Szűcs Mihály főosztályvezető-helyettes BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
KENYI fejlesztés és országos adatfelvétel
Projekt általános bemutatása
VÁTI Egységes közműnyilvántartás (EKNY)
Az új épületenergetikai szabályozás
Belváros-Lipótváros Polgármesteri Hivatal egységes szerkezetű rendezési terveinek publikálása, karbantartása ASP szolgáltatás keretében Cselovszki Zoltán.
A járási rendszer megújítása
S ZŰCS M IHÁLY, FŐOSZTÁLYVEZETŐ - HELYETTES, B ELÜGYMINISZTÉRIUM D R. M ÁTHÉ J ÁNOS VEZÉRIGAZGATÓ, L ÁSZLÓ P ÉTER PROJEKTMENEDZSER, NET VISOR Z RT. A Z.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
területrendezési és építésügyi helyettes államtitkár
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
Baranya Megyei Önkormányzat
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Egységes egészségügyi információrendszer
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Munkahelyi egészség és biztonság
S ZŰCS M IHÁLY, FŐOSZTÁLYVEZETŐ - HELYETTES, B ELÜGYMINISZTÉRIUM D R. M ÁTHÉ J ÁNOS VEZÉRIGAZGATÓ, L ÁSZLÓ P ÉTER PROJEKTMENEDZSER, NET VISOR Z RT. BEVEZETŐ.
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Elektronikus közműnyilvántartás
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások
AZ EGYSÉGES ELEKTRONIKUS KÖZMŰNYILVÁNTARTÁS
Az Egységes Elektronikus Közműnyilvántartás és a Távhő Szektor november Árvay László.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az adatvédelem szabályozása
A hálózat nyilvántartás az E-közmű tükrében
Tolna megyei földmérők helyzete a szakmagyakorlási rendelet szerint Németh András | TMMK GGT Szakcsoport elnök Tolna Megyei Földmérők Napja 2016.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Elektronikus Közműnyilvántartó Rendszer (E-közmű) bevezetése október Árvay László ügyvezető igazgató.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) Országos Statisztikai Tanács szeptember 16 Mezősiné Rózsár Erika KSH Igazgatási osztály.
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
A közműnyilvántartás aktuális kérdései és problémái
A járási rendszer megújítása
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer fejlesztése – változások az adatszolgáltatás területén Kertész-Káldosi Zsuzsanna Hulladékgazdálkodási.
II. Országos Állatvédelmi- és Állatjóléti Konferencia
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
Szakfelügyeleti tapasztalatok
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Szűcs Mihály főosztályvezető-helyettes BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság

Jelenlegi helyzet TECHNOLÓGIA SZABÁLYOZÁS GIS alapú nyilvántartási rendszerek nyílt forráskódú szoftverek széleskörű elterjedése OGC szabványok Új technológiák (WMS, WFS) nincs egységes műszaki és jogi szabályozás a szabályozási rendszer rendkívüli módon széttagolt a különböző szervek által vezetett nyilvántartások egymáshoz nem kapcsolódnak duplikált nyilvántartások az adatszolgáltatásra vonatkozó előírások több esetben hiányosak BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság

Közműnyilvántartás szabályozása 1990 előtt: 3/1979. ÉVM utasítás a közműnyilvántartásról költségek megosztása a hatóság és az üzemeltető között egységes közmű jelkulcs részletes szakmai szabályozás nyíltárkos bemérési kötelezettség kötelező közműszolgáltatói adatszolgáltatás kötelező alapja az állami földmérési alaptérkép kötelező települési közműnyilvántartás vezetése 1990 után: EURÓPÁBAN AZ EGYIK ELISMERTEN LEGJOBB, MŰKÖDŐ RENDSZER közműcégek privatizációja állam és közigazgatás átalakulása jogszabályi környezet megváltozása finanszírozási rendszer átalakulása JOGILAG, SZAKMAILAG ÉS PÉNZÜGYILEG SZABÁLYOZATLAN HELYZET /1979. (Ép. Ért. 11.) ÉVM utasítás hatályon kívül helyezve jan. 1-tőls 18/1984. (XII. 13.) ÉVM rendelet a külterületen levő nyomvonalas létesítmények műszaki nyilvántartásáról hatályon kívül helyezve júl. 1-től BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság

Egységes elektronikus közműnyilvántartás (e-közmű) Érintettjei, funkciója: Zavartalan közműellátás és információ biztosítása A hatósági munkához megfelelő műszaki háttér biztosítása (kiemelten az építésügyi hatósági munkához) Állampolgár Központi és helyi hatóság A település biztonságos, koordinált üzemeltetése Minősített helyzetekben, vészhelyzeti szituációkban a minimálisan szükséges információk biztosítása Az egyes szakágak részletes közmű nyilvántartásához egységes alap biztosítása A különböző szakági nyilvántartások összhangjának biztosítása Közmű üzemeltetők BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság

Digitális nyilvántartások aránya 65% Digitális földmérési alaptérképek használatának aránya a digitális nyilvántartásokban 92% BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság as országos felmérés

Szabályozás előzményei 2233/2007. (XII. 12.) Korm. határozat közfeladatként nevesítette a szabályozórendszer kidolgozását Megalapozó tanulmány elkészítése (VÁTI) január – Bizottsági rendszer felállítása Szakági objektumok attribútumainak és jelkulcsainak kidolgozása augusztus 31. – Kormány-előterjesztés január 20. – Kormánykabinet-előterjesztés május – KHEM kezdeményezés a nyomvonalas létesítményekre október 7. Koordinációs Bizottság ülése Fővárosi pilot projektre együttműködési megállapodás előkészítés október 20. Szakmai és jogi munkacsoportok ismételt felállítása október Étv. módosítás – kiegészítés és felhatalmazás a Kormány számára BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság

A szabályozási rendszer felépítése A szabályozó rendszer tartalma Az e-közmű működési alapelve Kormányrendelet (közmű – nyomvonalas létesítmények), Ágazati szabályozások/Szabványok Kormányrendelet: az egységes elektronikus nyilvántartás létrehozásáról és működtetéséről, az adatok előállításáról és karbantartásáról, az adatforgalom rendjéről, az adatszolgáltatásra és a rendszer használatára kötelezettek köréről, az adatokhoz való hozzáférés jogosultságáról, az adatok védelméről, a működés finanszírozásának pénzügyi rendjéről. Szakminiszterek: meghatározzák az egyes szakági nyilvántartásokra vonatkozó műszaki előírásokat, szabályokat, szabványokat. a) Az összes adatgazda saját rendszerében, elkülönült adatbázisokban vezeti saját nyilvántartását EOV rendszerben, b) A felhasználók az interneten keresztül férnek hozzá a nyilvántartások egyes elemeihez, c) A lekérdezések eredményeként közös koordináta rendszerbe (EOV) helyezve virtuálisan jön létre az e-közmű nyilvántartás, d) Szolgáltatási típusú rendszer létrehozása a cél, az adatok előállításáért, birtoklásáért nem, csak a szolgáltatásért kellene fizetni. A szabályozási rendszer alapelvei BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság

Szabványok SZAKÁGI SZABÁLYOZÁS SZABVÁNYOK INFORMATIKAI SZABVÁNYOK HOZZÁFÉRÉSI SZABÁLYOK Egységes közműnyilvántartás Térinformatikai disztribúciós rendszer Digitális FöldhivatalÖnkormányzati Rendszer Statisztikai adatokEnergia közmű Vízi közmű adatok Közlekedési infrastruktúra adatok Távközlési infrastruktúra adatok Internet Főhatóságok Lakosság Önkormányzatok Szolgáltatók Osztott relációs adatbázisokon megvalósuló internetes lekérdezési rendszer

Az e-közműhöz kapcsolódó adatgazdálkodási feladatok Kötelező igazodás követelménye Minőségbiztosítás Hibák bejelentésének kötelezettsége Egy adott szakághoz tartozó adatgyűjtést kizárólag az adott nyilvántartásért felelős szervezet végezhet, más szervezetnek tiltott. A cél az, hogy elkerüljük az adatok többszörös nyilvántartását és a különböző nyilvántartások egymás adatait tudják hasznosítani. Az egyes nyilvántartásokra vonatkozó követelmények jogszabályi változás, vagy új jogszabály miatt módosulnak, az interoperabilitás megőrzése érdekében elengedhetetlen, hogy az e-közműben érintett összes fél egy központi koordináció mellett kövesse a változásokat. Mivel a felhasználók részére az e-közmű az egyetlen információforrás, ezért az adatok minőségének biztosítása megkérdőjelezhetetlen. A folyamatszabályozás során minőségbiztosítási eljárást kell kidolgozni. A rendszernek biztosítania kell a folyamatos hibajavítás lehetőségét. Ha a nyilvántartást használók eltéréseket észlelnek a nyilvántartott adatok és a tényleges állapot között, akkor azt jelenteni kötelesek az e-közmű részére. A szabályozási rendszer alapelvei BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság

Finanszírozás Felelősség vállalás Hálózat működésére vonatkozó adatok Az adat előállítás és a változásvezetések költsége a mindenkori adatgazdát terheli. Az e-közmű szolgáltatás díjköteles. A szolgáltatási díj a szolgáltatók illetve a szolgáltatás üzemeltetője között megosztásra kerül. A szabályozásnak ki kell terjednie a közművek és nyomvonalas létesítmények nyilvántartásának helytelen használatából, vagy a használat elmaradásából keletkezett anyagi, gazdasági károk megtérítésére. Az átláthatóság, az ellenőrzés és a felelősség megállapítás érdekében az e-közműnek alkalmasnak kell lennie statisztikai adatok rendszerből történő kigyűjtésére is. A szabályozási rendszer alapelvei BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság

Szabályozás és bevezetés ütemterve I.Jogszobály kidolgozása 1.Nyomvonalas létesítmények attribútumainak meghatározása Szakági partnerek megkeresése, munkacsoport kialakítása Előkészítő fázis Az érintettek teljes körének meghatározása Finanszírozási/üzleti modell kidolgozása Szükséges jogszabály harmonizáció meghatározása Technikai feltételek meghatározása Adatvédelmi eljárásrend meghatározása Társadalmi/gazdasági elemzés Jogszabály kodifikációja II.Jogszobály egyeztetése és jóváhagyása 1.Civil és önkormányzati egyeztetés Előzetes egyeztetés Közig. Államtitkári egyeztetés Notifikáció Jogszabály Kormány általi jóváhagyása III.E-közmű rendszer kialakítása 1.Igazgatási rendszerterv kidolgozása A rendszer tervezése, az első prototípus elkészítése A prototípus pilotra alkalmazásként való továbbfejlesztése Végleges központi felület kialakítása IV.E-közmű rendszer üzemeltetése és továbbfejlesztése 12.Alapinformációs szolgáltatás bevezetése és üzemeltetése A közműegyeztetést támogató szolgáltatás kialakítása BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság

Elvárások az e-közműtől Az infokommunikációs eszközök által kínált mai technikai lehetőségek jobb kihasználása, Transzparens és ellenőrizhető adatgyűjtés, változásvezetés és adatszolgáltatás, Javul a szakági nyilvántartásokban kezelt adatok közcélú felhasználása, Hatékonyabbá válik az önkormányzatok településüzemeltetési feladatainak ellátása, Többszörös adatgyűjtés kiküszöbölése, költségcsökkenés, A közműbalesetekből származó közvetlen és közvetett károk jelentős mérséklődése, Csökkennek a hatóságok adminisztratív terhei, ami a beruházások engedélyezésének gyorsítását eredményezi, Javítja a nemzeti versenyképességet és a közigazgatás minőségét, csökkenti a bürokráciát. BM Területrendezési és Építésügyi Helyettes Államtitkárság

Köszönöm a figyelmet!