Szállodák és utazási irodák kapcsolata az idegenvezetőkkel (idegenvezetéssel) 2012. február 24. Kundi Viktória Kodolányi János Főiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Global Distribution System
Advertisements

A Turizmus sajátosságai a marketingben
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
Confidential/Property of Danfoss District EnergyDanfoss District Energy DivisionDate| 1| 1 Elektronikus Akadémia Bemutatása Előadó: Egyházi Zoltán okl.g.m.,
EURAMA TOURS Eurama Travel Agency
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Repülőtéri Hotelek és a Turizmus fejlesztésének lehetőségei.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Turisztikai szervező, értékesítő
Navigáció mobiltelefonnal
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
PÉCS.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
A turizmus rendszer környezete
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
HACCP oktatás Modul 05 - lecke 01
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.
A rendezvényszervezés feladatai
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Lorem ipsum Széchenyi Programirodák bemutatása ELTE Innovációs Nap február 23.
Adatátvitel. ISMERTETŐ 1. Mutassa be az üzenet és csomagkapcsolást! Mi köztük az alapvető különbség? 2. Melyek a fizikailag összekötött és össze nem kötött.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Javaslatok a magyar közoktatás megújítására Eltérő álláspont a Zöld könyvről.
Gödöllő és környéke kulturális turisztikai programjainak bővítése Előadó Maka Marianna TTF Nonprofit Kft.
Tourinform iroda működtetése április Amit eddig megvalósítottunk: -Tourinform iroda zökkenőmentes átvétele rövid idő alatt -Turizmus Zrt.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
199 EUR-tól 166 EUR-tól Neckermann Börze Nyár 2013
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Skype motívációs szerepe
Szlovák vendégeket Észak-Magyarországra! Buzás Judit Idegenvezető.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
GPS a gyakorlatban - A NavNGo szoftver megoldásai.
Tourinform Gödöllői Kistérség Irodája
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
Kovács Györgyi Budapest Kártya Divízió Vezető BFTK Nonprofit Kft.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Az Osztrák Intézet Német nyelvi felkészítés a külföldön munkát vállalóknak.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat.
1990. évi C. törvény a helyi adókról MUISZ közgyűlés, Sousse.
BTSZK Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. Budapest, mint vendégbarát desztináció - diákok segítségével, jó ötletekkel március.
„Szezon előtt” – Turisztikai programok, fejlesztések összehangolása Információs Technológiák a Turizmusban Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HKIK.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Katasztrófaturizmus Avagy az emberi kíváncsiság határtalan.
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
ERASMUS+ KA1 mobilitás pályázat
Tourinform Gödöllői Kistérség Irodája
Német nyelvi felkészítés a külföldön munkát vállalóknak
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Német nyelvi felkészítés a külföldön munkát vállalóknak
A Tudásrégió közösségi színterei
Beiskolázás a „Gundel”-ben
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
Irány Pécs! kártya.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Készítette: Dóka István
Előadás másolata:

Szállodák és utazási irodák kapcsolata az idegenvezetőkkel (idegenvezetéssel) február 24. Kundi Viktória Kodolányi János Főiskola

A jó idegenvezető… Az idegenvezető PSZICHOLOGUS. Az idegenvezető PEDAGÓGUS Az idegenvezető JÓ EMBERISMERŐ Az idegenvezető EMPATIKUS képessége Az idegenvezető született SZERVEZŐ Az idegenvezető HATÁROZOTT, biztonsági érzést ad a csoportnak

Fogyasztói trendek változása S tabilitásigény T eljesítmény nyomása É lmények Ö nmegvalósítás Ú j nemi szerepek E gészség É rdekérvényesítés

Utazási irodák és idegenvezetők beválogatási rendszer: mik a paraméterek; „régi öregek” és „fluktuálódó újak”; – rossz megítélés; – szakmai felhígulás; ár-minőség arány vagy olcsóság mint versenyelőny; csoportkísérés – idegenvezetés; kapcsolattartás és problémakezelés;

Szállodák és idegenvezetők kapcsolata Elméleti oktatás alapján: „Az idegenvezető alapvetően nem kerül kapcsolatba a szállodával, ….” ?! – Csoportfogadást megelőző feladatok; Szobalista és foglalás ellenőrzése; Szobák elhelyezkedésének és fekvésének ellenőrzése; Szolgáltatások és bekészítések ellenőrzése; – Csoportelszállásolás; Szobaelosztás; – Tájékoztatási feladatok; Programok, transzfer és étkezés megszervezése; – Problémakezelés; – Ellenőrző és visszacsatolási feladatok; Beszámolók készítése – tájékoztatás az iroda felé;

Gazdasági válság és technológia boom Reakció: – Egyéni utakra való specializáció; – Előzetes tájékoztatásra való fókuszálás – materiális anyagok; – Költségcsökkentés – egy desztináció, egy idegenvezető, több iroda; – „Csoportkísérői” feladatkör;

Technológiai boom GPS-ek rohamos terjedése; – Idegenvezető funkció: POI (Point of Interest); 12 nyelven elérhető (magyarul is); Nevezetességek hanganyaggal történő bemutatása; Érdekességek, aktuális programkínálat; Folyamatosan frissül, DE! offline is működik; Telefonnal összeköthető, övre csatolható; Interaktív térképekkel – 4,9 euro/várostérkép, „városi séta”; – Ára: kb. 160 eurótól; – Előnye: offline – nem generál internet díjat;

Androidos telefonok további „előnyei” Olvasható értékelések szállodákról, nevezetességekről, éttermekről; Olcsó, rugalmas, könnyen (?!) kezelhető; Már nem csak a fiatalok körében; Azonnal látható az internet segítségével, hogyan értékelik a szállodánkat, éttermünket a szolgáltatásokat igénybe vevő turisták!

Szükség van-e idegenvezetőkre egyáltalán? – 1. Gazdasági és technológia fejlődés és következményei: – Elektrotechnikai eszközök rohamos terjedése; – Képzett humán erőforrás magas ára; – Telített piaci környezet a turisztikai szféra minden területén; Ki a hiteles idegenvezető? – HOPP ON - HOPP OFF; – ingyenes városnézés (borravalóért); – Orosztanárból átképzett német nyelvű idegenvezetők;

Szükség van-e idegenvezetőkre egyáltalán? – 2. Kell-e még az idegenvezető? – szállodák és utazási irodák együttműködése az idegenvezetőkkel; Bevált szakemberek vs. olcsó „szakemberek”; Tourinform irodák; Szállodák idegenvezető „kínálata”; – egyéni és utazási irodai csoportok mellé; Androidos idegenvezető programok térhódítása (POI); Térképes alkalmazások;

IGEN! Mert mi történik, ha probléma adódik? járatkésés, járattörlés – jár-e szállás és ellátás, és ki fogja ezt kiharcolni?; Baleset és egyéb problémák – a szakadékba esett utas és a zárt osztályra került vendég esete; Szállodai problémakezelés; Nyelvi problémák – Do you speak English? stb. Androidos készülékek hátrányai!

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!