Óvodáskorúak irodalma II. évfolyam óvodapedagógus szakirány.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tündérország - lépj be hozzánk!
Advertisements

Zöld Erőd az anyaországi magyarság megerősítésében Egy közösségi tér szerepe és lehetősége.
"Amikor az erdőre kimégy, figyelve lépj, és lábujjhegyen.
Arany János: Toldi összefoglaló
Benedek Elek  „a nagy mesemondó”.
Mesék az oktatásban és a nevelésben
 A japán etikettre jellemző az ösztönös udvariasság. Sem nyelvük, sem kultúrájuk nem teszi lehetővé az udvariatlanságot. Ha például egy autós elé bevág.
Az őskori vallás.
Móricz Zs.: Hét krajcár.
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
Mikszáth Kálmán elbeszélései:
Az es forradalom és szabadságharc a magyar irodalomban
Énekeljetek új éneket az Úrnak, énekelj az Úrnak, te egész föld!
A GÖRÖG MONDAVILÁG.
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Novellaelemzési szempontok
Jean-Baptiste Poquelin
Móricz parasztábrázolásának újszerűsége
Magyar népmese 4. osztály
KI AZ EMBER? Erdő Péter From Darkness, the Light Borúra derü Hungarian Academy Of Sciences Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológia Kar.
" Amikor az erdőre kimégy, figyelve lépj, és lábujjhegyen.
A mesék világa Tudnivalók a mesékről.
A közösségiség megjelenése a magyar, a székely és a cigány népmesékben
Népi-urbánus társadalom- és nemzetkép Készítette: Farkas Eszter Kurzus: Nemzeti identitás Kurzustartó: Ablonczy Balázs Július 8.
Arab, iszlám kultúra,művészet
Gódány Nikoletta Néprajz BA 2.évfolyam Belső ázsiai és mongol buddhizmus
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
Mesék bűvöletében Az állatmese
Rajzfejlődés-áttekintés
A mese, mint tökéletes nyelvi kifejezésmód a gyermeki fejlödésben Orvosi kifejezéstan Németh Klára FOK 3/ május.
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia V. Országos Művészeti Diákköri Konferencia Sopron április
Antigoné.
Dráma Irodalmi mű.
Sárospataki hajfonatkorong
Zöld Erőd az anyaországi magyarság megerősítésében Egy közösségi tér szerepe és lehetősége.
Avagy mitől magyar a magyar
Az ősi magyar hitvilág.
A kommunikáció tényezői
YES WE ART! Puppet - player Láposi Terka Team: Gargya Zoltánné  Kapitány Sándorné Barta Beáta,  Kompárné Varga Katalin  Nagy Imréné.
A magyarság őstörténete
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Sárkány kollekció.
A postás, aki egy ujjal tudott fütyülni MŰNEME: epika MŰFAJA: novella
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Logo tervezéshez információk
Kiégés prevenció Testi-lelki-szellemi törvényszerűségek a betegség és az egészség hátterében dr. Darnói Tibor.
Ibotiti, avagy ki az erősebb (madagaszkári mese)
Színes. SzínesSzíne s * Evangélikus címer Szín Szórakoztatva tanító történeteket szinte minden protestáns író írt, ezek tárgya azonban bibliai vagy.
A népköltészet A nép közösen alkotott, megőrzött, szájhagyomány útján terjedő költészete. A népköltészeti alkotások szerzője ismeretlen. A szóbeli terjedés.
A mese.
A rendíthetet-len ólomkatona
/Malamud/ Mi hisszük, hogy „egyetlen ember is jobbá teheti a világot”! 3.A Zöld osztály.
Az erőhatás és az erő.
A „Varázsfuvola” és „Csongor és Tünde” hasonló motívumai
A varázsfuvola és a Csongor és Tünde összehasonlítása
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
a hét verse Wootsch Benedek: Az új Hajnal illés anna sára ajánlja
A varázsfuvola Csongor és Tünde.
Vörösmarty Mihály : Csongor és Tünde
A novellaelemzés szempontjai
Arany János:Toldi -összefoglaló
Mikszáth Kálmán elbeszélései:
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.
43.
"Amikor az erdőre kimégy, figyelve lépj, és lábujjhegyen.
A GÖRÖG MONDAVILÁG.
Előadás másolata:

Óvodáskorúak irodalma II. évfolyam óvodapedagógus szakirány

A népmese Az „Egyszer volt, hol nem volt csodái” A keleti mesék Az európai népmesék forrása Pancsatantra – Benedek Elek Kék mesekönyv Az ezeregyéjszaka meséi

15. századi metszet

A népmese fogalma Az európai népmesék keleti motívumai: alakváltozás a szellemek jelenléte Felnőtt közönség – paraszti mesélők: közbeszólások, megjegyzések, bírálatok csiszolt forma

A népmese típusai Tündérmesék Novellamesék Állatmesék Tréfás mesék Láncmesék Csalimesék

A vándormotívum Helyi színek Nemzeti vonások A kiskakas gyémánt félkrajcárja — A kakas, meg a kézimalom Az égig érő fa

A népmese üzenete Igazságszolgáltatás – A világrend helyreállítása Javító szándék Boldogságkeresés

A népmese hősei Emberek Csak a mesében létező lények Állatok

A népmese hősei Rokonszenves hősök Véges erejű ember Bűvös erejű tárgyak Nagy erejű, Alakváltoztató nagy étvágyú hősök képességű hősök A gonoszság megtestesítői

Csak a mesében szereplő lények A gonoszság megtestesítője A jóság szereplői

Állatszereplők a népmesékben Segítő állatok — Vérengző állatok Reális természetű lények Jellemző vonások: gyávaság, erő, bölcsesség, butaság, ravaszság

A népmese helyszíne Természet: erdők, mezők, feneketlen kutak tavak égig érő fák, felhőkbe fúródó hegyek, tenger, levegő A hős sorsának alakítható világa viskók – várkastélyok, erdő – selymes füvű rét

A csoda Varázseszközök: szerencse, nevelő szándék, életmentés

A népmese szerkezete Zárt szerkezetű felépítés Expozíció: bevezető formula Bonyodalom: a hős bajba kerül Cselekmény kibontakozása: a hős útnak indul Tetőpont: az összecsapás Megoldás: győzelem és házasság Mesei számok, varázseszközök

A népmese nyelve és stílusa a) A népi, paraszti mesemondóktól közvetlenül lejegyzett mesék b) Átdolgozott mesék Tájnyelvi kifejezések A motívumok szabad változatai A népnyelv humora Ritmikus nyelvi megformálás (lánc-, állat- és csalimesék) Szóismétlések, ikerszók Stilizálás