A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miről beszélnek annyit…?!
Advertisements

OKTATÁSI FELADATOK 1.Általános orvoskari hallgatók (IV.évfolyam) oktatása 2.Fogorvostan hallgatók oktatása. 3.Az Intézet orvosainak sebészi továbbképzése.
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
GYAKORLAT-ORIENTÁLT KURZUSOK/ TANANYAG-TARTALMAK A SZOCIÁLIS MUNKÁS ÉS SZOCIÁLPOLITIKUS KÉPZÉSBEN ( a jelenlegiek, ill. az 544c projekt ez irányú fejlesztései)
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Tudástranszfer egyetemi városokban
Dohányzás és diabetes Prof. Dr. Wittmann István
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Dr. Békefi Dezső Programtanács Seregélyes
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Az oklevélmelléklet előállítását segítő helpdesk és honlap Kissné Pap Margit vezető főtanácsos oklevélmelléklet koordinátor.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Dr. habil. Viskolcz Noémi csoportvezető főiskolai tanár
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
1 A paradigmaváltás lehetséges irányai a felsőfokú szakképzésben Prof. Dr. Roóz József Hajdúszoboszló, 2010.
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Fókuszban a nemzetköziesedés. Fejlesztési cél: PTE NEMZETKÖZIESEDÉSÉNEK ELŐSEGÍTÉSE Nemzetközi beiskolázási marketing tevékenység erősítése Új nemzetközi.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
egyetemi tanár, főigazgató
Ó V Á R Y C S A B A Határtalan idegtudomány? Kórházszövetség XXVII. Kongresszusa Debrecen
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Klinikai Anatómia Kurzus angol nyelven – Dr. Fülöü Balázs és Dr. Kardos Dániel A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása.
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
Kurzusfejlesztés – a Párizsi hullaház történetének feldolgozása- DR. Reglődi Dóra A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Népfőiskolák Magyarországon
Szegedi Tudományegyetem
roma integrációs modellek a közös sikerekért
Kék gazdaság, mint a KTK stratégiai iránya
SZELEKTÍV AFEREZIS TECHNIKÁK MULTIDISZCIPLINÁRIS MEGKÖZELÍTÉSSEL
Tóth Lajos VKM államtitkár között
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
3. célterület keretében részt vevő 3 fő szakorvos jelölt
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
AKTÍV GERIÁTRIAI ELLÁTÁS MAGYARORSZÁGON
Velünk élő középkor Forrás:
Kik vagyunk A Babagenetika mozgalom egy személyes történeten alapuló
Előadás másolata:

A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV Prof. Dr. Büki András egyetemi tanár, klinikaigazgató, PTE KK Idegsebészeti Klinika Új elképzelések az idegsebészeti szakorvosképzésben, komprehenzív képzés, subspecializációs igények

A 90-es évek idegsebésze: Mikrosebészeti technikák széleskörű alkalmazása Részben meginduló szubspecializáció, szubspecializációs tréningek Evidence based medicin elveinek alkalmazása Expert opinion-on alapuló döntéshozatal és képzés romjain épülő új típusú képzési rendszer A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A 21. század szakorvosképzése az idegsebészetben Szubspecializáció extrém fokot ér el A tudományos bizonyítékon alapuló eljárások dominálnak és a képzés is ez irányba halad a 10-es évek közepéig A 10-es évek elejétől és vélhetően közepétől a tudományos bizonyítékon alapuló eljárások mindenhatósága megkérdőjeleződik, illetve további finomításuk válik szükségessé

Az „all round” idegsebészet megszűnt! Aki mindennek mestere, az semmihez sem ért!!!

Quo vadis neurochirurgia? A szubspecializációk a szakma széttagolódásához vezetnek A szubspecializációk képzésénél az anya diszciplina összefogó szerepe vitális! Bimanuális idegsebész képzés: hibrid idegsebész képzés Amerikai modell követése már a 90-es évek végétől, lásd: osztrák modell

Az endovaszkuláris specializáció Elengedhetetlen a bimanuális vagy más néven hibrid idegsebész képzés Az idegsebész szakorvos két éves ráépített képzésével nyeri el az endovaszkuláris tréninget Az így létrejövő hibrid idegsebész képes a független döntéshozatalra Magyarországon a hibrid képzés csak Szegeden és Pécsett indult el! (Szegeden megszűnt)

Veszélyeztetett területek Neuroonkológia Gerincsebészeti kurrikulum Endovaszkuláris sebészet Funkcionális idegsebészet ???

A képzés fő irányai és területei A megfelelő szakember kiválasztása: a szakorvosképzés struktúrált curriculum building alapon történő megvalósítása (lásd a további előadásokban) A szubspecializációt leképző szakorvosképzés!

Az omnipotens idegsebészekből álló csapat helyett a szakma feltétlen expertjeinek koordinált együttműködése az idegsebészet jövője!

Köszönöm a figyelmet!