1. A nagyvállalati pályázó tapasztalatai a team munka szervezésében. 2. A vállalati működés segítése szervezet fejlesztéssel (A folyamat-menedzsment tanácsadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Divizionális (divíziós) szervezet
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
III. A logisztika jövője
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Szervezetfejlesztési Program
SZEMÉLYZETI MARKETING
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kontrolling házi dolgozat
Logisztikai kontrolling
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Minőségdíjak.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Vállalkozásmenedzsment I.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
1/14 Közép-dunántúli Regionális Kiválóság Minta Projekt tájékoztató Sugár Karolina elnök Szabó Kálmán ügyvezető igazgató Szövetség a Kiválóságért.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Dr Máthé Ákosné HR vezető tanácsadó Interim.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Partnerség és együttműködés
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

1. A nagyvállalati pályázó tapasztalatai a team munka szervezésében. 2. A vállalati működés segítése szervezet fejlesztéssel (A folyamat-menedzsment tanácsadás szerepe) Pécs, szeptember 21. Ódorné Kovács Ildikó tanácsadó, szervezetfejlesztési divízióvezető Z & G Consulting Kft.

A nagyvállalati pályázó tapasztalatai a team munka szervezésében E.ON Dél-dunántúli Áramszolgáltató Zrt ben pályázott,és nyert a Dél-dunántúli regionális minőségdíjat Előzmények: 2000-tól bevezettük és folyamatosan alkalmaztuk a PQM rendszert.(Folyamatalapú Minőségirányítás) A cég folyamatainak kidolgozása már csoportmunkában történt. A csoport munkák támogatására képeztünk trénereket és Multiplikátorokat, akik moderátori képzést is kaptak.

PQM rendszer felépítése Folyamat elvű működés alapjai Folyamat rendszer felépítése Folyamatok bevezetése, oktatása Képzett munkatársak Team munka alkalmazása Javítás módszertanának megismerése Mérés módszertanának megismerése Szemlélet mód váltás alapjai (folyamatokhoz kötjük a tevékenységet)

I. szint: 12 Üzleti folyamatII. szint: Folyamatleírások 180 db Kialakítás: május – május Megbízás kiadásával, felkészítéssel (FT vezető, Moderátor, FT tagok) -Folyamatleíró teamek által kidolgozva -(max. 6 fő, vegyesen az E.ON csoport tagjaiból) -E.ON szintű egyeztetéssel - Folyamatonként átlagosan 3 hónap kidolgozással PQM rendszer felépítése

Ezen előzmények után már egyértelmű volt a DDMD pályázat is team munkában készül el. Mi az amit tudnunk kell a team munkáról ?? Mit tanítottunk meg a trénerekkel, a multiplikátorokkal,és a munkatársakkal ?

A pályázatírás a díj elnyerése egy fontos lépés, de nem elégséges ahhoz, hogy a mai felgyorsult világban hatékonyan tudjon egy vállalakozás működni. Díj elnyerése=Hatékony működés

Versenyképesség Társadalmi felelősség V = E + H + P TH = G + T + K V – versenyképesség TH – Társadalmi Hasznosság E – eredményesség G - Gazdaságfejlesztés H – hatékonyság T - Tudásfejlesztés P – potenciál K - Környezetvédelem Az EFQM értékelés is azt mutatja meg hol járunk ezen az úton A sikeres szervezet jellemzői

Stratégiai cél: 2010-ben 3 órán belül akarom futni a Marathont Állóképesség (napi 20 km futás) Futócipő (megvan) Nyelvtudás Családi élet rendezése (ajándék) Cselekvés szükségessége nagy kicsi Stratégiai jelentőség kicsi nagy Ha már tudjuk mit akarunk, már csak azt kell megtervezni, hogy hogyan?

Mi segít abban, hogy tovább fejlődjünk? A vállalati működés segítése szervezet fejlesztéssel A folyamat menedzsment tanácsadás szerepe a működés fejlesztésben

Folyamatalapú működés előnyei A folyamatalapú vállalatok működésének előnyei: gyorsabb és eredményesebb működés alkalmazottak munkájának fejlesztése, hatáskörük bővítése világossá válik az egyes részfolyamatok illeszkedése a vállalat egészének működésébe ügyfelek rugalmasabb kiszolgálása, minőségi termékek-szolgáltatások vállalati költségek csökkentése vállalati eredmény növekedése A folyamatalapú vállalat egy folyamatosan változó világ szervezeti formája.

Szervezeti irányítás Folyamat: egy adott vevőnek, vagy piacnak szánt termék/szolgáltatás előállítására kialakított tevékenységek strukturált láncolata. A folyamatok megfigyelhetők, mérhetők, ismételhetők és fejleszthetők. A vevő számára az igény kielégítése a lényeges, és ennek záloga a szolgáltatást biztosító folyamat. nehezen áttekinthető végrehajtás vevő Az igény ki lett elégítve vevő Az igény felmerült Folyamati irányítás jól áttekinthető folyamatok Mi az a folyamat?

Szervezeti működésen alapuló vállalatból, hogyan lesz folyamatalapon működő vállalat ? Az átállás: A folyamatalapú vállalattá válást össze kell kötni egy, az egész szervezeten átívelő céllal, stratégiai kezdeményezéssel. Figyelembe kell venni: az átállás nem egyik napról a másikra történik – a munka több évig fog tartani, a szervezet céljait ennek figyelembe vételével kell meghatározni számítani kell a változások miatti esetleges ellenállásra – a top-vezetőknek nagy hangsúlyt kell fektetniük a kommunikációra, mind a vezetőket, mind a munkatársakat be kell vonni a munkába, és el kell érni, hogy elkötelezzék magukat a változás mellett A piacok, a környezet változása, új technológiák, új versenytársak, megjelenése megköveteli, hogy a folyamatok is változzanak.

Célok és akciók Mit? Európában piacvezetők akarunk lenni Hogyan? Mit?A német piacot meg akarjuk hódítani Hogyan? Mit? db eladása A termékből Hogyan?

14 A vevői igény kielégítése A vevői igény azonosítása InnovációElőállítás Értékesítés utáni szolgál- tatások A piac azono- sítása A termék / szolgáltatá s kitalálása / kifejlesztés e A termék / szolgáltatá s létrehozás a A termék / szolgáltatá s eljuttatása a vevőhöz Szolgáltatá s a vevőnek Forrás: Kaplan / Norton, Ehhez szükséges egy rendszer kialakítása Pénzügyi teljesítmény Tanulás és fejlődés Folyamatok Vevők Jövőkép és stratégia

EREDMÉNYMUTATÓTELJESÍTMÉNYOKOZÓ Definíció Mérhető eredmény, hatás, amely megmutatja, hogy a kívánt stratégiai célt sikerült-e elérni. Eredménymutatók több tényezőt mérnek együttesen, és ritkán befolyásolhatók közvetlenül. Mérhető input, sikertényező, amely közvetlenül befolyásolható. Teszt 1. A stratégiai cél teljesült, ha a mutató a kitűzött értéket eléri? Példák A kitűzött célok teljesülését mérni is kell Ügyfél elégedettségi index Új termékek árbevétele 1. A stratégia megvalósítása jó irányba halad, ha a mutató javul? 2. Közvetlenül befolyásolni tudjuk? Vevőlátogatások száma Termékfejlesztési idő

Cím © Készítette: Ódorné Kovács Ildikó Copyright: Z & G Consulting Kft.  7625 Pécs, Majorossy I. u. 24/5.  Tel.: +36 (72) , (30)   web: Üzletágaink: - szervezetfejlesztés - marketingkommunikáció és pr A Z & G Consulting Kft. a MiZo Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa- program utazó nagyköveti projektjének tanácsadója. Cégjegyzékszám: Cg Kamarai regisztrációs szám: (Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara)

ERED- MÉNYESSÉG ELVÁRÁSOK TULAJDONO SOK ÜGYFELEKPARTNEREK MUNKATÁRS AK TÁRSADALOM Cégérték Nyereségess ég Ügyfél elégedettség Piaci részesedés Partner elégedettség Stratégiai szövetségek Munkatársi elégedettség Fluktuáció Elismertség Hírnév HATÉKONY- SÁG MÓDSZEREK IRÁNYÍTÁS, GAZDÁLKODÁS ÉRTÉKESÍTÉ S, MARKETING KUTATÁS, FEJLESZTÉS GYÁRTÁS, SZOLGÁLTAT ÁS TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS Stratégia Szervezeti felépítés Irányítási rendszerek Technikák, módszerek Fejlesztések (projektek) Folyamatok Eljárások Karitatív tevékenység Szponzoráció Tudásmegosztás POTENCIÁL ESZKÖZÖK PÉNZÜGYIEMBERI TUDÁS, TAPASZTALAT TECHNOLÓGI AI KULTURÁLIS Tőkeállomány Cash-flow Hitelképesség Szakemberállo mány Kulcspozíció k, kompetenciák Lojalitás Know-how Tudásmenedzsme nt Eszközök, berendezések Infrastruktúr a IT Innovativitás Tudás, tapasztalat elismerés Előrelépési lehetőség