 nyomozó 20 járőr 10 IT szakember AKCIÓ 2016. JÚNIUS 2,5 milliárd Ft vagyoni hátrányt okoztak a magyar költségvetésnek

SZÁMLÁZÁSI LÁNCOLAT ŐRZÉS-VÉDELEM A Dél-alföldi BI saját felderítése alapján fiktív cégek élére stróman ügyvezetőket jelentettek be külföldiek nevére dobták el a feleslegessé váló társaságokat valós gazdasági tevékenységet nem végeztek valótlan tartalmú számlákat állítottak ki bankszámlákon futtatták végig a számlák ellenértékét adóminimalizáló bevallásokat nyújtottak be 1,5 milliárd Ft vagyoni hátrányt okoztak a magyar költségvetésnek A több régiót érintő akciók 800 millió Ft vagyonbiztosítást eredményeztek

INTERNETES KERESKEDÉS SZÁMLÁZÁSI LÁNCOLAT INTERNETES KERESKEDÉS A Közép-dunántúli BI saját felderítése alapján webáruházak elektromos háztartási szórakoztató elektronikai híradástechnikai termékek fiktív számlák szlovák cég bevonásával a befolyt készpénzt stróman cégek bankszámláira utalták lefoglalt és kiértékelt adatok: 600 zsák könyvelési irat 100 db számítástechnikai eszköz 2,2 milliárd Ft vagyoni hátrányt okoztak a magyar költségvetésnek 50 000 oldal nyomozati anyag keletkezett 1,65 milliárd Ft vagyonbiztosítás Szignalizáció keretében az adó- és vámszakterület 2 milliárd Ft értékű árukészletet fogalt le

becsült értéke 8 millió Ft OGYÉI-vel közös sajtótájékoztató SZÁMLÁZÁSI LÁNCOLAT GYÓGYSZERÜGY A Közép-magyarországi BI saját felderítése alapján nyomozást rendelt el engedély nélküli nemzetközi kereskedelmi tevékenység bűntette miatt Tramadol Xanax engedély nélkül Magyarországról Svédországba juttatta svédországi legalacsonyabb fekete piaci érték 5-10 Euro / db Házkutatás 10 helyszínen 30 nyomozó Lefoglalás 500.000 db becsült értéke 8 millió Ft OGYÉI-vel közös sajtótájékoztató

* * * költségvetési előirányzat Bűnügyi szakterület költségvetése 2014. 2015. * 8,2 Mrd Ft * 8,2 Mrd Ft 2016. vagyonbiztosítás Kis értékű tárgyi eszközök 3,2 Mill Ft 2014. 28 Mrd Ft Szakmai kiadások 780 Mill Ft Működési kiadások 687 Mill Ft 2015. 30 Mrd Ft Pótkiadások 887 Mill Ft 2016. 33 Mrd Ft Személyi juttatások ,,,,, Mill Ft Pótkiadások 635 Mill Ft * költségvetési előirányzat

Közös társadalmi felelősségvállalás Stratégiai partnerség Együttműködés Kommunikáció

Közös cél Egészségügyi szektor védelme Bűnügyi stratégia Költségvetés védelme Piactisztítás Legális piaci szereplők erősítése

A pénzügyi- gazdasági bűncselekmények elleni küzdelem támogatása hatással van az egészségügyi szektor megújulására is.