1 A szakképzés hatékony finanszírozási lehetőségei Szép Zsófia 2009 június 4.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Az orvosok és szakdolgozók elvándorlásának hatása az egészségügyi ellátás színvonalára Dr. Balogh Zoltán ELTE TáTK- AstraZeneca 15. Egészség-gazdaságtani.
A gazdálkodóknál folyó gyakorlati képzés jogi szabályozásának és finanszírozási rendszerének változásai. Tóth László szakképzési osztályvezető január.
A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
Az innováció helyzete a régióban, főbb kihívások Magyar Dániel Győr, április 16. Győr, április 16.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
KÖZÖS UTAKON – PÁRBESZÉD A TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSÉRT KONFERENCIA DECEMBER 2. DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS HELYETTES-ÁLLAMTITKÁR.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
A TÁMOP munkaügyi központokat érintő kiemelt projektjeinek bemutatása TÁMOP 1-es 2 –es prioritásának keretében megvalósuló programok.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Kaposvár megyei jogú város önkormányzata gazdálkodási rendszerének évi ellenőrzése Warvasovszky Tihamér – alelnök Dr. Sepsey Tamás -főigazgató-helyettes.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a szakiskolai tanulmányi ösztöndíjról Fodor Istvánné mb. főigazgató-helyettes.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
276 fő Terület: 1234 hektár 1 Mozgókönyvtár 2 legnagyobb foglalkoztató Gál József (építőipar) Lakosné Szűcs Piroska (kereskedelem) Munkanélküliségi ráta:
Kína üzleti szemmel június 24..
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Szakálné Kanó Izabella Bajmócy Zoltán
Összeállította: Horváth Józsefné
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
SZÁMVITEL.
Az „Út a munkához” program évi változásai
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
SZÁMVITEL.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZÁMVITEL.
1993-as közoktatási törvény
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Adler Judit Az ágazati létszám struktúra alakulása 2015-ig
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Lorem ipsum.
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Baranya Megyei Önkormányzat
A gazdasági fejlettség mérőszámai
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Az „Út a munkához” program évi változásai
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

1 A szakképzés hatékony finanszírozási lehetőségei Szép Zsófia 2009 június 4.

2 A szakképzés speciális vonatkozásai A szakképzés nem volt mindig az iskolarendszer része A szakképzés sokkal differenciáltabb, mint az oktatás többi területe (területileg és szakmák szerint) A munkaerőpiac változásaira gyorsan és hatékonyan kell reagálnia

3 Célok Olyan finanszírozási és irányítási rendszer, amely képes együtt kezelni az össztársadalmi, a gazdasági és az egyéni érdekeket Irányítás, döntés, finanszírozás összetartozó rendszerelemek Globális világgazdaság versenykövetelményei – társadalmi stabilitás, kohézió Tudásgazdaság fejlesztése

4 A hatékony finanszírozás feltételei Területi irányítási szintek erősítése Területi források erősítése Az EU források szerves integrálása, szinergia Hálózatok létrehozása Átláthatóság biztosítása Szociális partnerek érdemi szerepének erősítése Megfelelő munkaerőpiaci információs rendszer és kapcsolat biztosítása minden résztvevő számára

5 A foglalkoztatottak és a szakképzésben résztvevők aránya az egyes ágazatokban régiónként, 2008 RégiókMezőgazdaságIparSzolgáltatásÖsszesen Közép-Magyarország Foglalkoztatottak1,00%23,30%75,60%100,00% Szakképzésben résztvevők2,50%23,20%74,30%100,00% Közép-Dunántúl Foglalkoztatottak4,40%42,50%53,10%100,00% Szakképzésben résztvevők4,50%38,20%57,30%100,00% Nyugat-Dunántúl Foglalkoztatottak3,90%41,20%55,00%100,00% Szakképzésben résztvevők5,50%37,40%57,10%100,00% Dél-Dunántúl Foglalkoztatottak7,00%32,90%60,10%100,00% Szakképzésben résztvevők6,00%33,20%60,80%100,00% Észak-Magyarország Foglalkoztatottak4,00%36,90%59,20%100,00% Szakképzésben résztvevők4,60%34,00%61,30%100,00% Észak-Alföld Foglalkoztatottak6,50%34,00%59,60%100,00% Szakképzésben résztvevők5,40%33,80%60,90%100,00% Dél-Alföld Foglalkoztatottak10,30%30,90%58,80%100,00% Szakképzésben résztvevők7,10%32,40%60,50%100,00% Összesen Foglalkoztatottak4,50%32,20%63,30%100,00% Szakképzésben résztvevők4,70%31,50%63,80%100,00%

6 Államháztartás Négy alrendszer -Központi költségvetés -Helyi önkormányzatok költségvetése -Elkülönített állami pénzalapok -TB Funkcionális felosztás -Állami működési funkciók -Gazdasági funkciók -Jóléti funkciók -Adósságkezelés

7 Makro finanszírozási adatok Oktatásra fordított költségvetési kiadások/GDP OECDEU 19MAGYARORSZÁG 19955, ,14, ,85, ,25,45,6

8 Makro finanszírozási adatok -Oktatási kiadások összesen 1228,4 Mrd Ft (2007) - Ebből szakképzés együtt 163,2 Mrd Ft -Bérköltség aránya a szakképzésben 55,9 %, általános iskolában, gimnáziumban % -Felhalmozási kiadások szakképzésben 8,4 %, gimnáziumokban 2,8 %

9 Szakképzési hozzájárulás Versenyszféra, bérköltség 1,5 %-a Teljesítési lehetőség: –Gyakorlati képzés –Fejlesztési támogatás –Saját dolgozók képzése –MPA képzési alaprész

10 Szakképzési hozzájárulási adatok

11

12 Az MPA képzési alaprész főbb adatai a zárszámadási törvények alapján (millió Ft) MPA szakképzési célú kifizetések Teljesítés (EU társfinanszírozás nélkül) EU társfinanszírozás Szakképzés és felnőttképzés támogatása MPA szakképzési hozzájárulás bevételek Teljesítés ,45 430,4 (HEFOP összes társfinansz.) , ,22 016,0 (HEFOP)27 669, ,62 660,0 (HEFOP)30 745, ,05 430,4 (alkalmazkodó képesség) ,4

13 Vállalkozások gyakorisága abszolút számban a négy év alatt ágazatonként (szakképzési hozzájárulásról bevallást teljesítők összesen) Tevékenység kódTevékenység megnevezése Vállalkozások gyakorisága Mezőgazdaság, vadgazdálkodás, erdőgazdálkodás, halgazdálkodás Bányászat – 37Feldolgozóipar Villamosenergia-, gáz-, gőz-, vízellátás Építőipar Kereskedelem, javítás Szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás Szállítás, raktározás, posta, távközlés Pénzügyi közvetítés Ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás Közigazgatás, védelem:kötelező társadalombizt Oktatás Egészségügyi, szociális ellátás Egyéb közösségi, személyi szolgáltatás Háztartások tevékenysége Területen kívüli tevékenységek Egyéb tevékenységek Összesen:

14 A gyakorlati képzést végzők száma (NSZFI-hez bevallók) Tevékenység kódTevékenység megnevezése Vállalkozások gyakorisága (db) Mezőgazdaság, vadgazdálkodás, erdőgazdálkodás, halgazdálkodás Bányászat Feldolgozóipar Villamosenergia-, gáz-, gőz-, vízellátás Építőipar Kereskedelem, javítás Szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás Szállítás, raktározás, posta, távközlés Pénzügyi közvetítés Ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás Közigazgatás, védelem:kötelező társadalombizt Oktatás Egészségügyi, szociális ellátás Egyéb közösségi, személyi szolgáltatás Háztartások tevékenysége Területen kívüli tevékenységek0001 Egyéb tevékenységek Összesen:

15 A vállalkozások gyakorisága a bérköltség nagysága szerint (bevallást teljesítők) Vállalkozások bérköltség szerint Vállalkozások gyakorisága eFt eFt eFt eFt – eFt Összesen

16. Hozzájárulási kötelezettség ágazat szerint (Ft) Tevékenység kódTevékenység megnevezése Bruttó hozzájárulási kötelezettség Mezőgazdaság, vadgazdálkodás, erdőgazdálkodás, halgazdálkodás Bányászat Feldolgozóipar Villamosenergia-, gáz-, gőz-, vízellátás Építőipar Kereskedelem, javítás Szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás Szállítás, raktározás, posta, távközlés Pénzügyi közvetítés Ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás Közigazgatás, védelem:kötelező társadalombizt Oktatás Egészségügyi, szociális ellátás Egyéb közösségi, személyi szolgáltatás Háztartások tevékenysége Területen kívüli tevékenységek Egyéb tevékenységek Összesen:

17 Hozzájárulási kötelezettség a bérköltség nagysága szerint (Ft) Vállalkozások bérköltség szerint Bruttó hozzájárulási kötelezettség eFt eFt eFt eFt – eFt Összesen

18 A GDP megoszlása ágazatok szerint, (%) KódÁgazatok AMezőgazdaság, vad- és erdőgazdálkodás4,34,84,24,14 BHalgazdálkodás00000 CBányászat0,2 DFeldolgozóipar2222,122,222,521,9 EVillamosenergia-, gáz-, gőz-, vízellátás33,12,92,62,9 FÉpítőipar4,84,9 4,84,6 GKereskedelem, javítás11,311 11,512 HSzálláshely-szolgáltatás, vendéglátás1,81,71,6 ISzállítás, raktározás, posta, távközlés7,87,97,87,78,2 JPénzügyi közvetítés3,94,14,74,54,6 KIngatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás1716,917,117,818 LKözigazgatás, védelem; kötelező társadalombiztosítás98,88,78,68,4 MOktatás5,85,55,75,55 NEgészségügyi, szociális ellátás54,7 4,44,2 OEgyéb közösségi, személyi szolgáltatás4,2 4,3 4,4 Bruttó hazai termék (alapáron)100

19 Bruttó hozzájárulási kötelezettség teljesítésének megoszlása a négy részteljesítés között ágazatonként, Összesen Tevékenység kód Tevékenység megnevezése Saját alkalma zott képzés e (%) Fejlesztési támog atás (%) Gyakorlati képzé s (%) Befizetési kötelezett ség összesen (%) Össz esen (%) Mezőgazdaság, vadgazdálkod ás, erdőgazdálko dás, halgazdálkod ás3,80%20,30%15,80%60,10%100,00% 10-14Bányászat15,60%30,10%13,20%41,10%100,00% Feldolgozóipar11,00%23,50%16,30%49,20%100,00% Villamosenergia-, gáz-, gőz-, vízellátás12,00%31,70%7,20%49,00%100,00% 45Építőipar5,00%13,90%4,70%76,40%100,00% Kereskedelem, javítás6,90%14,80%6,10%72,10%100,00% 55 Szálláshely- szolgáltatás, vendéglátás3,90%7,00%18,80%70,30%100,00% Szállítás, raktározás, posta, távközlés14,20%21,30%25,40%39,10%100,00% Pénzügyi közvetítés14,90%38,50%0,40%46,10%100,00% Ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás7,80%14,50%13,50%64,20%100,00% 75 Közigazgatás, védelem:köte lező társadalombi zt.0,80%23,60%0,40%75,20%100,00% 80Oktatás3,60%9,40%31,00%55,90%100,00% 85 Egészségügyi, szociális ellátás3,90%6,90%1,90%87,30%100,00% Egyéb közösségi, személyi szolgáltatás6,20%17,20%13,20%63,40%100,00% Háztartások tevékenysége0,00%7,60%84,80%7,60%100,00% 99 Területen kívüli tevékenysége k0,00%6,60%0,00%93,40%100,00% Egyéb tevékenysége k14,90%26,80%36,10%22,30%100,00% Összesen:9,50%20,40%13,40%56,80%100,00%

20 Táblázatok

21

22 Tevékenység megnevezése Saját alkalmazott képzése Fejlesztési támogatás Gyakorlati képzés elszámolt költsége Befizetési kötelezettség összesen Mezőgazdaság, vadgazdálkodás, erdőgazdálkodás, halgazdálkodás2,8%2,1%2,0%1,6%4,2%4,4%3,6%3,9%1,4%1,3% 4,7%3,8%3,1%3,4%4,2% Bányászat0,6%0,3%0,5%0,6%0,5% 0,6%0,5%0,0%0,2% 0,3% 0,5%0,2% Feldolgozóipar37,0% 40,3 % 38,2 % 36,8 % 36,7 % 40,5 % 42,2 % 36,8 % 26,7 % 28,7 % 25,0 % 38,8 % 28,5 % 25,0 % 25,6 % 27,6 % Villamosenergia-, gáz-, gőz-, vízellátás8,5%7,2%7,1%4,1%5,7%5,9%5,4%5,0%4,1%3,6%3,7%1,7%2,4%1,9%2,0%2,8% Építőipar2,6%2,7%2,5%3,1%4,3%4,7%4,1%4,0%1,5%2,5%3,4%2,1%8,5%8,7%7,7%7,9% Kereskedelem, javítás12,2% 11,1 % 10,2 % 11,8 % 13,7 % 12,3 % 11,2 % 11,8 % 12,4 % 13,2 % 12,6 %7,4% 20,6 % 19,8 % 19,3 % 20,6 % Szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás0,9%1,2%1,3%1,0%2,1%1,2%0,9%0,8%4,3%4,9%4,8%3,4%3,0%3,5%2,7%3,0% Szállítás, raktározás, posta, távközlés17,4% 18,0 % 18,7 % 15,0 % 11,1 %9,6%9,9% 10,4 % 48,0 % 31,9 % 25,4 % 18,9 %8,2%7,8%7,6%6,9% Pénzügyi közvetítés9,0%6,9%8,2%9,6%9,8%7,8%9,7% 11,5 %0,0%0,2%0,3%0,2%4,9%3,5%5,2%4,9% Ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás7,0%7,6%8,7% 11,7 %8,6%9,8%9,3% 10,2 %0,7% 10,2 % 13,3 % 14,4 % 14,9 % 20,1 % 19,6 % 16,1 % Közigazgatás, védelem:kötelező társadalombizt.0,0% Oktatás0,2%0,1% 0,2% 0,5%0,6%6,2%1,0%0,5%0,7%0,6%0,4% Egészségügyi, szociális ellátás0,2% 0,3% 0,4%0,3% 0,1%0,6%0,7%0,1%1,6%2,2% 1,3% Egyéb közösségi, személyi szolgáltatás1,6%1,7%1,5%2,0%2,8%2,6%2,4%2,6%0,3%1,3%1,1%3,0% 3,3% 3,4% Háztartások tevékenysége0,0% Területen kívüli tevékenységek0,0% Egyéb tevékenységek0,0%0,5%0,7%2,4%0,0%0,2% 2,0%0,0%0,9%1,9%4,0%0,0%0,1% 0,6% Összesen100%

23

24 A gyakorlati képzést végzők elszámolt költsége, összevont, ágazat szerint (1,5%-on belüli rész) Tevékenység megnevezése Gyakorlati képzés elszámolt költsége (eFt) Gyakorlati képzés elszámolt költsége (%) Mezőgazdaság, vadgazdálkodás, erdőgazdálkodás, halgazdálkodás ,40%1,30% 4,70% Bányászat ,00%0,20% 0,30% Feldolgozóipar ,70%28,70%25,00%38,80% Villamosenergia-, gáz-, gőz-, vízellátás ,10%3,60%3,70%1,70% Építőipar ,50%2,50%3,40%2,10% Kereskedelem, javítás ,40%13,20%12,60%7,40% Szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás ,30%4,90%4,80%3,40% Szállítás, raktározás, posta, távközlés ,00%31,90%25,40%18,90% Pénzügyi közvetítés ,00%0,20%0,30%0,20% Ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás ,70%10,20%13,30%14,40% Közigazgatás, védelem:kötelező társadalombizt ,00% Oktatás ,50%0,60%6,20%1,00% Egészségügyi, szociális ellátás ,10%0,60%0,70%0,10% Egyéb közösségi, személyi szolgáltatás ,30%1,30%1,10%3,00% Háztartások tevékenysége ,00% Területen kívüli tevékenységek00000,00% Egyéb tevékenységek ,00%0,90%1,90%4,00% Összesen: ,00%

25 Tanulószerződések száma, május

26 Tanulószerződéses gyakorlati képzésben résztvevő gazdálkodók száma,

27 Tevékenység kódTevékenység megnevezése Gyakorlati képzés elszámolt költsége (eFt) Gyakorlati képzés elszámolt költsége (%) Mezőgazdaság, vadgazdálkodás, erdőgazdálkodás, halgazdálkodás ,1%0,8% 2,8% 10-14Bányászat ,1% 0,4%0,5% Feldolgozóipar ,7%20,5%17,2%26,6% Villamosenergia-, gáz-, gőz-, vízellátás ,4%2,1%2,2%1,4% 45Építőipar ,1%3,8%4,0%3,7% Kereskedelem, javítás ,7%11,7%12,1%9,2% 55 Szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás ,1%6,0%7,0%6,1% Szállítás, raktározás, posta, távközlés ,4%17,7%13,4%11,2% Pénzügyi közvetítés ,0%0,1%0,2%0,1% Ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás ,8%6,1%7,6%9,0% 75 Közigazgatás, védelem:kötelező társadalombizt ,0% 80Oktatás ,7%27,7%29,9%20,3% 85 Egészségügyi, szociális ellátás ,2%0,7%0,6%0,9% Egyéb közösségi, személyi szolgáltatás ,7%1,6%1,9%3,3% 95-97Háztartások tevékenysége ,0%0,1%0,5%0,3% 99 Területen kívüli tevékenységek ,0% Egyéb tevékenységek ,0%1,0%2,3%4,6% Összesen: ,0 %

28

29 A gyakorlati képzés elszámolt költsége és a szakképzésben résztvevő tanulók arányai régiónként Régiók Gyakorlati képzés elszámolt költségeSzakképzésben résztvevő tanulók aránya /2008 Közép-Magyarország35,60%30,30%28,40%25,50% Közép-Dunántúl12,20%10,80%24,30%11,20% Nyugat-Dunántúl8,80%8,50%9,80%10,30% Dél-Dunántúl12,20%15,10%10,80%9,80% Észak-Magyarország7,90%10,60%6,70%13,00% Észak-Alföld8,10%9,60%8,10%15,70% Dél-Alföld15,10%15,00%12,00%14,50% Régiók összesen100,00%

30 A fejlesztési támogatás és a szakképzésben résztvevő tanulók arányai régiónként Régiók Fejlesztési támogatás összesenSzakképzésben résztvevő tanulók aránya /2008 Közép-Magyarország44,30%42,30%48,50%25,50% Közép-Dunántúl12,30%8,40%9,70%11,20% Nyugat-Dunántúl12,40%9,90%10,90%10,30% Dél-Dunántúl7,40%6,20%6,50%9,80% Észak-Magyarország7,20% 7,60%13,00% Észak-Alföld8,20%7,40%8,20%15,70% Dél-Alföld8,30%18,70%8,60%14,50% Régiók összesen100,00%

31

32 A saját alkalmazott képzésének elszámolt költségei és a foglalkoztatottak arányai régiónként Régiók Saját alkalmazott képzése Foglalkoztatottak számának arányai Közép-Magyarország51,70%52,30%56,80%32,00% Közép-Dunántúl11,70%9,90%11,30%11,80% Nyugat-Dunántúl10,90%8,50%8,90%11,00% Dél-Dunántúl5,80%5,20%5,00%8,70% Észak-Magyarország6,80%6,10% 10,60% Észak-Alföld6,10%5,10%5,00%13,30% Dél-Alföld7,00%12,80%7,00%12,60% Régiók összesen100,00%

33

34

35 Javaslatok irányítási rendszerre Normatívák kialakításában az SZMM is vegyen részt Finanszírozási, támogatási komplex adatbázis Szakképzésre éves tervek készítése Szakképzési folyamatok monitoring rendszere Hálózati rendszerek információ-visszacsatolási rendszere Társadalmi kontroll, állami ellenőrzés szerepének erősítése

36 Javaslatok a finanszírozás területén Állami források elosztásánál a kohéziós politika érvényesítése Ágazati politikák érvényesítése36 Pénzügyi statisztikai háttér megteremtése Szakképzés tényleges, differenciált költségeinek feltárása Szakképzési kiegészítő normatívák decentralizálása Szakképzési hozzájárulás forrás-, illetve felhasználás differenciálás régió, ágazat és vállalatnagyság szerint Input-output alapú támogatási rendszer bevezetése

37 Köszönöm a figyelmet!