TÁMOP-6.1.2.A-14/1-2014-0001 „TIE”-KUTATÁSOK 2014. DECEMBER 16-17. ZALAEGERSZEG.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Körös Volán Zrt évi utas elégedettség mérési eredményei Utas Elégedettség Mérés 2012.
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Vélemények a tehetségről
Humán TISZK PR, marketing munkacsoport. TÁMOP /1-2F
A tanári munka értékelése
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
az általános iskolákban
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Tájékozódás az interneten az agyvérzés témakörében
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
A neveltségi szint mérése
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Beszámoló az iskolai egészségfejlesztési prevenciós programok szakmai ajánlási rendszerének tapasztalatairól Dr. Koós Tamás-Solymosy József-Balogh Judit.
Speciális életmódjellemzők gyermekkori elhízásban Papp Gabriella 1, Lengyel Dénes 1, Józsa Lajos 2, Gönczi Ferenc 3, Degrell István 1 DEOEC Pszichiátriai.
Integráció, inkluzió PPK,
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
Iskolakert.
Információs társadalom Elektronikus napló. Bevezetés Az elektronikus napló Az elektronikus napló lehetővé teszi az iskola mindennapjai során felmerülő.
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A felnőttképzés Hajdú- Bihar megyében Dr. Erdei Gábor Dr. Teperics Károly
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
PhD online közösségi oldal Dr
Agresszív magatartásformák a közoktatási intézményekben
Szent László Középiskola Szekszárd
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Közösen a bántalmazás ellen
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG

BEVEZETÉS ELŐZMÉNYEK A TECHNIKAI KÖRNYEZET ÉS A „Z” GENERÁCIÓ AZONOSULÁS JOGI ÉS SZERVEZETI KÖRNYEZET

ÁLTALÁNOSSÁGBAN INTÉZMÉNYI ÉS KÖZÖSSÉGI EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI PROGRAMOK FELTÉRKÉPEZÉS CÉLJUK  A KONCEPCIÓ ÉS A MÓDSZERTAN TÁMOGATÁSA

KUTATÁSI ALEGYSÉGEK I.INTERVENCIÓS KUTATÁS II.ISKOLAI EGÉSZSÉGKULTÚRA FELMÉRÉSE III.MOZGÁSSZENZOROS KUTATÁS

INTERVENCIÓS KUTATÁS Alanya: Tanulók + Pedagógusok Célja: Ismeret és attitűd mérés, majd kiértékelés Kérdőíves felmérés (kb kérdés) BEMENET - KIMENET 3., 5., 7., évfolyamon 1-1 osztály Véletlenszerű kiválasztás Igazgatók tájékoztatása – Szülők hozzájáruló nyilatkozata

„NAGYMINTÁS” KUTATÁS Alanyai: Intézetvezető, Pedagógus, Egészségügyi szakemberek CÉLJA: az infrastrukturális, az emberi erőforrás, szakmai – módszertani feltételek – SWOT – analízis-szerű feltárása Speciális, egyéniesített kérdőívek (papír + online) Témakörök: táplálkozás, testmozgás, testi- lelki egészség, bántalmazás, erőszak, baleset-megelőzés, elsősegélynyújtás, viselkedési függőségek TIE – Koncepció szakmai alapját adja

MOZGÁSSZENZOROS VIZSGÁLAT Alanyai : Évfolyamonként tanulót 24 órán keresztül – 5 egymást követő napig Fizikai aktivitási szinteket mérünk – mihez kapcsolódóan a gyerekek mozgásvizsgálati naplót is kitöltenek. Milyen adatokat kapunk? Statisztikai adatok a fizikai aktivitás – nemre, évfolyamra, településméretre, a szülők iskolai végzettsége szerint stb. Összefüggés elemzés – a teljes napra vonatkozó energia felhasználás és a tanulmányi eredmények között. CÉL: Mozgásgazdagabbá tenni a tanulók mindennapjait!!

EGYEBEK Adattárolás Adatkezelés - részleges anonimitás A kutatások célja összegezve – Adatszolgáltatás – Feltárás – Módszertan – Beavatkozási pontok – Szakmai alap a TIE-hez Mikor lesznek ezek a kutatások? Van-e valakinek kérdése?

ELÉRHETŐSÉGEK TIE-KUTATÁSOK „INFORMÁCIÓS-FORRÓDRÓT” TEL: /

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! SZILÁGYI KRISTÓF Kutatásszervező