Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Advertisements

Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze.
Autonóm mérésadatgyűjtő és telemetriai rendszer
ESR 112 új alapokon Tóth Csaba ESR projektigazgató NISZ Zrt.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
A Magyar Természetvédők Szövetsége az Éghajlatváltozási Stratégiáról Farkas István, ügyvezető elnök Magyar Természetvédők Szövetsége Föld Barátai Európa.
ITS Budapesten.
OSI Modell.
Vezeték nélküli helyi hálózatok
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Széchenyi István Egyetem MTK Közlekedési és gépészmérnöki Intézet
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
 A járműmotorok környezetszennyezését korlátozó előírások az alábbiakra vonatkoznak: › A kipufogógázok káros összetevőire › A típusvizsgálaton ellenőrzött.
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
III. Témakör MISKOLCI EGYETEM LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI ÉS LOGISZTIKAI TANSZÉK III./1.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás.
Konzulens: Mészáros Tamás Írta: Lóska Ádám.  A feladat ismertetése  Elméleti áttekintés  Ötletgyűjtés  Architektúra  Megvalósítás  Teszteredmények.
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
A térinformatika lehetőségei a közlekedésszervezésben Barsi Árpád BME Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék.
Internetes bankok piacformáló hatása  Nehézségek, gyermekbetegségek Lovastyik Ádám igazgató HWB Express Takarékszövetkezet október 16.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
Intelligens közúti kereszteződés
1/13 Bécsi Tamás, Péter Tamás INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 4-6. Képfelismerésen alapuló technológiák.
BelAmI2 projekt beszámoló Vida Rolland - BME március 1.
Alsó-Ausztria Gazdasági Stratégiája RECOM hálózati találkozó – gazdaság/ innováció - Győr, Mag. Florian Riess, MBA, M.E.S.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
Jövő Internet fejlesztések és alkalmazások
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
WP-Dyna: tervezés és megerősítéses tanulás jól tervezhető környezetekben Szita István és Takács Bálint ELTE TTK témavezető: dr. Lőrincz András Információs.
Magyar CIVINET második találkozója Székesfehérvár, Gertheis Antal, Városkutatás Kft. / Magyar CIVINET Titkárság.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
TÁMOP /1-2F Méréstechnika gyakorlat II/14. évfolyam A környezetterhelés következményei.
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP B.2-13/
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Intelligens közlekedés Smart City Meetup 2016 május 25. Csepinszky András.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely szeptember 11.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
Intelligens közlekedési rendszerek
IoT alapvető kérdései és megoldásai I. rész
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
Innováció és fenntartható felszíni közlekedés konferencia 2016
Napjaink egymással beszélő járművei, úton az önvezető autók felé
Előadás másolata:

Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN

2 Kihívás: fenntartható közlekedés Növekvő közlekedési igények Folyamatosan növekvő motorizáció Növekvő környezeti terhelés Szűkülő kőolajkészlet Korlátozott infrastruktúra bővítés … Magyar CIVINET 5. találkozója

3 Járműtechnika, közlekedés és logisztika Magyar CIVINET 5. találkozója

4 Korlátok Környezetvédelem Biztonság Gazdaságosság Magyar CIVINET 5. találkozója

5 Megoldások Az energiahatékonyságot javító és a környezetterhelést mérséklő járműtechnológiák, Intelligens járműtechnológiák, Intelligens közlekedési rendszerek, Hatékony közlekedésüzemeltetési és gazdálkodási rendszerek, Integrált logisztikai rendszerek, Menedzsment rendszerek. Magyar CIVINET 5. találkozója

6Trendek

7 A járműirányítás szintjei Magyar CIVINET 5. találkozója Platform rendszerek Intelligens aktuátorok Rendszerszintű irányítás Rendszer- környezet kapcsolat Összekapcsolt rendszerek irányítása

8 A jármű – környezet (Connected car) Magyar CIVINET 5. találkozója

9 A közlekedési modellek fejlődése Magyar CIVINET 5. találkozója

10 Közúti mérések fejlődése Magyar CIVINET 5. találkozója Hagyományos mérés Alternatív adatok Floating Car Data (FCD): Floating Mobile Data (FMD) Bluetooth (MAC address)

11 Kutatási területek I. Magyar CIVINET 5. találkozója

12 Közlekedési hálózatok modellezése és irányítása a közúti közlekedésben Közlekedési hálózatok intelligens irányítása területen születtek eredmények, elsősorban a robusztus irányítási módszerek algoritmikus megvalósításával. A modellezés területén a nagyméretű közlekedési hálózatok modellezésének módszere és az erre épülő program került továbbfejlesztésre Magyar CIVINET 5. találkozója

13 Szimuláció

14 14 Traffic control PLC, traffic lights Variable message signs VISSIM/VISUM Irányításelmélet

15 Magyar CIVINET 5. találkozója Szabályozás nélküli eset

16 Magyar CIVINET 5. találkozója Szabályozott eset

17 Magyar CIVINET 5. találkozója Robusztus városi forgalomirányítás Leírása additív bizonytalansági struktúrával állapottérben

18 Magyar CIVINET 5. találkozója Eredmények

19 Kutatási területek II. Magyar CIVINET 5. találkozója

20 Mobiltelefon adatok Helymeghatározás és útvonal- meghatározás mobiltelefon cellainformációinak alapján Magyar CIVINET 5. találkozója

21 Előnybiztosítás új megközelítésben Nem a járműveknek, hanem az áthaladni szándékozó utasoknak biztosítunk előnyt Magyar CIVINET 5. találkozója

22 Eredmények

23 Kutatási területek III. Magyar CIVINET 5. találkozója

24 V2I/V2V kommunikáció hatásai: Közlekedés: átlagsebesség, járműsűrűség, várakozási idő Vezetéstámogatás: parkolóhely keresés, sáv- és akadálydetektálás Biztonság: konfliktushelyzetek feltárása, kereszteződés vagy sávváltás veszélyessége/biztonsága Kooperatív irányítások a közúti közlekedésben Magyar CIVINET 5. találkozója

25 Előretekintő sebesség szabályozás: domborzati viszonyok és real-time forgalmi jellemzők (FCD) alapján Előretekintő sebességszabályozás Magyar CIVINET 5. találkozója

26 Köszönöm a figyelmüket!