Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos értekezlet - National workshop Eszterházy Károly Főiskola, Eger, Hungary Február 23
A SoNetTe pályázat célja: Nemzetközi kutató - tanuló hálózatok létrehozása a tanárképzés érdekében. Fő célja olyan nyitott kurzus rendszer (Open Course Ware) kialakitása, amely lehetővé teszi a virtuális térben a tanár szakos hallgatók, gyakorló tanárok és kutatók számára, hogy az őket érdeklő területeken nemzeteken, kulturákon átívelő szakmai párbeszédet folytassanak
Konzorciumi partnerek: Gröningeni Egyetem, - Hollandia. University of Tartu – Észtország University of Regensburg Németország Charles University Prague Csehország University of Coimbra Portugália Universita di Trento Olaszország University of Eastern Finnland Finnország Université Nice Sophia Antipolis Franciaország Eszterházy Károly Főiskola Magyarország
A projekt fő jellemzői A SoNetTe (Social Networks in Teacher Education) LLP-NL- KA3-KA3MP referenciaszámú multilaterális EU pályázat az Európa Tanács által alapított Lifelong Learning Program része november és 2016 március között kerül megvalósításra. A projekt keretében olyan online kurzusokat („Open course ware”) dolgoznak ki a résztvevők, amelyek a tanárképzéshez kapcsolódó korszerű ismeretek megszerzésére és kutatások lebonyolítására adnak lehetőséget. Minden résztvevő egyetem két online kurzust dolgozott ki, amelyhez a résztvevő országok tanárai, tanár szakos vagy PhD-s hallgatói csatlakozhatnak. A kurzusokról a pályázati honlapon tájékozódhatnak az érdeklődők.
Példák a kurzusokra A történelemtanítás módszertana: - Prezentizmus, - A történelmi kontextusok megértésének elősegítése a történelemtanításban A matematika és a természettudományok tanításának módszertana -Otthoni kísérletek szerepe a természettudományok oktatásában - A vizualitás szerepe a matematikaoktatásban - Fekete lyukak az iskolámban - Tanulói kérdések a természettudományos oktatásban Az idegennyelv tanítás módszertana: - Tanítás Európában – A reflektív gyakorlat A nevelés általános pedagógiai – pszichológiai kérdései: - Pályakezdő tanárok mentorálása - A tanár, mint kutató - Iskolai agresszió
Az EKF által meghirdetett online kurzusok Vizualitás a matematikaoktatásban Iskolai agresszió
Az iskolai agresszió kurzus hallgatói Magyar hallgató 6 fő – 2 Ba – 2 Ma – 2 Ph.D. Litván hallgató: 3 fő, Ba Lengyel hallgató 3 fő, Ba
Kérdőív pedagógusok számára az iskolai agresszióról és a konfliktuskezelésről Magyar nyelvű változat: VDKc8WLvvpeg35NxBttcnZI1vI4A9X8m5Ew/vi ewform VDKc8WLvvpeg35NxBttcnZI1vI4A9X8m5Ew/vi ewform Angol nyelvű változat: JhPCpSiC1QQvEUHS3Z0o7fLfeiLHDJTsRA/viewf orm JhPCpSiC1QQvEUHS3Z0o7fLfeiLHDJTsRA/viewf orm
Továbblépés Open course ware felületre fel lesznek töltve a kifejlesztett tananyagok, bárki szabadon használhatja. További nemzetközi eszmecserére ad lehetőséget az online felület továbbra is. A konzorciumi partnerekkel Erasmus szerződés lehetővé teszi az oktatói és hallgatói mobilitást Az EKF tantárgyi struktúrájába is bekerülnek a saját kifejlesztett kurzusaink