Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” FIATALOKAT ÉRINTŐ GAZDASÁGI-SZOCIÁLIS VÁLTOZÁSOK ÉS PROBLÉMÁK -A legújabb generációk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

„Ha bejön, akkor bejössz
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
A honvédtisztjelöltek lelkiállapotának vizsgálata
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Pedagógiai problémák-pártfogói programok A pártfogó felügyelet lehetséges válaszai a szakmai problémafelvetésre Budapest, 2009.
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
Életpálya-építés fiatalkorban
Szabó-Biczók Tamásné — Juhász Borbála — Csekéné Fodor Erzsébet
Szegő Szilvia Emberi életpálya és az ifjúság munkavállalása.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
SZÜLŐK LÁZZAL, LÁZCSILLAPÍTÁSSAL KAPCSOLATOS ISMERETEI
Küldő intézmény: Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Véleménymegosztó szubkultúrák: EMO Készítette: Starcsevics Nikoletta Témavezető:
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
A kényszeres drogfogyasztó személyisége, drogkarrier
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
Resztoratív módszerek az iskolában
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / ) Vágvölgyi.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató akkreditált szervezetek vizsgálata.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Motiváció.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
D R. F ILEP B ÁLINT M ÁJER E SZTER P ETRA T ÖMBÖLY T EODÓRA W INKLER C SABA N OVEMBER 5. Rektori Titkárság K ÖZPONTI F ELVÉTELI KAMPÁNY.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
A SELMECBÁNYAI HAGYOMÁNYŐRZÉS, MINT SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS Kovács Nikolett Andragógia III. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”
“Szüntesse meg a nemi sztereotípiákat – Adjon esélyt a tehetségnek!”
Személyes életvitel.
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
Koncz Nikolett Andragógia II. évfolyam Konzulens: dr. Szegál Borisz
Változó szakma-változó értékek?
„Első lépés” a Zemplénben TÁMOP C-09/
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Együtt a változásokért
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Előadás másolata:

Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” FIATALOKAT ÉRINTŐ GAZDASÁGI-SZOCIÁLIS VÁLTOZÁSOK ÉS PROBLÉMÁK -A legújabb generációk hozzáállása a munkához és ennek hatásai a munkaerőpiacra- KOLLER KATA andragógus hallgató – személyügyi szervező szakirány Konzulens: Dr. Szabó Csilla Marianna 2014

ELŐADÁSVÁZLAT A probléma bemutatása A kutatás hipotézisei A kutatási módszerei, mintája Adatok, eredmények Konklúzió, javaslatok Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

A POBLÉMA BEMUTATÁSA Félelem a „gyerekpozíciónak értelmezhető státuszból” való kilépéstől Gyorsan fejlődő, on-demand generáció, lelki instabilitással Kapunyitási pánik, devianciákba menekülés Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

A KUTATÁS HIPOTÉZISEI H1: A magyar ifjúságot is elérte jelen korunk „betegsége”, a kapunyitási pánik. A fiatal Y és Z generációk munkához és önálló életük kialakításához való hozzáállása passzív, jövőképük negatív szemléletet és kilátástalanságot tükröz. H2: A magyar fiatalok többsége e passzív és elutasító hozzáállást a devianciákba való meneküléssel próbálja orvosolni, melynek egyik indikátora az Y és a fiatal Z rendszeres alkohol-és kábítószer– fogyasztása. H3: A devianciákat mutató életvitel csökkenti a munkaerőpiacon történő elhelyezkedésnek és az önálló élet megkezdésnek az esélyeit. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

MÓDSZEREK ÉS MINTA 1. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” Kérdőív Kérdések a – jövőre, – munkához való hozzáállásra, – és a devianciákra vonatkozóan Körülmények: – Ideje: 2013 októbere – Interneten keresztül eljuttatva Minta: – 120 férfi, 91 nő – Középiskolás tanulók ( 3 iskola, gimnázium, szakközép –és szakiskola) – év közötti munkavállalók/munkakeresők – Főiskolai hallgatók

MÓDSZEREK ÉS MINTA 2. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” Interjú Kérdések a szervezet és a fiatal generációk kapcsolatáról, munkához való hozzáállásáról, az Y-okat és Z-ket érintő deviáns viselkedésről/hedonizmusról, és a motivációjukról, megoldási javaslatokról Körülmények: Ideje: 2013 októbere Interneten keresztül, és személyes találkozás útján Minta: 2 humánerőforrás vezetővel végzett félig strukturált interjúk

ADATOK, EREDMÉNYEK 1. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” ELÉGGÉ JELLEMZŐ Középiskola (83 fő) Főiskola (106 fő) Úgy érzi, nem éri el a céljait26 fő33 fő Nyomasztja, hogy súlyos döntéseket kell meghoznia, amik meghatározzák jövőjét 15 fő34 fő Úgy érzi, a körülmények gátolják céljai elérésében21 fő27 fő Szegénységtől való félelem17 fő55 fő Úgy érzi, még évekig tanulni szeretne, mert nem lát más utat 26 fő38 fő Csalódottnak érzi magát karrierjében/tanulmányaiban 20 fő29 fő 1. sz. táblázat: Középiskolások és főiskolások jövőképe

ADATOK, EREDMÉNYEK 2. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” 2. sz. táblázat: Középiskolások és főiskolások jövőképe ELÉGGÉ JELLEMZŐ Középiskola (83 fő) Főiskola (106 fő) Úgy érzi, még évekig függeni fog a szüleitől24 fő32 fő Külső körülmények szerint választ pályát7 fő12 fő Félelem a munka monotonitásától20 fő34 fő Félelem a sikertelenségtől18 fő45 fő Félelem a tapasztalatszerzéstől2 fő8 fő Szülők állandó problémáival való szembesülés63 fő34 fő

ADATOK, EREDMÉNYEK 3. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” ELÉGGÉ JELLEMZŐ Középiskola (83 fő) Főiskola (106 fő) Nem tudja, mit szeretne elérni az életben27 fő23 fő Alulmotivált17 fő20 fő Alulmotiváltnak látja környezetét25 fő39 fő Túlterheltnek érzi magát23 fő32 fő Buliban csak akkor érzi jól magát, ha iszik9 fő17 fő Mindenki elvárja tőle, hogy legyen valaki34 fő28 fő 3. sz. táblázat: Középiskolások és főiskolások érzései, devianciák

ADATOK, EREDMÉNYEK 4. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” Szórakozással eltöltött idő Foglalkozás középiskolai tanulófőiskolai hallgatófőállású álláskereső/ munkanélküli alkalmi munka 2 óránál kevesebb óra óra óránál több55030 Munkára/tanulásra fordított idő Foglalkozás középiskolai tanulófőiskolai hallgatófőállású álláskereső/ munkanélküli alkalmi munka 3 óránál kevesebb óránál több óra óra óránál több sz. táblázat: Az alanyok szórakozásra és munkára szánt ideje foglalkozás szerint

ADATOK, EREDMÉNYEK 5. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” 1. sz. diagram: Főiskolások tervei végzés után

ADATOK, EREDMÉNYEK 6. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” 6. sz. táblázat: Az alanyok alkalmankénti alkoholfogyasztása

ADATOK, EREDMÉNYEK 7. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” 1. sz. ábra: Motivációs tényezők 2. sz. ábra: Az Y generáció hiányosságai

KONKLÚZIÓ, JAVASLATOK 1. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” A H1 hipotézis (kapunyitási pánik) beigazolódott, a két módszer eredményei túlnyomó részt fedik egymást. A H2 hipotézis (devianciákba menekülés) szintén bizonyosságot nyert, melyet a kérdőív támaszt alá leginkább. A H3 hipotézis (csökkent munkaerő-piaci esélyek a deviáns viselkedésből kifolyólag) nem igazolódott be. Az interjú alanyok erősen cáfolják ezt.

KONKLÚZIÓ, JAVASLATOK 2. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” Devianciákba menekülés a „felnőtt élet” problémái elől, konfliktuskezelési módszerek infantilisek A HR szakemberek nehézségként élik meg: a fiatalok motiválását, integrálásukat a szervezetbe, a hozzáállást Önbizalom-fejlesztő tréningek, tanácsadások, coachingok, mentoringok alkalmazása, próbainterjúkon történő részvétel  tapasztalatot szereznének, fejlődne az önbizalmuk, stresszkezelési módszerük, elsajátíthatnák a konfliktusok megfelelő kezelését, asszertivitást és önismeretet tanulnának.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”