E-Banking konferencia Deliága Ákos Szűcs István Zsemlye Tamás 2016. március 3.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Global Distribution System
Advertisements

Ákos FÜZI Energetika 2011.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék 5.5. Model Based Architecture módszerek BelAmI_H Spring.
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
Valós idejű tesztlefedettség- monitorozás JEE környezetben Dr. Ferenc Rudolf, Szegedi Tudományegyetem Bakota Tibor, FrontEndART Szoftver Kft.
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
SPC/SQC valósidejű rendszerekben 2000 November /Magyar Batch Fórum 1 Hi-Spec Solutions SPC/SQC in Real Time Systems (Statisztikai és minőségi szabályzás.
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
Verfasser · weitere Angaben
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Szűcs Imre CRM elemző GE Consumer Finance Budapest Bank Rt.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Minőségbiztosítási terv
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
2010. november Balatonfüred
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
2 Forrás: The Standish Group International, Extreme Chaos, The Standish Group International, Inc., 2000.
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Proaktív rendszerfelügyelet System Centerrel Windows Vista Windows Server 2008 Biztonság Scripting / PowerShell Virtualizáció System Center Még ebben.
CRM konferencia A CRM kiszervezés gyakorlata, szintjei Kiss Tibor
Szoftvertechnológia Szoftvergyártás 2..
Hibrid felhő Privát-, publikus és hoster felhők összekapcsolása
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
CommunityCloud Private Cloud Public Cloud Hybrid Clouds Megvalósítás módja Szolgáltatás modell Alapvető jellemzők Közös jellemzők Software as a Service.
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
R EQUIREMENTS D EVELOPMENT Készítette: Devecseri Viktor.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
4/7/2017 StorSimple: A felhő-integrált tároló Windows Server 2012 R2 konferencia © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows,
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
© Copyright 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Új lehetőségek a mobil.
Biztonsági szabályozás szerepe a biztonsági rendszeren belül
Continuous delivery: cél a működő szoftver
Vállalkozásmenedzsment I.
Irány a felhő Előnyök, tapasztalatok Sárdy Tibor
Informatikai változások információvédelmi kihívásai Dr. Molnár Imre, CISA magyarországi igazgató, Computer Associates.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
IBM-ISS © 2009 IBM Corporation május 2. KÉK ÉS ZÖLD - IBM-ISS Gyenese Péter Services Sales Specialist (ISS) IBM Magyarországi Kft.
Egységes tartalomkezelés - Adatharmonizálás ECM filozófiával -
Az állatorvos szerepe az élelmiszerlánc- biztonság megteremtésében Informatika (számítástudomány, elemzések) Dr. Tirián Attila
Papíron túl… Szűcs Roland. E-könyv jelenség képlete 2 E-könyv Üzleti modell Nagyobb kiadói árrés Kockázatmentes Olcsó terjesztés Kultúra Értékek megőrzése.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
AGILE COCKTAIL – Shaken or stirred HWSW free!
Értékteremtő üzleti megoldások a BI segítségével
Modellezési Kockázat Kereskedelmi Banki Kockázatmodellezés
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban
Istvan Simon, CEO & Founder
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Új kapukat nyit az IoT a parkolóházak digitalizálásánál
Fintech Platform as a Service
Üzleti intelligencia megoldások, avagy vezetői döntéstámogatás (XXI.)
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Szűcs Imre - Dr. Pitlik László (OTKA T049013)
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

E-Banking konferencia Deliága Ákos Szűcs István Zsemlye Tamás március 3.

Hewlett Packard Enterprise IT Szolgáltatások IT Transzformáció SzerverTároló Hálózat Konvergált Infrastruktúra Biztonság Analitika IT Menedzsment HPE Szoftver Biztonság Big Data Felhő Mobilitás Üzleti Alkalmazások HPE nagyvállalati megoldások ITO / BPO Alkalmazás fejlesztés

Kihívások és megoldások Omni Channel Bankolás Mobil fizetés Tanácsadás & Önkiszolgálás CRM & hűség Digitalizálás & folyamatok Analitikai megoldások Architektúra & Integráció Felhasználói élmény Biztonság Mobil munkaerő Gyors Reakció Képesség Forrás: FSI Predictions 2016, IDC

Social Banking Banki ügyfél viselkedés analitikai megoldásai Omni-channel üzleti modelben. Szűcs István (Vezető konzultáns) Füredi Gábor (Vezető konzultáns)

Kockázat kezelés Akvizíció Értékesítés Megtartás Advokáció Csalás Workout Kit keressek? Mit adjak el neki? Segítsen akvirálni Hogyan hozzam vissza? Mire kell figyelnem? Hogyan tartom meg? Mi a közös ezekben a kérdésekben? Hogy a megválaszolásukhoz modern analitikai megoldások szükségesek!

Keresztértékesítés, upsell, szolgáltatáscsomagok optimalizálása Ügyfél: Állami tulajdonú bank Termék keresztértékesítés és up-sell lehetőségek azonosítása, ügyfélélmény javítása Üzleti igény –A cél: termékkosarak kialakítása az ügyfelek termékvásárlási mintái alapján –Termékjavaslatok a célzott marketing kampányokban Megoldás –Robosztus termékjavaslatok a keretsztértékesítésre és upsellre –Kulcs ügyfélszegmensek azonosítása demográfiai és üzleti szabályok alapján –Kulcs lehetőségek kiaknázása. Az ügyfelek azon 20%- ának azonosítása, akikre a leghatékonyabban lehet célzott kampányt indítani EredményA megoldás elemei Ügyféladatok különböző forrásokból pl. Tranzakciók Demográfiai adatok CRM rendszer. Adatgyűjtés Adatminőség biztosítása Hiányzó adatok pótlása Szélsőértékek kezelése Adat feldolgozás Asszociációs szabályok azonosítják a termékeket. Modellezés SAS, R alkalmazásával Statisztikai modellezés Fejlesztett termék és szolgáltatáskosár megoldás priorizált listával kit célzunk milyen szolgáltatással) Analitikai megoldás “A” termék “B”,“C” termék “D”,“E” ajánlat “X” ajánlat “Y” ajánlat “Z” ajánlat KampányAsszociációs szabályok Ügyfél azonosító KorNem Termék birtoklás Next Best Offer Célzott kampány XXXX2167N“A” termék“Y” termékKampány 1 XXXX2447F“C”,”B” termék“Y” termékKampány 2 XXXX3461F“A” termék“X” termékKampány 1 XXXX3662F“D”,”E” termék“Z” termékKampány 3 XXXX4362F“C”,”B” termék“Y” termékKampány 2 XXXX4553F“D”,”E” termék“Z” termékKampány 3

Ügyfél elvándorlás előrejelzése Nagy ausztrál bank Egy ausztrál bank kiszámította, hogy 2011 és 2014 között a lakáskölcsönnel rendelkező ügyfeleinek 5%-át elvesztette Üzleti igény –Elvándorlás definíciója –Elvándorlás más bankokhoz –Kevésbé jövedelmező termékekre váltás –Előtörlesztés –Előrejelző modell készítése az elvándorlók azonosítására –Akciók az elvándorlás megelőzésére Megoldás –Az elvándorlás kulcstényezőinek meghatározása –Szabályok definiálása a legnagyobb kockázatú ügyfelek kiszűrésére –Elvándorlási valószínűség scoring modell előállítása –Stratégiák kialakítása az elvándorlás megelőzésére –SAS Visual Analytics alkalmazása az interaktív jelentéskészítésre EredményMegoldás elemei Havi gyakorisággal generált ügyféladatok elemzése, HP Vertica alkalmazásával Adatgyűjtés Adatminőség ellenőrzés Hiányzó adatok pótlása Szélsőértékek kezelése Adat feldolgozás Többosztályos klasszifikáció (Logisztikus Regresszió/ Random Forest) modellezés R- udfs segítségével Statisztikai modellezés A legjobb modell kiválasztása mintán túli validációval A legjobb modell alkalmazása az elvándorlást megelőző akciók azonosítására Analitikai megoldás

Behajtási stratégia Piacvezető indiai bank Behajtás hatékonyságának maximalizálása a rendelkezésre álló erőforrások optimális kihasználására Üzleti igény Korai beavatkozás a nemfizetési kockázat korai felismerésével A legjobb lehetséges eljárás kiválasztása az ügyfél kockázati és viselkedési profilja figyelembevételével MegoldásEredményMegoldás elemei Fizetési és nemteljesítési adatok, nemteljesítés oka, ügyfél profitabilitás, hitelinformációk. Adatgyűjtés Aggregált és kompozit mutatók számítása Szélsőértékek és kezelése Hiányzó adatok pótlása Adat feldolgozás Magas, közepes és alacsony kockázatú számlák azonosítása Aktivitási modellek létrehozása Statisztikai modellezés A modell alapján döntés a : telefonos megkeresésről, levélben történő felszólításról, követelés értékesítéséről, közvetlen jog érvényesítésről Analitikai megoldás A korai beavatkozás alacsonyabb veszteséget okoz A saját behajtási erőforrások hatékony alkalmazása Maximális eredmény a rendelkezésre álló opciók közötti hatékony választásnak köszönhetően

360 fokos ügyfélnézet Szöveges és akár beszéd alapú kommunikáció teljeskörű felhasználása Közösségi média források felhasználása Minden csatorna egységes kezelése: Call center, chat, és akár postai levelezés kiaknázása a teljes ügyfélkép érdekében Ügyfélelégedettség pontosabb felmérése Szegmens szintű véleményprofilok alkotása potenciális ügyfelekről Kampányok visszamérése, visszaellenőrzése valós időben Ügyfél panaszok, igények, követése csatornától függetlenül Jelentős hatása van az Net Promoter Score-ra, Net Loyalty Score-ra

Ügyfélélmény közösségi média szövegelemzés alapján Piacvezető ír bank Megoldás elemei Piacvezető bank szerette volna mérni a saját és a versenytársai szentimentjét és a főbb említett témákat a közösségi hálón és véleményvezéreknél Üzleti igény Teljeskörű közösségi média megoldás brand analitikai fókusszal –Mélyelemzés közösségi adatokon a brand értékének felmérésére –Véleményvezérek azonosítása és pénzintézeti versenytársak szentiment mérése –Üzleti következtetések levonása és proaktív döntés előkészítés Megoldás –Közel valósidejű piac, vélemény és trendértékelés –Időszerű visszejelzés az üzleti tevékenységre (marketing kampányok, ügyfélszolgálat stb.) –Brand erejének mérése és véleményvezérek közvetlen kezelése –Ügyfél problémák azonosítása és kezelése Eredmény Tibco Spotfire DataSiftVállalati adatok FTP Analitika HPE Vertica (1TB) Massive Parallel Processing Adatbázis Hadoop (5TB) Személyreszabott adatok Közösségi adatfolyam Social (Streaming) Data Feed Vizualizáció UDF’s in R, C++ HPE Pulse Vertica SLQ függvények HPE IDOL Elemzés Verticával

Túl a 360 fokos ügyfélnézeten Tudjunk meg ügyfeleink kapcsolatairól: Cégkapcsolatok feltérképezése Tranzakciós kapcsolatok feltérképezése Termékek közös használata (társkártya birtokos, számlabirtokos, meghatalmazott kezes stb.) Értékesítés, akvizíció: Ügyfél mint szószóló Véleményvezérek aktiválása Kockázati modellezés, csalásdetekció: Kit is hitelezek ténylegesen?

Számla és hitelkockázati értékelés hálózatelemzés alapján Hitel és számlatermékek esetén a szerződő félen túl más szereplők is befolyásolják a nemfizetési kockázatot Üzleti igény Olyan rendszerre van szükség, amely képes: A gráf topográfiájának és a csúcspontok, (természetes személyek, vállalatok) értékelésére Ezek alapján a hitelkockázatot befolyásoló faktorok kockázati értékelésére A csalási kockázatot befolyásoló faktorok értékelésére MegoldásEredményMegoldás elemei Kapcsolati hálók adatainak begyűjtése (természetes és jogi személyek értékelése, kapcsolatok (termékhasználat, jogcím, céges kapcsolat, tranzakciós kapcsolat) Adatgyűjtés A szereplők összegyűjtése, értékelése A kapcsolatok értékelése Különösen kockázatos topográfiák azonosítása Adat feldolgozás Hitelezési és csalási modellek és hálózati, topográfiai modellek alkalmazása Statisztikai modellezés Kockázati és csalási modellek előállítása, hálózati vizualizáció a szakértő elemzők számára Analitikai megoldás A szerződéshez, ügylethez kötődő kockázatok teljesebb körű azonosítása A kapcsolatok marginális hatásának meghatározása A csalásra jellemző topográfiák felfedezése A teljes hitelkockázati és csalási kockázat meghatározása

Reagáljunk valós időben! Ügyfél életciklus alapú ajánlatok Családi események felismerése és kiaknázása Helyhez kötött ajánlatok Közös promóciók, kedvezmények Hitelezési lehetőségek mind teljesebb kiaknázása Termék cross és upsell amikor releváns Csalásra utaló jelek valósidejű felismerése Szokásostól eltérő tranzakciók felismerése adaptív módon Új csalási formák automatikus felismerése

Kártyacsalás valós idejű felderítés öntanuló módon A rabló mindig egy lépéssel a pandúr előtt jár. Öntanuló rendszer alkalmazása esetén ez a lépés lerövidíthető. Üzleti igény Olyan rendszerre van szükség, amely képes: Valós időben azonosítani a csalásgyanús tranzakciókat Felhasználói beavatkozás nélkül is megtanulni az új csalási szokásokat A hagyományos szabályalapú rendszerek mellett, azzal összhangban működni MegoldásEredményMegoldás elemei Kártyatranzakciók folyamatos injektálása Megerősített csaló és legitim tranzakciók visszacsatolása Szabály alapú értékelés visszacsatolása Adatgyűjtés Csalárd profilhoz, legitim profilhoz hasonlósági érték számítása 19 paraméter alapján Öntanuló módon Adat feldolgozás Bayes inferencia alapján történőt profilépítés Score-ok különbsége alapján sorbarendezés Statisztikai modellezés A rendszer a beállított határértékeket meghaladó eseteket jelzi Egy magasabb érték esetén tiltja a tranzakció automatikus végrehajtását Analitikai megoldás Már egy hónapnyi tanulás után, a tranzakciók 0,1%- nak kézi feldolgozásával: –Felismeri a csaló tranzakciók több mint 70%-át –21%-kal több tranzakciót mint a hagyományos rendszer –A hagyományos rendszernél 33%-kal magasabb összértékben –A működés hangolható az operátori kapacitás kihasználására

– Alkalmazott technológia: –Valós idejű analitikai megoldások –Szöveges információk automatizált elemzése –Hálózatelemzés –Változások „azonnali” lekövetése, adaptivitás Üzleti funkcionalitás

Agile Banking Agile, DevOps módszertan alkalmazása Banki szolgáltatások fejlesztésénél Deliaga Ákos (Vezető konzultáns) Szekrényes Zoltán (Vezető konzultáns)

Agile megközelítés, elég? –Agile: adaptív tervezés, evolúciós fejlesztés, korai verziók, folyamatos javítás, de gyors reakció a változásokra. –Bankban hol a helye? –Mindenhol alkalmazható? –Átmenet definiálható? –Nem kevés ez? –Üzemeltetési kérdések Nagy sebességű IT – közös megközelítés 2 különböző megoldás az Alap és a Rugamas IT-ra 1. sebesség 2. sebesség Alap ITRugalmas IT Következetesség & megbízhatóság = Alacsony kockázat Költség- csökkentés Konzervatív gyorsítás Nagy sebességű, Agilis IT Folyamatos innováció A két világ összekötése egy szervezetben

Mi indokolja a DevOps használatát Waterfall Agile DevOps DEV QA Staging & production DEVELOPMENT QA TESTOPSDEV +TEST Iterations Staging & production OPSDEV +TEST +OPS One product team! -Shared customer-oriented goals -Shared objectives -Shared responsibility -Shared accountability

Planning App Development App Testing App release Release decision HPE DevOps megközelítés Rapidly increasing WIP Lack of effective customer insight and high latency drives “kitchen sink” requirements Waiting time for build and test environments drives “desk-side” builds Poor confidence in test data fosters “release aversion” driving more WIP Isolated build and integration processes Deployed App Manual Testing increases latency or drives limited test coverage Manual and error prone app deployments Error prone manual hand-offs and processes High # defects Locally optimized teams, measures and tools drives escalating WIP, lack of end-to-end visibility and trust One way flow Poor user experience “patch in production” leads to snowflake systems InfoSec & compliance engaged late driving vulnerabilities & re-work Business demands Continuous assessment Continuous Operations Continuous Delivery & Deployment Continuous Integration & Testing Innováció, gyors átállás az új irányvonalra

HPE DevOps megközelítés Folyamatos, ciklikus értékelés Measuring user experience Shift-left monitoring Portfolio investment planning Application release prioritization Threat and risk monitoring Business demands Continuous assessment Business demands Continuous assessment Continuous Operations Continuous Delivery & Deployment Continuous Integration & Testing

Planning App Development App Testing App release Release decision Rapidly increasing WIP Lack of effective customer insight and high latency drives “kitchen sink” requirements Waiting time for build and test environments drives “desk-side” builds Poor confidence in test data fosters “release aversion” driving more WIP Isolated build and integration processes Deployed App Manual Testing increases latency or drives limited test coverage Manual and error prone app deployments Error prone manual hand-offs and processes High # defects Locally optimized teams, measures and tools drives escalating WIP, lack of end-to-end visibility and trust One way flow Poor user experience “patch in production” leads to snowflake systems InfoSec & compliance engaged late driving vulnerabilities & re-work HPE DevOps megközelítés Folyamatos integráció és tesztelés Business demands Continuous assessment Automate test infrastructure deployment Automated vulnerability and static analysis Automate test execution from CI systems Network and service virtualization Intelligent testing Business demands Continuous assessment Continuous Operations Continuous Delivery & Deployment Continuous Integration & Testing

Planning App Development App Testing App release Release decision Rapidly increasing WIP Lack of effective customer insight and high latency drives “kitchen sink” requirements Waiting time for build and test environments drives “desk-side” builds Poor confidence in test data fosters “release aversion” driving more WIP Isolated build and integration processes Deployed App Manual Testing increases latency or drives limited test coverage Manual and error prone app deployments Error prone manual hand-offs and processes High # defects Locally optimized teams, measures and tools drives escalating WIP, lack of end-to-end visibility and trust One way flow Poor user experience “patch in production” leads to snowflake systems InfoSec & compliance engaged late driving vulnerabilities & re-work HPE DevOps megközelítés Folyamatos bevezetés és üzembehelyezés Infrastructure as code Declarative based topology models Pipeline management Business demands Continuous assessment Business demands Continuous assessment Continuous Operations Continuous Delivery & Deployment Continuous Integration & Testing Fail forward vulnerability protection

Planning App Development App Testing App release Release decision Rapidly increasing WIP Lack of effective customer insight and high latency drives “kitchen sink” requirements Waiting time for build and test environments drives “desk-side” builds Poor confidence in test data fosters “release aversion” driving more WIP Isolated build and integration processes Deployed App Manual Testing increases latency or drives limited test coverage Manual and error prone app deployments Error prone manual hand-offs and processes High # defects Locally optimized teams, measures and tools drives escalating WIP, lack of end-to-end visibility and trust One way flow Poor user experience “patch in production” leads to snowflake systems InfoSec & compliance engaged late driving vulnerabilities & re-work HPE DevOps megközelítés Folyamatos üzemeltetés Security, compliance and patching Monitoring and logging as a service Dynamic, hybrid infrastructure Business demands Continuous assessment Business demands Continuous assessment Continuous Operations Continuous Delivery & Deployment Continuous Integration & Testing

24 Alkalmazás hordozhatóság a teljes életciklusban Hordozhatóság Hordozható, mivel: Üzemeltetői szemmel (is) fejlesztik Minden környezet azonos modellre épül Funkcionálisan azonos minden ciklusban, automatikus skálázás Automatizált az infrastruktúra hozzárendelése Automatizált és hibamentes a bevezetés Automatizált a változás- és konfiguráció menedzsment Automatizált az átadás éles üzemre Problémamentes az átmenet a fázisok/környezetek között Lehet saját rendszer, felhő megoldás, vagy hibrid Fejlesztés Teszt Bevezetés Üzemeltetés

25 HPE DevOps megközelítés: minden folyamatos HPE implementációs módszertana

Agile megközelítés, elég? –Agile: adaptív tervezés, evolúciós fejlesztés, korai verziók, folyamatos javítás, de gyors reakció a változásokra. –Bankban hol a helye? –Mindenhol alkalmazható? –Átmenet definiálható? –Nem kevés ez? –Üzemeltetési kérdések Nagy sebességű IT – közös megközelítés 2 különböző megoldás az Alap és a Rugamas IT-ra 1. sebesség 2. sebesség Alap ITRugalmas IT Következetesség & megbízhatóság = Alacsony kockázat Költség- csökkentés Konzervatív gyorsítás Nagy sebességű, Agilis IT Folyamatos innováció A két világ összekötése egy szervezetben

Összegzés Zsemlye Tamás (Vezető konzultáns)

Összegzés –Üzleti funkcionalitás: –Ügyfélinformációk elemzése korszerű analitikai eszközökkel: –Ügyfélakvizíció –Keresztértékesítés és upsell lehetőségek kiaknázása –Profitábilis ügyfelek megtartása –Hitelkockázat csökkentése –Nem teljesítő hitelek kezelése – workout, behajtás –Csalásfelismerés –Kampányhatékonyság növelése –Banki brand, szolgáltatások és termékekről alkotott kép monitorozása –Advokáció – a leghitelesebb kereskedő az elégedett ügyfél –Szolgáltatás fejlesztés: –Szolgáltatás fejlesztési projekt (program) menedzsment –Szolgáltatás fejlesztés transzformáció –Hibrid szolgáltatás fejlesztés menedzsment (hagyományos, …, agilis, DevOps) –Multivendor menedzsment, fejlesztés -> üzemeltetés –Fejlesztési – Tesztelési – Üzemeltetési módszertan –Fejlesztési – Tesztelési – Üzemeltetési keretrendszer, eszközkészlet –Alkalmazás fejlesztés –Alkalmazás integráció –Alkalmazás portfófió menedzsment –Technológia –Valós idejű analitikai megoldások –Szöveges információk automatizált elemzése –Hálózatelemzés –Változások „azonnali” lekövetése, adaptivitás

Fejlesztés konszolidáció (referencia) Business value of Fast response Fejlesztés menedzsment, konszolidáció Xx goes life Xy goes live Xy partly goes live Special tax announced Launch of new tax 10 M eur loss for Xy All X companies announced to charge it to Customer

Köszönjük a figyelmet!

Industry Overview & Operating Environment Banks are primary providers of financial products, with direct contact with customers Tomorrow’s Landscape Banks are among many providers, sharing airtime with customers, with less contact with end- customer New landscape for financial service providers External Drivers (Disruption) Litigation/ Regulation Banking Acts, Basel III, Dodd-Frank Risk Data Aggregation & Reporting EconomicEconomic Deleveraging customers Global Systemic Risk/Contagion Low economic growth Societal Banking reputation post financial crisis Move to other payment providers Technological & FinTech Cloud, Big Data, Security, Mobility Ubiquitous Multichannel Delivery Customer Centricity & Customer Experience Unlocking Value, Managing Risk via Advanced Data & Insights Digital Enablement of Sales & Operating Processes Enterprise Grade Security, Cybersecurity & Financial Information Theft Reducing Time to Market Regulatory & Compliance FinTech Internal Drivers (Strategic Priorities) Today’s Reality