MOBIL BANKI ÉS FIZETÉSI SZOLGÁLTATÁSOK KONVERGENCIÁJA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Elektronikus ügyintézés
Advertisements

HOGYAN CSÖKKENTHETŐ A FORGALOMBA KERÜLŐ KÉSZPÉNZ MENNYISÉGE? IIR Cash Management konferencia október 1. Homa Péter, Bankkártya.hu.
Érintés nélküli fizetés: kit hogyan érint? Hercegh Imre
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Szinkronizált multiplatform élmények
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Protecting the irreplaceable | f-secure.com Mobile Security for Business.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Használata Készítette: Medve Tamás.
Mobilkereskedelmi szolgáltatások
Mylogo is member of Erste Group (this is optional: please cancel completely from the Master, if not needed or just cancel this info) E RSTE B ANK „Olaj.
Mobilfizetés Magyarországon
Készítette: Kőrösi Péter. Lépj be a Unaico irodádba, majd kattints a tagsági csomagodra. Készítette: Kőrösi Péter.
Egyszerű, gyors, biztonságos A háromból kettőt választhat Kutatási eredmények az eBanking szolgáltatásokról május 12.
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
A cég 2007 óta működik Világszerte, óriási sikerrel Termékei: Letölthető szoftverek Elektronikus könyvek CD-k Már 6 nyelven elérhető …hamarosan magyarul.
Az e-kereskedelem (e-business)
AlertPay regisztráció Az AlertPay regisztráció feltételei közt szerepel a legalább 18 éves korhatár betartása. Az alábbi regisztrációs lehetőségek közül.
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
AlertPay regisztráció Az AlertPay regisztráció feltételei közt szerepel a legalább 18 éves korhatár betartása. Az alábbi regisztrációs lehetőségek közül.
Elektronikus bankolás Gyors, hatékony és biztonságos módja a kommunikációnak és az üzleti kapcsolatnak a Bankal. Tranzakciókat a saját irodából vagy otthonról.
Az e-business egyik pillére: az elektronikus fizetés
EME Zrt. 2007/Fürst György/ EME mobilfizetés – bankszámláról?! Füst György Igazgatóság elnöke EME Zrt november 20. EME mobilfizetés - Bankszámláról?!
ALERT PAY SZEMÉLYAZONOSÍTÁS Ezzel igazolod, hogy létező személy vagy,és,hogy ezzel a számlával te rendelkezel.
Member of HVB Group HVB Bank Internet Banking szolgáltatás Komócsi Sándor Dr. Vinnai Balázs HVB Bank Hungary Rt. A fejlődés útja, technikai,
Elektronikus banki ügyintézés Készítette: Hollósy Szabolcs eTanácsadó Ma a pénzintézetek elektronikusan vezetik az ügyfelek bankszámláit. Ez lehetővé tette.
A regisztráció megkezdése: Kattints a SIGN UP NOW gombra
7 DayWealth regisztrációs segédlet Már havi 10 $ (2000Ft) Befektetéssel indítható A 3. hónaptól csengő $ hizlalják a pénztárcád ! Ezt NE hagyd ki ! Gyere.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
A varázslat világába lépsz be... Enter the world of magic …
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Egyszerűen a devizákkal
AAA AAA Ki, mikor, mivel, hogyan? Mit csinált, mit csinálhat, (mit fog csinálni)? Ki mihez hogyan férhet hozzá? Authentication Authorization Accounting/Audit.
1 LGN Travel Card vwww.lgn-travel-card.com. 2 A cég alapítója és tulajdonosa James Ward.
Modern megtakarítási formák kezelése e-banking felületeken
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Direct Banking E-Banking Summit március 5. Berkes Tibor Pénzügyi Szolgáltatások Osztályvezető.
Beginner Dialogues - In a motel / hotel Getting a room for the night - Good evening. Can I help you? - Yes, please. I'd like a room for the night. - Would.
Az ISO szabványcsalád elemei: ISO/IEC TR 27015:2012 Információbiztonság menedzsment útmutató pénzügyi szolgáltatásokra Móricz Pál – ügyvezető igazgató.
Ingyenes, online technikai kurzusok Microsoft Virtual Academy.
Nemzetközi utalás magyar bankszámláról AdvCash-re onnan már könnyen feltölthető a PM számla! A regisztrációs linket kérd a szponzorodtól!
ZooGuide – az ismeretterjesztés és az oktatás eszköze  Érdekes és részletes leírások a park állatairól  „Audioguide” funkcióval kiegészített virtuális.
Be SMART – az új generáció vállalkozásai Budapest, november 20. Szalai Piroska.
Windows 10 áttekintés és bevezetés Windows 10 áttekintés rendszergazdáknak Mi változott a Windows 7 óta?
E-pénz hol vagy? Bartha Lajos MNB, Pénzforgalom és értékpapír-elszámolás IV. E-Money Symposium Budapest, november 3.
ESET netbank- és tranzakcióvédelem … avagy a pénzügyi malware-ek rövid története.
Intelligens Készpénzmentes Fizetési Megoldások
Vége a vakon navigálásnak!
Bankkártya adatok kezelése
Személyre szóló kuponok vásárlási minta alapján
? ÜGYFÉL - BANK INTERAKCIÓ TRANZAKCIÓK TEVÉKENYSÉGEK CSATORNÁK
Kiszervezett authentikáció
Bankszámlanyitás, bankkártyaválasztás Készpénzzel, vagy anélkül?
Tematika A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás A CIB újra az.
Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban
Istvan Simon, CEO & Founder
Tapasztalatok a nyílt API-ról
XDSL hálózatok tervezése 9. Előadás
Elektronikus ügyintézés
Kereskedői igények - szolgáltatói válaszok az online fizetésekben 2017
Minden az azonnali fizetési rendszerről
Fintech Platform as a Service
CONNECTRA rendszer bevezetése
Aegon smartCASCO – új generációs okostelefon alkalmazás-fejlesztés www
HWSW mobilfizetési konferencia
Microsoft SQL licenselés a gyakorlatban
This is the first level bullet for notes 12 point Arial Regular
Előadás másolata:

MOBIL BANKI ÉS FIZETÉSI SZOLGÁLTATÁSOK KONVERGENCIÁJA Kihívások a 21. században Dr. Kóka János E-Banking Summit - 2016. március 3. © 2016 Cellum All rights reserved

MIT AKAR AZ ÜGYFÉL? Mikor fog minket választani? Ha a kínált szolgáltatás hasznos: a megoldás releváns a felhasználó számára, kielégíti az igényeit hozzáférhető: a belépési küszöb elfogadhatóan alacsony használható: egyrészt működik, másrészt felhasználóbarát (mindhármat ki fogjuk fejteni) Egyszerűen használható Hasznos Hozzáférhető Biztonságos

Hasznos? 1 A fizikai / offline világban az emberek számára hasznosak a bankok Fizetés (bankkártya) Befektetés (értékpapír) Számlavezetés (bankszámla) Finanszírozás (hitel)

Hasznos? 2 A digitális világban viszont a tranzakciós szolgáltatások tipikusan szét vannak tördelve A nyerő digitális megoldás az, ahol mindez egyszerre, egy helyen elérhető.

Hasznos? Mire használható? 2 MOBILBANK NFC-S TÁRCA számlakezelés számlatörténet banki átutalás Kártyalimit ATM-kereső Információk DE NEM TUDOK VELE A BOLTBAN FIZETNI NFC-S TÁRCA TUDOK VELE A BOLTBAN FIZETNI

Hozzáférhető? Mennyire magas a belépési küszöb? MOBILBANK NFC-S TÁRCA letöltés bejelentkezés one-time password (token, SMS) NFC-S TÁRCA SIM-kártya cseréje bankkártya cseréje letöltés regisztrációs jóváhagyás (KYC) provizionálás (TSM) esetleg szerződéskötés? havidíj, rejtett díjak? a mobiltárca esetében igen kitartónak kell lenni... KYC = know your customer, azaz meggyőződünk róla, hogy valóban a kártyabirtokos kezdeményezi a kártyaregisztrációt Utána megkérjük a Trusted Service Managert, hogy ugyan legyen már kedves provizionálni a speciális kártyát az adott SIM-re. És onnantól a felhasználó más NFC tárcát nem használhat azon a SIM-en.

Használható? Ha az ügyfél egyszer megugrotta a belépési küszöböt, rendszeres felhasználóvá válik? SZOKÁSOK ÉS BERÖGZŐDÉSEK EREJE SZUBJEKTÍV SZEMPONTOK NEM AZT KAPJA, AMIT VÁRT Ez egyáltalán nem egy netbank alkalmazás. Zseniális applikáció! Végre egy alkalmazás, amiben mindent el lehet intézni. Fénysebességgel lehet vele utalni! „Nem jutott eszembe!” „Nem tetszik a színe!” „Nem mosogat el.” A customer journey és a user experience összeérnek, a Cellum tapasztalata szerint gyakran összemosódik a kettő a felhasználók fejében. Ha a belépési küszöb magas és nehézkes, akkor a felhasználó eleve rossz élménnyel vág bele a szolgáltatás használatába.

Biztonságos? Megoldás: Cellum Split Secret, tokenizáció, 2FA Mobil bank: jelszó + egyszerhasználatos kód Nincs charge-back lehetőség NFC: card skimming valós veszély! Digitális fizetés: kártyaadatok tárolása kereskedői adatszivárgás (Home Depot, Target) Uber: ellenőrizetlen kártyaengedélyezés Megoldás: Cellum Split Secret, tokenizáció, 2FA

VÁLTOZÓ ATTITŰDÖK E-BANKING, M-BANKING korábban extra kényelmi szolgáltatás mára alapvető elvárás WOULD YOU PAY $3/MONTH TO USE YOUR MOBILE BANK? Question: „If your bank charged $3 per month to use its mobile bank app, would you pay to keep using bank app?” 27% hajlandó lenne tisztán digitális szolgáltatásokat nyújtó bankot választani 71% szerint a kapcsolata a bankkal egyszerű tranzakciókra korlátozódik YES 24% NO 76% 51% szeretné, hogy a bank releváns termékeket és szolgáltatásokat ajánljon neki 68% szeretne valós idejű költéselemzést és előrejelzést (PFM) kapni A felhasználók a mobile banking appokat már alapvető szolgáltatásként látják, nem látják indokoltnak extra díj fizetését. A világ egyértelműen a branchless szolgáltatások felé tart. Would you consider a bank with no branch locations?” átlag 27%, de a milleneumi generációnál 39% „My relationship is defined by simple transactions like paying bills, checking account statements, etc.” a bank nem nyújt nekik tanácsadást, ajánlatokat „I want my bank to proactively recommend products or services to me which I may find useful, taking into consideration which accounts I already have.” FORRÁS snl.com FORRÁS Accenture

JOBB FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY TÁMAD A FINTECH? TECHNOLÓGIAI ÓRIÁSOK STARTUPOK Apple Pay – EFTPOS & in-app Square, iZettle – kártyaelfogadás Android Pay – EFTPOS & in-app Lending Club, Funding Circle – hitel Samsung Pay – EFTPOS Stripe, Braintree – payment gateway Cellum, Paydiant – mobile wallet Miért? hasznos, azonnal elérhető, könnyen használható megoldásokat kínálnak gyakran csak egy kellemesebb felületet húznak rá egy már létező banki szolgáltatásra Csupán a töredékét kínálják annak, amit egy bank, mégis népszerűek. JOBB FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY

A KIHÍVÁS: Felhasználói élmény Újfajta verseny a 21. században: USER EXPRIENCE ELDÖNTI EGY SZOLGÁLTATÁS SIKERÉT UX =/= UI ATTENTION TO DETAIL A 21. században a UX lesz a döntő egy szolgáltatás sikerében. UX =/= UI: A UX több, mint egy színes-szagos felhasználói felület: felöleli a szolgáltatás összes aspektusát, amivel a felhasználó kapcsolatba kerül. attention to detail: A UX akkor jó, ha ezek az aspektusok összhangban vannak egymással.

A MEGOLDÁS Minden banki szolgáltatás egyetlen appban Személyre szabott felhasználói felület Releváns információk és hasznos funkciók Promóciós felület, közvetlen kommunikáció Egyetlen appban kínálunk banki és fizetési szolgáltatásokat a felhasználóknak. Reszponzív dizájnt használunk, így bármilyen eszközön azonos élményt nyújt. A felhasználó egy helyen kezelheti a pénzügyi életét („a central hub for the user’s financial life”). Megszólíthatjuk a felhasználót a saját eszközén keresztül.

ESETTANULMÁNY 1 NF INNOVA & CELLUM EGYÜTTMŰKÖDÉS iBanking omni-channel digital banking web, okostelefon, tablet adaptív UI Plug&Pay: mobile payment bővítmény okostelefonos SDK PCI DSS tanúsítvány beépített biztonság adaptív UI: a megoldás a közösségi hálók mintájára összegyűjti a felhasználó banki adatait és a UI-t úgy állítja össze, hogy mindig a legrelevánsabb információk legyenek előtérben

ESETTANULMÁNY 2 KÜLÖNBÖZŐ PÉNZÜGYI SZOLGÁLTATÁSOK számlák, hitelek, kártyák, átutalások, befektetés, forex, stb. ADMINISZTRÁTORI FELÜLET új kampányok és termékek indítása pillanatok alatt KÖZVETLEN CSATORNA A FELHASZNÁLÓHOZ a legszemélyesebb eszközükön keresztül TÖKÉLETES INTEGRÁCIÓ A CELLUM MOBILFIZETÉSI MEGOLDÁSÁVAL számlakezelés és kártyás fizetés egyetlen alkalmazással online, boltban, vagy akár az utcán telefonegyenleg feltöltése közüzemi számlák befizetése

Köszönöm a figyelmüket!