Digitális témahét A Gyöngyösi Arany János Általános Iskola 8. a osztályában 2016. 04. 04-08.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pogány Frigyes Szakközépiskola
Advertisements

Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
FELVÉTELI tájékoztató
Rákóczi vitézei Damjanich János Általános Iskola Intézményi Társulás Cibakháza, Nagyrév.
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Pesterzsébeti Közgazdasági Szki.
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Nemes Nagy Ágnes Született Budapesten január 3-án, ugyanitt halt meg augusztus 23-án.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Kertész Imre: Sorstalanság
Kommunikáció és tömegkommunikáció
Szeretettel köszöntünk a Pesterzsébeti
Mikes Kelemen.
Mikes Kelemen 22/C.
A bűvös 200 pont….
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A tömegkommunikáció.
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
A felvételi eljárás elemei
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Készítette: Prumek Zsanett
Kertész Imre (Budapest, ) magyar író, műfordító Önéletrajzi ihletésű, a holokausztról és az önkényuralomról szóló műveiért irodalmi Nobel-díjjal.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
Felvételi tájékoztató
FELVÉTELI 2015 Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
1075 BUDAPEST, WESSELÉNYI U. 38. Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskolája REFERENCI A INTÉZMÉNY.
Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium Érettségi eredmények május.
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
Vizsgaszabályzat ismertetése A vizsga ideje  május (csütörtök-péntek)  Azokon a napokon a tanulóknak nincs órarend szerinti tanítás.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
DIGITÁLIS TÉMAHÉT ,,HŐS KERESTETIK” 5. d.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Érettségi eredmények 2016.
Érettségi eredmények május
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Holokauszt gyerekszemmel
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Jelentkezés Érettségire jelentkezés határideje: február 15. Helye: Tiszakécskei Református Általános Iskola és Gimnázium.
Kertész Imre: Sorstalanság
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Érettségi eredmények 2017.
Általános iskola eredménye, értékelése
magyar nyelv és irodalom
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Kétszintű érettségi 2018 május
Miért választottam a BME villanykarát? (régen)
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
Kvíz Híres magyar írókról.
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

Digitális témahét A Gyöngyösi Arany János Általános Iskola 8. a osztályában

Előkészületek:

Az iskolánkban a 8. a osztály a „Suliújság” témakört dolgozta fel: Két irodalom órán és két nyelvtan órán Egy technika órán Egy informatika órán Egy történelem órán Összesen hét tanórában dolgozták fel tanulóink a megadott témát. Közös cím létrehozása

A technika óra témája a reklám Az újság ami itt és most játszódik… Hamarosan megjelenik a suli újság.... Ne maradj le róla! Szabó Eszter 8.a

Az első irodalom óra:

A kérdőív kitöltése után a gyerekek megismerkedtek a témahét programjával. Az első irodalom óra témája a különböző tömegkommunikációs műfajok megismerése volt.

Érintett témák: Kommunikáció és média A médiafogyasztás mint kommunikációs helyzet Manipulációs szándékok a médiában

Fogalmak Hír Információ Közlemény Tudósítás Cikk Kommentár Jegyzet Kritika Glossza Nyílt levél Olvasói Levél Interjú Riport Média Új média Tömegkommunikáció Kommunikáció

A megadott fogalmak használata: A két nagy téma: 1.A Saul fia 2.Kertész Imre : Sorstalanság Mindenki véletlenszerűen húzott egy fogalmat és a két témából választva dolgozta fel.

A kihúzott téma: kommentár Kertész Imre: Sorstalanság A Sorstalanság című önéletrajzi regény az irodalmi Nobel-díjas Kertész Imre műve. A művet 1975-ben adták ki, ez a leghíresebb regénye. A náci munkatábor után hazatért és az ott szerzett tapasztalataiból merített ihletet a regényhez. A nagysikerű könyvből 2005-ben film is készült Koltai Lajos rendezésével, a forgatókönyvet Kertész Imre írta. Kertész Imre zsidó származású, magyar író 87. életévében, hosszas betegsége után hunyt el, 2016.március 31-én. 14 éves korában deportálták Auschwitzba, majd Buchenwaldba vitték és a lágerek felszabadítása után tudott hazatérni. hazatérése után letett az érettségi vizsgát és elkezdett dolgozni a fővárosba. … Szabó Eszter 8.a munkája

Kertész Imre: Sorstalanság Tudósítás Kertész Imre: Sorstalanság Ez a nácizmusról szóló film, igazán felkeltette az emberek érdeklődését. Kertész Imre azt nyilatkozta, hogy ez nem csak a nácizmusról szól, létrejöttéhez a szocializmusban szerzett tapasztalatokra is szükség volt. Egy 15 éves fiúról szól, Köves Gyuriról, aki 2 munkatábort is megjárt. Nagyon sok megrázkódtatás érte ott, mellette lévő társa meghalt, de a túlélés miatt nem szólt senkinek, így két adag ételt kapott, így tudott elrakni magának későbbre. Mikor hazaérkezik, rájön, hogy otthon minden megváltozott, így nem tud beilleszkedni. Mostohaanyja újra házasodott Gyuri édesapja halála után. Kertész Imre, a saját gyermekkorát mutatja be ebben a filmben. A saját emlékeit, érzelmeit, tetteit tükrözi. Vass Rebeka 8.a

Riportrészlet a továbbtanulásról: A Gyöngyösi Arany János Általános Iskola Egyik 8.a-s tanulójával Pernyész Bálinttal készítettem riportot a továbbtanulásról..Hová szeretnél menni továbbtanulni? - A Berze Nagy János Gimnáziumba. Miért ezt az iskolát választottad? - Mert mindenképpen gimnáziumba szerettem volna továbbtanulni, nem kell utazni,mert helyben van és folytathatom a kézilabdát. Mi a kedvenc tantárgyad? Biológia. Milyen szakot illetve fakultációt választottál? - Biológia és Angol. Gondolom Angol nyelvet tanulsz. Milyen nyelvet választottál második idegen nyelvnek? - Természetesen angolul tanulok. Második idegen nyelvnek németet választottam. Van elképzelésed a jövődről? - Nem tudom de a gimnáziumban kialakul. Reál vagy humán beállítottságú vagy? - Reál beállítottságú vagyok…. Nehéz Nóra 8.a

Játszottunk: az utca ahol lakom Zágoni Mikes Kelemen (Zágon, augusztus – Rodostó, Törökország, október 2.) magyar író, műfordító, II. Rákóczi Ferenc íródeákja, kamarása, aki elkísérte a fejedelmet Lengyelországba, Franciaországba és Törökországba, és haláláig kitartott mellette, illetve később emléke mellett is. A magyar irodalomban a rokokó mestereként, a magyar széppróza megteremtőjeként tartják számon. Írásművészetére egyrészt a barokk nemesi irodalom, másrészt francia műveltsége hatott. Szerb Antal méltatása szerint „Benne teljesedik ki az erdélyi szellem önmaga felé forduló, magát tanulmányozó iránya, az individualista Erdély legfőbb irodalmi mondanivalója, és mély vallásosságnak meg széles humánumnak az a szintézise, ami szintén erdélyi hagyomány volt Dávid Ferenc óta.Zágon1690Rodostó Törökország1761október 2.II. Rákóczi FerencLengyelországba FranciaországbaTörökországbarokokóSzerb AntalDávid Ferenc (internetes keresés)Komjáti Koppány 8.a

Keresztrejtvényt készítettünk:

A rejtvény témája: Saul fia Komjáti Koppány és Banyák Armand 8.a

Értékelés: Minden órán a gyerekek pontot kaptak az alapján, hogyan dolgoztak az órán. A pontozás a ClassDojo oldalon a 8.a mappában történt, valamint magyar órán jutalomkártyákat is kaptak.

A gyerekek eredményei:

Jutalomkártyák:

Történelem órán: Saul fia c. film idegen szavak szótára: koncentrációs tábor: főleg a totalitárius berendezkedésű államok egyik különösen kegyetlen, elrettentő büntetés-végrehajtási eszköze, lényegében börtöne. Sokszor háborúk idején állítják fel az ország hatalmi rendszerének fenntartására. Békeidőben is felállításra kerülhet, ahol a legfőbb cél a politikai ellenfelek megtörése, megsemmisítése. pl.: a leghírhedtebb az auschwitzi. Munka és halál táborok voltak! A kapun látható felirat azt jelenti, hogy a munka felszabadít. Kis Vénusz, Nehéz Nóra 8.a

Suliújság produktum:

Vélemény a digitális témahétről: Digitális témahét! A digitális héten sok érdekes dolgot csináltunk. Sok kérdésemre kaptam választ és nagyon sok gondolattal gazdagabb lettem. Az első napon egy bemutató volt a digitális hétről elmondták, hogy valójában mi is ennek a lényege. A Saul fia és a Kertész Imre: Sorstalanság volt a téma. Keresztrejtvényt és idegen szavak szótárát készítettünk. Ezen kívül interjút készítettünk az egyik társunkkal a továbbtanulással kapcsolatban. Nekem nagyon tetszett ez a hét. Szerintem több tantárgyból is lehetne ilyen digitális hét. Szívesen részt vennék benne. Nehéz Nóra 8.a

FOTÓK A HÉTRŐL: A színcetlik használata

LearningApps alkalmazása: