TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG
BEVEZETÉS ELŐZMÉNYEK A TECHNIKAI KÖRNYEZET ÉS A „Z” GENERÁCIÓ AZONOSULÁS JOGI ÉS SZERVEZETI KÖRNYEZET
ÁLTALÁNOSSÁGBAN INTÉZMÉNYI ÉS KÖZÖSSÉGI EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI PROGRAMOK FELTÉRKÉPEZÉS CÉLJUK A KONCEPCIÓ ÉS A MÓDSZERTAN TÁMOGATÁSA
KUTATÁSI ALEGYSÉGEK I.INTERVENCIÓS KUTATÁS II.ISKOLAI EGÉSZSÉGKULTÚRA FELMÉRÉSE III.MOZGÁSSZENZOROS KUTATÁS
INTERVENCIÓS KUTATÁS Alanya: Tanulók + Pedagógusok Célja: Ismeret és attitűd mérés, majd kiértékelés Kérdőíves felmérés (kb kérdés) BEMENET - KIMENET 3., 5., 7., évfolyamon 1-1 osztály Véletlenszerű kiválasztás Igazgatók tájékoztatása – Szülők hozzájáruló nyilatkozata
„NAGYMINTÁS” KUTATÁS Alanyai: Intézetvezető, Pedagógus, Egészségügyi szakemberek CÉLJA: az infrastrukturális, az emberi erőforrás, szakmai – módszertani feltételek – SWOT – analízis-szerű feltárása Speciális, egyéniesített kérdőívek (papír + online) Témakörök: táplálkozás, testmozgás, testi- lelki egészség, bántalmazás, erőszak, baleset-megelőzés, elsősegélynyújtás, viselkedési függőségek TIE – Koncepció szakmai alapját adja
MOZGÁSSZENZOROS VIZSGÁLAT Alanyai : Évfolyamonként tanulót 24 órán keresztül – 5 egymást követő napig Fizikai aktivitási szinteket mérünk – mihez kapcsolódóan a gyerekek mozgásvizsgálati naplót is kitöltenek. Milyen adatokat kapunk? Statisztikai adatok a fizikai aktivitás – nemre, évfolyamra, településméretre, a szülők iskolai végzettsége szerint stb. Összefüggés elemzés – a teljes napra vonatkozó energia felhasználás és a tanulmányi eredmények között. CÉL: Mozgásgazdagabbá tenni a tanulók mindennapjait!!
EGYEBEK Adattárolás Adatkezelés - részleges anonimitás A kutatások célja összegezve – Adatszolgáltatás – Feltárás – Módszertan – Beavatkozási pontok – Szakmai alap a TIE-hez Mikor lesznek ezek a kutatások? Van-e valakinek kérdése?
ELÉRHETŐSÉGEK TIE-KUTATÁSOK „INFORMÁCIÓS-FORRÓDRÓT” TEL: /
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! SZILÁGYI KRISTÓF Kutatásszervező