Készült a KEMKIK és DKIK által rendezett Szakképzési Fórumra Dunaújváros, El ő adó: Juhász József RFKB társelnök,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A szakképzett és szervezett munkavállalókért” Liga Szakszervezetek regionális tanfolyamsorozata
Advertisements

Versenyképes gazdaság Versenyképes szakképzés
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
ghfghfgh Vida Lajos főigazgató
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
Árpád Szakképző Iskola és Kollégium
A kutatási téma háttere
Dél-dunántúli régió Szakképzési Konferencia Pécs, június 26. A régió munkaerő-piaci helyzete és kapcsolata a szakképzéssel.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kamara szerepe a duális szakképzésben március 01.
Keresletvezérelt szakképzés
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
Észak-alföldi Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottság.
A gazdaság összefog Az RFKB működése, a képzési szerkezet átalakítása érdekében elvégzett feladatai Dr. Fischer Sándor.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Speciális képzést nyújtó oktatási intézmények tapasztalatai a pályaválasztás terén Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Egységes Gyógypedagógiai.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Szűcsné Szabó Katalin Régiós kamarai koordinátor RFKB projekt
Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Gödöllő,
Az RFKB szerepe a szakképzésben Bihall Tamás Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnök Észak-magyarországi RFKB társelnök Balassagyarmat,
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A szakképzés helyzete Magyarországon
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Somogyi TISZK Közép- és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Az új intézmény: Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium.
„A jól képzett szakemberekért.”
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
A kamara szerepe a duális szakképzésben január 27.
Duális szakképzés Együttműködési lehetőségek a Nyíregyházi Szakképzési Centrummal Nyíregyháza, március 01.
 2014-ben 7. alkalommal kerül megrendezésre a Szakma Sztár fesztivál  Elődöntő (írásbeli), előválogató, döntő  Írásbelik 2013-ban országosan közel.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
A szakmai vizsgák jogszabályi háttere, változások a vizsgabizottsági feladatokban Tájékoztató a szakmai vizsgákon a vizsgabizottság munkájában részt vevő.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
Tájékoztató SZÉCHENYI ZSIGMOND SZAKKÖZÉP- ÉS SZAKISKOLA.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
A felnőttképzés Hajdú- Bihar megyében Dr. Erdei Gábor Dr. Teperics Károly
Változások a vizsgabizottsági feladatokban Tájékoztató a szakmai vizsgákon a vizsgabizottság munkájában részt vevő szakértők részére Kontér Mária.
Szakképzési körkép 2016 A jármű és fémipari szakmacsoport Fóruma.
Szakképzés a régióban Dr. Medvegy Tilda igazgató Oktatási Hivatal Nyugat- dunántúli Regionális Igazgatóság 9024 Győr, Bem t. 15.  (96) fax: (96)
Hiányszakmákat tanuló végzős szakiskolások Mártonfi György Budapest november 5.
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban Kleizerné Tamás Györgyi szakreferens Nyugat- dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
Összefoglaló információk a térségi integrált szakképző központok alapadataiból Baskiné Lipka Gabriella Koordinációs és kontrolling irodavezető augusztus.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
KAPOSVÁRI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM NAGYATÁDI ADY ENDRE GIMNÁZIUMA, SZAKGIMNÁZIUMA, SZAKKÖZÉPISKOLÁJA.
az oktatásban, képzésben és az új partnerségi projekt
A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
Szakképzési centrumok
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Vállalati háttérfelmérés eredményeinek összefoglalása
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Az SZKTV aktuális kérdései március
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban
A Miskolci Szakképzési Centrum bemutatása
Centrumban a szakképzés
Válassz pályát, válassz szakmát. Dönts jól
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

Készült a KEMKIK és DKIK által rendezett Szakképzési Fórumra Dunaújváros, El ő adó: Juhász József RFKB társelnök,

A szakképzésben érintett felek KDRKT KDRFKB

 Kidolgozza – a régió hosszú- és középtávú területfejlesztési koncepciójának, illetve a régió fejlesztési programjának részeként – az iskolai rendszerű szakképzés fejlesztésének irányát,) közreműködik az iskolai rendszerű szakképzés és az iskolarendszeren kívüli szakképzés, a közoktatásban és a felsőoktatásban folyó szakképzés összhangjának megteremtésében.  Meghatározza a szakképzés fejlesztési irányait és beiskolázási arányait a régióban.  Részt vesz az iskolai rendszerű szakképzés fejlesztésével összefüggő pályázatok, fejlesztési programok elkészítésében, lebonyolításában.  Részt vesz a pályakövetési rendszer működtetésében,  A régióban működő helyi önkormányzatoknál kezdeményezi a szakképzés-szervezési társulás megalakulását. (K.T. 89/B § (1)

Rövid visszatekintés az RFKB évi kiemelt döntéseire

A.) A Munkaerő Piaci Alap képzési alaprészének évi decentralizált keretösszegének felhasználása Közép-Dunántúlon évi keretösszeg: HUF Szakképző intézmény Központi képzőhely (TISZK) Pályázatok száma Nyertes pályázatok száma Összes odaítélt támogatás összege Arány a teljes kerethez viszonyítva Pályázato k száma Nyertes pályázato k száma Összes odaítélt támogatás összege Arány a teljes kerethez viszonyítva HUF 36.74% 0000% Felsőoktatási intézmény Hozzájárulásra kötelezett Pályázatok száma Nyertes pályázato k száma Összes odaítélt támogatá s összege Arány a teljes kerethez viszonyítva Pályázato k száma Nyertes pályázato k száma Összes odaítélt támogatá s összege Arány a teljes kerethez viszonyítva 3 db HUF9.01 % 153 db71 db HUF51.87%

Kiemelten támogatott 30 szakképesítés. / A beiskolázás ezek esetén a kapacitás függvényében létszámkorlát nélküli./ Támogatott 101 szakképesítés. / A beiskolázás ezek esetében nem lehet magasabb a megelőző tanévinél. Támogatott minden olyan szakképzés,amelyre a tanulószerződéssel rendelkező tanuló az átlaglétszámot elérő osztálylétszámú osztályba beiskolázható. Támogatott még minden szeptemberéig megkezdett szakképzés./

 Ápoló 1  Csecsemő- és gyermekápoló 1  Műtéti asszisztens 1  Energetikus 5  Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő 5  Gépgyártástechnológiai technikus 5  Gépgyártósori gépkezelő, gépszerelő 5  Gépi forgácsoló 5  Géplakatos 5  Hegesztő 5  Mező- és erdőgazdasági gépésztechnikus 5  Szerkezetlakatos 5  Szerszámkészítő 5  Üzemeltető gépésztechnikus 5  Automatikai műszerész 6

 Elektromechanikai műszerész 6  Elektronikai műszerész 6  Villanyszerelő 6  Gumiipari technológus 8  Műanyag-feldolgozó 8  Ács, állványozó 9  Épület- és építménybádogos 9  Kőműves 9  Tetőfedő 9  Bútorasztalos 11  Bolti eladó 17  Agrárgazdasági gépszerelő, gépjavító 20  Erdészeti szakmunkás 20  Növénytermesztési, kertészeti és növényvédelmi technikus 20  Pék-cukrász 21

 Hegesztő  Ács-állványozó  Kőműves  Gépi forgácsoló  Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő

A regionális szakképzés-fejlesztési stratégia elfogadása (2009. április) A regionális szakképzés-fejlesztési stratégia elfogadása (2009. április) A megalakult térségi integrált szakképző központok kapacitásvizsgálata (2009. március-június) A megalakult térségi integrált szakképző központok kapacitásvizsgálata (2009. március-június) A nívódíj elnyerésére és a Munkaerő-piaci Alap képzési alaprésze évi decentralizált kerete felosztása tárgyában kiírt regionális pályázat lebonyolítása (2009. április-június) A nívódíj elnyerésére és a Munkaerő-piaci Alap képzési alaprésze évi decentralizált kerete felosztása tárgyában kiírt regionális pályázat lebonyolítása (2009. április-június) A regionális hiány-szakképesítések felülvizsgálata (2009. szeptember) A regionális hiány-szakképesítések felülvizsgálata (2009. szeptember) Az iskolai rendszerű szakképzés 2010/2011. tanévre vonatkozó fejlesztési irányainak és beiskolázási arányainak meghatározása (2009. szeptember) Az iskolai rendszerű szakképzés 2010/2011. tanévre vonatkozó fejlesztési irányainak és beiskolázási arányainak meghatározása (2009. szeptember)

A munkavállalói érdekképviseletek, a munkaadók, az intézményfenntartók, a szakképző intézmények, a felsőoktatási intézmények képviselőiből álló szerkesztő-alkotó munkabizottság (2008. december március) A munkavállalói érdekképviseletek, a munkaadók, az intézményfenntartók, a szakképző intézmények, a felsőoktatási intézmények képviselőiből álló szerkesztő-alkotó munkabizottság (2008. december március) A regionális szakképzés-fejlesztési stratégia munkaanyagának megvitatása (2009. február) A regionális szakképzés-fejlesztési stratégia munkaanyagának megvitatása (2009. február) a térségi integrált szakképző központok működtetésében érintett önkormányzatok képviselőivel a térségi integrált szakképző központok működtetésében érintett önkormányzatok képviselőivel a térségi integrált szakképző központok működtetésében érintett nem önkormányzati fenntartók képviselőivel a térségi integrált szakképző központok működtetésében érintett nem önkormányzati fenntartók képviselőivel a régió foglalkoztatásában, valamint a tanulók gyakorlati oktatásában meghatározó szereppel bíró gazdálkodókkal a régió foglalkoztatásában, valamint a tanulók gyakorlati oktatásában meghatározó szereppel bíró gazdálkodókkal A regionális szakképzés-fejlesztési stratégia munkaanyagának megvitatása a térségi integrált szakképző központok, a központi képzőhelyek, a szakképző intézmények, a regionális munkaügyi szervezet, a kamarák stb. képviselőivel (2009. március) A regionális szakképzés-fejlesztési stratégia munkaanyagának megvitatása a térségi integrált szakképző központok, a központi képzőhelyek, a szakképző intézmények, a regionális munkaügyi szervezet, a kamarák stb. képviselőivel (2009. március) „A Közép-dunántúli Régió Szakképzés-fejlesztési Stratégiája ” dokumentum elfogadása (2009. április) „A Közép-dunántúli Régió Szakképzés-fejlesztési Stratégiája ” dokumentum elfogadása (2009. április)

 A fenntartható fejlődés segítése.  Az esélyegyenlőség biztosítása.  Az IKT széleskörű alkalmazása.  A foglalkoztatás növelése.  Megelőzés orientált megközelítés, azaz a kiszámítható jövő biztosítása.  A társadalmi teljesség, azaz a nem technológia orientált képzések támogatása.

 A fenntartói együttműködés erősítése és intézményközi közös funkciók megosztása;  Szakmakínálat és szakmakereslet összhangjának megteremtése;  Szervezetfejlesztés és a minőségbiztosítás elterjesztése;  A pályaorientáció, technológia – transzfer, közösségi szolgáltatások színvonalának növelése;  A gyors reagálású felnőttképzési rendszer kialakítása, felnőttképzési hálózat létrehozása;

 Szakoktatók felkészítése az új technológiák befogadására;  Sajátos nevelési igényű hallgatók integrációjának elősegítése;  Projektmenedzsment-kompetenciák fejlesztése  Szakmákhoz kapcsolódó nyelvi képzés fejlesztése

 Regionálisan koordinált TISZK hálózat;  A felsőoktatás szerepének erősítése a szak- és felnőttképzésben;  A gyakorlati képzőhelyek korszerűsítése  A regionális szakképzés-fejlesztés nyomon követése és értékelése

Az elemző és képzési szerkezetet megállapító munkabizottság kidolgozza a vizsgálati dokumentációt (2009. március) Az elemző és képzési szerkezetet megállapító munkabizottság kidolgozza a vizsgálati dokumentációt (2009. március) A megalakult térségi integrált szakképző központok kapacitásvizsgálata (2009. április-május)- kérdőíves felmérés A megalakult térségi integrált szakképző központok kapacitásvizsgálata (2009. április-május)- kérdőíves felmérés A vizsgálat eredményének kiértékelése, TISZK-ekre vonatkozó egyedi javaslatok megfogalmazása (2009. június) A vizsgálat eredményének kiértékelése, TISZK-ekre vonatkozó egyedi javaslatok megfogalmazása (2009. június) A vizsgálati eredmények összevetése a munkaerő-piac szükségleteiről készített kamarai felmérés eredményeivel (2009. augusztus) A vizsgálati eredmények összevetése a munkaerő-piac szükségleteiről készített kamarai felmérés eredményeivel (2009. augusztus) A vizsgálat eredményének felhasználása az iskolai rendszerű szakképzés 2010/2011. tanévre vonatkozó fejlesztési irányainak és beiskolázási arányainak meghatározásakor (2009. szeptember) A vizsgálat eredményének felhasználása az iskolai rendszerű szakképzés 2010/2011. tanévre vonatkozó fejlesztési irányainak és beiskolázási arányainak meghatározásakor (2009. szeptember)

Helyzetelemzés, a sajátosságok bemutatása: Helyzetelemzés, a sajátosságok bemutatása: földrajzi elhelyezkedés és ennek hatása, földrajzi elhelyezkedés és ennek hatása, humánerőforrás (szakmai elméleti, szakmai gyakorlati oktatás) és infrastrukturális állapot és ennek hatása (szakmacsoportok szerint), humánerőforrás (szakmai elméleti, szakmai gyakorlati oktatás) és infrastrukturális állapot és ennek hatása (szakmacsoportok szerint), képzési struktúra, beiskolázási sajátosságok, lemorzsolódási mutató (a képzési helyszínének megjelölésével) képzési struktúra, beiskolázási sajátosságok, lemorzsolódási mutató (a képzési helyszínének megjelölésével) munkaerő-piaci igényeknek való megfelelés (térségi sajátosságok), munkaerő-piaci igényeknek való megfelelés (térségi sajátosságok), folyamatban lévő fejlesztések, folyamatban lévő fejlesztések, Fejlesztési tervek: Fejlesztési tervek: új szakmacsoportok/szakképesítések indítása (a képzési helyszínének megjelölésével), új szakmacsoportok/szakképesítések indítása (a képzési helyszínének megjelölésével), képzések megszüntetése (a képzési helyszínének megjelöléséve), képzések megszüntetése (a képzési helyszínének megjelöléséve), humánerőforrás (szakmai elméleti, szakmai gyakorlati oktatás) fejlesztése (szakmacsoportok szerint), humánerőforrás (szakmai elméleti, szakmai gyakorlati oktatás) fejlesztése (szakmacsoportok szerint), infrastrukturális fejlesztések (szakmacsoportok szerint, a képzési helyszínének megjelöléséve) infrastrukturális fejlesztések (szakmacsoportok szerint, a képzési helyszínének megjelöléséve)

A.) DECENTRALIZÁLT PÁLYÁZATOK B.)KÉPZÉSI SZERKEZET ARÁNYOK, IRÁNYOK C.) Hiány-szakképesítések meghatározása

?

Fejlesztési forrásokból kiemelten támogatott szakképesítések a Közép-dunántúli régióban I Ápolási asszisztens Ápoló Csecsemő- és gyermekápoló Műtéti asszisztens Energetikus Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő Gépgyártástechnológiai technikus Gépgyártósori gépkezelő, gépszerelő Gépi forgácsoló Géplakatos Hegesztő

Fejlesztési forrásokból kiemelten támogatott szakképesítések a Közép-dunántúli régióban II Mező- és erdőgazdasági gépésztechnikus Szerkezetlakatos Szerszámkészítő Üzemeltető gépésztechnikus Elektromechanikai műszerész Elektronikai műszerész Mechatronikai műszerész Villanyszerelő Ács, állványozó Épület- és építménybádogos Kőműves Tetőfedő Bútorasztalos Erdészeti szakmunkás Növénytermesztési, kertészeti és növényvédelmi technikus Pék-cukrász

 Egészségügyi asszisztens  Masszőr  Mentőápoló  Ortopédiai eszközkészítő  Csecsemő- és gyermeknevelő- gondozó  Gyermekgondozó-nevelő  Szociális gondozó  Szociális segítő  Szociális szakgondozó  Gyógypedagógiai asszisztens  Sportedző (sportág megjelölésével)  Divat- és stílustervező  Festő  Grafikus

 Jazz-zenész  Keramikus  Klasszikus zenész  Mozgóképi animációkészítő  Műemlékfenntartó technikus  Porcelánkészítő és -festő  Szobrász  Táncos  Bányaipari technikus  Építő- és szállítógép-szerelő  Épületgépész technikus  Épületlakatos  Gáz- és tüzeléstechnikai műszerész  Hűtő- és klímaberendezés-szerelő, karbantartó  Melegüzemi technikus  Vájár  Vegyi- és kalorikusgép szerelő és karbantartó  Automatikai műszerész  Elektromos gép- és készülékszerelő

 Elektronikai technikus  Erősáramú elektrotechnikus  Órás  Távközlési és informatikai hálózatszerelő  Távközlési műszerész  CAD-CAM informatikus  Informatikai rendszergazda  Informatikus  Számítógép-szerelő, -karbantartó  Gumiipari technológus  Laboratóriumi technikus  Műanyag-feldolgozó  Vegyipari technikus  Vegyipari technológus  Burkoló  Festő, mázoló és tapétázó  Kőfaragó, műköves és épületszobrász

 Magasépítő technikus  Mélyépítő technikus  Bőrdíszműves  Szabó  Szíjgyártó és nyerges  Épületasztalos  Kádár, bognár  Kárpitos  Könyvkötő  Nyomdai gépmester  Nyomdaipari technikus  Autóelektronikai műszerész  Autószerelő  Hajózási technikus

 Járműfényező  Karosszérialakatos  Kishajóépítő, -karbantartó  Közlekedésautomatikai műszerész  Közlekedésépítő technikus  Motor- és kerékpárszerelő  Környezetvédelmi technikus  Államháztartási szakügyintéző  Munkaerőpiaci szervező, elemző  Pénzügyi-számviteli ügyintéző  Üzleti szakügyintéző  Vállalkozási ügyintéző  Hatósági és közigazgatási ügyintéző  Idegen nyelvi ügyfélkapcsolati szakügyintéző  Irodai asszisztens  Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens  Ügyviteli titkár  Bolti eladó  Kereskedelmi menedzser

 Kereskedelmi ügyintéző  Kereskedő  Kultúrcikk-kereskedő  Logisztikai ügyintéző  Marketing- és reklámügyintéző  Műszakicikk-kereskedő  Cukrász  Panziós, falusi vendéglátó  Pincér  Szakács  Vendéglátó és idegenforgalmi szakmenedzser  Vendéglős  Biztonságszervező I.  Takarító  Agrárgazdasági gépszerelő, gépjavító  Agrárkörnyezetgazda  Agrár-közgazdasági és -áruforgalmazó technikus

 Agrártechnikus  Állatgondozó  Állattenyésztő  Állattenyésztő és állategészségügyi technikus  Dísznövénykertész  Gazda  Kertész  Lótartó és -tenyésztő  Mezőgazdasági gépüzemeltető, gépkarbantartó  Parképítő és -fenntartó technikus  Vadgazdálkodási technikus  Borász  Édesipari termékgyártó  Erjedés- és üdítőital-ipari termékgyártó

 Húsipari termékgyártó  Molnár  Pék  Tejtermékgyártó  Mérnökasszisztens