2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos kompetenciamérés eredményeinek helyi felhasználása és az intézkedési terv Zalaegerszeg május 21.
Advertisements

Egy innováció nyomában
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
A beiskolázási életkor hatása az iskolai teljesítményre Magyarországon Hámori Szilvia, MTA KTI 1.
Kompetenciamérés eredményei 2009 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Az országos mérések megújult rendszere
Gönczy Pál Általános Iskola
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI /A kisebb grafikonok az előző évi eredmények/
TIMSS 2007.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
A ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Kölcsey Ferenc Gimnázium1714 (1684;1744) Országosan 1635 (1634;1636) 8 évfolyamos gimnáziumokban 1826 (1821;1830) 6 évfolyamos gimnáziumokban 1805 (1803;1808)
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A tanulói jelentés.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Statisztikai alapfogalmak
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
Érettségi eredmények május-június.
Mérési szótár, illetve útmutató
Az országos mérések megújult rendszere
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
Országos kompetenciamérés
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉRÉS EREDMÉNYEI 2016.Március 7.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
SZMK Értekezlet május 9..
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
Országos mérési eredmények
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Statisztika Érettségi feladatok
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Statisztika Érettségi feladatok
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető

6. évfolyam – matematikai logika és szövegértés 8. évfolyam – matematikai logika és szövegértés Tanulási környezet – telephelyek állapota, felújítási munkák az elmúlt 10 évben, speciális termek, beilleszkedési – tanulási – magatartási probléma, fegyelem és motiváció Összefoglaló - iskolánként

A kerület iskoláiban1569 Bp. ált. isk.1555 A ker. 8 évf. gimn.1725 Országosan1497 Általános iskolákban1491 Községi ált. iskolákban1448 Városi általános iskolákban 1480 Megyeszh. ált. isk.1530 Budapesti ált. iskolákban évf. gimn.1637

A kerület iskoláiban1551 Bp. ált. isk.1538 A ker. 8 évf. gimn.1702 Országosan1488 Általános iskolákban1480 Községi ált. isk.1424 Városi általános iskolákban1471 Megyeszh. ált. isk.1528 Budapesti ált. isk évf. gimnáziumokban1661

A kerület iskoláiban1694 Bp-i általános iskoláiban 1670 A ker. 8 évf. gimn.1843 A ker. 6 évf. gimn.1825 Országosan1618 Általános iskolákban1601 Községi ált. iskolákban1555 Városi ált. iskolákban1593 Megyeszh. Ált. iskolákban 1642 Budapesti ált. iskolákban évf. gimnáziumokban1773

A kerület iskoláiban1644 Bp. általános iskoláiban1621 A kerület 8 évf. gimn.1779 A kerület 6 évf. gimn.1741 Országosan1567 Általános iskolákban1548 Községi ált. iskolákban1494 Városi általános iskolákban1542 Megyeszh. ált. iskolákban1598 Budapesti ált. iskolákban évf. gimnáziumokban évf. gimnáziumokban1715

Matematikai logika

matematika országos átlag Általános iskolák községek átlaga városok átlaga megyeszékh. átl Budapest átlaga évf. gimn Újpest átlaga Bajza

A szülők által kitöltött kérdőívek összességében jobb eredményt feltételeztek a ténylegesnél.

Nyolcadikosaink a 2014-ben végzett nyolcadikosokhoz képest szignifikánsan jobban, hatodikosaink a 2013-ban hatodikosaihoz (2015-ös nyolcadikosok) képest szignifikánsan gyengébben teljesítettek.

Bajza1500 országos évf. gimn.1637 ált. isk1491 községi ált. isk.1448 városi ált. isk.1480 megyeszh. Ált. isk Bp. ált. isk.1546 Bp. kis ált. isk1476 Bp, közepes ált. isk Bp. nagy ált. isk.1555

A hatodik évfolyamon a minimumszint a 2-es, alapszint 3-as

* Képesség szerinti százalékos megoszlás

Csh-index alapján várható és tényleges teljesítmény ( a sárga metszetben az elvárható teljesítmény – ez megfelelő, de az országos tren – kék vonal – alatt található)

* Bár nincs szignifikáns változás a 2015-ös eredményekben, mégis mínusz pontokat találunk

* Képességeloszlás a két osztályban – leggyengébben teljesítő tanuló az oszlop alsó, a legjobban teljesítő az oszlop felső vonala.

* Képességeloszlás a két osztályban

* Képességeloszlás – a mérésen elért eredmény és előző évi matematikajegyek

Sajnos a gyerekek 70%-a még a feladatok felét sem csinálja meg 78%81% 54%76% 54% 66% 54%64% 49%63% 47%61% 46%56% 44%53% 44%53% 41%53% 41%42% 41%42% 39%42% 39%41% 39%41% 37%41% 34%41% 32%37% 29%37% 19%32% 17%25% 19% 14%

Szövegértés

szövegértés országos átlag Általános iskolák községek átlaga városok átlaga Megyesz.h. átl Budapest átlaga évf. gimn Újpest átlaga Bajza

* Szignifikánsan jobban / gyengébben teljesítők

Bajza1511 országos évf. gimn.1661 ált. isk1480 községi ált. isk.1424 városi ált. isk.1471 megyeszh. ált. isk Bp. ált. isk.1547 Bp. kis ált. isk1470 Bp, közepes ált. isk Bp. nagy ált. isk.1556

* Képességeloszlás

* Képességszintek szerinti százalékos megoszlás

Családi háttér-index alapján várható és tényleges teljesítmény ( a sárga metszetben az elvárható teljesítmény – ez megfelelő, de az országos trend – kék vonal – alatt található)

* Előző évek eredményéhez viszonyítva csak a évi hatodikosokhoz mérten jobb, a többinél ugyan nem szignifikánsan, de gyengébb, a 2013-asnál szembetűnő a különbség

A hatodik évfolyamon a minimumszint a 2-es, alapszint 3-as

A tanulók 30%-a nem készíti el a feladatok felét. 84%89% 73%86% 70%73% 69%73% 67%72% 66%70% 59%67% 59%62% 59%61% 58%61% 58%61% 58%56% 55%56% 52%55% 47%52% 45%52% 42%52% 38%47% 38%45% 27%44% 27%36% 30% 17%

Matematikai logika

matematika országos átlag községek átlaga városok átlaga megyeszékh. átl Budapest átlaga Általános iskolák évf. gimn évf. gimn Újpest átlaga Bajza

Bajza1723 országos évf. gimn évf. gimn.1753 ált. isk.1601 községi ált. isk.1555 városi ált. isk.1593 megyszh. Ált. isk Bp. ált. isk1662 Bp. kis ált. isk.1536 Bp. közepes ált. isk 1627 Bp. nagy ált. isk1674

8 évf. gimn évf. gimn.1753 Bajza1723 Bp. nagy ált. isk1674 Bp. ált. isk1662 megyszh. Ált. isk.1642 Bp. közepes ált. isk 1627 országos1618 ált. isk.1601 városi ált. isk.1593 községi ált. isk.1555 Bp. kis ált. isk.1536

* Képességeloszlás

8. évfolyamon a minimumszint 3-as, az alapszint 4-es

Nyolcadikosaink teljesítménye a családi háttér indexnek megfelelően a sárga metszetben található és az országos trend (kék vonal) felett

* Fejlődés között

Minimumszint: 3-as, alapszint 4-es

* A tanulók fejlődése az a és b osztályban

8.A átlag 6.-ban: 49% (16-79%) 8.-ban: 66% (25-90%) 8.B átlag 6.-ban: 43% (18-74%) 8.-ban: 62% (37-88%)

Szövegértés

szövegértés orsz. átlag közs. átlaga városok átl Msz.h. átl Bp. átlaga Ált.iskolák évf. gimn évf. gimn Újpest átlaga Bajza

Bajza1650 országos évf. gimn évf. gimn.1715 ált. isk.1548 községi ált. isk.1494 városi ált. isk.1542 megyszh. ált. isk Bp. ált. isk1611 Bp. kis ált. isk.1483 Bp. közepes ált. isk 1576 Bp. nagy ált. isk1624

8 évf. gimn évf. gimn.1715 Bajza1650 Bp. nagy ált. isk1624 Bp. ált. isk1611 megyszh. Ált. isk Bp. közepes ált. isk 1576 országos1567 ált. isk.1548 városi ált. isk.1542 községi ált. isk.1494 Bp. kis ált. isk.1483

* Képességeloszlás

8. évfolyamon a minimumszint 3-as, az alapszint 4-es

A nyolcadikosok teljesítménye a családi háttér-indexnek megfelelően a sárga sávok metszetében, az országos trendtől egy gondolatnyival gyengébben alakult.

* A 2013-as méréshez képest várható és tényleges eredmény: a nyolcadikosok hatodikos teljesítményéhez képest a várt tartományban, az országos trend fölött teljesített az évfolyam

* Telephelyünk teljesítménye a regressziós becslés alapján

* Korábbi évek teljesítményéhez képest

Minimumszint: 3-as, alapszint 4-es

* A tanulók fejlődése az a és b osztályban

8.A átlag 6.-ban: 61% (22-86%) átlag 8.-ban: 66% (31-85%) 8.B átlag 6.-ban: 57% (35-81%) 8.-ban: 57% (34-78%)

matematika országos átlag Általános iskolák községek átlaga városok átlaga megyeszékh. átl Budapest átlaga évf. gimn Újpest átlaga Bajza

szövegértés országos átlag Általános iskolák községek átlaga városok átlaga Megyesz.h. átl Budapest átlaga évf. gimn Újpest átlaga Bajza

matematika országos átlag községek átlaga városok átlaga megyeszékh. átl Budapest átlaga Általános iskolák évf. gimn évf. gimn Újpest átlaga Bajza

szövegértés orsz. átlag közs. átlaga városok átl Msz.h. átl Bp. átlaga Ált.iskolák évf. gimn évf. gimn Újpest átlaga Bajza