DELENIE TURIZMU. Kategorizovanie turizmu Problémy kategorizovania turizmu: Kategorizovanie jedným z kľúčových problémov vo vede o turizme; Kategórie –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Turisztikai szuksegletek
A tanári munka értékelése
A szabadidő fogalma.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG XI. VÁNDORGYŰLÉSE Az új európai kohéziós politika November 22. Kaposvár PhD hallgató SZIE Enyedi György Regionális.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Idegenforgalmi statisztika
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
TDM Szakmai Nap november 21.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
Területfejlesztés és turizmus II.
A turizmus gazdasági hatásai
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Pályázat és projekt menedzsment
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
A fejlesztő értékelés.
MOTIVÁCIÓ.
Turizmusstatisztika a KSH-ban Központi Statisztikai Hivatal
A nemzeti és vállalati kultúra összefüggései
Egészségturizmus fogalma
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Görögország vonzerői Andalits Alexandra.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Tanuló szervezet.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Az EEM helye a menedzsmentben
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Turizmus gazdaságtan 3..
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
7 érv a virtuális világban való tanulásra Christel Schneider, ICC Gerhilde Meissl-Egghart, talkademy.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
K ÖZIGAZGATÁSI REFORMOK A KORMÁNYZÁS JELES NAPJAI MPTT éves vándorgyűlése Május 30-31, Kolozsvár Pálné Kovács Ilona, PTE BTK Politikai Tanulmányok.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Motiváció.
Regionális gazdaságtan
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Franciaország bemutatása szekunder kutatás alapján
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Hagyományos húsvéti húságazati helyzetkép (a prezentáció az AKI és a KSH adatainak felhasználásával készült) Változatlan stagnálás? avagy Történt-e.
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
Európai Uniós ismeretek A négy alapszabadság. Alapvető jogok az Európai Közösségben – a 4 alapszabadság EGK – cél: a tagállamok közös piacának kiépítése.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Irány Pécs! kártya.
Előadás másolata:

DELENIE TURIZMU

Kategorizovanie turizmu Problémy kategorizovania turizmu: Kategorizovanie jedným z kľúčových problémov vo vede o turizme; Kategórie – súbor tých prvkov, ktoré sa spájajú na základe spoločných vlastností. „nedostatok” filozofických základov; Chaos pojmov;

Kategorizovanie turizmu Neaktualne kategórie → dnes už sa nepokladajú za aktuálne. Nevyjadrujú adekvátne pomer príťažlivosti a práce. Dopravné prostriedky Účastnící Motivácie Individuálne a/ skupinové - cestovanie

Druhy turizmu Základy organizácie modernej doby práca voľný čas Vymiznutie pojmov práca a voľný čas Kto uhradí cestovanie? Čas venovaný aktivitám

Voľnočasový turizmus Voľnočasový turizmus – tie turistické činnosti, ktoré nesúvisia s prácou, samostatne sa rozhodujeme o voľnočasových aktivitách. Cieľové územie Čas Náklady

Voľnočasový turizmus „Klasická” kategória – najpodstatnejšia časť turizmu. Kruh spolcestujúcich; Aktívny; Pasívny; Cieľ: regenerácia, oddych od každedenného stereotypu, uvoľnenie.

Pracovný turizmus Pracovným turizmom nazývame tie cesty, ktoré spájame s prácou Rozhodnutia prináša zamestnávateľ a hradí náklady na (cestovanie, prácu, čas).

Pracovný turizmus Typy: Obchodný turizmus – už existujúci kapcsolatok feltárása. Kiállítás, vásárlátogatás; Konferenciaturizmus; Incentív turizmus;

Incentív turizmus alatt azokat az utazásokat értjük, amelyek egy adott vállalat vagy intézmény vezetői, alkalmazottai körében az eredményesség ösztönzése, bizonyos teljesítmények elismerése érdekében zajlanak

A turizmusban résztvevők száma, összetétele, a szolgáltatások jellemzője, a rendelkezésre álló élményapparátus stb. alapján elkülöníthetjük a tömeg- és alternatív turizmust. A turizmus formái nem termék- specifikusak (zarándoklat); A turizmus formái

Tömegturizmus = modernturizmus; Nagy tételben, standardizálva, közel azonos élmény; Mediterrán tengerpart, városi turizmus; Az utazási élmény alakulásában a környezet szerepe elhanyagolható; Tömeghatás; A turizmus formái

Alternatív turizmus Az alternatív turizmus időben lényegesen korábban jelent meg, mint a tömegturizmus Személyre szabott alternatívák – gyógyturizmus Akár mediterrán tengerpart is Alternatív turizmus ≠ minőségi turizmus Személyes kapcsolat A természet megóvása, mint motiváció

A turizmus típusai A turizmus típusainak megalkotásánál a mozgás iránya, kiterjedtsége a mérvadó A turista mozgásjelenségét, ha az államhatárokon belülre korlátozódik belföldi-, ha azokon túlnyúlik nemzetközi turizmusnak minősítjük. Belföldi turizmus – országokon belüli

A turizmus típusai Belföldi turizmus Nehezen nyomon követni – regisztrált szálláshelyek Általában nem szálláshely orientált Szezonalítás, szervezettség, identitáserősítő Összefüggés mutatható ki az országok mérete és a belföldi turizmus fejlettsége között Jelentős belföldi forgalmuk van: Németország, Svédország

Nemzetközi turizmus Azok az utazások, melyek során az egyik szuverén ország állampolgára egy másik területére lép, a nemzetközi turizmus részeként tárgyalandó (EU) Aktív- / passzív turizmus Növeli az adott ország ismertségét, imázsát, gazdaságfejlesztő-, élénkítő eszköz

Köszönöm a figyelmet!