Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Advertisements

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Képzések a pécsi bölcsészkaron
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
Az IKT-metria mérőeszköz
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Felnőttképzések a Természettudományi Múzeumban Dr. Vásárhelyi Tamás
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.

A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Hegyi-Halmos Nóra Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet tanársegéd Andragógia BA képzés ELTE PPK január 29.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Dr. Kereszty Orsolya egyetemi docens Andragógia MA képzés ELTE PPK január 29.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Közösségszervezés BA.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet Hegyi-Halmos Nóra és Kovács Zsuzsa

Rövid történet ELTE BTK - népművelés szak 1996. ELTE Tanárképző – művelődésszervező szak 2006. ELTE PPK – andragógia alapszak 2009. ELTE PPK – andragógia mester szak 2016. ELTE PPK – emberi erőforrás tanácsadó mester szak 2017. ELTE PPK – közösségszervezés alapszak

(magyar és angol nyelvű) Emberi erőforrás tanácsadó Képzéseink NDI Andragógiai Program (magyar és angol nyelvű) 2+2 év Andragógia Emberi erőforrás tanácsadó MA – 2 év Közösségszervezés (humánfejlesztő szakiránnyal) BA – 3 év

Gyakorlati képzés szakjainkon Közösségszervező alapszak általános szakmai gyakorlat ( 40 + 40) szakirányos gyakorlat (160 óra ) Andragógia mesterszak - 120 órás egybefüggő intézményi gyakorlat Emberi erőforrás tanácsadó mesterszak - általános szakmai gyakorlat (2. félév, 20 óra) - összefüggő gyakorlat 1. (3. félév, 30 óra) - összefüggő gyakorlat 2. (4. félév, 60 óra)

Szakmai gyakorlatos partnereink: ELTE Karrierközpont Samling Solution KandH Bank JOB Személyzeti Tanácsadó Global HR Partner Alma Mater Nyelvstúdió Fővárosi Művelődési Ház Ludwig Múzeum Soter-line Oktatási Központ HR Partner Consulting Öveges József Szakiskola Nexon EasyLearning SolutionSurfers

2009. Andragógia és Művelődésemlélet tanszék 2003. Andragógia tanszék 2009. Andragógia és Művelődésemlélet tanszék 2015. Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

Felnőttképzés-tudományi és Tudásmenedzsment Intézet Intézetigazgató: Dr. Kereszty Orsolya, egyetemi docens Dr. Benkei-Kovács Balázs Berényi Ildikó Dr. Fábri György Dr. Fehér Katalin Gyenes Zsuzsa Dr. Hegyi-Halmos Nóra Kraiciné dr. Szokoly Mária Dr. Kovács Zsuzsa Dr. Mandel Kinga Dr. Székely Mózes Üröginé Ács Anikó Oktatásszervezés: Kalina Andrea Demonstrátorok: Gusztafik Anita, Koller Kata http://www.ppk.elte.hu/szervezetek/FelnottkepzeskutatasiesTudasmenedzsmentIntezet https://www.facebook.com/elteppkandragogia

Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet Felnőtt-tanulás és tanítás kutatócsoport (vezető: Kereszty Orsolya) Társadalmi Kommunikáció Kutatócsoport (vezető: Fábri György)

European Doctorate in Teacher Education Program 15. ESR - Deisi Yunga Godoy, Assistant Research Fellow Témavezető: Kereszty Orsolya PhD “Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions” ELTE PPK - Victum Együttműködés A vállalati tréningek múltja, jelene, jövője képzések hasznosulása, eredményességének vizsgálata képzések - tréningek felülvizsgálata javaslatok a képzésfejlesztéshez

ELTE - HARMADIK KOR EGYETEME (szakmai vezető: Kereszty Orsolya) előadások kéthetente – előadók az ELTE 8 Karáról, résztvevők átlagosan 120 fő Kutatás az alábbi témakörökben: tanulási motiváció, családi tanulás, időmenedzsment, digitális kompetencia, intergenerációs tanulás, informális tanulás (Benkei-Kovács Balázs) SZEMINÁRIUMOK (Kovács Zsuzsa) 4-ik félév (2015 őszi félévében kezdtük el) NDI - Andragógia Program doktoranduszai tartják a 10 hetes szemináriumokat Tanításkísérő műhely: felkészülés az órákra és a tapasztalatok átbeszélése, módszertani eszköztár készítése OTDK dolgozat: Sipos Petra - Az időskori tanulás új dimenziói. A Harmadik Kor Egyeteme motivációs lehetőségei

NGM és ELTE PPK FTI együttműködés NFA KA 5/2014. számú támogatási szerződés keretében működő – „Szakképzési és felnőttképzési kutatások támogatása, a 2013-ban indult projekt fennmaradó támogatási igényének biztosítása” Kutatócsoportban résztvevők: Kereszty Orsolya, Kovács Zsuzsa, Benkei-Kovács Balázs Témakörök: Az új OKJ szerinti 54-es, 55-ös szintű technikusi szakképesítések felsőoktatási alapszakokba való beszámításának külföldi tapasztalatainak vizsgálata Lemorzsolódási arányok és természetük vizsgálata a szakképzésben. Megtartó és kompenzáló intézkedések hatékonyságának vizsgálata Szakmaszerkezet és tartalom nemzetközi összehasonlító vizsgálata a magyar gazdaság kitörési pontjainak számító szakmacsoportok tekintetében. A szakiskolákban dolgozók szakmai-pedagógiai-andragógiai kompetenciái, módszertani kultúrája, a fejlesztés lehetséges útjainak nemzetközi tapasztalatai.

Doktorandusz Kutatás 2015 Fókusz: szakmai szocializáció és tanulás sajátosságai, tapasztalatok a kutatás és tanítás mentén, nehézségek és támogatási formák (Kereszty Orsolya - Kovács Zsuzsa) Módszer: kérdőív (284), interjúk (20) Előadások, konferenciák: A szakmai professzionalizáció kérdései a felsőoktatásban: doktoranduszok személyes tanulási útjai (ONK 2015) Exploring Hungarian doctoral students’ professional socialization in the context of organizational culture (HEC – Amsterdam, 2016) Az oktatási feladatokról és szerepekről való gondolkodás a hazai doktoranduszok körében (Neveléstudomány 2016/4.) Támogatott Visegrad Alap projekt: Supporting doctoral student’s preparation for teaching roles in higher education (2017.03.01. - 2018.01.31.) Kovács Zsuzsa Partnerek: University of Economics in Bratislava, Poznań University of Economics and Business

II. TANULÁS, TUDÁS, INNOVÁCIÓ Konferencia 2015. április 24. ELTE PPK II. TANULÁS, TUDÁS, INNOVÁCIÓ Konferencia ELTE PPK – NSZFH szervezésében 2016. május 6.

A Magyar Pedagógiai Társaság és a PPK együttműködésében Kraiciné Szokoly Mária (szerk): A felnőttképzésről három generáció nézőpontjából (2016) A felnőttek tanulásának és képzésének meghatározó trendjei. Tanulmányok   Szerkesztette: Kereszty Orsolya, Kovács Zsuzsa, Kraiciné Szokoly Mária A kötet az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola kutatás-támogatási pályázata keretében, „A felnőttek tanulásának és képzésének meghatározó trendjei: változások és fejlesztések a szak- és felnőttképzésben és a felsőoktatásban” c. projekt támogatásával készült.

Berényi Ildikó: a kriminálandragógia műhely vezetője valamint a Pilisvörösvári Művészetek Háza igazgatója A Márianosztrai Fegyház és Börtönben 2013-tól fejlesztő, reintegrációs (személyiség- és kommunikációfejlesztés, társas kapcsolatok kialakítása) foglalkozásokat vezet Fábri György: OTKA - Karriermodellek és karrierépítés a kutatás-fejlesztésben. Különbségek és egyenlőtlenségek a munkaerő-piaci lehetőségek, a személyes kapcsolathálók és a munka-magánélet egyensúlya tekintetében (2016-2020) Gyenes Zsuzsa: Kutatási téma: helyi társadalom, a helyi nyilvánosság, az idősek társadalmi (re)integrációja, az intézmények közösségivé tétele Projekt: XII. kerületben a Szépkorúakért a Hegyvidéken – Szolidáris szomszédság közösségfejlesztő alprogram Hegyi-Halmos Nóra: doktori fokozatszerzés 2016 Az iskolai pályaorientáció szerepe és gyakorlata a hazai köznevelési intézményekben. A pedagógusok vélekedései a pályaorientáció iskolai szerepéről a gimnáziumokban.

Kraiciné Szokoly Mária: A duális képzés szakképzési és felsőoktatási bevezetésének első tapasztalatai A tanulási nehézséggel küzdő felnőttek tanításának és tanulástámogatásának módszertani kérdései. Fenntartható fejlődésre nevelés (benne az egészségfejlesztés) kérdései és lehetőségei a felnőttképzésben Mandel Kinga: sikeres habilitációs védés (2016, Pécs) Oktatási válságmenedzsment: az előkészítő osztályok reformjai a Székelyföldön Székely Mózes: TÁMOP 6.1.1..12-11_2013_0001 Egészségfejlesztő szakmai hálózat létrehozása, felsőoktatási alprojekt (2014-15) Üröginé Ács Anikó: Kutatási téma: kisgyermekes édesanyák munkaerőpiaci reintegrációja a felnőttképzés segítségével Projekt: hátrányos helyzetű felnőttek képzésének módszertani fejlesztése (Erasmus+)

Elérhetőségeink Tanszéki honlap: http://www.ppk.elte.hu/fti Facebook oldal: https://www.facebook.com/elteppkandragogia Tájékoztató: http://www.ppk.elte.hu/file/eet_MA_felv_20170130.pdf Tanterv: https://tanulmanyi.pk.elte.hu/info/tantervek-ppk E-mail: fti@ppk.elte.hu