A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
Advertisements

„ A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) Partnerek: • Norvég Helyi.
MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Bizonyítékokon alapuló orvoslást támogató nemzetközi tudásbázishoz való internetes hozzáférés biztosítása egészségügyi közintézmények számára.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
általános főig. helyettes
Közigazgatási alapismeretek
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
Zala megyei önkormányzati fórum A TÖOSZ programjai és aktuális önkormányzati ügyek Dr. Zongor Gábor főtitkár Január 26. Zalaszentgrót.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Szektorok közötti együttműködések
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
KÜLFÖLDI MUNKAERŐ INTEGRÁCIÓJÁNAK ELŐSEGÍTÉSE – MUNKAVÁLLALÓI IGÉNYEK ÉS A SZAKSZERVEZETEK LEHETŐSÉGEI ÉS SZÁNDÉKAI Agócs Andrea Magyar Szakszervezetek.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
Norvég Civil Alap A Norvégia, Izland és Liechtenstein által az Európai Unió gyengébben fejlett tagállamainak felzárkóztatásához nyújtott támogatás keretében.
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
A járási és az önkormányzati hivatalok közötti együttműködés erősítése Képzési program tájékoztató Dr. Zongor Gábor TÖOSZ főtitkár MANORKA projektvezető.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Kormány – önkormányzatok érdekegyeztetésének alakulása, lehetséges továbbfejlesztése Dr. Szegvári Péter önkormányzati szakértő Oslo, Norvégia április.
Biztonság és Partnerség Társadalmi vita - Zárókonferencia szeptember 2. Budapest Az egészségügy feladatai 2010-ig Dr. Székely Tamás miniszter.
Tájékoztató A járási tréningekről Dr. Marosi János MKKSZ Szabó F. Attila MKKSZ Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
Az ÖNET megújításának lehetséges módja Schmidt Jenő, ÖNET munkacsoport vezetője, TÖOSZ elnök Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
,,Önértékelés –Tanfelügyelet – Minősítés”
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
BESZÁMOLÓ a járási tréningek tapasztalatairól és a monitoring eredményéről Pest Megyei Polgármesteri Fórum Erdőkertes március 30. „Önkormányzati.
A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetésének eredményei Dr. Szinay Attila Mezőkövesd, január 28.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Megyei Polgármesteri Fórum 2017.
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
A magyarországi K+F politika
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Megyei Polgármesteri Fórum Lajosmizse 2016.január 19.
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt
A helyettes szülői ellátás működése
A falvak hatékonysági hálózatának kiépítése
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Készítette: Koleszár Gábor
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
Együtt a változásokért
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989

2016. év összefoglalása

Polgármesterek díjazása A polgármesteri bérekről 2016. december 13-án döntött az Országgyűlés. Valójában visszarendezés történt, mivel 2014-ben erőteljesen visszavették – különösen a kistelepülési – polgármesterek fizetését. A TÖOSZ azóta küzdött a polgármesteri javadalmazás és jogállás kérdésének átfogó rendezése érdekében.

Polgármesterek díjazása Ezért üdvözöltük az elfogadott béremelésre vonatkozó módosítást, azonban felmerült a 2016 áprilisában, a TÖOSZ küldöttgyűlésén megfogalmazott igény a polgármesteri bérek finanszírozására vonatkozóan: „Már a feladatalapú finanszírozással összefüggő kérdés, hogy továbbra sem része a célzott finanszírozásnak a polgármesterek bére, miközben a polgármester sajátos közszolgálati jogviszonyban van. Szükségesnek tartjuk, hogy az önkormányzati hivatalban dolgozó köztisztviselőkhöz hasonlóan, kapjon az önkormányzat éves támogatást a polgármesteri feladatellátás fedezetéhez. A polgármesteri bér központi költségvetésben történő biztosítása nem jelentős összeg, amely jelenleg is rendelkezésre áll, így központi politikai döntésre van szükség ahhoz, hogy ez a régi követelésünk megvalósuljon.”

Iskolák átadása Ajánlás megfogalmazása az iskolák átadásának ügyében A tagönkormányzatok részére kiküldésre került egy részletes megállapodás-minta az iskolák átadásának tárgyában.

Közfoglalkoztatottak javadalmazása Szükségesnek tartjuk a közfoglalkoztatási programban foglalkoztattak javadalmazásának olyan irányú módosítását, amely alapján a közfoglalkoztatottak körében a közfoglalkoztatási költségvetési kereten belül a helyi önkormányzatnak legyen lehetősége differenciálni az egyes közfoglalkoztatottak bére között. Szerencsére az elsődleges munkaerőpiac csökkenti a közfoglalkoztatotti létszámot, de a jó teljesítményhez elengedhetetlen a differenciálás. Az ÖNET Önkormányzati Oldala kezdeményezte, hogy a 2017. évben legalább egy 20 %-os mozgástere legyen a helyi önkormányzatnak a bérek eltérítésében.

Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok (LÖGY) A Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok Programot a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) az Európa Tanács Helyi és Regionális Demokrácia Szakértői Központja, együttműködésével hirdeti meg 2008-tól folyamatosan. A 2016. évi Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok Program pályázata 3 témában került meghirdetésre. A kiírt pályázatra összesen 43 pályázat érkezett be. A Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok programja keretében 2016. november 17-én zárókonferenciát rendeztünk a Belügyminisztérium Márvány Aulájában.

Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok (LÖGY) Az Irányító Bizottság döntése alapján a témánkénti helyezések: Közfoglalkoztatás 1. helyezett Tiszagyulaháza – 4.000.000 Ft 2. helyezett Polgár – 3.000.000 Ft 3. helyezett Hajdúsámson – 2.000.000 Ft 3. helyezett Komló – 2.000.000 Ft 3. helyezett Trizs – 2.000.000 Ft jutalomban részesült a Belügyminisztérium támogatásával. Helyi polgárőrség és az önkormányzat együttműködése 1. helyezett Nagyhegyes – 1.200.000 Ft 2. helyezett Budapest Főváros XIII. kerülete – 1.000.000 Ft 3. helyezett Mórahalom – 800.000 Ft A roma nők társadalmi szerepvállalásának erősítése 1. helyezett Szarvas – 1.200.000 Ft 2. helyezett Hidvégardó – 800.000 Ft 3. helyezett Uszka – 500.000 Ft jutalomban részesült az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával.

TÖOSZ Akadémia fórumsorozat A TÖOSZ a nemzeti és EU források (különösen TOP, VEKOP) együttes elemzésének, a megvalósítás pénzügyi-üzleti feltételei vizsgálata eredményeinek nyilvános bemutatását szolgáló rendezvénysorozat keretében rendezett szakmai fórumokat 2017. január 23-án Siófokon Baranya, Tolna, Somogy és Zala megye, 2017. január 30-án Győrben Fejér, Győr-Moson- Sopron, Komárom-Esztergom, Vas és Veszprém megye, 2017. február 6-án Lajosmizsén Bács-Kiskun, Békés, Csongrád és Jász-Nagy-Szolnok megye, 2017. február 13-án Mezőkövesden Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Heves, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye érintett polgármesterei, önkormányzati vezetői részére.

Mit nyújt a TÖOSZ? Az önkormányzati érdekvédelemben Önkormányzati szakmai és érdekvédelmi szervezet Helyi önkormányzati érdekek képviselete a központi szervekkel szemben Partnerségre, együttműködésre kész szakmai szervezet Tag önkormányzatok közötti vitás kérdésekben közvetítés vállalása Tagdíjakból és pályázati támogatásokból gazdálkodik Általános önkormányzati problémát megjelenítő egyedi ügyekben is eljár

Mit nyújt a TÖOSZ? Szolgáltatások a tagönkormányzatok számára Önkormányzati Forró Drót bármilyen önkormányzatot érintő ügyben Nemzetközi kapcsolatok koordinálása Konferenciák, képzések, tanulmányutak szervezése Kapacitás-építési programok működtetése az önkormányzati vezetők és szakértők részére: Polgármester Akadémia működtetése Az Európa Tanács helyi demokráciát fejlesztő programjainak működtetése Magyarországon E – Hírlevél és honlap fenntartása – www.toosz.hu ÖNkormányzat című negyedéves szakmai folyóirat

Mit tesz a TÖOSZ? Felkészíti az önkormányzatokat a TOP és más ágazati OP-k közötti eligazodásban. Segít a megfelelő információs csatornák elérésében. Több önkormányzatot érintő ügyben felkarol és megoldást generál. Létrehozza tagjai számára a fekete és fehér adatbázist. ( cégek szubjektív megítélése ) Minden monitoring bizottsági ülésen jelen van amin képviseli és erről tájékoztatja a Töosz tagokat Belső levelező rendszerén pályázati felhívásokat közvetít és segít a lebonyolításban

Aktuális önkormányzati ügyek

2017. évi minimálbér és garantált bérminimum A TÖOSZ 2016 decemberében kezdeményezte a belügyminiszternél, valamint a nemzetgazdasági miniszternél a 2017. évi költségvetési törvény önkormányzati fejezetének a megváltoztatását a 2017. január 1-jétől megemelkedő minimálbér és a garantált bérminimum költséghatásai miatt. A feladatfinanszírozás rendszerét az emelkedés miatt korrigálni kell: az önkormányzati dolgozók közel 50 %-át érinti a döntés és az ehhez szükséges forrás nem áll rendelkezésre a települési költségvetésekben.

Önkormányzati köztisztviselők bérének rendezése A közszolgálati tisztviselők illetményalapja 2008 óta változatlan. Ez közel 30 %-os reálbércsökkenést eredményezett. A 2017. évi minimálbér mértékének megállapítása kapcsán különösen indokolt a 9 éve változatlan mértékű köztisztviselői illetményalap emelése. Jelenleg a középfokú végzettségű közszolgálati tisztviselőknél a 16 besorolási fizetési fokozatból az 1-13. fokozat (0-31 év szolgálati jogviszonnyal rendelkezők) a minimálbérrel azonos összegű garantált havi jövedelmet jelent. Ebbe a körbe tartozik a helyi önkormányzatoknál dolgozó köztisztviselők közel 40 %-a.

Önkormányzati köztisztviselők bérének rendezése A TÖOSZ Elnöksége a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény szerinti illetménytábla besorolási fokozatainak és szorzószámainak változatlanul hagyása mellett a köztisztviselői illetményalap 2017. évre 60 000 Ft mértékben történő megállapítása, továbbá az így megállapításra kerülő illetményeknek a helyi önkormányzatok számára a feladatfinanszírozási rendszerbe történő beépítése és a központi költségvetésből való fedezése mellett foglalt állást. A fentiek érdekében a TÖOSZ kezdeményezte a Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény módosítását a Kormánynál.

Minimum közszolgáltatási feladatok meghatározása  A legfontosabb kérdés, hogy a feladatok, hatáskörök minimum feltételeit határozzuk meg közösen. Ennek révén lehet eldönteni, hogy az egyes feladatok ellátásának hol a helye: állam vagy önkormányzat, ha önkormányzat, akkor megye vagy település, ha település, akkor melyik kategória. A minimum közszolgáltatási feladat meghatározása nem csupán az ellátandó feladat szakmai tartalmát rögzítené, hanem az ellátáshoz kapcsolódó pénzügyi forrás igényt is. Így megalapozottá válhatna a feladatalapú finanszírozás és lenne kiindulási alap a speciális helyzetek kezelésére, valamint a feladatellátások összemérésre. ámogatásokra

Az egyedi támogatásokról A TÖOSZ elnöksége megerősítette, hogy a „puha pénzek” rendszere szűnjön meg, mert a feladatalapú finanszírozás rendszerén belül kell kezelni a hiányt; rontja a szabályszerű és takarékos gazdálkodásba vetett hitet; növeli a térségi egyenlőtlenségeket; igazságtalan a kijárásos rendszer; növeli a kistelepülések hátrányos helyzetét. Jelentős az igény és a szükség a hazai fejlesztési támogatásokra! ámogatásokra

Települési önkormányzatok feladatainak támogatása A TÖOSZ fontosnak tartja, hogy a települési önkormányzatok feladatainak támogatására a források minél nagyobb arányban pályázatok útján legyen biztosítva. Ezért javasolja a Kormány számára, hogy amennyiben az adott költségvetési év vége felé láthatóvá válik az egyes előirányzatoknál a várható pénzmaradvány, annak előirányzatok közötti átcsoportosítására és kiosztására új közös pályáztatás útján kerüljön sor. ámogatásokra

ASP 2 A TÖOSZ továbbra is kiemelten foglalkozik az ASP rendszerhez csatlakozott, és az alkalmazásokat igénybe vevő önkormányzatok által felmerülő tapasztalatok összegzésével. Ennek megfelelően kérjük, amennyiben a rendszerhez való csatlakozással, annak alkalmazásával kapcsolatban működési problémát észlelt (a hiba  leírásával, fennállásának időtartamával és időpontjáról megadásával) vagy észrevétele van, szíveskedjen jelezni azt titkárságunk (toosz@toosz.hu) részére.

TÖOSZ kitüntetései A TÖOSZ Elnöksége kéri javaslataikat a szövetség 2017. évi kitüntetéseihez: - Aranygyűrű - Tűzzománc Emléklap - Tűzzománc Emlékplakett A kitüntetések a 2017. június 8-i küldöttgyűlésen kerülnek átadásra. Javaslattételi határidő: 2017. május 15.!

A TÖOSZ programjai, képzései

MANORKA (Magyar Norvég Kapcsolatok) projekt A TÖOSZ a Magyar Faluszövetséggel és a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetségével összefogva nyerte el nevesített projekt végrehajtását, amelynek fő célja az önkormányzati szövetségek kapacitás-építése és fejlesztése norvég szakértői támogatással. Fő norvég partnerünk a KS, a Norvég Helyi és Regionális Önkormányzatok Szövetsége, másik partner a VOX (az Életen át tartó tanulás minisztériumi háttérintézménye). Magyar partnereink az önkormányzati szövetségeken kívül: a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete, a Szövetség az Életen Át Történő Tanulásért, a Belügyminisztérium, az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Miniszterelnökség. A projekt 2013. szeptember 25-vel indult el és 2016. április 30-án lezárult.

Közelebb a közösségekhez – roma koordinátorok a hatékonyabb EU-forrás felhasználásáért A TÖOSZ és az Autonómia Alapítvány közös projektje 2016. januártól 2017. júniusig tart. A projekt célja 15 településen helyi közösségi bevonással olyan fejlesztési folyamatok elindítása, melyek a romák mind hatékonyabb integrációjára is lehetőséget adnak. Fontos, hogy nem roma programokról, hanem a romák bevonását elősegítő, az aktív részvételükre is számító programokról beszélünk. A TÖOSZ a projekt keretében részt vesz a projekt szakmai alapjaink kidolgozásában, a résztvevő önkormányzatok kiválasztásában és a projekt eredmények népszerűsítésében a következő tevékenységek során: 3 db. workshop szervezése polgármesterek számára, újságcikkek megjelentetése a projekt eredményekről, tevékenységekről az ÖNkormányzat újságban, a projektről előadások megszervezése a megyei rendezvények keretében.

Képzések A megújult Polgármesteri Akadémia négy egymásra épülő állandó képzést tartalmaz. Ezek mellett az éppen aktuális jogi, törvényi változásokra reflektáló időszerű képzések is helyet kapnak a rendszerben. A négy, egymásra épülő aktuális képzés KONFLIKTUSKEZELÉS A TELEPÜLÉSEN STRATÉGIAI SZEMLÉLETŰ KÖLTSÉGVETÉS A JÖVŐ VEZETŐJE KÉPVISELŐK KÉPZÉSE olyan kompetenciákkal, ismeretekkel, jó gyakorlatokkal ismertetik meg a résztvevőket, amelyek egy polgármester mindennapi kihívásaira ad válaszokat. Részletek a www.toosz.hu honlapon.

A TÖOSZ tagság előnyei

Sajátosságok képviselete Polgármesternői Tagozat a TÖOSZ keretei között nem önálló jogi személyként működő országos érdekképviseleti szerv Innovatív Önkormányzatok Klubja új és hasznosítható gyakorlati megoldások helyszínen, működés közbeni megismerése Közös gondolkodás, egymástól tanulás lehetősége Történelmi Városok és Települések Hálózata szakmai platform megteremtése hálózatépítés Szakmai és Közigazgatási Szekció az önkormányzati közigazgatás bármely ágában dolgozó közigazgatási szakemberek fóruma  önkormányzati igazgatás fejlesztésének elősegítése

A TÖOSZ folyamatosan bővíti szolgáltatásainak körét! Szolgáltatások A TÖOSZ pártpolitikától független szakmai és érdekvédelmi szervezet. Feladatait sokrétű és sokoldalú hálózati tevékenysége révén látja el, amelyben a tag önkormányzatok vezetői, képviselői személyes aktivitásuk révén válhatnak a magyar önkormányzati rendszer alakítóivá, fejlesztőivé. A TÖOSZ folyamatosan bővíti szolgáltatásainak körét! Önkormányzati Forró Drót ÖNkormányzat negyedéves szakmai folyóirat nemzetközi kapcsolatok konferenciák, tanulmányutak Polgármester Akadémia Önkormányzati Szakkönyvtár működtetése gazdasági szereplők ajánlatainak véleményezése Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok www.legjobbonkormanyzatigyakorlatok.hu jó önkormányzati megoldások és példák felkutatása, bemutatása, ajánlása a tag önkormányzatok részére kedvezményes szolgáltatások közvetítése Önkormányzati Információs és Koordinációs Központ – ingyenes budapesti tárgyalási helyszín

Kommunikáció A tagjainkkal való párbeszéd kiemelten fontos számunkra! A TÖOSZ számos csatornán keresztül informálja tagjait: www.toosz.hu honlap YouTube csatorna: https://www.youtube.com/user/TOOSZ1 eHírlevél Emellett szíves figyelmükbe ajánljuk közösségi média felületeinket: facebook.com/toosz1989 Zárt Facebook csoport: TÖOSZ - Információk mellett szakmai eszmecserére, aktualitások megvitatására is lehetőség nyílik. Számítunk véleményükre, állunk rendelkezésükre a mindennapokban!

TOP FORRÁSFELOSZTÁS

TERÜLETI FORRÁSALLOKÁCIÓ A TOP-BAN MEGYÉK SZERINTI BONTÁS Megye Forrás (Mrd Ft) 1. Bács-Kiskun 63,23 2. Baranya 38,02 3. Békés 57,94 4. Borsod-Abaúj-Zemplén 93,05 5. Csongrád 29,19 6. Fejér 32,10 7. Győr-Moson-Sopron 23,35 8. Hajdú-Bihar 49,62 9. Heves 41,69 10. Jász-Nagykun-Szolnok 53,78 11. Komárom-Esztergom 25,94 12. Nógrád 41,13 13. Somogy 43,45 14. Szabolcs-Szatmár-Bereg 89,28 15. Tolna 27,55 16. Vas 21,14 17. Veszprém 45,17 18. Zala 23,05

Köszönjük a figyelmet! Schmidt Jenő elnök Dr. Áldozó Tamás társelnök Kerekes Miklós társelnök Pergő Margit társelnök Tóth József társelnök Dr. Gyergyák Ferenc főtitkár toosz@toosz.hu