A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában
Mentorálást igénylő helyzet bemutatása Matematika-kémia szakos tanárjelölt, iskolánkban tölti összefüggő tanítási gyakorlatát Mindkét tárgyát tanítani fogja Bátortalan és bizonytalan volt Az iskolavezetés felkért a mentorálására
A kezdetek Ismerkedés iskolával kollégákkal laboránssal taneszközökkel szertárral osztályokkal
Választás 8 évfolyamos gimnázium 8. osztályban matematikát 9. és 10. tagozatos osztályban kémiát Minden óra csoportbontásban fő érdeklődőek kicsit tart a tagozattól csak egy óra az előadóban (!) szakkörök
Hospitálási időszak (osztályok megismerése a különböző tanórákon) Csengetési rend: 8:00 -8:45 8:55 -9:40 9:55 -10:40 10:50 -11:35 11:45 -12:30 12:55 -13:40 14:00 -14:45
Órarend 1. HétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek 1.8. of b irodalom8. mat b testnevelés 9.b. történelem 8. matek 4.10.b inf9. b fizika 5. 9.b. történelem 8. matek10. b fizika9. b. nyelvtan 6.10.b ké8. inf10.b ké 7.A hospitálás megbeszélése szakkörA hospitálás megbeszélése
Kiválasztott osztályok szakórákon való megfigyelése A közvetlen feladatra koncentrál Személyesen is ismerkedik a diákokkal Képet kap a tudásukról Elképzeli mit tud belőlük kihozni Milyen munkamódszereket alkalmazhat Ki kivel képes együttdolgozni
Órarend 2. HétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek b inf 5.8.*9. b. kémia 6.9. b kémia10.b ké8. infMegbeszélés10.b ké 7.Megbeszélés *: a másképp nem jelölt órák matematika órát jelentenek
Tapasztalatok Izgalmas időszak Motiváló Az elkövetkezendő munkához közvetlenül kapcsolódik A jelölt az összes érintett órán jelen volt szakkör informatika óra
A választott tárgy (kémia) óráinak megtartása Csak négy kémia óra egy héten három szak tagozat A jelölt tanítási gyakorlata kissé széthúzódott inkább örült neki „legalább fel tudok készülni”
Órarend 3. HétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek b. kémia 6.9. b kémia10.b kéMegbeszélés10.b ké 7.Megbeszélés