DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető
TÁMOP projekt IKT - ra vonatkozó szabályai
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A kerettantervek fejlesztése
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Informatikai Szakképzési Portál
Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda

HEFOP  3.1 Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek és kompetenciák fejlesztése (3.1.1 Konzorcium – Sulinova, OKI, Educatio)  3.2 A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése – komponens: Új szakképzési szerkezet (3.2.1 Konzorcium – NSZI, Apertus, Educatio)

HEFOP HEFOP Egységes irányítási rendszer (3.1.1) Digitális tananyagok Közismereti tananyagok Szakképzési (kiegészítő) tananyagok Moduláris pedagógus továbbképzési rendszer E-learning infrastruktúra Tartalom menedzsment (SDT) Tanulás menedzsment (EDUCATIO - LMS)

HEFOP Digitális tananyagfejlesztés Informatika (1-12. évfolyam) Hazai és külföldi „jó gyakorlatok” –Felfedezők, expedíciók, nagyvárosokat bemutató (mm)adatbázis –Interaktív növényhatározó –Interaktív emberi test –Földtani adatbázisok –Fizika (7-12. évfolyamig) – animáció, szimuláció –Biológia (7-12. évfolyamig) – animáció, szimuláció –Kémia (7-12. évfolyamig) – animáció, szimuláció –Sulinet Digitális Képtár (MTI képadatbázis) –Sulinet Digitális Kiskönyvtár –Mindentudás Egyeteme –Imagine LOGO IKT alapú közismereti és idegen nyelvi tartalomfejlesztés –Matematika –Magyar nyelv és irodalom –Ember a természetben –Angol nyelv

HEFOP Digitális tananyagfejlesztés APERTUS KÖZALAPÍTVÁNY 17 szakmacsoportban ( 2 kiemelt szakmacsoport ( EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht. Kiegészítő tananyagfejlesztés –„Jó gyakorlatok” –Szimulációk –Moduláris pedagógus továbbképző rendszer

HEFOP Digitális tananyagfejlesztés EDUCATIO Hazai és külföldi „jó gyakorlatok” –Egészségnevelés –Interaktív hegesztés –Interaktív jogi ismeretek –Szakképzési munkafüzet –Sulinet Digitális Mozgóképtár Interaktív szimulációs adatbázis –2 000 db szimuláció (lista: Moduláris pedagógus továbbképzési rendszer –Tematika készítés –Akkreditáció –Digitális tartalomfejlesztés (Jegyzet)

HEFOP E-LEARNING KERETRENDSZEREK Tartalom menedzsment rendszer S ULINET D IGITÁLIS T UDÁSBÁZIS Képzés menedzsment rendszer EDUCATIO – LMS RENDSZER

KOMPLEX E-TANULÁS RENDSZER TANULÁS MENEDZSMENT RENDSZER EDUCATIO-LMS TARTALOM MENEDZSMENT RENDSZER SDT Sulinet Digitális Tudásbázis OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK pl. export/import Felhasználók

Szerzői környezet EDUCATIO – LMS RENDSZER Képzés-menedzsmentrendszer Tartalom-menedzsmentrendszer LMS OKTATÁSI PORTÁL Tanárok Felhasználók Ügyfélszolgálat Forrás: UNITIS Rendszerház Rt.

EDUCATIO – LMS RENDSZER 250 intézmény (TISZK, TIOK) felhasználó EDUCATIO LMS rendszer pilot: ig – üzemeltetés (Educatio) SDT SCORM publikációs konfiguráció – publikáció publikált foglalkozás (elem, kurzus) E-Library szolgáltatás (5500 intézmény) Ügyfélszolgálat felállítása és üzemeltetése (4 000 felhasználó) Szerzői környezet (tananyagszerkesztés) – intézményi mappák Nevesített felhasználók – adminisztráció

S ULINET D IGITÁLIS T UDÁSBÁZIS

Tananyagtartalom-kezelő rendszer (LCMS) Munkafolyamat modul Publikációs modul SDT objektumtár Felhasználókezelő modul SDT RENDSZER KOMPONENSEI Keresőmodul SDT felhasználói felületek SDT Webes felület SDT Tananyagkészítő Egyéb SDT felületek

Objektum tár Publikációs modul Munkafolyamat modul Tananyagszerkesztő Web-es lejátszó Offline lejátszó

Karthágót a föníciai Türosz város telepesei alapították, a leírások szerint Kr. e ben. (A régészeti anyag alapján is elfogadják a 9. századot.) Lakói sémi eredetű punok, akik elsősorban a földközi - tengeri kereskedelemből éltek. Az utak, raktárhelyek biztosítására hoztak létre településeket egészen Szicíliáig, amelyek lassan önálló városokká fejlődtek. Terjeszkedésük révén Észak-Afrikában a rabszolgamunkára alapozott ültetvényes gazdálkodást is bevezették. Államformájuk arisztokratikus köztársaság volt. A vezetésben két csoport érdekei jeletek meg (hol ütköztek egymással), a kereskedelmet kézbentartó és ezért a tengeri uralmat fenntartani és erősíteni kívánó gazdag kereskedőké és a szárazföldi terjeszkedést igenlő nagy földbirtokosoké. Róma és Karthagó versengése az első pun háborúval nem ért véget: Karthágó hamar kiheverte a megaláztatást. Hispánia területének elfoglalásával ásványkincsekhez jutott, majd amikor a 25 éves Hannibál, Róma kérlelhetetlen ellensége elnyerte a fővezéri címet, felkészültek egy újabb háborúra. A második pun háború Kr. e között zajlott. A történelem egyik legkiválóbb hadvezérének tartott Hannibál Itáliában kívánta térdre kényszeríteni Rómát. (A rómaiak szintén idegen földön, Hispaniában és Afrikában kívánták megvívni a döntő csatákat.) ÚJRAFELHASZNÁLHATÓ TANANYAGELEMEK

OBJEKTUMOK Tananyagegységek Tananyagelemek Pedagógiai objektumok Metaadatok Egy objektumra vonatkozó információ objektumok tartalma, tulajdonságai keresés

Szöveg Matematikai képlet Adattáblázat Kép Animáció Mozgókép Hivatkozás Hang Kotta Modell Fogalom Tanterv TANANYAGELEMEK

Tanulási program (TAP) Tanítási program (TIP) Foglalkozás (foglalkozás-gráf) Lap Tevékenység Kísérlet Feladat Példa Program Gyűjtemény Téma Fogalomtár Tananyagvázlat Foglalkozásvázlat Tesztfeladat Tanmenet Egységtár TANANYAGEGYSÉGEK

ElemekFoglalkozásTémaLap Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma

Támogatás a tanárnak és a tanulónak

A digitális tananyag rugalmas felhasználása a képességfejlesztésnek vagy a pedagógiai céloknak megfelelően –A foglalkozások mellett elérhetők módszertani- és tanulási információk –Fogalomtárak és fogalomtérképek a tananyaghoz –Tananyagvázlatok – illeszkedés a tanmenetekhez és segítség a pedagógusnak Különböző oktatási, pedagógiai helyzet, igény, környezet támogatása A digitális tananyagszerkesztés támogatása, testre szabott IKT-alapú anyagok készítése Digitalizált tartalom Technikai metaadatok Módszertani metaadatok Tanári, tanulói utasítások megjegyzések Tananyag- vázlat Foglalkozás- vázlat Gráf, bejárási útvonal SDT szolgáltatásai pedagógusoknak

SDT Tananyag szerkesztő SDT Workflow Client –SDT formátumú tananyagfejlesztés támogatása Jellemzők: –online/offline alkalmazhatóság –nagy erőforrásigény

SDT Tananyag szerkesztő A tananyagszerkesztés technikai lépései 1. OKTATÁSI CÉL ÉS ESZKÖZ MEGHATÁROZÁSA 2. SZERKEZET KIALAKÍTÁSA (tananyagelemek, egységek) 3. META-ADATOK SZERKESZTÉSE 4. GRÁFSZERKESZTÉS 5.. TARTALOM FEJLESZTÉS 6. TESZT SZERKESZTÉS

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda