Az értékkombinációk keresésének fontossága válság idején Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM, vezetési tanácsadó, minősített értékelemző szakértő, FÓKUSZ-2 Kft-ügyvezető igazgató 1
Amiről szó lesz….. Az értékkombinációról …. Hogyan érjük el? Miért fontos? Mit érünk el vele? Integráló módszertan Előadó neve: Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM 2
Az érték fogalma Sokféle megközelítés (szociológia, ingatlan, pénzügy stb.) CEN/TC 279 szójegyzék Mérőszám, mely azt fejezi ki, hogy egy szervezet, projekt, vagy egy termék milyen mértékben elégíti ki a stakeholderek igényeit, figyelembe véve a felhasznált erősforrásokat. Előadó neve: Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM 3
Az értékkombináció Előadó neve: Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM 4 ÉRTÉK = IGÉNY- KIELÉGÍTÉS FELHASZNÁLT ERŐFORRÁS
Optimális értékkombináció Az igény-kielégítés és az erőforrások közötti kapcsolat csak szemléltetés. Az érték relatív, és nem abszolút; különböző résztvevők, különböző helyzetekben talán másképp tekintenek az érték fogalmára. Ahhoz, hogy végül egy „jó” értéket érjünk el, ki kell egyenlítenünk számos ellentmondó paramétert, így elérve egy optimális értéket. Ahhoz, hogy a valós és objektív fejlesztések sikeresek legyenek az értékfejlesztésben, szükséges lefektetni annak alapjait, hogy melyik „érték”-et használjuk, mennyiségileg hogyan határozzuk meg. Az érték optimalizálása a kielégített igények és az arra felhasznált erőforrás összegeinek kiegyensúlyozásával érhető el. Előadó neve: Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM 5 Az eredeti értékelemzés (VA) értelmezésében, az érték csak egy arány volt a funkciók teljesülése és a költségek között.
Hogyan érjük el? Meg kell határozni, ki a stakeholder. Fel kell tárni a stakeholder igényeit. A feltárt igények rendezése: Melyik vágy; igény; követelmény? Vagy pl.: QFD, mint a vevői igények lebontásának módszere. Ezeket az igényeket milyen erőforrással elégítjük ki? Melyik erőforrást ismeri el a vevő? Pl. Lean (folyamatosan, veszteség-mentesen.) Előadó neve: Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM 6
Mért fontos? Különösen válság idején A vevő az igényelt terméket, szolgáltatást „személyre szabottan” kapja. Az igényei kielégítésre kerülnek, de többletteljesítés nincs és az ár sem tartalmazza. (azaz felesleges funkciókat nem tartalmaz a termék) Előadó neve: Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM 7
Mit érünk el vele? A kereslet változást gyorsabban lekövetjük. A vállalati innováció célzott. A vevő jövőbeli előny birtoklását érheti el a termékünkkel – nekünk versenyelőny. Csak azon költségeket fizeti meg, ami szükséges. Magas vevői elégedettség – aminek a vevői igény kielégítés az alapja. Előadó neve: Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM 8
Integráló módszertan: VALUE MENEDZSMENT Előadó neve: Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM 9 Stratégiai szint: Stratégiai tervezés Minőségbiztosítás Projektmenedzsment Költségmenedzsment Logisztika Konstrukció tervezés Szervezetfejlesztés Operatív szint: VE/VA VE/VA során alkalmazott technikák
Köszönöm a figyelmet! Az értékkombinációk keresésének fontossága válság idején Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM, vezetési tanácsadó, minősített értékelemző szakértő, FÓKUSZ-2 Kft-ügyvezető igazgató 10