Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Advertisements

Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Technical University of Budapest
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Agria Media Eger, október
N. Tóth Ágnes egy. doc. Erasmussal Szombathelyen Mit tapasztal nálunk a külföldi hallgató? AVAGY Mire készüljön a magyar, ha külföldi egyetemre pályázik?
A bevezető szakasz (induction period) alkalmazásának európai helyzete
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
Felnőttképzések a Természettudományi Múzeumban Dr. Vásárhelyi Tamás
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
AZ EREDMÉNYESEBB TANÁRKÉPZÉSÉRT
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Erasmus+ program és a vhf-es lehetőségek bemutatása
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Erasmus+ tapasztalatok
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Tanárképző Központ koordináló szerepe
Introduction of Szent István University
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
ösztöndíj-tájékoztató
Drótos László – Németh Márton (Országos Széchényi Könyvtár)
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Campus Mundi ösztöndíjak
Előadás másolata:

Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos értekezlet - National workshop Eszterházy Károly Főiskola, Eger, Hungary Február 23

A SoNetTe pályázat célja: Nemzetközi kutató - tanuló hálózatok létrehozása a tanárképzés érdekében. Fő célja olyan nyitott kurzus rendszer (Open Course Ware) kialakitása, amely lehetővé teszi a virtuális térben a tanár szakos hallgatók, gyakorló tanárok és kutatók számára, hogy az őket érdeklő területeken nemzeteken, kulturákon átívelő szakmai párbeszédet folytassanak

Konzorciumi partnerek: Gröningeni Egyetem, - Hollandia. University of Tartu – Észtország University of Regensburg Németország Charles University Prague Csehország University of Coimbra Portugália Universita di Trento Olaszország University of Eastern Finnland Finnország Université Nice Sophia Antipolis Franciaország Eszterházy Károly Főiskola Magyarország

A projekt fő jellemzői A SoNetTe (Social Networks in Teacher Education) LLP-NL- KA3-KA3MP referenciaszámú multilaterális EU pályázat az Európa Tanács által alapított Lifelong Learning Program része november és 2016 március között kerül megvalósításra. A projekt keretében olyan online kurzusokat („Open course ware”) dolgoznak ki a résztvevők, amelyek a tanárképzéshez kapcsolódó korszerű ismeretek megszerzésére és kutatások lebonyolítására adnak lehetőséget. Minden résztvevő egyetem két online kurzust dolgozott ki, amelyhez a résztvevő országok tanárai, tanár szakos vagy PhD-s hallgatói csatlakozhatnak. A kurzusokról a pályázati honlapon tájékozódhatnak az érdeklődők.

Példák a kurzusokra A történelemtanítás módszertana: - Prezentizmus, - A történelmi kontextusok megértésének elősegítése a történelemtanításban A matematika és a természettudományok tanításának módszertana -Otthoni kísérletek szerepe a természettudományok oktatásában - A vizualitás szerepe a matematikaoktatásban - Fekete lyukak az iskolámban - Tanulói kérdések a természettudományos oktatásban Az idegennyelv tanítás módszertana: - Tanítás Európában – A reflektív gyakorlat A nevelés általános pedagógiai – pszichológiai kérdései: - Pályakezdő tanárok mentorálása - A tanár, mint kutató - Iskolai agresszió

Az EKF által meghirdetett online kurzusok Vizualitás a matematikaoktatásban Iskolai agresszió

Az iskolai agresszió kurzus hallgatói Magyar hallgató 6 fő – 2 Ba – 2 Ma – 2 Ph.D. Litván hallgató: 3 fő, Ba Lengyel hallgató 3 fő, Ba

Kérdőív pedagógusok számára az iskolai agresszióról és a konfliktuskezelésről Magyar nyelvű változat: VDKc8WLvvpeg35NxBttcnZI1vI4A9X8m5Ew/vi ewform VDKc8WLvvpeg35NxBttcnZI1vI4A9X8m5Ew/vi ewform Angol nyelvű változat: JhPCpSiC1QQvEUHS3Z0o7fLfeiLHDJTsRA/viewf orm JhPCpSiC1QQvEUHS3Z0o7fLfeiLHDJTsRA/viewf orm

Továbblépés Open course ware felületre fel lesznek töltve a kifejlesztett tananyagok, bárki szabadon használhatja. További nemzetközi eszmecserére ad lehetőséget az online felület továbbra is. A konzorciumi partnerekkel Erasmus szerződés lehetővé teszi az oktatói és hallgatói mobilitást Az EKF tantárgyi struktúrájába is bekerülnek a saját kifejlesztett kurzusaink