Foglalkozásterv összeállítása irodalmi alkotás alapján Készítette: Csanádi Sára Erika Dencs Krisztina Mészáros Réka.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Széchenyi tehetségműhely
…a változások csak akkor következnek be, amikor valami olyat teszünk, ami abszolút nem illik bele az általunk megszokott világba.” (Coelho)
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Könyvtárhasználati verseny
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Povorello XXI – A rend jövője PR és kommunikációs javaslatok.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Gyermekeink védelme a Digitális Világban Kutas István, Vállalalti kommunikációs igazgató, Telenor.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Erdei iskola Szálkán. CélokEredmények Tantárgyi ismeretanyag elmélyítése, bővítése, közvetlen tapasztalatszerzés – cselekvés útján Vízinövények és állatok.
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
vizuális kommunikáció
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Korai fejlesztés fontossága
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései
Iskolakert.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A reintegráció lehetőségei
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
Informatika. A pályázatról Az informatika rejtelmei határon innen és túl címmel az alsóbodoki Magyar Tannyelvű Magán- szakközépiskola, mint partneriskolával.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Radványi Mihály - Doktorizom! -.
Szolnoki Tagintézmény
„Nyitott iskola” TÁMOP
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Család – és Gyermekjóléti Központ
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
3. osztályban.
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Foglalkozásterv összeállítása irodalmi alkotás alapján Készítette: Csanádi Sára Erika Dencs Krisztina Mészáros Réka

A foglalkozásról… A foglalkozás helyszíne: többségi általános iskola Osztály: 3. osztály Tantárgy: Erkölcstan Témaköre: Társadalmi érzékenyítés Anyaga: A vak emberek világa I.

A foglalkozás célja: ▫A mások kirekesztését elutasító szociális érzékenység erősítése. ▫Képessé tegyük őket környezetükre való reflektálásra. ▫Önkifejező képesség kialakulásának elősegítése.

Eszközei: ▫Mese – saját történet: Kata világa ▫Kivetítő ▫Üres lapok ▫Szerepkártyák ▫Szituációs kártyák ▫Kendők

Szempontok a foglalkozás tervezéséhez A nevelési programba illeszkedik: A társadalmi beilleszkedés és a személyiség alakítása; ön- és mások elfogadása Rendszeressége: 2 alkalom Időtartalma: 45 perc Résztvevők száma: kb. 25 fő Csoport összetétele: csak tipikus fejlődésmenetű gyermekek

Személyi erőforrások: pedagógus felkészültsége, a második foglalkozásra meghívott vak személy Infrastruktúra: projektor, külön terem a vakszoba számára Speciális tárgyi eszközök: eszközök, amelyekkel a vak személyek élnek A foglalkozás kommunikációja a nyilvánosság felé: helyi sajtó, iskola honlapja

„Vakszoba” ▫külön termet biztosítunk ▫közben párhuzamosan egy másik teremben eszközök bemutatása zajlik ▫a szoba elsötétített, berendezett (pl. asztal, szék, ágy) ▫hétköznapi tevékenységek próbálhatnak ki: kezet mosni, kenyeret kenni, zoknit párosítani, ruhadarabokat felismerni, aláírni valamit ▫egymás felismerése hangról ▫egy vak személy meghívása: vakvezető kutyájának és speciális eszközeinek bemutatása. ▫kötetlen beszélgetés a vendégünkkel. ▫eszközök, tárgyak felismerése. (liszt, cukor, zokni, pulóver, stb. ) ▫tájékozódás a vak szobában. ▫magyarul beszélő színfelismerő ▫mobil alkalmazás: Talks & Zooms ▫akadálymentes környezet kialakítása a vendégnek és kutyájának (kutya számára pihenő rész kialakítása itató tállal)