Szállodák és utazási irodák kapcsolata az idegenvezetőkkel (idegenvezetéssel) február 24. Kundi Viktória Kodolányi János Főiskola
A jó idegenvezető… Az idegenvezető PSZICHOLOGUS. Az idegenvezető PEDAGÓGUS Az idegenvezető JÓ EMBERISMERŐ Az idegenvezető EMPATIKUS képessége Az idegenvezető született SZERVEZŐ Az idegenvezető HATÁROZOTT, biztonsági érzést ad a csoportnak
Fogyasztói trendek változása S tabilitásigény T eljesítmény nyomása É lmények Ö nmegvalósítás Ú j nemi szerepek E gészség É rdekérvényesítés
Utazási irodák és idegenvezetők beválogatási rendszer: mik a paraméterek; „régi öregek” és „fluktuálódó újak”; – rossz megítélés; – szakmai felhígulás; ár-minőség arány vagy olcsóság mint versenyelőny; csoportkísérés – idegenvezetés; kapcsolattartás és problémakezelés;
Szállodák és idegenvezetők kapcsolata Elméleti oktatás alapján: „Az idegenvezető alapvetően nem kerül kapcsolatba a szállodával, ….” ?! – Csoportfogadást megelőző feladatok; Szobalista és foglalás ellenőrzése; Szobák elhelyezkedésének és fekvésének ellenőrzése; Szolgáltatások és bekészítések ellenőrzése; – Csoportelszállásolás; Szobaelosztás; – Tájékoztatási feladatok; Programok, transzfer és étkezés megszervezése; – Problémakezelés; – Ellenőrző és visszacsatolási feladatok; Beszámolók készítése – tájékoztatás az iroda felé;
Gazdasági válság és technológia boom Reakció: – Egyéni utakra való specializáció; – Előzetes tájékoztatásra való fókuszálás – materiális anyagok; – Költségcsökkentés – egy desztináció, egy idegenvezető, több iroda; – „Csoportkísérői” feladatkör;
Technológiai boom GPS-ek rohamos terjedése; – Idegenvezető funkció: POI (Point of Interest); 12 nyelven elérhető (magyarul is); Nevezetességek hanganyaggal történő bemutatása; Érdekességek, aktuális programkínálat; Folyamatosan frissül, DE! offline is működik; Telefonnal összeköthető, övre csatolható; Interaktív térképekkel – 4,9 euro/várostérkép, „városi séta”; – Ára: kb. 160 eurótól; – Előnye: offline – nem generál internet díjat;
Androidos telefonok további „előnyei” Olvasható értékelések szállodákról, nevezetességekről, éttermekről; Olcsó, rugalmas, könnyen (?!) kezelhető; Már nem csak a fiatalok körében; Azonnal látható az internet segítségével, hogyan értékelik a szállodánkat, éttermünket a szolgáltatásokat igénybe vevő turisták!
Szükség van-e idegenvezetőkre egyáltalán? – 1. Gazdasági és technológia fejlődés és következményei: – Elektrotechnikai eszközök rohamos terjedése; – Képzett humán erőforrás magas ára; – Telített piaci környezet a turisztikai szféra minden területén; Ki a hiteles idegenvezető? – HOPP ON - HOPP OFF; – ingyenes városnézés (borravalóért); – Orosztanárból átképzett német nyelvű idegenvezetők;
Szükség van-e idegenvezetőkre egyáltalán? – 2. Kell-e még az idegenvezető? – szállodák és utazási irodák együttműködése az idegenvezetőkkel; Bevált szakemberek vs. olcsó „szakemberek”; Tourinform irodák; Szállodák idegenvezető „kínálata”; – egyéni és utazási irodai csoportok mellé; Androidos idegenvezető programok térhódítása (POI); Térképes alkalmazások;
IGEN! Mert mi történik, ha probléma adódik? járatkésés, járattörlés – jár-e szállás és ellátás, és ki fogja ezt kiharcolni?; Baleset és egyéb problémák – a szakadékba esett utas és a zárt osztályra került vendég esete; Szállodai problémakezelés; Nyelvi problémák – Do you speak English? stb. Androidos készülékek hátrányai!
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!