Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon 10.02.2015.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A közoktatás általános és területi folyamatai a különböző hierarchiaszintű térségekben PTE TTK FÖLDTUDOMÁNYOK DOKTORI ISKOLA BLAHÓ JÁNOS.
Advertisements

Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.
Számold meg a fekete pontokat!
Ecological Footprint Öko- lábnyom. What does ecological footprint refer to? The amount of productive land appropriated on average by each person (in the.
Lehet-e távolból tanítani? Kovács Győző és a Távoktatás.
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
Innovatív elemek a SKA végrehajtásban Innovative elements in SCF implementation.
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
Az növénytermesztési ágazat kutatási és innovációs kilátásai között Research and innovation prospects of the crop production sector between
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Szeged – Novi Sad Winter School 2015: Non-Standard Forms of Teaching Mathematics and Physics Szeged Winter Training 2015: Mobile Tools and Dynamic Modeling.
Alapítva: 1870 ORSZÁGOS METEOROLÓGIAI SZOLGÁLAT Use of ALARO/AROME products at the Hungarian Meteorological Service (HMS) Zsolt Pátkai Weather-forecast.
Krónikus regurgitáció Chronic regurgitation A képen látható információk alapján fogalmazza meg mit lát a felvételen és mire gondolna ez alapján! Based.
Zimányi School 2014: the two-faced conference  5 days, 16 sections, 63 talks  80 participants from 16 countries  40 students  6 relocations  10 students.
Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.
Tartalom  Tanulmányi kötelezettség  Önálló előadások, konferenciák  Tanulmányutak  Publikációk.
Informatio Medicata október 18.
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
The official language of our country is Hungarian.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
Alapítva: 1870 ORSZÁGOS METEOROLÓGIAI SZOLGÁLAT Hungarian Meteorological Service Györgyi Baranka Training Workshop for National Meteorological and Hydrological.
Copyright and on-line infringements; enforcement experiences
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért 2 nd European Workshop – ’Breaking the Drug Cycle’ project Budapest,
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért Tamás Figeczki Budapest, 19 April 2016 ‚Breaking the drug cycle’ - joint.
Social Renewal Operational Programme (adaptability) Development of the national LLG system / New Hungary Development Plan , phase I
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
MILYEN EURÓPÁT AKARUNK? 2015: 1 MILLION REFUGEES 2015: 1 MILLIÓ MENEKÜLT.
MI LESZ VELED, EGYETEM? Varga Júlia Az Oktatói Hálózat vitasorozata
Szeretettel köszönt Magyarország! Magyarország Köztársaság területe km 2, 10,4 millió ember lakja. Fizetőeszköze a forint. Beszélt nyelv a magyar.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
Mariko Ouchi ILO-Budapest Office
Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból
Prof. Dr. Wéber György Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Intézet
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
Survey on competitiveness
Tájékoztató az osztatlan képzésben tanuló Academic 1 vizsgával rendelkező angoltanár szakos hallgató számára február 13.
BETEKINTÉS AZ EURYDICE HÁLÓZAT
"Shoes on the Danube Bank”
Kutatási célú szakmai ösztöndíj beszámoló
Indicators for climate sensitivity studies
Miklós Kóbor Department of Geophysics & Space Sciences,
Intézményi szintű oktatási innovációk Magyarországon: az óvodáktól a doktori iskolákig Innováció, kutatás, pedagógusok HuCER május Halász.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Tájékoztató az osztatlan képzésben tanuló Academic 1 vizsgával még nem rendelkező angoltanár szakos hallgató számára február 13.
FELSŐNYÉK, MAGYARORSZÁG
MICE Tourism in Hungary Statistical Report for the Year 2008 by the Hungarian Convention Bureau HUNGARIAN NATIONAL TOURIST OFFICE.
Equality and solidarity in school practice
Social Renewal Operational Programme
Magnetic Miskolc Gergely Virág
A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon
Social Renewal Operational Programme
Az interdiszciplináris oktatás felé
Készletek kezelése építőipari logisztikai feladatok során
Az interdiszciplináris oktatás felé
A Nation Library of Medicine és adatbázisai
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Mikrofonok Principles, constructions, characteristics and applications
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Csurgalékvíz tisztítás
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Számold meg a fekete pontokat!
Public relation at our school
Social Renewal Operational Programme
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Előadás másolata:

Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon

Outline Hungary Daniel Horn Databases for research in education The National Assessment for Basic Competencies –NABC What it is What it produces Educational indicators/reports Some further thoughts

The most important databases on education Hungary Daniel Horn Hungarian KIRstat (KIR – Közoktatási Információs Rendszer = Public Education Information System) OKM (Országos Kompetenciamérés = National Assessment of Basic Competencies) Felvi (Felsőoktatási felvételi adatbázis = Tertiary enrollment database) KiFIR (Középiskolai Felvételi Információs Rendszer = Secondary enrollment information system) Diplomás pályakövetés - Graduate Career Tracking (very low and biased response rate)

The most important databases on education Hungary Daniel Horn International PISA (Programme for International Student Assessment - OECD) TIMSS/PIRLS (Trends in Mathematics and Science Study/Programme for International Reading Literacy Study - IEA) TALIS (Teaching and Learning International Survey - OECD) EaG (Education at a Glance – OECD) EuroStat See also MTA KRTK databankMTA KRTK databank

National ABC – what it is Hungary Daniel Horn Since 2006 (system testing in 2001, 2003, 2004) Grades 6, 8 and 10 – full cohorts Since 2008 individual panel (with individual IDs) Reading and mathematical literacy Extensive family background questionnaire (parental education, wealth, aspirations etc.) School marks etc. Low stakes individually - it does NOT affect individual progression Medium stakes for schools - school reports are public Annual national and school level reports (e.g. Budaörsi Ilyés – 2014/10, 4-year-long academic location level)Budaörsi Ilyés – 2014/10, 4-year-long academic location level

National ABC – what it is Hungary Daniel Horn

National ABC – what it produces Hungary Daniel Horn (example from the) National ReportNational Report

School level report - example Hungary Daniel Horn

School level report - example Hungary Daniel Horn

School level report - example Hungary Daniel Horn

Educational indicators/reports Hungary Daniel Horn School league-tables between (Gábor Neuwirth: A középiskolai munka néhány mutatója)A középiskolai munka néhány mutatója Annual education statistics (Statisztikai tájékoztató – Oktatási évkönyv)Statisztikai tájékoztató – Oktatási évkönyv Report on the Hungarian public education (Halász and Lannert: Jelentés a magyar közoktatásról) 1995, 1997, 2000, 2003, 2006, 2010 (in a short version English: Education in Hungary 2000, 2003, 2006) System of indicators in public education (Varga, Hajdu, Hermann and Horn 2015: A közoktatás indikátorrendszere)A közoktatás indikátorrendszere

Some further thoughts Hungary Daniel Horn Large reforms within the Hungarian public education system in the last couple years Re-centralization (and now de-concentration) Little focus on quality – but re-introduction of school inspectorate (in progress) Recognition that school-league tables (probably) do more harm than justice (even the „value-added” ones).

Thank you for the attention Daniel Horn "Hidden Triggers..." webinar October